Raskaaksi 2019

kiitos:Heartred
on tää niin väärin että ne jotka eniten toivoo sitä lasta niin joutuu kokemaan pettymyksiä kuukausi toisen perään, tää ryhmä on ihan paras voi avautua mistä vaan mikä painaa ja tukea saa kyllä aina oli tilanne mikä tahansa, joo tavallaan sitä haluis ajatella et täs tilantees ois vielä joku toivonkipinä mut noh joo.

Hammaskipu on ihan järkyttävää, toivottavasti saat pian hoidettua.
Sanos muuta, mulla tuli ovis ja kunnon tuli ja kiukuttelen kun ei saa hyödyntää et saa ne labrat ja muilla eri tilanteet. Toki olis ollu kiva tällainen selkeä ovulaatio hyödyntää mut paras oottaa 3kk ja antaa kehon normalisoitua. Toisaalta iloinen oon jo siitä et ovis tuli ylipäätään ja progel kierto lyhyemmäksi niin voi ollakin chanssi et pysyy matkassa jos ei löydy mitään vikaa vaik jossaki on pakko olla vika. Lekuri kyl vihjasi et liian pitkät kierrot ja se etten ottanut ajoissa progea on voinut olla se syy ku kerta progevaje on eikä limis paksuunnu kuten pitää yms.. Huoh, vaikeaa ja sit ku viisuri ärtyi niin tuli itselleni kaamea kiukkuilu.. Noh eiköhän nämä järjesty ja peukut sun puolesta, tää jatkuva plussaa ja tyhjentyminen on niin hermoja raastavaa. Siks oonkin testit jättänyt pois ku ei niistä hyötyä oo. 3kk ja sit aletaan tikuttaa ovista ja ilmeisesti myös folliultra ja irrotuspiikin saan jos se jää tonne liian isoksi hengaileen tms
 
Tsemppiä Sinpura! Tosi kurja tilanne :sad001

Mulla taisi iskeä oireet tosta lääkkeestä. Aamulla ihan jäätäviä hikoilukohtauksia, pää kipeä ja tuntuu olevan aika itku herkkä :dead:

Eiks se tee jotenki et ei tulis ovis ku esim clomeilla yritettiin mulle et ei tuu niin monta follia ku yks iso mut sehän ei onnistunut mulla ku ovis tuli jo kp 6 tyyliin. Mut siis samat hikoilu, hengästyminen yms ku yritti ovista saada aikaan muttei tullut. Tsemppiä, toivottavasti hyvät tulokset niin oireet sen arvoiset :Heartred apuva ku jännitän sun puolesta ja varmaan kaikki muutkin täällä!
 
Polilla käyty. Kummassakaan ei vikaa verikokeiden ja simppatestien perusteella. Tehän kuitenki ens kierrossa aukkari, kun ei oikein muutakaan tuttavaa ole. Sen jälkeen voi miettiä lääkeavusteita. Lääkäri oli aika töksähtävä ja hoitaja koko ajan pehmensi sen puheita. Lääkäri kohautteli harteita ja nosteli käsiä ilmaan, että ei hän voi tehdä mitään kun ei teissä oo mitään vikaa. Sanoi että puolesta vuodesta vuoteen ois mun ikäsen (29v) kohtuullista vielä jatkaa yritystä luomuna. Että joillain se vaan kestää. Itkuhan siinä tuli. Hoitaja toi paperia ja sanoi, että tehdään se aukiolotutkimus ja mietitään sitten jatkoa. Lääkäri kysy mitä itkemistä tässä on ku ei missään oo vikaa. Koko käynti kesti noin 10 min. Vittu mää sanon.

Edit. Positiivinen yllätys oli se, että aukkari tehdään meijän keskussairaalassa. Luulin että sitä varten pitää lähteä OYSiin.

Muistin virkistykseks tämä voitokas ensikäynti.

Tänään oli aukkari ja pääsin onneks eri lääkärille, kun olivat ryssineet ajanvarauksen. Molemmat puolet auki, vasen ”vähän epäselvä” ja siinä tuntuikin kipua. Ovulaation induktiolla (letrot) jatketaan kuus kiertoa, ja sen jälkeen mietitään muuta, jos raskaus ei ala. Sanoi, että jossei raskaus kevyemmillä hoidoilla ala kahdessa vuodessa on hoitomuoto IVF. Vähän eri puheet kun edellisellä lääkärillä! Pitää Kannasta tarkistaa tämän nimi ja toivoa jatkossa aikaa hänelle. :smiley-angelic001
 
Juu siis ihan vaihdevuosioireet voi tulla. Voihan nää omat olot olla muustakin mut en tiedä tosta hikoilusta. Tää lääke tosiaan estää ovulaation ja siks aloitetaan ennen ku menkat alkaa ettei ala kypsymään. Et saadaan sit kypsytettyä lääkkeillä mahdollisimman monta.

Eikä nää oireet mua haittaa! Mietin ensin et kun ei tunnu miltään, et jos ei tapahdu mitään.
Joo muistan et mul ollu monessa kierrossa just hikoilua, kauheita kuumia aaltoja ja olin varma et aikaiset vaihdevuodet, mut nyt on alkanut tulla sit ovulaatio ilman et viikon puskee hikee ja näin et jostain syystä mun keho toimii ihmeen hyvin nyt. Sit toki nyt ku ovuloi niin tekis niiiiin mieli hyödyntää mut eiköhä se auta enemmän kun menee ohjeiden mukaan niin ei tuu yllätys plus joka menis heti kesken ennen kuin tiedetään mikä mulla on se vika. Jännittää varmasti noi hoidot mut uskon et hyvät tulokset ja vaste. Ihanaa vihdoin hyvät uutiset et hoidot alkaa ja te lopulta saatte ihmeen :Heartred
Oon vähän sentimentaalisella päällä, hassua miten pelkkien km jälkeen voikin tuntea ovis kivut ja oireet rankempina ku luulin et vasta synnyttäneet kokee. Kaipa se on kuitenkin hyvä että tietää mitä kehossa tapahtuu.

Mikä teil nyt on seukki vaihe? Eli kasvatetaan munasoluja ja sitte kerätään vai? Sori ku utelen mut mielenkiintoista tietää ku ite haluun lapsen ja jos se ei näin onnistu niin sitte on puhuttu muista hoidoista mm ivf yms..
 
Ens viikolla on supressioultra, eli katotaan et munasarjat on lepotilassa ja jos on ja menkat alkaneet niin sovitaan pistelystä. Mulla on ekana lääkkeenä sellainen minkä vaikutus on. N. Viikon. Sit sitä seuraavalla viikolla tulee ilmeisesti pari ultraa jossa seurataan kasvua. Tarvittaessa sit sellanen pistoslääke mitä laitetaan joka päivä. Sit kun ovat tarpeeksi suuria, sovitaan punktio päivä ja milloin pistetään irrotuspiikin. Sit tosiaan punktiossa kerätään munasolut ja hedelmöitetään ne. Jos tulee alkioita eikä mulle tule esim. Hyperstimulaatiota niin sit siirretään ilmeisesti kolmen päivän ikäinen alkio.
Okei eli oon ymmärtänyt oikein tuon. Mukavaa, kyl oon ootellu tätä teidän hoitoa, onko mulla muuta elämää ku hehkuttaa teidän juttuja omassa mielessäni.. Mutta ihana ku kaikki tsemppaa ja on tukena.
Toivottavasti ei tuu hyperii, se kai on aika harvinainen kuitenkin.. Ja sit toivon et tarrasukat on mukana, onnellinen oon kyl sun puolestasi nyt ku pitkän ajan jälkeen pääsee alottaa hoidot, sekin on niin tärkeä virstaanpylväs oli ainakin itselleni kun sain vihdoin hoitolähetteen
 
Muistin virkistykseks tämä voitokas ensikäynti.

Tänään oli aukkari ja pääsin onneks eri lääkärille, kun olivat ryssineet ajanvarauksen. Molemmat puolet auki, vasen ”vähän epäselvä” ja siinä tuntuikin kipua. Ovulaation induktiolla (letrot) jatketaan kuus kiertoa, ja sen jälkeen mietitään muuta, jos raskaus ei ala. Sanoi, että jossei raskaus kevyemmillä hoidoilla ala kahdessa vuodessa on hoitomuoto IVF. Vähän eri puheet kun edellisellä lääkärillä! Pitää Kannasta tarkistaa tämän nimi ja toivoa jatkossa aikaa hänelle. :smiley-angelic001

Onpa kiva että nyt oli parempi kokemus. Se eka oli kyllä niin tympeä:finger: Nyt peukut pystyssä letrokokeiluun, et tärppi kävis ja pian:Heartred

Sipuralle sympatiaa. Hyvä että pääset nyt verikokeisiin. Toivottavasti tilanne selviää.

NewMoon, ikävää että tulee oireita. Mutta tämän takia sitä on valmis vaikka mihin:Heartbigred

Täällä kp jotain. Ehkä 5? En oo ihan kartalla. Jäänyt parista viime kierrosta sluipailu päälle:hilarious: pitkästä aikaa on rennot ja smootit fiilikset yrityksen suhteen. Helpotti kun saatiin se lähete!

Meillä on kaikki isot jutut tapahtunut jouluna. Ollaan kihlauduttu jouluaattona... Ööö... 4 vuotta sit? Vai 5:hilarious: ja tytär on syntynyt joulupäivänä 2 vuotta sitten. Jospa tänä jouluna sais tehdä digin raskaana 2-3 viikkoa:Heartred ja jos ei, niin hyvällä tsäkällä tammikuussa päästäis jo ensikäynnille:happy:
 
Ihania juttuja monella :Heartred Hillis voi liittyä kans Letrojen käyttäjien aloitukseen jos haluaa :wink Tsemppiä! Ehkä aukkari teki jo tarvittavan avun!
Oletko kuitenkin ovuloinut aina itsekses?

Itsellä taas letrotauko. Ja kp5. Tänään tullut viel vähemmän vuotoa kuin pe niin laitoin perjantain sittenkin kp1:ksi. Odotan ens viikkoa et pääsee taas haaveilemaan vauvanteosta:cheers ja sit piinailemaan ja sekoomaan :happy7
En ole viel saanut aikaseks soitettua julkiselle, jospa perjantaina sit.. Oon hoitanu ja stressannu muita terveysjuttuja, reuma oireilee taas..:grumpy:
 
Hillis, olipa teillä nyt tosiaan asiantuntevan ja lempeän kuuloinen lääkäri tällä kertaa! Toivottavasti pääsette jatkossakin samalle ja raskaus alkaa pian! :happy:

Täällä kp 23 ja dpo 6. Ihana viikonloppu tulossa, lähden lapsen lasketun ajan vauvaryhmän äitien kanssa risteilemään :Heartred menee piinapäivätkin nopeammin, kun on jotain kivaa odotettavissa.
 
Ihania juttuja monella :Heartred Hillis voi liittyä kans Letrojen käyttäjien aloitukseen jos haluaa :wink Tsemppiä! Ehkä aukkari teki jo tarvittavan avun!
Oletko kuitenkin ovuloinut aina itsekses?

Itsellä taas letrotauko. Ja kp5. Tänään tullut viel vähemmän vuotoa kuin pe niin laitoin perjantain sittenkin kp1:ksi. Odotan ens viikkoa et pääsee taas haaveilemaan vauvanteosta:cheers ja sit piinailemaan ja sekoomaan :happy7
En ole viel saanut aikaseks soitettua julkiselle, jospa perjantaina sit.. Oon hoitanu ja stressannu muita terveysjuttuja, reuma oireilee taas..:grumpy:

Täytyy käydä tutustumassa, kiitos. :)
Ovistestien mukaan oon ovuloimut, muuten sitä ei oo tutkittu.
 
Tänään kp29 dpo13 menkkoja ei viel näy. Yleensä on alkanu tiputtelee jo pari päivää aikasemmin mut nyt ei ees sitäkään. Hirvee väsymys nyt ollu melkein viikon. Sunnuntaina ja eilen teis negatiivisen rtestin. Tänään aamulla en muistanu tehä. Ehkä ne alkaa täs parinpäivän sisään tai sit oon raskaana.

Onnittelut kaikille plussanneille:smiley-bounce013

Ja tähän piti vielä kommentoida, että nyt jännittää. Voi kumpa:nailbiting::Heartred
 
Päivittelen tänneki, että tiistaina käytiin nt-ultrassa ja sen mukaan kaikki kunnossa, myös seulat oli ok. Nyt yritän hengittää ja uskaltaa ajatella oikeasti olevani raskaana, kun tähän asti oon lähinnä odottanu vaan sitä pahinta. Vuoden, keskeytyneen keskenmenon ja tuulimunan se vaati, mutta jospa tämä nyt onnistuis, kun mennään jo rv 14.

Hurjasti tsemppiä kaikille! Lueskelen varmasti edelleen taustalla ja pidän kaikille peukkuja :)
 
Tämä kierto taitaa olla nyt mulla ehkä viimeinen kierto tämän vuoden puolella kun voisi plussa tulla. Ei ole hajuakaan kierron pituudesta, vuotoa tuli vielä 1,5 vko sitten vissiin. Kai mulla tuli ulos verta ittens sen 3 kkn edestä kerralla. Rehellisesti ei ole sillai toiveena että nyt olisi raskaana koska uusi työ, määräaikainen yms. mutta emmä estä sitä. Olen kohta liian vanha jo, että ehkä se lapsi ei olekaan mun tulevaisuudessa, ei sitä tiiä ei.
Olo on sillai suht hyvä. Flon mukaan olisi ollut reilu viikko sitten ovis mutta limailu jatkuu mulla vielä kyllä. Arvelen että tuon pitkän tyhjennyksen jälkeen kroppa on sekaisin! Tsemppiä kaikille näille viimeisille viikoille. Mulla olisi ensi viikonloppuna viimeistään menkat tuloillaan ilmeisesti! Tai voihan ne alkaa aikaisemmin tai myöhemmin. En tiedä oikein :joyful:
 
Mulla on pe varhaisultra. Olen vuodellut verta tässä 1,5 vkoa enempi ja vähempi. Tai siis ei sitä valumalla ole tullut mutta kaikkia punaisen eri sävyjä on ollut nähtävillä. Epäileväinen olo on tämän raskauden jatkumisen suhteen, vaikka olen vuotanut verta kahdessa aiemmassakin onnistuneessa raskaudessa. Eniten mietityttää se, ettei nyt ole ollut sellaista oksentelua kuin aiemmissa. Etovaa oloa kyllä muuten. Katsotaan siis palaanko tänne puolelle pian takaisin.

Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä muille!
 
Takaisin
Top