Lapsen lempivaatteet

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onko lapsella lempivaatteita, joihin hän haluaa pukeutua usein?

4v tykkää eniten printtipaidoistaan (Palomies Sami, Ryhmä Hau ja Frozen). Lisäksi kaikki hänen vihreät vaatteensa ovat suosiossa, koska vihreä on lempiväri.:)
 
6-v tykkää Ryhmä hau paidoista ja Frozen sukista. Lempiväri hänen mukaan vaihtelee ja välillä on vaatteet valittu päivän lempivärin mukaan.
 
On selvästi tietyt vaatteet, jotka valitsee aina jos ovat korissa puhtaina. Lempiväri on sininen eli sitä, ja paidoista usein tuntuu sinisävyisten lisäksi miellyttävän Miina ja Manu-paidat.
 
Minkä ikäinen alkaa tykkäämään vaatteista / valitsemaan itse?

Meillä helpoiten "hankalassa tilanteessa" saa päälle sellaisia vaatteita joissa on jotain renkailla kulkevien kuvia :). Tai no mitään lentokoneita en ole vielä kokeillut.
 
Meillä poika on kohta 3,5v ja sanoo kyllä, jos ei halua laittaa jotain minun valitsemaani vaatetta päällensä. Sukat haluaa valita itse. Poika taisi olla jossain 2-2,5 ikävuoden välillä, kun halusi jo itse vaikuttaa ainakin osittain siihen, minkälaiset vaatteet milloinkin sai päälle laittaa. Meillä myös kaikenlaiset ajoneuvot on hyvä houkutin vaatteissa. Myös erilaiset haamut/möröt/hirviöt kelpaa hyvin.
 
Minkä ikäinen alkaa tykkäämään vaatteista / valitsemaan itse?

Meillä helpoiten "hankalassa tilanteessa" saa päälle sellaisia vaatteita joissa on jotain renkailla kulkevien kuvia :). Tai no mitään lentokoneita en ole vielä kokeillut.
Tyttärillä oli vahvasti oma mielipide jo 1,5/2-vuotiaasta lähtien. Poika on 4-vuotias ja ainoana vaatimuksena on, että vaate tuntuu hyvältä.
 
Pyjama on ehdoton suosikki, siinä viihtyisi aina. Mutta vaatteista lököt puuvillahousut ja hiukan väljä body/paita. Napakat näppyläsukat kruunaa koko komeuden.
Ostetaan yleensä pojan vaatteet käytettynä, koska silloin ne ovat valmiiksi pehmeitä.
 
Esikoinen on todella tarkka vaatteistaan, eli farkkuja ei laita jalkaansa ikinä. Tosin, tytöille on vaikea löytää muuta kuin pillifarkkuja/pillifarkkulegginssejä. Paidan kuvioilla ei ole niin väliä. Ulkovaatteissa ei kuitenkaan saa olla henkseleitä ja haalari olisi 7-vuotiaalle kauhistus.

1-vuotiaskin yrittää jo valita vaatteita itse. Tosin äiti antaa vielä vaihtoehdot :) Vaatteet ovat aika usein siskon vanhoja, joten kuviot sen mukaisia ( perhosia, pöllöjä yms.) Ulkohaalari hyväksytään kohtuullisesti, mutta kurahousujen pukeminen haalarin päälle on kyllä työn takana
 
5v mielestä kaikki vaatteet joissa on dinoja (boksereita myöten) on ihan parhaita ja lempivaatteita. Keskimmäisen (paria kuukautta vajaa 4v) mieleen on pari printtipaitaa (Ryhmä Hau ja Palomies Sami).
 
4v suosikkeja ovat kaikki vaatteet joissa on hänen lempiväriään punaista. Housuista suosikkeja ovat ne, joissa on taskut.
 
Meillä alkoi omat lempparivaatteet löytyä jo vähän päälle vuoden ikäisenä. Printtipaidat joissa on Bamse, Muumit tai dinosauruksia on vieläkin in. Aina saa helposti päälle kun vain muistuttaa mikä paita on kyseessä. :hilarious:
 
Takaisin
Top