Raskaudesta kertominen

Niskapoimu ultran jälkeen todennäköisesti vasta kerrotaan yhtään kenellekään. Tärkeissä FB ryhmissä olen kertonut, niin on edes joku joka tietää. Meillä varmaan järkyttyy osa suvusta, kun tämä on jo kuudes :woot:
 
Muokattu viimeksi:
Mulla teki mieli kertoa puhelimessa äidille, näistä oloista ja jännityksestä ja tietysti pikkutontusta. Mutta pidin vielä mieleni! Nyt täytyy vähän valkoisesti valehdella siis kuulumisista "ihan hyvin työviikko on rullaillut, eipä tänne mitään ihmeempiä".. :hilarious:
 
Mä ajoin eilen suoraan varhaisultrasta yllärinä mun vanhempien luokse, kun en ole nähnytkään niitä nyt koko tämän koronakriisin aikana ja asuvat muutenkin matkan varrella. Mä oon ensimmäisen keskenmenon jälkeen aina kertonut mun äidille tosi varhaisessa vaiheessa ihan sen takia, että jos menee kesken, niin saan sitten sieltä tukea :Heartred

Muille kerrotaan varmaan sitten vähän myöhemmin, nt-ultran jälkeen tms. Ja esikoiselle vielä vähän myöhemmin :)
 
Miehen raahasin tarkistaa testin kun en ite meinannut uskoa, nii monta negaa neljässä vuodessa tehty. Sit heti parhaalle ystävälleni kun vasta kuukausi sitte oli puhetta vauvoista. Kerrotaan sen ekan virallisen ultran jälkeen lapsille ja sitte porukoille, lapset on toivonu meille vauvaa ainaki vuoden varsinkin kun naapuriin synty esikoisen kaverin perheeseen alkuvuodesta vauva. Ne on varmasti onnessaan, jos ei miun äiti hoksaa ennen nii sitte paljastetaan juhannuksen aikoihin varmaan. Ei kyl nähdä nyt kun tosi harvoin tän koronan takia joten saattaa alkaa ihmettelee jos maha pömpöttää joka kerta enempi. Ei kyl oo semmone utelias ihminen et tuskin suoraan kysyis kovinkaan äkkiä, hahaha.
 
Töissä on varmaan "pakko" ultran jälkeen kertoo, koska en voi ehkä ihan kaikkee hommaa tehdä, kun paljon on painavien juttujen nostelua. Oon kyl molemmat aikasemmat raskaudet ollu töissä ihan loppuun asti, joten ei sillee ole ongelma jos yhtä hyvissä voimin pysyn. Lomatki meinasin jättää ihan loppu aikaan tänä vuonna. Ellei satu tsäänssi et voisin pitää just ultran aikaan yhden viikon :angelic: ei tarvis jännätä et sattuuko huono kellonaika, kun muistelen et ite ei oikee pystyny vaikuttaa siihen aikaan.
 
Mä kerroin asian tänään mun kaverille, ollaan päivittäin lasten kanssa tekemisessä, asutaan naapureissa. Ihmetteli että miks oon kotona. Eilinen ultraaja laitto mut siis sairaslomalle hematooman takia, ni enpä halunnut alkaa siinä valehtelee sit mitään. Luulee vielä että on korona :hilarious: ja se ties kyllä tuulimuna raskaudestakin ja oli kivasti tukena, kun oli itsekin hiljattain kokenut keskenmenon. Ja mies oli mulle niin vannottanut ettei saa kertoa kellekään, ni pari päivää sit selvis että sehän oli mennyt heti kertoo asian parhaalle kaverilleen :hilarious: ei ne miehetkään niin vaan siis malta!
 
Mulle on nyt tullut sellainen olo, että haluaisinkin kertoa kaikille vasta sen NT-ultran jälkeen. (Jos vaan asia pysyy salassa). Mulla on tasan viikon päästä siitä ultrasta neuvola-aika. Kuulenko siellä neuvolassa vasta tuloksen/tuomion vai jo ultrassa? Katsooko se ultraaja siinä samassa niitä labratuloksia, joissa sit taas oon käynyt jo ennen ultraa? Mä en tajunnut tätä kysyä ekalla neuvolakerralla. Tässä varmaan paikkakohtaisia eroja, mut mikä kokemus muilla on? Yritän vaan käsittää, että kuinka pitkälle venyy tieto siitä, että onko sieltä tulossa kelpoyksilö, jolla sydän edelleen lyö.
 
Mulle on nyt tullut sellainen olo, että haluaisinkin kertoa kaikille vasta sen NT-ultran jälkeen. (Jos vaan asia pysyy salassa). Mulla on tasan viikon päästä siitä ultrasta neuvola-aika. Kuulenko siellä neuvolassa vasta tuloksen/tuomion vai jo ultrassa? Katsooko se ultraaja siinä samassa niitä labratuloksia, joissa sit taas oon käynyt jo ennen ultraa? Mä en tajunnut tätä kysyä ekalla neuvolakerralla. Tässä varmaan paikkakohtaisia eroja, mut mikä kokemus muilla on? Yritän vaan käsittää, että kuinka pitkälle venyy tieto siitä, että onko sieltä tulossa kelpoyksilö, jolla sydän edelleen lyö.

kyllä se kertoo ne jutut siinä ultratessa. Mutta niistä verikokeista en muista, oisko ollut niin että ne käytiin läpi siellä neuvolassa :dontknow
 
Mulle on nyt tullut sellainen olo, että haluaisinkin kertoa kaikille vasta sen NT-ultran jälkeen. (Jos vaan asia pysyy salassa). Mulla on tasan viikon päästä siitä ultrasta neuvola-aika. Kuulenko siellä neuvolassa vasta tuloksen/tuomion vai jo ultrassa? Katsooko se ultraaja siinä samassa niitä labratuloksia, joissa sit taas oon käynyt jo ennen ultraa? Mä en tajunnut tätä kysyä ekalla neuvolakerralla. Tässä varmaan paikkakohtaisia eroja, mut mikä kokemus muilla on? Yritän vaan käsittää, että kuinka pitkälle venyy tieto siitä, että onko sieltä tulossa kelpoyksilö, jolla sydän edelleen lyö.
Nt-uä ne laskee niskaturvoksen, sun iän ja labratulosten kanssa sen riskiluvun ja yleensä se kerrotaan heti ultran yhteydessä. Nlassa sit katotaan sun veriryhmä ja jos rhesustekijöiltä oot miinusta niin neuvotaan miten toimitaan. Itse oon O- ja käyn raskauden aikana muutamia kertoja enemmän verikokeissa missä selvitetään vauvan rh ja kehittyykö vasta-aineita.
 
Haha, paljastuin.. Äiti yritti et oisin ottanu mukaan haukipullia mitä oli tehny.. No sanoin et mie en voi nyt syödä haukee ja sillo tajusin et huuuups. Tajusivat heti miun siskon kaa joka myös oli siinä vieressä. Sanoin heti et se on kyllä sit vielä salaisuus ja asiasta ei sen enempää puhuttu kun lähettiin lapsien kaa kotiin. :rolleyes::angelic:
 
Olisi ihana kertoa äitienpäivänä anopille (oma äiti menehtynyt), mutta jotenkin ei vaan vielä pysty. Odotetaan nyt siihen nt-ultraan. Mulla alkaa maha vähän pömpöttää, että saas nähdä kuinka kauan tämä muutenkaan enää pysyy salassa
 
Minulla oli samat ajatukset riina, kertoa anopille äitienpäivänä, kun oma äitini on menehtynyt ja on kuin äiti minulle. Mutta nyt täytyy malttaa mieli ainenkin tuonne maanantain ultraan asti. :)
 
Odotan niin kovasti nt-ultraa, että saa kertoa kaikille läheisille. Erityisesti odotan omien lasten reagointia. Eskarilainen on jo aika pitkään toivonut pientä sisarusta. Se myös helpottaa kun voi kertoo töissä, niin selviää heillekin miks oon valitellut väsymystä ja haukotellut paljon :grin
 
Jos viikon päästä ultrassa on vielä syke näkyvissä ja alkio kasvanut tarpeeksi, niin sitten kerron äiteelle. Nyt en vielä uskalla, kun vielä on niin epävarma olo.
 
Menee varmaan aika kauan, ennen kuin uskalletaan kertoa raskaudesta ja sittenkin vain lähimmille. Ainoastaan mun vanhemmat tietää, sillä olen kaivannut heidän tukeaan omien epävarmuuksieni kanssa. Meillä oli viime elokuussa kkm ja tietysti pelottaa, että sama toistuu taas. :sad001 Töissä en haluaisi vielä pitkään aikaan sanoa mitään, koska mulla ei valitettavasti ole mitään luottoa työkavereihin (uusi työpaikka) ja tiedän, että se on iso ongelma, jos jään äitiyslomalle.
 
Päivää,
Täälä oon kertonut pomolle ja pari läheistä kaveria kenen kanssa muutenkin puretaan asioita ja hyvä keskusteluyhteys.
Mies ei ole kenellekään kertonut.
Meillä 4 Keskenmenoa takana ja 2 vuoden yritykset.
Minä tarvin sitä tukea ja mies sanoo pärjäävänsä mun tuella. Kahdessa ultrassa jo käyty ja kaikki näyttää hyvältä. Odotetaan NT ultraan ja sitten kerrotaan muille kenen kuuluu tietää. Someen ei varmaan hetkeen laiteta.
Toinen työkaveri jo onnitteli toissa päivänä kun oli nähny mun ison pömppiksen pukukopilla

Mietin että tilataan tuleville isovanhemmille kylpytakit missä lukee mummi ja pappa ja lähetetään postissa ja odotetaan sitten että koska ne hoxaa.
 
Mä kerroin tänään äitille. Oikeestaan yllättävän moni jo tietää. Töihin meni tosiaan sairaslomatodistus missä luki määrittelemätön raskauspahoinvointi. Et ei hirveesti jättäny arvailujen varaan pomoille.. Sit meiltä molemmilta tietää pari ystävää. Yleisimmin varmaan vasta sit, jos ultrassa kaikki hyvin.
 
Vappuna oli pakko kertoa kavereille kun en _koskaan_ kieltäydy skumpasta ja nyt oli pakko :p Pomoille kerroin töissä koska teen osittain riskialtista työtä raskauden kannalta. Vanhemmille ja puolison vanhemmille kerrottiin vahingossa etuajassa, kun tosiaan kuvittelimme että raskaus on 3 vk pidemmällä kuin se on. Loput saavat kuulla sitten ultran jälkeen kesäkuun puolivälissä kun riskiseulonnan tulokset on käsissä, tämän viimeisimmän ultran sydämen syke ei vielä riitä siihen että uskaltaisin kauhean laajalle kertoa.
 
Me kerrottiin äitienpäivänä miehen tahdosta meidän perheille. Annettiin molempien äideille Mauri Kunnaksen isovanhempien kirja lahjaksi. Miehen vanhemmat saa ensimmäisen lapsenlapsen ja oli superinnoissaan. mun vamhemmat taas on jo monen lapsen isovanhempia ja kiitteli kirjasta, kunnes mun sisko tajusi että minä annoin sen ja sanoi mun äidille että mieti keneltä sen sait että sillä ei vielä oo lapsia.. Ja sitten ne tajusi. Vitsi kun nauratti :laughing001
 
Takaisin
Top