Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Edellisessä raskaudessa oli thairuoka ehdoton himo, ja se on näköjään alkanut taas :p Lounaalle thaimaalaiseen...
 
Esikoisesta himoitsin luumuja ja omenoita ja kuopuksesta näkkäriä ja mansikoita..
Nyt tekee ruokaa mieli, rehellistä ruokaa. Ei niinkään rasvaista yms
 
Mä söin kans eilen mehukkaan omenan oikein innolla :grin Persimonia ja muitakin mehukkaita hedelmiä tekee myös mieli.

Esikoisesta en voinut sietää sitruksen hajua. Nyt ei onneksi ole ollut samoja ongelmia!
 
Täällä ei vielä kummempia himoja. Esikoisesta söin kirsikkatomaatteja valtavat määrät. Yleensäkin kaikki raikas maistui. Saa nähdä miten tässä raskaudessa käy
 
Täälläkään ei onneks mitään ruokahimoja. Toivottavasti ei iskekään, etenkään roskaruokaa ja herkkuja kohtaan. Vaatii rankkaa itsekuria olla syömättä kun himot iskee päälle. :nailbiting: :joyful:
 
Mulla tuli tänää ekan kerran hirvee himo mehukkaisiin hedelmiin! :happy: Mitään rasvasta tai hirveen suolasta ei tee yhtään mieli :hungover:
 
Täällä ollaan vielä niin alussa ettei vielä oo mitään erilaista. Toivottavasti himot kohdistuis myöhemmin lähinnä hedelmiin:joyful:
 
Täälläkin lähinnä hedelmiä tekee mieli; klementiinejä menee varmaan 5 päivässä. Oikeaa ruokaa ei tee oikeastaan mieli ollenkaan, mut syömään kun alkaa, niin kummasti sekin vaan maistuu. laughing7
 
Allekirjoitan kans kaiken raikkaan ja hedelmäisen himon! Tänään jäi ekaa kertaa elämässäni kahvi taukohuoneen pöydälle juomatta (!) En vaan saanut alas. Onneks kukaan ei kiinnittänyt huomiota. Appelsiini, mandariini, jogurtti yms. kyllä maistuu.
 
Hah! Täällä tekee tietenkin mieli kaikkea kiellettyä! Mm. Kylmäsavulohen ostin edellisenä päivänä plussaamisesta.. yhden siivun ehdin syödä, nyt se tuolla jääkaapissa huutaa mun nimeä
 
Edellisestä raskaudesta tuttu olotila saapui, lämmin ruoka ällöttää jo ajatuksen tasolla kun taas salaattia ja muuta kylmää voisin lapata naamariin vaikka kuinka paljon. Jääkaappikylmät tummat viinirypäleet on tälläkin kertaa pop.
 
Himoitsin eilen niin kovasti joulukinkkua ja mähän menin sitten nukkuu enneku se oli ees valmista :oops:
 
Söin äsken sitä himoitsemaani kinkkua ja nams..miten hyvää se oli
 
Mä en kestä edes kinkun hajua. Kaikki liha muutenkin ällöttää. Jännä nähdä mitä syön joulupöydässä :smiley-ashamed004 Voisin syödä vaan pastaa ketsupilla ja hedelmiä.
 
Esikoisesta himoitsin valkosipulia, se oli ihan kamalaa, joka paikkaan piti lyödä valkosipulia ja sit myös haisin siltä koko ajan, mun paras ystävä myös näin neljän vuoden jälkeen edelleen muistelee sitä. Saatoin jopa keskellä yötä herätä haistelemaan keittiöön valkosipulin kynttä (kyllä, kuorin sen vain sitä varten keskellä yötä) Mutta nyt himona on tummat viinirypäleet ja jääkaappikylmänä! Onko muilla ruokahalut lisääntyneet? Mulla on Nälkä tasaisen väliajoin ja se nälkä oikeesti iskee kunnolla, tuntuu että taju lähtee jos en heti saa jotain ja nopeasti!
 
Takaisin
Top