Voi ei, en ole syönyt folaattia :(!

JHS

Jostain jotain jo tietävä
Voi ei, en ole syönyt ennakkoon folaattia ja vasta tänään aloitin. Raskausviikkoja 4+5. Ei koko folaatti tullut jotenkin ollenkaan mieleen ennnen raskautta ja nyt vasta siihen heräsin :sad001 onko muilla käynyt samalla lailla ja onko syytä huoleen?
 
Ennen raskautta söin epäsäännöllisen säännöllisesti, ehkä n. joka toinen päivä tuli napsittua.
Aikaisemmassa raskaudessa en ollut syönyt, yhdessä mun vitamiinissa vain sattui jonkin verran olemaan mutta ei tarpeeksi. Neuvolatäti sanoi kun aikaa varasin että ei hätää.
 
En minäkää nyt kun ei varsinaisesti edes yritetty, kun oli jo neljä vuotta toivottu, mutta söin epäsäännöllisesti semmosii vitamiinikapseleita missä sitä oli en kyllä ihan nyt lähiviikkoina niitäkäön. Syön monipuolisesti paljon kasviksia ym. Folaattipitoista (parsakaali ja kukkakaali addikti) , joten en oo ollu huolissani. Nytki oikee himoitsen kaikkee Folaattipitoista, ihan sama oli esikoisen aikaan.

Alotin Mamma vitamiinit 4+3 kun plussasin 4+2
 
Mä alotin kanssa vasta plussan jälkeen, edellisistä alottanut myös vasta tässä kohdin. Oon lisäksi maailman huonoin muistamaan pillereitä, niin tainnut parina päivänä unohtuakin :shy:
 
Lohduttavaa kuulla. Minulla ärtyvän suolen oireyhtymä, eikä oikein vatsa kestä parsakaaleja jne. Niin niitä ei kamalasti oli ruokavaliossa ollut. Tietty hedelmiä, marjoja ja salaatteja olen syönyt.
 
Lohduttavaa kuulla. Minulla ärtyvän suolen oireyhtymä, eikä oikein vatsa kestä parsakaaleja jne. Niin niitä ei kamalasti oli ruokavaliossa ollut. Tietty hedelmiä, marjoja ja salaatteja olen syönyt.

Mulla sama ongelma! Ja nyt on ollu maha jokseenkin normaalia enemmän kipeenä.. Pitäis varmaan taas ottaa ryhtiliikettä syömisten kanssa. Se syöminen vaan menee helposti sitten tosi yksipuoliseksi :sorry: Oon miettinyt et pääsisköhän nyt raskauden aikana ravintoterapeutille helpommin mitä normaalisti. Oon ite kokeillut ja testaillut eri ruoka-aineita mut aika yksipuoliseksi meni se ruokailu sit.
 
Mull on yhdistelmä b-vitamiininappi, missä on folaattia, mut oon syöny sitä joskus ja jouluna Nyt koitan muistaa vähän useammin.
 
joka aamu menny vuoden ajan (yritys oli pidempi). olen kuullut et kunhan juurikin aloittaa plussauksesta ja viim.rv6 ni ei hätää.
toki eihän kaikki havahdu foolitabuihin koko raskauden aikana ja silti kaikki voi olla ok.
 
Mulla on kanssa erittäin salamana toimiva suoli, haittaa elämää.
Raskaana ollessa vaiva häipyi ja alkoi taas sitten synnytyksen jälkeen.
Mä olen popsinut tuttuun tapaan monivitamiineja ja olikos se vitamiini A mikä oli huono juttu? Siitäkö hematooma tuli
 
Takaisin
Top