Varhaisultra

On kyllä todella erikoista ettei näytille muka pääse :eek: Mulle kun on aina painotettu että vuodot on syy lähteä! Mutta hirmusti tsemppiä sinne :Heartred
Ei annettu juuri mitään toivoa, että olisi muusta kyse kuin keskenmenosta ja kyllähän sen toki itsekin jotenkin tajuaa. Luonto kuulemma hoitaa homman. Jos loppu viikosta ensi viikolla kovin tummaa viivaa näyttää tai vuoto ei ota loppuakseen, tai vointi huononee niin sitten katsotaan tilanne uudelleen. Tämä on siis neuvolan ohjeistus.
 
Minulle kanssa neuvola pahoitteli kun tuli hyytymä ja verta ja sattui niin että itkin.
Soitin paniikissa lanssin ja sairaalassa wi ollut kellään mikään kiire minua hoitaa/tutkia ja annettiin vaan isompaa sidettä.
Yllätys olikin sitten melkoinen kun siellä olikin ruskuaispussi ja "muumi" sykettä ei.
Hematooma näkyi myös. Viikon päästä oli syke ja vuotava hematooma.
Toivon että sinulla olisi vaikka sama juttu!!

Voimia❤️
 
Voimia kaikille menetyksen kokeneille! :Heartred Se on itsellekin tuttua viime raskaudesta, joka päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon.

Käytiin eilen ensimmäisessä ultrassa, jonka perusteella raskausviikot on tänään 7+2. Pikkuisella näkyi hienosti syke ja kaikki vaikutti toistaiseksi hyvältä. :love7 Toki raskauden jatkuminen vielä huolestuttaa, mutta uskallan nyt ottaa jo vähän rennommin. Kohdusta löytyi myös pieni hematooma, joka vuoti eilen hitusen, mutta se ei onneksi vaikuttanut mitenkään vaaralliselta. Hyvä että oli tuo ultra samalle päivälle, niin ei tarvinut pidempään hermoilla vuodon kanssa.

Tarrasukkia kaikille joulukuisille! :Heartred
 
Voi ei, monella mennyt kesken❣️ voimia kovasti teille. Hullua ku tuntuu nii väärältä että toiset meistä saa jatkaa raskautta ja toiset ei.
 
Minulle kanssa neuvola pahoitteli kun tuli hyytymä ja verta ja sattui niin että itkin.
Soitin paniikissa lanssin ja sairaalassa wi ollut kellään mikään kiire minua hoitaa/tutkia ja annettiin vaan isompaa sidettä.
Yllätys olikin sitten melkoinen kun siellä olikin ruskuaispussi ja "muumi" sykettä ei.
Hematooma näkyi myös. Viikon päästä oli syke ja vuotava hematooma.
Toivon että sinulla olisi vaikka sama juttu!!

Voimia❤️

kauan sulla vuoti tuon jälkeen? Siis isommasti?
 
Tuli siis viikon verran vaaleaa haaleaa ruskeaa, sit tuli klöntti ja kunnon loraus verta ja kipuja ja tässä kohtaa kävin lanssilla sairaalassa kun sattu niin ja ei tiietty onko kohdun ulkopuolella, sitten se vuoto kuihtui vähäiseks rusehtavaks mitä kesti melkein 4vkoa. Nyt on loppunut.
Ja mulla vuoti haaleaa välillä jo heti ku menkat myöhässä ja tein testin. Eikä mulla ollu minkäänlaisia tuntemuksia etukäteen, oli yllätys kun yskäisin niin hyytelö vaan plurahti musta ulos.
 
Mikä siellä LyytiManta tilanne? Oliko sulla vielä joku ultrakin tulossa, vai muistanko väärin?
Ei ole enää sitä ultra aikaa. Tein jo äsken r-testin ja se alkanut mielestäni vähän haalistua. Torstaista asti on siis ollut kunnon vuotoa ensin paljon kaksi päivää ja sen jälkeen kohtuudella. Kyllä mun taitaa olla aika luovuttaa tämä odotus ja katsoa eteenpäin.

valtavasti hyviä hetkiä teille odotukseen ja puhalletaan kaikki tällaiset vuodot muut pois, jottei enää tällaisia tulisi. Käyn teitä täällä moikkaamassa ja lukemassa kuulumisia kaikille vapaalla puolella. ❤️
 
Vasta liityin itse ryhmään,mutta pikaisesti luin ketjun läpi. Hurjan paljon kyllä ollut keskenmenoja,toivotaan,että ei enempää ole tähän ryhmään tiedossa!

Esikoisesta käytiin varhaisultrassa jopa kahteen otteeseen,mutta nyt ei ajateltu mennä. Eka virallinen ultrakin on jo 3 viikon päästä. Tällä kertaa tuntuu,että jaksaa paremmin odotella sitä ja oireet on olleet niin selvät,että ne tuovat itselle varmemman olon siitä,että kaikki olisi hyvin.

Ekassa raskaudessa mulla oli paljon verenvuotoa alkuraskaudessa ja se vaikutti siihen,että haluttiin selvittää asioita varhaisultrissa (yksi yksityisellä käynti ja vuodon jatkuessa yksi kunnallisella käynti).
 
Vasta liityin itse ryhmään,mutta pikaisesti luin ketjun läpi. Hurjan paljon kyllä ollut keskenmenoja,toivotaan,että ei enempää ole tähän ryhmään tiedossa!

Esikoisesta käytiin varhaisultrassa jopa kahteen otteeseen,mutta nyt ei ajateltu mennä. Eka virallinen ultrakin on jo 3 viikon päästä. Tällä kertaa tuntuu,että jaksaa paremmin odotella sitä ja oireet on olleet niin selvät,että ne tuovat itselle varmemman olon siitä,että kaikki olisi hyvin.

Ekassa raskaudessa mulla oli paljon verenvuotoa alkuraskaudessa ja se vaikutti siihen,että haluttiin selvittää asioita varhaisultrissa (yksi yksityisellä käynti ja vuodon jatkuessa yksi kunnallisella käynti).


Sulla meni kuitenkin ensimmäinen raskaus hyvin verenvuodosta riippumatta? täällä ensimmäinen raskaus ja itse jo kahdessa varhaisultrassa käynty verenvuodon takia.. molemmilla kerroilla rauhoiteltu ja sanottu että syke on vahva ja ei näy poikkeavuuksia.. mutta jotenkin kyllä se silti jännittää kauheasti.. 95% ne sanoi mahdollisuudeksi että raskaus menee loppuun asti.. mutta se 5% pessimisti nostaa päätään :banghead:
 
Joo en muista mille viikoille asti vuoto jatkui,mutta se oli tosi stressaavaa ja ahdistavaa. Kerran tuli kahden euron kolikon kokoinen hyytymäkin,mutta silti kaikki meni hyvin ja terve tyttö syntyi (tuolla se nyt on päikkäreillä,ikää nyt 1 v 4 kk). Vuoto loppui itsestään eikä sitä muistaakseni ollut loppuraskaudessa enää ollenkaan. Tokassa varhaisultrassa näkyi hematooma,joka oli ilmeisesti vuotojen syynä. Soittelin tosta verenvuodosta vuoroin neuvolaan ja naistenklinikan johonkin päivystysnumeroon,mutta sanoivat,että niin kauan kun vuoto on niukempaa kuin kuukautisissa eikä ole kipuja,niin ei pitäisi olla hätää. Kuulemma hyytymistäkin pitää huolestua vasta,jos ovat kananmunan kokoisia. Nyt ei ole ollut mitään vuotoja,mutta menkat mulla tuli tässäkin raskaudessa kerran. Viimeksi taisi tulla kaks kertaa. Niukkoina,mutta tulivat kuitenkin.
 
Sulla meni kuitenkin ensimmäinen raskaus hyvin verenvuodosta riippumatta? täällä ensimmäinen raskaus ja itse jo kahdessa varhaisultrassa käynty verenvuodon takia.. molemmilla kerroilla rauhoiteltu ja sanottu että syke on vahva ja ei näy poikkeavuuksia.. mutta jotenkin kyllä se silti jännittää kauheasti.. 95% ne sanoi mahdollisuudeksi että raskaus menee loppuun asti.. mutta se 5% pessimisti nostaa päätään :banghead:
Mutta sinuna olisin luottavaisin mielin jos kerran sykekin on jo löytynyt! Tsemppiä, toivottavasti vuoto loppuu pian!
 
Laitan nyt tänne vaikka varhaisultra ei enää ollutkaan. Eli tiistaina kävin np-ultrassa ja siellä kaikki oikein hyvin :happy: Kyllä nuo pienet niin nopeasti kasvavat, joka kerta kun näkee niin ihan hämmästyy. Olen niin rakastanut :Heartred Ja nyt on jo todennäköisempää että hänet jouluksi kotiin saadaan. Seuraava etappi: liikkeiden tunnistaminen. Sitä odotellessa :)
 
Laitan nyt tänne vaikka varhaisultra ei enää ollutkaan. Eli tiistaina kävin np-ultrassa ja siellä kaikki oikein hyvin :happy: Kyllä nuo pienet niin nopeasti kasvavat, joka kerta kun näkee niin ihan hämmästyy. Olen niin rakastanut :Heartred Ja nyt on jo todennäköisempää että hänet jouluksi kotiin saadaan. Seuraava etappi: liikkeiden tunnistaminen. Sitä odotellessa :)
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :Heartred
 
  • Tykkään
Reaktiot: Aca
Meillä kaikki oli hyvin niska turvotus 1.5 eli alle kolmen että voi huokaista mutta kyllä se pelottaa.
Olen hyvin tarkka verenpaine oli korkea eka neuvolakäynnillä ja disperiini kuurille yrittävät pistää en ole aiemmin ollut millään disperiinä kuurilla.
En syö mitään lääkkeitä ja varon myrkkyjä myös käsiin pistettäviä. Raskauden vitamiinit käytössä, en syö kalaa. pikkuisesta kuva.
https://aijaa.com/bbAzl1
 
Muokattu viimeksi:
Meillä kaikki oli hyvin niska turvotus 1.5 eli alle kolmen että voi huokaista mutta kyllä se pelottaa.
Olen hyvin tarkka verenpaine oli korkea eka neuvolakäynnillä ja disperiini kuurille yrittävät pistää en ole aiemmin ollut millään disperiinä kuurilla.
En syö mitään lääkkeitä ja varon myrkkyjä myös käsiin pistettäviä. Raskauden vitamiinit käytössä, en syö kalaa. pikkuisesta kuva.
https://aijaa.com/iVqLyN

Mullahan alkoi myös Aspirin 100mg 1tbl päivässä raskausmyrkytyksen ehkäisyyn kun odotan kaksosia, tää lääkitys kestää rv 36 asti ja on turvallinen sikiölle.
 
Mullahan alkoi myös Aspirin 100mg 1tbl päivässä raskausmyrkytyksen ehkäisyyn kun odotan kaksosia, tää lääkitys kestää rv 36 asti ja on turvallinen sikiölle.

Kun luin vielä noiden pakkausselosteet, ei siis yhtään huokuttele yritän nyt liikkua, että verenpaine lähtisi laskemaan.
Ei sitten ole ikinä päätöksistä tehty helppoja.
Kiitos sinulle, toivon kaikki menevän hyvin meillä kaikilla.
 
Takaisin
Top