Kesäkuun keskustelut

Mutta jos haluat listalle ilmoittautua, voit vain arvata jonkun lasketun ajan, esimerkiksi 1.3. (Joka varmaan menee aika likelle), ja muuttaa sitä myöhemmin :)
 
Tervetuloa Lellu, ja onnea plussasta!
Keskenmenon jälkeen onkin kinkkistä laskea laskettua aikaa itse, mutta oletettavasti sulla olisi voinut olla juhannusaattona haalean plussan saadessasi ehkäpä suunnilleen dpo10-14 eli rv3+3-4+0. Hcg nousu on todella yksilöllistä, joten vaikea arvioida.
Mutta ultrassa se sitten tarkentuu :)

Muoks. Noin haalea on todennäköisesti tehty ennen rv4+0, ehkäpä dpo10-12?

Kiitti! Näin mä vähän itsekin ajattelin. Oon aina ennen tehnyt testin vasta kun menkat on myöhässä ja silloin on tullut vahvat viivat.
 
Neuvolaan en oo vielä viitsinyt soittaa. Viimeksi soitin 5+5 ja heti seuraavana päivänä alkoi vuoto. Kesäaikaan on vaan aikoja vähän huonosti saatavilla. Varmaan ens viikolla rohkenen soittaa Ootteko millä viikolla ottanut neuvolaan yhteyttä?
 
Neuvolaan en oo vielä viitsinyt soittaa. Viimeksi soitin 5+5 ja heti seuraavana päivänä alkoi vuoto. Kesäaikaan on vaan aikoja vähän huonosti saatavilla. Varmaan ens viikolla rohkenen soittaa Ootteko millä viikolla ottanut neuvolaan yhteyttä?

Itse varasin netistä. Mulla 4 + 3 ja aika meni 23.07 saahan sen sitten peruttua jos huonosti käy, mutta toivotaan nyt kaikkein osalta että täällä ryhmässä ollaan ja pysytään! :smiley-angelic002:smiley-angelic001
 
Tervetuloa ja onnea Lellu, ihanaa että teillä tärppäsi pian km jälkeen uudestaan! ❤ Mä oon niin noviisi etten osaa arvata mitään LA:sta, nennan pohdinnat kuulostaa järkeviltä.

Täällä kp 27/26 ja dpo 15, en pystynyt enää säästämään digiä. Siinä tänä aamuna 1-2 viikkoa mikä ihan vähän huolestuttaa. Arvon, pitääkö vielä käydä ostamassa lisää testejä vai yrittäiskö relata. Mies on tietty sitä mieltä että turhaan enää testailen.

Laitan tähän kuvat testeistä.

Ylin viime su illalla (dpo 13), toka ylhäältä eilen aamulta ja alimmat kaksi tältä aamulta.

EDIT: Kuva ei nyt lataudu...

EDIT 2: Viimein osasin laittaa kuvan. Screenshot_20200630-085942_Photos.jpg
 
Muokattu viimeksi:
Mun mielestä ei kannata olla huolissaan, jos dpo15 saa digiin 1-2, toisinsanoen se on just oikea lukema monilla dpo15, jos hcg nousee hitaammin kuin keskiverto on :) Digiin on määritetty selkeät rajat keskimääräisistä hcg-määristä, ja sen mukaan viikot vaihtuu. Mutta koska me ollaan yksilöitä ja jokaisella nousee vähän eri tavalla se, ni sulla saattaa olla nyt vaikka vaan 5 yksikköä hcg liian matala näyttääkseen 3-4vk, mutta sillä ei ole raskauden jatkumisen kannalta mitään merkitystä. Kuitenkin muissa raskaustesteissä ihan viivat näkyy dpo13 ni en olisi huolissani :)
 
Tervetuloa ja onnea Lellu, ihanaa että teillä tärppäsi pian km jälkeen uudestaan! ❤ Mä oon niin noviisi etten osaa arvata mitään LA:sta, nennan pohdinnat kuulostaa järkeviltä.

Täällä kp 27/26 ja dpo 15, en pystynyt enää säästämään digiä. Siinä tänä aamuna 1-2 viikkoa mikä ihan vähän huolestuttaa. Arvon, pitääkö vielä käydä ostamassa lisää testejä vai yrittäiskö relata. Mies on tietty sitä mieltä että turhaan enää testailen.

Laitan tähän kuvat testeistä.

Ylin viime su illalla (dpo 13), toka ylhäältä eilen aamulta ja alimmat kaksi tältä aamulta.

EDIT: Kuva ei nyt lataudu...

EDIT 2: Viimein osasin laittaa kuvan. View attachment 91080
Älä vielä murehdi. Hyvinkin voi vielä näyttää 1-2viikkoa tuo digi :)
Hienoja viivoja!
 
Tervetuloa Lellu!
Olen samaa mieltä nennan kanssa noista arvioiduista dpo:sta.
Merkkaisi myös sen 1.3.

Kannattaa toki olla nyt kesäaikaa ajoissa yhteydessä neuvolaan, etenkin kun et tiedä millä viikoilla olet. Olettaisin, että sen perusteella voisit saada jopa sitä kautta alkuraskauden ultran.

Minä olen aina melko ajoissa neuvolaan soitossa. Etenkin näin kesää vasten, kun siellä lomaillaan. En nytkään saanut sen takia ensikäyntiä tutulle hoitajalle.

Tietty on se riski, että menisikin kesken ja joutuu perumaan (eihän se mukavaa ole, kokemusta siitäkin on).
 
Mun mielestä taas oli oikeastaan ihan hyvä, että olin soittanut viimeksi neuvolaan ajan ennenku menikin kesken. Vuoto oli todella niukkaa, ei lähellekään edes menkkoihin verrattavaa, eikä kipuja ollut. Soitin neuvolaan, että saisinko verikokeet, että tiedetään jatkuuko raskaus. Pääsin samana päivänä vielä verikokeisiin, ja sieltä tuloksena keskenmeno. Helpotti hirveästi stressiä, kun ei tarvinnut arpoa jatkuuko raskaus vai eikö.
 
Mun mielestä taas oli oikeastaan ihan hyvä, että olin soittanut viimeksi neuvolaan ajan ennenku menikin kesken. Vuoto oli todella niukkaa, ei lähellekään edes menkkoihin verrattavaa, eikä kipuja ollut. Soitin neuvolaan, että saisinko verikokeet, että tiedetään jatkuuko raskaus. Pääsin samana päivänä vielä verikokeisiin, ja sieltä tuloksena keskenmeno. Helpotti hirveästi stressiä, kun ei tarvinnut arpoa jatkuuko raskaus vai eikö.
Olen samaa mieltä. Itsekin sain sitä kautta sitten ohjeistusta asiaan liittyen.
 
Nyt en ole viitsinyt soittaa neuvolaan vielä(kään), koska en todellakaan halua joutua varailemaan äitiysneuvolaa kenenkään kuullen, ja nyt on kaikkina päivinä ollu ja on vielä huomenna ja ylihuomennakin sellaset tilanteet, että en saa yksin rauhassa kotona puhua.
Sais mun mielestä olla neuvolaan soitettaessa (tai itseasiassa lähes joka paikkaan) takaisinsoiton ohella myös mahdollisuus jonottaa, ettei tälleen sit joutuis venyttää soittoa.
 
Nyt en ole viitsinyt soittaa neuvolaan vielä(kään), koska en todellakaan halua joutua varailemaan äitiysneuvolaa kenenkään kuullen, ja nyt on kaikkina päivinä ollu ja on vielä huomenna ja ylihuomennakin sellaset tilanteet, että en saa yksin rauhassa kotona puhua.
Sais mun mielestä olla neuvolaan soitettaessa (tai itseasiassa lähes joka paikkaan) takaisinsoiton ohella myös mahdollisuus jonottaa, ettei tälleen sit joutuis venyttää soittoa.
Meillä onneksi on myös mahdollisuus jäädä linjoille jonottamaan. Tuo takaisinsoitto on todella ärsyttävä!
 
Eiköhän me tuolloin nt-ultran jälkeen kerrota ihan lähimmille. Muille sitten rakenneultran jälkeen.

Jaa..töihin täytyy joskus ilmoitella, että hoitovapaa vaihtui äitiyslomaksi. Se voinee odottaa vielä :hilarious:
 
Heippa kaikille!
Lisäsin itseni tuonne maaliskuisten janalle. Puolen vuoden yrittämisen jälkeen toissa päivänä plussatesti ja tänä aamuna vielä toinen vahvemmalla viivalla :)

Esikoisen syntymästä jo 13,5 vuotta. Silloin 19v raskaaksi tullessa ja raskausaika oli todella helppo. Saas nähdä millaista näin muutaman vuoden itse lisää ottaneena raskausaika tällä kertaa menee. :)
 
Heippa kaikille!
Lisäsin itseni tuonne maaliskuisten janalle. Puolen vuoden yrittämisen jälkeen toissa päivänä plussatesti ja tänä aamuna vielä toinen vahvemmalla viivalla :)

Esikoisen syntymästä jo 13,5 vuotta. Silloin 19v raskaaksi tullessa ja raskausaika oli todella helppo. Saas nähdä millaista näin muutaman vuoden itse lisää ottaneena raskausaika tällä kertaa menee. :)
Tervetuloa ja suuresti onnea! :hello2
 
Takaisin
Top