Marraskuun höpinät

Onko täällä ketään muuta, jonka pahoinvointi on jäänyt lieväksi? Olen nyt viikolla 8. ja jonkinlaista ällötystä on yleensä jossain kohtaa päivittäin, mutta se pysyy hyvin poissa tasaisesti syömällä, ja kaikki ruoat maistuvat ihan normaalisti. Hajuaistini on sentään vähän herkistynyt. Ehkä. Pitäisi kai olla vain onnellinen, ettei okseta, mutta olen silti vähän huolissani. Kuulostelen itseäni, ja pelkään raskausoireiden hiipumista. Rintoja pitää kouria päivittäin, että aristavathan ne vielä. On tämäkin elämää. :meh:
 
Edit: Äh, mulla oli ongelmia nettiyhteyden kanssa, ja näytti ettei selain suostu postamaan viestiä, mutta se tulikin sitten kuitenkin ja useampana kappaleena. Pahoittelen spämmäystä.
 
Muokattu viimeksi:
Onko täällä ketään muuta, jonka pahoinvointi on jäänyt lieväksi? Olen nyt viikolla 8. ja jonkinlaista ällötystä on yleensä jossain kohtaa päivittäin, mutta se pysyy hyvin poissa tasaisesti syömällä, ja kaikki ruoat maistuvat ihan normaalisti. Hajuaistini on sentään vähän herkistynyt. Ehkä. Pitäisi kai olla vain onnellinen, ettei okseta, mutta olen silti vähän huolissani. Kuulostelen itseäni, ja pelkään raskausoireiden hiipumista. Rintoja pitää kouria päivittäin, että aristavathan ne vielä. On tämäkin elämää. :meh:

Mulla ei ole ollut pahoinvointia vielä käytännössä ollenkaan. Sen huomasin, että ateriavälin venyessä normaalia pitemmäksi tuli nälän lisäksi sellainen kuvotus. Mutta ruoka maistui entiseen malliin ja kuvotus katosi heti, kun aloin syömään. Mulla on vähän sama, että kun rinnat on pikkuisen arat, niin vahtii niitä, että onhan ne edelleen vähän arat. Kyllähän se huolettaa, kun oireita ei ole. Tosin liekö se kuinka perinnöllistä, esimerkiksi äidilläni ei ole ollut minkäänlaista raskauspahoinvointia riippumatta siitä kumpaa sukupuolta olevaa lasta on odottanut. Minut on yllättänyt se miten pahaa pahoinvointia, joillakin voikin olla. Mun lähipiirissä ei joko ole ollut ollenkaan tai sitten ihan lievää pahoinvointia, mutta silleen ettei kukaan ole joutunut olemaan pois töistä tai pahoinvoinnin takia kertomaan raskaudesta jo alkuviikoilla. Täytyy olla tyytyväinen ettei ole tuollaisia elämää rajoittavia oireita ja voi ainakin toistaiseksi porskutella entiseen malliin.
 
Onko täällä ketään muuta, jonka pahoinvointi on jäänyt lieväksi? Olen nyt viikolla 8. ja jonkinlaista ällötystä on yleensä jossain kohtaa päivittäin, mutta se pysyy hyvin poissa tasaisesti syömällä, ja kaikki ruoat maistuvat ihan normaalisti. Hajuaistini on sentään vähän herkistynyt. Ehkä. Pitäisi kai olla vain onnellinen, ettei okseta, mutta olen silti vähän huolissani. Kuulostelen itseäni, ja pelkään raskausoireiden hiipumista. Rintoja pitää kouria päivittäin, että aristavathan ne vielä. On tämäkin elämää. :meh:

Mullakin on koko ajan ollut vain lievää pahoinvointia. Ruokahalu on kyllä heikentynyt niin, että jonkin verran vähemmän on tullut syötyä normaaliin verrattuna. Tissien puristelua harrastan myös, kun niiden aristaminen on mulla selkein oire raskaudesta. Väsymyksenkin voisi laittaa pimeyden ja syksyn piikkiin jos en tietäisi olevani raskaana. :grin
 
Onko täällä ketään muuta, jonka pahoinvointi on jäänyt lieväksi? Olen nyt viikolla 8. ja jonkinlaista ällötystä on yleensä jossain kohtaa päivittäin, mutta se pysyy hyvin poissa tasaisesti syömällä, ja kaikki ruoat maistuvat ihan normaalisti. Hajuaistini on sentään vähän herkistynyt. Ehkä. Pitäisi kai olla vain onnellinen, ettei okseta, mutta olen silti vähän huolissani. Kuulostelen itseäni, ja pelkään raskausoireiden hiipumista. Rintoja pitää kouria päivittäin, että aristavathan ne vielä. On tämäkin elämää. :meh:

Nyt menossa rv 10+6. Jossain n. 7-10 viikon ajalla tuli semmoinen etova olo aina iltaa kohti, mutta sekin on mennyt jo ohi. Kertaakaan ei ole tarvinnut harkita oksentavan.
 
Mul ei oo enää pahoinvointia paitdi jos kova nälkä.. kana kyl ällöttää
 
Täällä kanssa oli joskus rv 7-8 tietämillä lievää etomista aamupainotteisesti, korjaantui aina kun sai ruokaa koneistoon. Pari yökkäisyä hampaiden pesun yhteydessä mutta ei sen kummempaa. Ruoka on maistunut normaalisti, ainoa mikä etoo on savukalan haju, sitä en voi nyt sietää :yuck: Nyt rv 10 lopuillaan ja voisi sanoa, että ainoa oire on turvoksissa oleva maha (turvotus alkoi heti kun raskauduin).

Edit: myös minun äidillä ollut aika oireettomat raskaudet ja touhunnut menemään synnytykseen asti, toivottavasti on perinnöllistä:rolleyes:
 
Onko täällä ketään muuta, jonka pahoinvointi on jäänyt lieväksi? Olen nyt viikolla 8. ja jonkinlaista ällötystä on yleensä jossain kohtaa päivittäin, mutta se pysyy hyvin poissa tasaisesti syömällä, ja kaikki ruoat maistuvat ihan normaalisti. Hajuaistini on sentään vähän herkistynyt. Ehkä. Pitäisi kai olla vain onnellinen, ettei okseta, mutta olen silti vähän huolissani. Kuulostelen itseäni, ja pelkään raskausoireiden hiipumista. Rintoja pitää kouria päivittäin, että aristavathan ne vielä. On tämäkin elämää. :meh:
Minulla on niin tämä kuin aiemmatkin raskaudet olleet hyvin oireettomia alkuun, kertaakaan en ole oksentanut. Lievää etomista ja esim puuro ei nyt jostain syystä mene aamulla alas. Syödä täytyy säännöllisesti.
 
Ennen raskautta olin keto-ruokavaliolla noin vuoden. Tarkoitus oli jatkaa Joko ketoa tai vhh-ruokavaliota, mutta olo on ollut niin kammottava, ettei kertakaikkiaan ole vaan voinut. Kateellisena luen teidän muiden tekstejä suht normaalista olosta :grin

Tällä viikolla pari päivää olin jo ihan valmis hakeen sairauslomaa, mutta sinnittelin.

Tuntuu että olis ollut raskaana jo ikuisuuden, mutta ensi viikolla vasta eka neuvola.
 
Nyt on menossa 11+1, muutaman päivän on ollut kohdun tienoilla jotenkin sellainen täydempi tunne. Miten teillä muilla?
Eilen huimasi töissä sen verran, että oli pakko mennä takahuoneeseen riisumaan maski ja istumaan paikallaan hetkeksi (söin karkkia ja join vettä). Ei se loppunut se olo, mutta pystyin kuitenkin jatkamaan loppuun asti. Syönyt ihan normaalisti, työvuorossa yleensä syön jopa paremmin ku vapaalla ollessa.

Vielä 2 yötä ekaan ultraan :love7
Sitten onkin seuraavat 4viikkoo joka viikkolle jotain labraa tai neuvolaa.. just varasin sokerirasitukseenkin ajan, kun on kuitenkin kohonnut riski saada raskausdiabetes..
 
Kyllä on aika kullannut muistot.... eikä kyllä edellisissä raskauksissa kovin vahvasti raskauoireet ollukkaa läsnä.
Mut nyt, olot vaihtelee päivittäin. Toisina päivinä on ku ei mitää, toisina päivinä pyörimistä huonon olon kanssa. Oksentaa ei sentää oo tarvinnu kertaakaa, sunnuntaina oli kyllä likellä.
Mielialat heittelee laidasta laitaan. Välillä on nii pitkä pinna ettei katkee vaikka lapset keksis mitä, välillä ei taas pää kestä kiukutteluita ja riskaamista yhtään.
Unia, iha elävän tuntusia unia oon alkanu näkee aamuöisin, ihan tokkurassa ku niistä herää et oliko totta vai unta.
Mies ei aina meinaa ymmärtää näitä mielialavaihteluita ja muita oireita. Varsinkaa järjetöntä väsymystä iltasin, kun oon iltavirkku. Ja näkee lähinnä sen iltaväsymyksen ja ärtymyksen ku tekee arkena aamu/päivävuoroa ja mä taas ilta/yövuoroa sillo ku se on vapaalla. Välillä kokee ahaa-elämyksiä ku saan kuvailtua olot tai näkee pahoinvointi"kohtauksen" itse o_O
 
Pahaa oloa ja väsymystä piisaa täälläkin!

Onko salaisella puolella vilkkaat keskustelut? Täytyy vielä hetki höpötellä täällä ennen sinne pääsyä.

Aktiivisemmat mitä täällä. :grin Toivottavasti pääset pian sinne muitten seuraan! :)
 
Muakin alkoi kiinnostaa mitä siellä salaisella puolella oikein tapahtuu :laughing002

Tavallaan tekis mieli kirjotella paljonkin, mutta sitten taas tuntuu, ettei oikein ole mitään kirjoitettavaa. Kaikki on niin uutta. Tunnin päästä ois eka neuvola!
 
Kyllä täällä kannattaisi höpistä se tarvittava määrä, että pääsisi salaiselle puolelle. Siä keskustelu paljon vilkkaampaa ja avoimenpaa kun täällä, kun ei ole kaiken kansan silmien alla.
 
Näkyykö raskaus muiden mahassa jo? Mulla on kunnon pullamaha ihan ilman raskauttakin, ja ajattelin ettei se näy missään, ennen kuin vasta paljon myöhemmin. Olen nyt vasta 9. viikolla, ja voisin kuitenkin vaikka vannoa, että mahan muoto on jotenkin erilainen. Keskiosa on jotenkin pulpahtanut ulommas, mitä vähän ihmettelen, kun kohtu on vielä niin alhaalla. Kysyin kaverilta, jota en ollut nähnyt pariin viikkoon, joka tuumasi, että kyllä se on ehkä vähän kasvanut sitten viime näkemän. Kuvittelin, että voisin salata raskauden töissä melko pitkään, mutta eihän tämä lupaa hyvää ollenkaan. Kääk! :eek: Kaipa se on vasta jotain turvotusta, mutta silti.
 
Näkyykö raskaus muiden mahassa jo? Mulla on kunnon pullamaha ihan ilman raskauttakin, ja ajattelin ettei se näy missään, ennen kuin vasta paljon myöhemmin. Olen nyt vasta 9. viikolla, ja voisin kuitenkin vaikka vannoa, että mahan muoto on jotenkin erilainen. Keskiosa on jotenkin pulpahtanut ulommas, mitä vähän ihmettelen, kun kohtu on vielä niin alhaalla. Kysyin kaverilta, jota en ollut nähnyt pariin viikkoon, joka tuumasi, että kyllä se on ehkä vähän kasvanut sitten viime näkemän. Kuvittelin, että voisin salata raskauden töissä melko pitkään, mutta eihän tämä lupaa hyvää ollenkaan. Kääk! :eek: Kaipa se on vasta jotain turvotusta, mutta silti.

Alusta asti ollut älytön turvotus, plussaan mennessä oli tullut 3kg lisää painoa. Nyt tullut kaikkiaan 5kg,rv 11+5 menossa. Ehkä ihan pahin turvotus helpottanut, mutta koko ajan mahaa turvottaa.
 
Täällä myös turvotus kaverina, välillä enemmän ja välullä vähemmän.
 
Takaisin
Top