Miten vauva sai alkunsa?

Meillä on marraskuinen tyttö ja ei sen jälkeen haluttu ollenkaan ehkäisyä. Tulee jos on tullakseen meiningillä menty heti synnytyksen jälkeen. Ennen marraskuista oli kaks keskenmenoa. Toisen km jälkeen rupesinkin odottamaan marraskuista. Nyt vaan toivotaan, että tämä maaliskuinen pysyisi mukana. :love7
 
Meillä on marraskuinen tyttö ja ei sen jälkeen haluttu ollenkaan ehkäisyä. Tulee jos on tullakseen meiningillä menty heti synnytyksen jälkeen. Ennen marraskuista oli kaks keskenmenoa. Toisen km jälkeen rupesinkin odottamaan marraskuista. Nyt vaan toivotaan, että tämä maaliskuinen pysyisi mukana. :love7

Ihanat marraskuiset onnea!! :Heartred toivotaan niin kovasti tarrasukkia! Mullakin olis eilen ovulaation mukaan pitänyt alkaa menkat :queen ei alkanut!
 
Pitkän keskustelun jälkeen päätettiin, että toinen saisi tulla jos on tullakseen. Eka kierto ja testi näytti plussaa, vaikka ei olisi minun logiikan mukaan mahdollista (ei petipuuhia ovulaation aikana). Nyt sitä testien mukaan ollaan kuitenkin raskaana ja toivottavasti ei mene kesken. Hieman jännittää miten sitä jaksaa kolmevuotiaan ja vauvan kanssa :)
 
Meillä ehdittiin yrittää 11kk,eli olin jo kerennyt varata lääkäriin ajan kun melkein vuosi yritystä takana, ja vajaa 1vk lääkärikäynnin jälkeen tulikin plussa :love7
 
Meillä ehdittiin yrittää 11kk,eli olin jo kerennyt varata lääkäriin ajan kun melkein vuosi yritystä takana, ja vajaa 1vk lääkärikäynnin jälkeen tulikin plussa :love7

Meillä kävi samoin esikoisesta. Itse olin ehtinyt käydä jo verikokeissa. Miehen ei sitten tarvinnut näytettä toimittaa. Tämä toinen tulikin sitten paljon helpommin :happy:
 
Meillä esikoinen 9/2013. 5/2014 saakka ajatuksella "toinen saa tulla, kun on tullakseen". Toista ei kuulunut, joten 2017 syksyllä aloitettiin lapsettomuushoidot. 3/2018 plussa (4. kierto Letroilla) ja km. Syksyllä 2018 tehty 4 inseminaatiota, joista kaikista nega. 5/2019 tehty yksi IVF, josta nega. 10/2019 luomuplussa ja km. Nyt tänään plussattu luomuplussa ja älytön ahdistus, että varmasti tulee kolmas keskenmeno. Mutta liityn nyt kuitenkin joukkoon (ainakin hetkeksi).
 
Me ollaan yritetty ensimmäistä joulukuusta 2019 alkaen ja väliin mahtui yksi tuulimunaraskaus ennen tätä kesäkuista plussaa. Nyt mennään 7+5 ja varhaisultrassa varmennettu, että tällä kertaa mukana syke. Vaikka tuo harmillinen keskenmeno tuossa välissä, niin uskallan silti olla kiitollinen siitä, että minun on selkeästi melko helppo tulla raskaaksi.
 
Meillä on myös vähän spessumpi tilanne, ja siihen nähden luomuplussa tuli yllätyksenä. Miehellä on ollut kivessyöpä, ja minulla on PCOS eli monirakkulaisten munasarjojen oireyhtymä. Oireet vaihtelevat, mutta mun tapauksessa tarkoittaa sitä, että koko ajan on useita (siis molemmissa munasarjoissa, siis jopa kymmeniä) munasoluja kypsymässä, ja kilpailusta johtuen niistä mikään ei oikeasti pääse kypsymään. Käytännössä minulla ei siis ole lainkaan kuukautisia ilman lääkkeitä, ja esikoinen saikin alkunsa ovulaation induktion avustuksella.

Kakkonen olisi ollut tervetullut heti kun esikoinen oli noin 1,5v. vanha, mutta samalla valmistauduttiin että jälleen mennään hoitoihin. Yllättäen esikoisen täytettyä 2 mulla olikin kolmet ihan normaalit kuukautiset, ja niistä viimeisistä tulikin plussa :) vähän yli vuosi ehdittiin yrittää siis molempia.
 
Meillä vaan päätettiin yhteistoimin lopettaa ehkäisy ja katsoa, mitä tapahtuu. Missään vaiheessa ei yritetty ns. tosissaan, vaan parasta toivoen ja kuitenkin sellainen mahdollisuus mielessä pitäen, että ei ehkä tärppääkään.
Puoli vuotta meni ja sitten sitä oltiinkin jo onnellisesti raskaana.
Ikää tässä on kuitenkin jo 39 v. eli yllättävän nopeasti tärppäsi! Ja kaikki on mennyt hyvin, ei voi muuta olla kuin onnellinen !
 
Onnea kaikille ja erityisesti Polgaralle! IVF on koko hoito, näin saman kokeneena. Upeaa, että tärppäsi ekasta! :) Meilläkin oli eka ivf viime syksynä, ja sen tuoresiirrosta plussa, joka päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon. Sitten tuli koronasulku yms. ja heinäkuun alussa päästiin siirtämään eka pakastealkio. Ei odotettu yhtään, että voisi siitä taas heti tärpätä, mutta niin vain kävi. :Heartred Meilläkin on vielä kaksi alkiota pakkasessa.
 
Minä olin ottanut todella raskaasti kaikki ikään liittyvät vihjailut/uutisoinnit, siitä että hedelmällisyys laskee jo kolmikymppisenä, tässä iässä ei jaksaisi lapsia niin hyvin kuin parikymppisenä, ym ym. Toisaalta järki sanoi että ehkä nyt näin 31-vuotiaana (!!) ei ole toivo menetetty. Toisaalta taas todella, todella monella lähipiirin naisella tuntuu olevan haasteita hedelmöityksen kanssa. Näillä taustatiedoilla jännitti kovasti siinä vaiheessa, kun jätin ehkäisyn pois ja kaikenlaisia kauhukuvia kävi mielessä. Sittenpä olikin ihana todeta, että 5 kuukauden vaihtelevan yrityksen jälkeen oli tärpännyt ja nyt mennään rv 14. :love017 vasta nyt ultran jälkeen on uskaltanut heittäytyä täysillä onnen valtaan.
 
Takaisin
Top