Mistä olet jäänyt paitsi raskauden vuoksi?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onko asioita, joista olet joutunut luopumaan raskauden vuoksi ja se harmittaa? Kekkerit, ruuat, juomat, harrastukset?

Jostain syystä olen hirveästi himoinnut sushia, vaikka en yleensä pidä sitä ihan suosikkiruokanani. Samoin jos miehellä on ollut joku erikoisolut (yhteinen harrastus) niin on saattanut vähän kuola valua :p Sitten salmiakki ja lakritsi! Niitä tosin olen pienissä määrin syönyt. Myös liikunnan harrastaminen on hankaloitunut huomattavasti. Ja omien suosikkivaatteiden pitäminen... :rolleyes:

Esikoista odottaessa en uskaltanut syödä mitään pehmeitä juustoja kuumentamattomana. En muista oliko silloin ohjeistus että ei saa syödä, mutta jos ei ollut pelasin varman päälle. Vähän siinä oli ikävä leipäjuustoa. Yhtenäiset unet jäi myös jossain vaiheessa raskautta historiaan.

Kaipaan niin paljon lakua ja salmiakkia. Löysin jotain salmiakkia mitä saa raakaana ollessaan syödä niin sitähän lähti tilaukseen :smiley-bounce013

Sushi. Kunnon punaviini tai hyvää rosee viintä. Siis juonut tooooosi vähän viinejä, mutta kappas kiellettynä tekisi niiiiin mieli. Verinen pihvi tai äyriäiset. Tää liittyy ihan tähän vuodenaikaan, koska oon yleensä reissussa juuri niitä herkkuja syömässä. Myös juustot:sad010

Salille palasin koronteenien jälkeen sunnuntaina ja tällä viikolla ja treeni tuntui ihan yhtä hyvälle kuin aiemmin. Tosin twerk-treenit jäi koronan vuoksi ja miettinyt onko se haitaksi vai hyödyksi. Neuvolassa ei otettu kantaa tähän harrastukseeni. :shifty:

Sushi, valkohomejuusto, lakritsi :grin jopa meetvutstia himoinnut nyt, sitå sillo tällä yleensä ostanu leivälle.. Leipää syöny enne raskautta tosi vähä, nyt taas melkee elän sillä:hilarious:

Maksalootaa kyllä voi syyä. Sitä tulee syötyä niin harvoin. Ja ei siinä annoksessa voi olla liikaa kiellettyjä. Mä ainakin tykkään maksalootasta, en ole aikoihin syöny mutta luulen että 28viikon aikana syön kerran tai kaks.
Muutenkin tuntuu et joutunu luopumaan noin ylipäätään elämästä:meh:
Kohta onneks on ohi tämäkin:joyful:

Mun lemppari karkit on sellaisia suklaapalloja minkä sisällä on laku ja ne on kieritetty salmiakkijauheessa. Niitä kaipaan.

Harrastuksista kaipaan joogaa, lähinnä niitä päälläseisontoja ym. Mutta muutakin.

Supistusten takia pelkkä kevyt kävely on vaan sallittua.

Skumppa tai yksi aperol spritz terassikauden kunniaksi :rolleyes: Buffalo mozzarellaa ja mitä tahansa pehmeitä juustoja kans, herkkusalaateissa. täytyy myöntää että salmiakkia kyllä syön (pieniä määriä) huoletta jos himottaa :grin

Tuore mozzarella, laku, kylmäsavulohi, saunaolut.

Harrastuksista jäi ratsastus.

Yhdet kavereiden rapujuhlat jäi välistä kun en uskaltanut lähteä 3h ajomatkan päähän viikkoa ennen laskettua aikaa.

Ratsastuksen jättäminen 20v harrastamisen jälkeen harmittaa. Lisäksi SI vaivat on saanu jännittämään yli 2 h pitkiä kävelylenkkejä, mitä jos en pääsekään kävelemään kotiin saakka? Ruuista sushi, leipäjuusto, medium pihvit, graavilohi, mäti jne. koska niitä olen tottunut syömään. Ja sit tietty salmiakki ja lakritsi, joita tosin syön esim. jäätelössä jos jossain tarjotaan. Juomista pienpanimo-oluet, roseviini, valkoviini, punaviini, skumppa ja shampanja...alkoholittomat lohduttaa sentään vähän. Lempivaatteiden pakkaaminen varastoon oli vähän surutyö kanssa, kamalaa kun nyt on "lihonut" yhtäkkiä ulos kaikista housuistaan.

Itsestäni tuntuu, että ruokakieltolistalla on lähes kaikki ne asiat joilla tykkään herkutella: kahvi, punaviini, erikoisoluet, salmiakki ja laku, briejuusto ja sinihomejuusto, graavilohi, sushi, tartar-pihvi... Erityisesti salmiakki tuottaa vaikeuksia sillä, mulla on yleisesti aika matala verenpaine ja olen tottunut napsimaan salmiakkeja kun heikottaa. Nyt onneksi löysin vinkin verkkokaupasta josta saisi "raskaudenajan salmiakkia" jotka eivät sisällä glykyrritsiiniä! Pakko laittaa tilaukseen! Alkohollittomista oluista on onneksi löytynyt hyvän makuisia korvikkeita saunajuomiksi :)

Harrastuksista on täytynyt luopua boulderoinnista, ratsastamassa olen vielä näin alkuvaiheessa uskaltanut käydä, mutta sitäkään ei voi jatkaa loputtomiin. Toivon että ensimmäisen kolmanneksen väsymys alkaisi pikkuhiljaa helpottaa niin olisi energiaa treenata myös salilla.

Verinen pihvi tai äyriäiset. Tää liittyy ihan tähän vuodenaikaan, koska oon yleensä reissussa juuri niitä herkkuja syömässä.

Äyriäiset ei ole kokonaan kiellettyjä, mutta jonkinasteista varovaisuutta niiden kanssa kannattaa noudattaa. Täältä voi tarkistaa ohjeistuksen katkarapujen suhteen. :)

Takaisin