Pakastealkion siirto (PAS)

Mulle lääkäri selitti, että sillä munasolun kypsyydellä ei pakastealkion siirrossa ole niin väliä, mutta sen keltarauhanen tarvitaan. Esim. mun kohdun limakalvo oli jo hyvän paksuinen siirtoa ajatellen, niin lääkkeellisesti pakotettiin ovulaatio tapahtumaan. Varmaan tätä sun lääkäri tarkoitti 😊

Itse testaan ovulaation aina vain aamuvirtsasta. Mut toisaalta mulla ei ole ollut ovulaation kanssa häikkää ja tulokset on olleet luotettavia.
hei tämähän se sit varmaan oli! kiitos vastauksesta <3
sano et voi käydä torstaina vielä tarkistusultran, mutta ei pakollinen jos saa ovistesteillä kiinni. tietnkihän sitä nyt ressaa (ihan turhaa) et saako kiinni ja kannattaisko se käydä siel 300€ ultrssa. toisko se sit varmuutta, en tiiä. voihan se olla et saan sen kiinni ja hyvä niin. täs on tietenkin se et tää on vika kierto ennen kesäsulkua ja syksyllä sit vasta seuraava mahdollisuus.

@Kisumamma90 Me kävimme ivf-jonossa yksityisellä inseminaatiossa pari kertaa. On ihan sallittua. Toisesta tärppäsikin, mutta meni kesken rv 6. Ivf:n aloitus lykkääntyi sitten hieman, kierron tai kaksi muistaakseni, odoteltiin että hormonitoiminta tasaantui.

Miepä yritän muistaa kertoa kun saa lisätietoa!
Mulla ainakin keltarauhastuki alkaa heti oviksesta. En tiä vaikuttaako se. Mut joo kuulostaa kyl järkeviltä ajatuksilta sun ajatukset, kiitos niistä.
Tuntuu et kokoajan saa jtn olla pohtimassa ja laskemassa et menee ajatukset ihan solmuun tässä. Saitko ite sit oviksen kii aamusta vai illasta. Oon kuullu et jotku saa useimmin vaan illasta ni mietin ettei vaan mee ohi suun 🫣
Todella yksilöllistä milloin ovisplussan tulee, itselläni se oli aina iltapäivällä. Aamulla erittäin harvoin. Testauskokemusta oli lähes kahden vuoden ajalta🤷 Jos on epävarmaa, niin tekisin vaikka halvemmilla liuskatesteillä useamman kerran päivässä ja käyttää digiä sitten, kun liuskojen mukaan aletaan olla lähellä.

hei tämähän se sit varmaan oli! kiitos vastauksesta <3
sano et voi käydä torstaina vielä tarkistusultran, mutta ei pakollinen jos saa ovistesteillä kiinni. tietnkihän sitä nyt ressaa (ihan turhaa) et saako kiinni ja kannattaisko se käydä siel 300€ ultrssa. toisko se sit varmuutta, en tiiä. voihan se olla et saan sen kiinni ja hyvä niin. täs on tietenkin se et tää on vika kierto ennen kesäsulkua ja syksyllä sit vasta seuraava mahdollisuus.
Nyt en muista ootko aiheesta jotain kirjoitellut, pahoittelut! Mut onko sulla millaista historiaa ovistestien tikuttamisen kanssa? Tai kun oon ymmärtänyt että joidenkin on vaikea saada kiinni se ovisplussa. Ajattelen, et jos on kokemusta ovisplussien löytämisestä helposti niin ultra olisi aika turha, mut yhtään epävarmemmassa tilanteessa voisi olla hintansa väärti. Varsinkin siis kun toi kesäsulku tähän tulee!

Osaako täällä kukaan miten sanoa noista PAS-jonoista. Onkohan niissä jotain kikkailua, et kuinka usein niihin mahtuu mukaan? Hermoilen jo etukäteen, et mahtuuko heinäkuun alussa vielä uudelleen yrittämään, vai priorisoiko HUS tulijoita niin, että mahdollisimman moni ehtisi ennen kesäsulkua ainakin kerran mukaan? Eka pas siis vasta tulossa ja mietin jo tätä haha 😂

Nyt en muista ootko aiheesta jotain kirjoitellut, pahoittelut! Mut onko sulla millaista historiaa ovistestien tikuttamisen kanssa? Tai kun oon ymmärtänyt että joidenkin on vaikea saada kiinni se ovisplussa. Ajattelen, et jos on kokemusta ovisplussien löytämisestä helposti niin ultra olisi aika turha, mut yhtään epävarmemmassa tilanteessa voisi olla hintansa väärti. Varsinkin siis kun toi kesäsulku tähän tulee!

Osaako täällä kukaan miten sanoa noista PAS-jonoista. Onkohan niissä jotain kikkailua, et kuinka usein niihin mahtuu mukaan? Hermoilen jo etukäteen, et mahtuuko heinäkuun alussa vielä uudelleen yrittämään, vai priorisoiko HUS tulijoita niin, että mahdollisimman moni ehtisi ennen kesäsulkua ainakin kerran mukaan? Eka pas siis vasta tulossa ja mietin jo tätä haha 😂
Oon joskus inssiaikoina tehny testejä, lähinnä et ei saa tulla hymynaama ennen tiettyä aikaa, ei oo tarvinnu sillonkaan saaada kiinni. eli en oo saanu ikinä kiinni ku en oo oikeen testaillukaan. pitääköhän täs nyt kallistua siihen toiseen ultraan tai sit kiltisti odotella syksyyn ....

Pahoittelut kaikille kenelle onni ei ollut tällä kertaa myötä🫶 Omalle kohdalle onnistumisen osuminen tuntuu kyllä ihan absurdilta.

Tänään oli eka PAS. Kaikki sujui hyvin, mutta pakkanen jäikin valitettavasti tyhjäksi. Lokakuulle menee kuulemma seuraava IVF jos tästä ei nappaa. Jotenkin lannistunut olo.

Mietin jo että voiko odotellessa käydä yksityisellä inseminaatiossa?😂 Onko tämmöisestä kokemuksia?
Hei, olit kysin alueella hoidoissa? Ajattelitko käydä insseissä kesällä ja missä, ovumialla Kuopiossa? Minulla sama mietinnässä. Mitähän maksaisi? Ja pääsisikö suorilta ilman ylimääräisiä käyntejä hmm..

Hei,
Kuopion Ovumialla on kesällä myöskin tauko, jolloin ovat kiinni. Jos oikein olen ymmärtänyt, ovat kiinni kokonaan. Jäävät lomalle kesäkuun heinäkuun vaihteessa ja palaavat elokuun alussa. Hinnat ovat nähtävillä netissä. Saattavat vaatia hoidonsuunnittelukäynnin ennen hoitojen aloitusta. En osaa tätä varmaksi sanoa. Suosittelen kyllä paikkaa. Henkilökunta on todella ystävällistä ja aikoja hoitoihin on hyvin saatavilla. Itse valitsimme Kuopion Ovumian Kyssin sijaan palvelun laadun, nopeammin etenevien hoitojen ja aikatauluksen takia.

Onko muilla tällä viikolla siirtoa? Meillä ois eka PAS torstaina Kuopiossa 🙂
Meillä! 🐣 Päivä teidän jälkeen eli perjantaina eka PAS Helsingissä. Jännittää nyt jo enkä tiedä miten ihmeessä saan ajatukset muualle sitten kahdeksi viikoksi 😁 Minkä ikäisen alkion saat kyytiin? (muoks. nyt huomasinkin allekirjoituksesta että blaston!) Ja paljon onnea matkaan, toivottavasti tärppää! 🍀🤞🏻❤️

Meillä! 🐣 Päivä teidän jälkeen eli perjantaina eka PAS Helsingissä. Jännittää nyt jo enkä tiedä miten ihmeessä saan ajatukset muualle sitten kahdeksi viikoksi 😁 Minkä ikäisen alkion saat kyytiin? (muoks. nyt huomasinkin allekirjoituksesta että blaston!) Ja paljon onnea matkaan, toivottavasti tärppää! 🍀🤞🏻❤️
Joo, 5 päiväinen olisi tarkoitus siirtää 🙂
Kiitos samoin teille! Onko teilläkin blasto?
Osuu sopivasti lomareissut parille seuraavalle viikolle, niin saa muut ajateltavaa 😅

Joo, 5 päiväinen olisi tarkoitus siirtää 🙂
Kiitos samoin teille! Onko teilläkin blasto?
Osuu sopivasti lomareissut parille seuraavalle viikolle, niin saa muut ajateltavaa 😅
Kiitos! ❤️ Meillä on myös blasto. Meille sattuu lomareissu juuri viralliselle testipäivälle ja onneksi siihen saakka oon töissä. Toivon että nuo riittää pitämään ajatukset muualla 😅

@EI90 Täällä kanssa eka PAS tehty maanantaina, juurikin Kuopiossa. Tänään tuli hyvin vähäistä tiputtelua cyglogestmönjän mukana, mutta katetri tökkäsi hiukan kohdunsuuta niin jospa se olisi syynä🥱

@Kohta35vtyhjäsyli tätä pohdin mutta jos siellä on myös kesätaukoa yms. niin voi olla että en jaksaisi alkaa säätämään. En oikein saanut mieheltäkään mitään selkeää mielipidettä asiaan, enkä viitsinyt painostaa.
Toisaalta elo-syyskuussa toki ehtisi käydä insseissä. Aikaisemmasta inssistä tullut kohdunulkoinen kummittelee kuitenkin takaraivossa. Jos kävisi uudelleen paska tuuri niin sitten koko homma venyisi vielä pidemmälle kuin lokakuuhun.

Huutelen täältä vähän sivusta tohon rauta-asiaan, että mulla on ollut alhaiset rauta-arvot, ja eka IVF menikin ihan mönkään. Kaikki alkiot viallisia ja roskiin. Mies söi vitamiineja ja mä tankkasin 3kk rautaa, ja toki vähän hoitoakin muutettiin, mutta saatiin monta hyvää alkiota tästä hoidosta 😊 nyt taas tankkasin rautaa ekan epäonnistuneen siirron jälkeen ja plussa tuli parin kuukauden päästä. Itsellä siis olo, eträ se vois vaikuttaa. TAYS:ssa siis suositeltiin mulle silloin rautaa sen epäonnistuneen IVF:n jälkeen.

Huutelen täältä vähän sivusta tohon rauta-asiaan, että mulla on ollut alhaiset rauta-arvot, ja eka IVF menikin ihan mönkään. Kaikki alkiot viallisia ja roskiin. Mies söi vitamiineja ja mä tankkasin 3kk rautaa, ja toki vähän hoitoakin muutettiin, mutta saatiin monta hyvää alkiota tästä hoidosta 😊 nyt taas tankkasin rautaa ekan epäonnistuneen siirron jälkeen ja plussa tuli parin kuukauden päästä. Itsellä siis olo, eträ se vois vaikuttaa. TAYS:ssa siis suositeltiin mulle silloin rautaa sen epäonnistuneen IVF:n jälkeen.
Mä huutelen kanssa väliin. Kiitos, annoit juuri mulle vahvistuksen omille ajatuksille. Oon hyvin skeptinen et miten tän raskauden kanssa käy ja mietin jo polkua eteenpäin. Tää siirto oli mun viimeinen alkio, joten uusi IVF-hoito kutsuu mikäli tässä käy jälleen huonosti. Olin just miettinyt mun huonoa ferritiiniä ja pohdin mahdollista infuusiota. Tää vahvisti sen et meen vaikka yksityiselle et saan tuon infuusion.

Mä oon syöny rautalisää vuoden eikä oo mitään muutosta tapahtunut 🙄😩 huomenna soittelen klinikalle nii saa nähä mikä on tuomio että mitä tehdään

Mä huutelen kanssa väliin. Kiitos, annoit juuri mulle vahvistuksen omille ajatuksille. Oon hyvin skeptinen et miten tän raskauden kanssa käy ja mietin jo polkua eteenpäin. Tää siirto oli mun viimeinen alkio, joten uusi IVF-hoito kutsuu mikäli tässä käy jälleen huonosti. Olin just miettinyt mun huonoa ferritiiniä ja pohdin mahdollista infuusiota. Tää vahvisti sen et meen vaikka yksityiselle et saan tuon infuusion.
Mie mietinyös yksityistä ja infiusiota mutta ainoa mistä löysin selkeän hinnat oli joku aava ja hintaa oli sen 700€ ja oma lompakko ei halua siihen venyä 😩

Et jos jostain löytyy silloin fiksulla hinnalla saa vinkata

Mä oon syöny rautalisää vuoden eikä oo mitään muutosta tapahtunut 🙄😩 huomenna soittelen klinikalle nii saa nähä mikä on tuomio että mitä tehdään
Onko sulla siis edelleen huonot arvot? Ootko kokeillut vaihtaa valmistetta (ja varmaan oot katsonut että et esim nauti kalsiumia samalla kun otat raudan ja otat samalla esim c-vitamiinia tehostamaan imeytymistä)? Mulla esim Ferrodan 2x100mg/päivä nostaa hyvin arvoja muutamassa kuukaudessa.

Jos oot kaikki vinkit koittanut ja syönyt rautaa vuoden, ja silti arvot huonot niin mä lähtisin ihan julkisen puolen lääkärille valittamaan asiasta. Sanoisin, että huimaa koko ajan ja oot niin väsynyt koko ajan ettet sängystä meinaa päästä ylös ja että et vaan saa arvoja nousemaan suun kautta raudalla. Luulis sen infuusion saavan, mut tosiaan voi olla että joutuu liioittelemaan vähän.

Kannattaa myös aloittaa rauta heti suun kautta, jos et vielä syö.

Toivottavasti kaikki menis hyvin ja pieni pysyis kyydissä 💗

@bluebe Paljonko sulla oli ferritiini silloin ekassa keräyksessä, muistatko yhtään? Mietin, kun mulla ferritiini oli nyt puhdin kautta 12 ja Hb 138, onkohan sitten ferritiini liian alhainen siirtoja ajatellen...? On siis taustalla vaikeakin raudanpuuteanemia (pahimmillaa hb 85, ferrit 4), että sinänsä onhan tässä siihen huomattava parannus😅 Netistä tietty sen maagisen 50 rajan löytää, mutta itellä ei kyllä ilman infuusioita tai jatkuvaa p.o. rautaa mitään mahdollisuutta noihin arvoihin.

Takaisin