Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Mä en ole ostanut mitään, mutta aloin heti yrittämisen jälkeen neuloa. Neuloin toukkapussin, pari myssyä, lapaset (ilman peukkuja) ja villasukat. Olin niin intoa täynnä. :Heartred
Nyt en oo vähään aikaan neulonut, kun on ollut pitkään niin huono-olo ja väsy ettei ole pystynyt. Ei ole oikein huvittanut mikään. Nyt taas alkaa olo parantua, niin jospa taas kohta neulon tai virkkaan. (10+3)

Mirsa, onko toukkapussi helppo neuloa? Innostuin tänä talvena huonojen kelien takia käsitöistä ja neulomisessa olen päässyt tasolle pipo pyöröpuikoilla ja ekat villasukat, osaisinkohan näillä skilsseillä neuloa tuollaisen toukkapussin? Olisiko ohjetta?
 
Vielä en oo hankkinut mitään, kun odottelen nyt ensin np-ultran. Ehkä sen jälkeen jotain uskaltaa hankkia, mut siis jotain vaatetta tms. Mä oon kaiken myynyt kuopuksen jäljiltä paitsi sitterin ja vaunujen lämpöpussin. Toki nekin on vaaleanpunaisia joten, jos poika tulee niin miehellä on ehkä vähän sulattelua ainakin tuon lämpöpussin kanssa :grin

Suurimmat hankinnat tehdään varmaan vasta syksyllä rakenneultran jälkeen.

Mies oli kyllä niin innoissaan tästä vauvasta, että oli äitienpäiväksi jo ostanut pienen bodyn ja sukat :Heartred
 
Yritän pitää järjen edellä hankinnoissa, kun meillä on talo täynnä tavaraa jo valmiiksi. Eniten mietityttää turvaistuimet, miten saada mahtumaan kolme farmarin takapenkille. Auto ei oo ihan pienin maailmassa, mutta nykyistuimet on niin helkkarin leveitä. Nuorempi pitäis nyt siirtää turvavyöistuimeen, joten varmaan marssitaan liikkeseen ja pistetään koko takapenkin sisältö uusiksi viimeistään kesän jälkeen. Esikoisen turvavyöistuin on niin leveä, että pakko luopua siitäkin, vaikka muuten on ollut hyvä ja mieleinen ja menis vielä pitkään.
 
Vielä ei ole mitään hankittuna. Esikoisesta on jonkin verran kaikkein pienimpiä vaatteita jäljellä ja isommista hankinnoista sänky pitää hankkia, kaikki muut olennaiset tavarat taitaa vielä löytyä varastosta.

Ajattelin pitää tällä kierroksella pään kylmänä hankintojen suhteen :)
 
Pinnasänky hankittiin paripäivää sitten.
Ensviikolla taas ultraillaan äippäpolilla joten tiiäppä vaikka sukupuoli selviäisi ja pääsis vähän vaatteita miettimään.
Olen kyllä ommellut jo pikkuruisia 44-50cm potkuhousuja ja housuja sellaisilla väreillä et menee tytölle ja pojalle :grin
 
Me ollaan miehen kanssa vähän "vahingossa" nyt hankittu jo muutamia vaatteita vauvalle :Heartred Väriltään hyvin neutraaleja. Nyt tuli vastaan h&m:llä kettu pehmolelu, jonka mies halusi ostaa vauvalle. Hän siis harrastaa metsästystä joten tämä oli hyvin luonnollinen ostopäätös mieheltä :p

Mä liityin fb:n turvaistuin ryhmään, jossa on todella kattavaa tietoa turvaistuimista ja niiden testeistä ja turvallisuudesta joten helpottaa ostopäätöstä se.

Vaunuja pohdin nyt todella tarkasti, kun nyt on ensimmäinen kerta, kun en tiedä mitkä haluan :rolleyes: mitäs te muut meinaatte?

Sängyksi meillä tulee ensin vuokrattava vaavi sänky ja sitten saa siirtyä vanhanaikaiseen "pinnikseen" minkä oon ostanut nuorimmalle. Se on ihanan jatkettava pinnis/lastensänky ja nuorimmainen nukkuu siis siinä edelleen, kun laidat ei oo mitkään mahdottomat, mutta sellaiset, että vauva ei sieltä pois pääse kiipeämään, kun oppii seisomaan.

Tällä kertaa tarvitaan hoitopöytä, koska meillä ei ole kodinhoitohuonetta joten en voi laittaa hoitoalustaa tasolle niin kuin aikaisemmin.

Auto meillä menee jossain vaiheessa vaihtoon, koska sitten kun vauva on syntynyt niin meitä on 8 joten nykyinen galaxy ei enää riitä. Ja teille vinkkinä, jotka autoa mietitte vaihtaa ja perheessä on 7 henkeä tai alle niin fordin galaxy on kyllä todella tilava sisätiloilta ja sinne saa keskiriville 3 paikalle isofixeillä turvikset kiinni ja mahtuvat sinne todella hyvin. Jos kolmas penkkirivi ei tule käyttöön niin tavaratila on ruhtinaallinen! Sitten, jos kaikki penkkirivit on käytössä niin sitten tarvitaan suksiboxi jos meinaa johonkin matkustaa :grin

Mutta kallein hankinta joka joudutaan tehdä on uuden kodin osto :confused: Nykyinen on toki alunperin ollut meille jo pieni ja ollaan tätä asiaa jo puuhattu vuosi ja nyt tultu siihen tulokseen ettei auta kuin alkaa rakentamaan :hungover: Noh onhan sitä jo ehtinyt tämän elämän aikana yhden rakentaa, yhden remontoida aivan totaallisesti sisältä ja ulkoa niin eiköhän tämäkin suju maaliin asti :grin Nyt vois jo kuvitella tietävänsä mitä tekee ja mitä haluaa :woot:
 
Ajattelin että kahden viikon päästä rakenneultran jälkeen alan hankkimaan vauvalle tavaroita. Mitään ei ole ennestään.

Madelein en mäkään tiedä millaiset vaunut tällä kertaa pinnis on ikean, sellainen mistä saa laidan alas ja sivuvaunuksi sängyn viereen.

Äitiyspakkauksen otan. Sillä pääsee hyvin alkuun. En kuitenkaan oo mikään himoshoppaaja. Ja kirppiksiä tarttis alkaa kiertelemään.

Saattaa olla että myyn auton pois, niin turvakaukaloa ei tarvita. Mutta tämä vielä harkinnassa.
 
Takaisin
Top