Varhaisultra

Etiäinen oli oikeassa. :sorry:
Kävin tänään uudestaan varhaisultrassa (8+0) ja siellä ei enään löytynyt sykettä. :sad001
Tulen siis poistumaan täältä ryhmästä, mutta toivon teille kaikille ihanaa odotusta! :Heartred

Voi ei :arghh: Paljon voimia sinne!
 
Kävin varhaisultrassa torstaina, kun oli 6+3. Kätilö arvioi kuitenkin ennemmin 5+6 eikä sykettä löytynyt vielä. Kuulemma normaalia.
Nyt kuitenkin huolettaa, kun tuntuu että raskausoireet ovat kadonneet, eli ei enää samanlaista väsymystä ja nälän tunnetta eivätkä rinnat arista.
Kertoisiko uusi ultra ensi viikolla vielä yhtään enempää jotta saisi mielenrauhaa?
Neuvola kesäkuun alussa.
 
Kävin varhaisultrassa torstaina, kun oli 6+3. Kätilö arvioi kuitenkin ennemmin 5+6 eikä sykettä löytynyt vielä. Kuulemma normaalia.
Nyt kuitenkin huolettaa, kun tuntuu että raskausoireet ovat kadonneet, eli ei enää samanlaista väsymystä ja nälän tunnetta eivätkä rinnat arista.
Kertoisiko uusi ultra ensi viikolla vielä yhtään enempää jotta saisi mielenrauhaa?
Neuvola kesäkuun alussa.
Käy ihmeessä ens viikolla uusiksi ultrassa. Eipä tarvis stressata niin paljon.
 
Kävin varhaisultrassa torstaina, kun oli 6+3. Kätilö arvioi kuitenkin ennemmin 5+6 eikä sykettä löytynyt vielä. Kuulemma normaalia.
Nyt kuitenkin huolettaa, kun tuntuu että raskausoireet ovat kadonneet, eli ei enää samanlaista väsymystä ja nälän tunnetta eivätkä rinnat arista.
Kertoisiko uusi ultra ensi viikolla vielä yhtään enempää jotta saisi mielenrauhaa?
Neuvola kesäkuun alussa.

Käy ihmeessä uudestaan, jos vaan lompakko kestää! Kyllä ensi viikolla pitäisi joka tapauksessa jo näkyä syke!
 
Mä olen miettinyt, koska varaisin varhaisultran. Tekisi mieli käydä heti 6+ jotain katsomassa, että siellä on elämää ja sitten vielä vaikka 8/9+ uudelleen. Yksityisellä se vaan maksaa yli 200€/kerta, joten taitaa jäädä haaveeksi.
Nyt pitäisi siis päättää, odottaako mahdollisimman myöhään, että väli np-ultraan jää lyhyemmäksi vai menisikö aiemmin ja sitten joutuisi odottelemaan pitkään ja miettimään, vieläkö elämä jatkuu. Blaah, kun on vaikeaa...
 
Mä olen miettinyt, koska varaisin varhaisultran. Tekisi mieli käydä heti 6+ jotain katsomassa, että siellä on elämää ja sitten vielä vaikka 8/9+ uudelleen. Yksityisellä se vaan maksaa yli 200€/kerta, joten taitaa jäädä haaveeksi.
Nyt pitäisi siis päättää, odottaako mahdollisimman myöhään, että väli np-ultraan jää lyhyemmäksi vai menisikö aiemmin ja sitten joutuisi odottelemaan pitkään ja miettimään, vieläkö elämä jatkuu. Blaah, kun on vaikeaa...

Teillä päin ei ilmeisesti oo noita yksityisiä missä kätilö ultraa? Vai haluutko nimenomaan lääkärille? Mä varasin ekan ajan kun viikkoja 7+1, mut nyt kans jo mietin et haluisin siinä n. rv 9-10 käydä uudelleen. Täällä päin tuo kätilön ultraus maksaa ”vaan” 80€ niin ei oo paha siitä mielenrauhasta.
 
Mulla eka ultra on 6+6 ja ajattelin, että käyn vielä ennen np-ultraa sen jälkeen yhden kerran. Tietty siis jos mua ei laiteta polille seurantaan.
 
Teillä päin ei ilmeisesti oo noita yksityisiä missä kätilö ultraa? Vai haluutko nimenomaan lääkärille? Mä varasin ekan ajan kun viikkoja 7+1, mut nyt kans jo mietin et haluisin siinä n. rv 9-10 käydä uudelleen. Täällä päin tuo kätilön ultraus maksaa ”vaan” 80€ niin ei oo paha siitä mielenrauhasta.

Täällä ei ole tietääkseni muuta. Eikö Perhe Arte ole sellainen, että kätilö ultraa? Lahteen ei kyllä olisi pitkä matka. Siellä varmaan olisi. Täytyykin miettiä asiaa!
 
Täällä ei ole tietääkseni muuta. Eikö Perhe Arte ole sellainen, että kätilö ultraa? Lahteen ei kyllä olisi pitkä matka. Siellä varmaan olisi. Täytyykin miettiä asiaa!

Lahdessa oli n 80e ja ilta-aikojakin. Suosittelen.
 
Mun on nyt pakko kysyä ko mulla ei ole aiemmat raskaudet olleet ns. Normaaleja niin eikö teillä siis neuvola ultraa? Ja kuinka monta ultraa ns. Normaaliin raskauteen kuuluu? o_O

Mulla siis neuvolassa on pika käynti ens torstaina eli katsovat että masussa kaikki hyvin.
Sitten 18.06 lääkäri neuvola jossa taas katsotaan että kaikki on mallillaan ja siitä eteenpäin joka toinen viikko vuorotellen neuvola ja kätilö käynti jossa myös ultra.
Eli 18.06 Neuvola, kätilö 30.06 ja sitten taas neuvola 15.07 jne.

Eli poikaa kun odotin niin syntyi 38+3 ja raskauden aikana ultrattiin 12-14 kertaa:)
 
Mun on nyt pakko kysyä ko mulla ei ole aiemmat raskaudet olleet ns. Normaaleja niin eikö teillä siis neuvola ultraa? Ja kuinka monta ultraa ns. Normaaliin raskauteen kuuluu? o_O

Mulla siis neuvolassa on pika käynti ens torstaina eli katsovat että masussa kaikki hyvin.
Sitten 18.06 lääkäri neuvola jossa taas katsotaan että kaikki on mallillaan ja siitä eteenpäin joka toinen viikko vuorotellen neuvola ja kätilö käynti jossa myös ultra.
Eli 18.06 Neuvola, kätilö 30.06 ja sitten taas neuvola 15.07 jne.

Eli poikaa kun odotin niin syntyi 38+3 ja raskauden aikana ultrattiin 12-14 kertaa:)
Oulussa ainakin tarjotaan vain 2 ultraa, jos normaali raskaus.
 
Joo meillä päin sama, eli ainoat ”ilmaiset” ultrat on viikoilla 12 & 20 (noin suunnilleen). Esikoisesta käytiinkin sit omakustanteisesti Perhe Artessa Helsingissä varhaisultrassa ja Vantaalla Kaunis Odotus nimisessä paikassa keskiraskauden ultrassa ja 4D ultrassa :happy: ite tykkäsin tosta Perhe Artesta enemmän ja sinne ollaan nytkin menossa.
 
PK-seudullakin taitaa olla se kaksi ultraa julkisella puolella. Mulle sanottiin neuvolasta, kun kysyin, että millon varhaisultraan kannattaa mennä, niin kuulemma vasta sitten kun on 7+jotaan. Meillä varattu nyt to varhaisultra, jollon on about 7+3 - 7+5
 
Joo meillä päin sama, eli ainoat ”ilmaiset” ultrat on viikoilla 12 & 20 (noin suunnilleen). Esikoisesta käytiinkin sit omakustanteisesti Perhe Artessa Helsingissä varhaisultrassa ja Vantaalla Kaunis Odotus nimisessä paikassa keskiraskauden ultrassa ja 4D ultrassa :happy: ite tykkäsin tosta Perhe Artesta enemmän ja sinne ollaan nytkin menossa.
Nää julkisen puolen ultrat on maksuttomia jos on kätilö tekemässä ne mutta jos ultraajana on lääkäri niin silloin niistä menee maksu. Mä en vielä itse tiedä tuleeko mulle enemmän seurantaa vai ei mutta ainakin tulee synnytystapa arvio ja silloin ultrataan. Aika isolla todennäköisyydellä edessä on sektio vaikken mä sitä haluais.
 
Ja varhaisultra mulla on varattu niin että viikkoja on silloin 6+6. Vanhimmasta tytöstä kävin syksyllä 2011 ultrassa niin että mitat vastaa 5+6 ja näkyi syke. Mulla ei ollut silloin mitään käsitystä miten pitkällä olin kun ei synnytyksen jälkeen ehtinyt tulla yksikään menkkoja.
 
Kävin varhaisultrassa torstaina, kun oli 6+3. Kätilö arvioi kuitenkin ennemmin 5+6 eikä sykettä löytynyt vielä. Kuulemma normaalia.
Nyt kuitenkin huolettaa, kun tuntuu että raskausoireet ovat kadonneet, eli ei enää samanlaista väsymystä ja nälän tunnetta eivätkä rinnat arista.
Kertoisiko uusi ultra ensi viikolla vielä yhtään enempää jotta saisi mielenrauhaa?
Neuvola kesäkuun alussa.

Ja malttamattomana tänään ultra. Kaikki hyvin ja vahva syke
 
Heippa!
Kävin yksityisellä varhaisultrassa 6+3. Just viikolla 7 voi vissiin aikaisintaan käydä et sillon näkyy sydänäänet jne. Ja siellä näkyi ja kuului! :) kyllä ainakin omaa oloa helpotti, vaikka ei olekkaan ollut mitään ”vikaa”. Varsinkin kun tämä on ensimmäinen raskaus, niin kiva nähdä että siellä oikeasti oli joku kasvamassa! Oireita ollut tosi vähän ja aaltoilevasti ja siksi ehkä toivon käyneeni vasta nyt tällä viikolla ultrassa :D Suosittelen käymään jos ei haittaa vähän maksaa siitä. Aika kallista se on ainakin täällä Turussa.
 
Soitin neuvolaan, sain varhaisultra-ajan ens viikon torstaille jolloin luultavasti viikot on 5+6. Taustalla epäsäännöllinen kierto (23-37 päivää) ja niukat vuodot. Toivottavasti näkyy jo viikon päästä että onko siellä kohdussa elämää, ainakin pahoinvointi alkanut jo nostaa päätään että sen mukaan vois kaiken päätellä olevan hyvin. 4+6 tänään ja kuvottaa, ei oo vielä tarvinnut sentään oksentaa.
 
Takaisin
Top