Syyskuu 2019

Tuu sitten StellaMom kertomaan saitko sydänäänet kuulumaan. Mä oon nähny muutaman kerran unta keskenmenosta ja taas viime yönäkin näin. Aamulla oli aika jännä fiilis kun menin wc ja odotin löytäväni verta, mutta ei onneksi ollut.. Toivottavasti on vain painaisia eivätkä toteudu. Nt-ultrassa sanottiin että pahin keskenmeno riski on rv 9-10 jälkeen ohi, jos nt-ultrassa on ollu kaikki hyvin.. Ja meillä siis oli kaikki hyvin, mutta silti edelleen hieman hirvittää.
 
Kaikki ovat olleet niin sympaattisia tilanteeseeni täällä :) kiva kun on tällainen paikka missä voi suoraan kertoa mitä tapahtuu ja kaikki ovat ymmärtäväisiä. Mieheni lähti aamulla reissuun, vähän häntä epäillytti mennä ku eilinen oli mitä oli, mä ehkä vähän sanoinkin sille että ei sille voi mitään jos menee kesken, että mee nyt, me pärjätään poitsun kanssa kyllä. Illalla tuli vain ruskeata pientä limaa joten epäilen että mun hyytymät olivat jotain rikkimennyttä verisuonta tms. Eihän sitä aina tiedä, ei mulla ole ollut mitään vuotoja ennen sitä. Tänään päivällä kun poitsu on viety eskariin niin varmaan dopplerilla kootan kuunnella tuleeko mitään tuttuja ääniä esille. Vaikka se ei ole mikään tae että kaikki on hyvin, niin ehkä se rentouttaisi mun mieltä hetkeksi. Eihän stressi ole hyvä vauvalle :) neuvolastakin sanottiin eilen että ole luottavaisin mielin vielä. Hän on varmasti kuullut pahempiakin tapauksia. Tänään vien sitten tuon uuden virtsanäytteen ja rentoudun ja uskon että kaikki on hyvin, kunnes tulee seuraava kommellus :D
Tiedän yhden naisen jolla oli läpi koko raskauden normaalit menkat ja terve vauva syntyi.
Mun äidillä oli mua odottaessa kolmet menkat ja mulla oli kaksosista yhdet.
Eli niinkin voi olla.
Toivottavasti kuulet doblerilla äänet niin ei tarvii niin jännittää
 
Mä kaivoin tänään dopplerin jostain varaston perältä. Pienen etsimisen jälkeen löytyi 160-170 sykkeet. Monet kotidopplerit on semmoisia, että niillä ei saa pikkuisilla viikoilla kuin harmaita hiuksia itselleen. En suosittele heikkohermoisille. Mulla on noin 200€ maksava doppleri ja silläkin etsin vissiin 10 min sykkeitä.
 
Nyt kun tiedän mistä etsiä niin löydän sen istukan ja oman sykkeen nopeasti! Tämän ympäriltä lähden etsimään nopeampaa sykettä ja se sama kyllä sieltä löytyi tänäänkin. Laukkaava tu-tum tu-tum, kun om on vain viuh viuh. Se on tosiaan oman sykkeen takana mutta kuulee sieltä kyllä läpi. Mietin että olisikohan mulla istukka etuseinämässä kun se ja oma syke kuuluu niin hyvin siinä? En tiedä enkä lähde spekuloimaan kun en ole lääkäri. Kuitenkin lähden tässä eteenpäin sillä asenteella että ollaan vielä raskaana! :) Ja flunssassa tosiaan x) ihan kaamea olo.
 
Tänään 9+6 ja kokeilin dopplerilla etsiä sykkeet. Vajaa 5min meni ja löytyi säännöölinen nopea syke :happy: Sen verran etäältä ne kuului, ettei laite saanut sykettä näytettyä, mutta omien laksujen mukaan noin 150 kertaa minuutissa sydän löi.
Taas jaksaa himpun paremmin odottaa 2,5vkok kuluttua olevaa nt-ultraa.
 
Voi äh, virtsanäytteessä oli sekaflooraa ja pitää mennä antamaan uusi näyte. Tietääkö täällä kukaan, mistä Huslab Kampista saa noita näytteeottovälineitä? Kävin siellä pari päivää sitten mutten bongannut mitään aspaa tai muuta, josta niitä voisi kysellä.
 
Voi äh, virtsanäytteessä oli sekaflooraa ja pitää mennä antamaan uusi näyte. Tietääkö täällä kukaan, mistä Huslab Kampista saa noita näytteeottovälineitä? Kävin siellä pari päivää sitten mutten bongannut mitään aspaa tai muuta, josta niitä voisi kysellä.

Meillä täällä (HUSia myös) labrassa oma nappi näytteenottopurkkien haulle ja vastaanotolle. Meniskö sielläkin pisteessä ihan labran kautta?
 
Ainakin nyt näytteet jätettiin Kampissa johonkin boksiin vaan, noudosta en huomannut mitään mainintaa etsiä. On tämäkin hankalaa, kun terveyskeskuskaan ei ole koskaan auki niin, että sinne pääsisi noita hakemaan.
 
Ainakin nyt näytteet jätettiin Kampissa johonkin boksiin vaan, noudosta en huomannut mitään mainintaa etsiä. On tämäkin hankalaa, kun terveyskeskuskaan ei ole koskaan auki niin, että sinne pääsisi noita hakemaan.
Espoon puolella on eri nappi labrassa näytepurkkien nouto/vienti, pääsee supernopeasti aina paikalle. Lisäksi niillä oli nuo virtsanäytepurkit siellä suoraan mukaan otettavana. Mulla oli sama tilanne, jotain flooraa löytyi ja piti tehdä se uudestaan. Luin netissä että Kampissa on vuoronumerolla tai valmiiden näytteiden palautusboksi, eli sinne vain uudestaan!
 
Juu sinne varmaan menenkin mutta aika turhauttavaa jos joutuu jonottaa näytepurkkeja kolme varttia kuten verikokeeseenkin. Voisin kyllä yrittää saada purtilot työterveydestä, kai se käy.
 
Voi kurjuuksien kurjuus. Loput kanat on tulossa kesälaitumilta kotiin, ja niiden mukana tulee iso kiltti kukko nimeltään shrek. Ongelma on siinä että mulla on jo kukko ja sanoin kesällä että iso kukko ei voi tulla takaisin. Nyt se on pakko laittaa pataan ellei löydy kotia talveks
Luultavasti meillä kasvaa täällä vielä yks kukko tipuista jotka kuoriutui kesällä mut se on sit ens syksyn ongelma.
Ei nyt liittynyt mitenkään raskauteen mut oli pakko avautua.
 
Täällä tämmöinen migreeninen lauantai. Mies hieroi lihäksia tossa aamupäivällä multa ja nukahdin siihen. Huomaan välillä kun olen miehen lähellä, niin sen kädet käy mun mahalla vähän kuin puolihuomaamattomasti. Se tietää, että mulla on hurjan ristiriitaiset tuntemukset ja kuvittelee etten huomaa sitä :grin. Mutta ihana se on. Kuulemma aikoo järkätä itsensä mukaan töistä myös niskapoimu-ultraan ja äitipolille. Viimeksi kun kävelin sen oven ohi, alkoi huimata. Olen sieltä viimeksi lähtenyt ilman vauvaa ja siellä vauva todettu kuolleeksi. Inhoan koko sairaalaa aika syvältä sydämmen pohjasta. Enää pari viikkoa siihenkin ja pelottaa ihan sairaasti. Mutta hengitys kerralla, yritän elää tässä hetkessä. Ei mikään takaa, että joudun edes niskapoimuun, vaan tää kaikki voi päättyä koska tahansa. Ja oikeasti aattelen, että spontaani km on helpompi kuin mennä ultraan ja siellä kuulla, että jotain pielessä.
 
Täällä tämmöinen migreeninen lauantai. Mies hieroi lihäksia tossa aamupäivällä multa ja nukahdin siihen. Huomaan välillä kun olen miehen lähellä, niin sen kädet käy mun mahalla vähän kuin puolihuomaamattomasti. Se tietää, että mulla on hurjan ristiriitaiset tuntemukset ja kuvittelee etten huomaa sitä :grin. Mutta ihana se on. Kuulemma aikoo järkätä itsensä mukaan töistä myös niskapoimu-ultraan ja äitipolille. Viimeksi kun kävelin sen oven ohi, alkoi huimata. Olen sieltä viimeksi lähtenyt ilman vauvaa ja siellä vauva todettu kuolleeksi. Inhoan koko sairaalaa aika syvältä sydämmen pohjasta. Enää pari viikkoa siihenkin ja pelottaa ihan sairaasti. Mutta hengitys kerralla, yritän elää tässä hetkessä. Ei mikään takaa, että joudun edes niskapoimuun, vaan tää kaikki voi päättyä koska tahansa. Ja oikeasti aattelen, että spontaani km on helpompi kuin mennä ultraan ja siellä kuulla, että jotain pielessä.
Olen samaa mieltä tuosta sponttaaninen km: stä. En haluaisi ajatella että menen julkisilla keskustaan ja saan siellä kuulla että lapseni ei olekaan enää elossa. Sitten pitäisi lähteä kotiin julkisilla vielä ja yrittää olla itkemättä. Muutenhan minua katsottais hulluksi. Mulla on sellainen olo että 50/50 mahdollisuus että tämä on vielä mukana. Haluaisin lähteä vain tarkistamaan tilannetta heti mutta se ois yksityisellä sit = kallista. Täällä jatkuu ruskea valkovuoto, ei mitään paljon ja aamuisin tuntuu siltä että se aina rauhoittui yön aikana. Silti inhottavaa, vähän menkkamaisia kipuja vatsassa myös. Laskin että ihan mahdollista että tää on se aika kun normaalisti ois menkat tulossa, jotkuthan saa vuotoja niinä aikoina... Mutta ei sitä tiedä.
 
Nyt kun tiedän mistä etsiä niin löydän sen istukan ja oman sykkeen nopeasti! Tämän ympäriltä lähden etsimään nopeampaa sykettä ja se sama kyllä sieltä löytyi tänäänkin. Laukkaava tu-tum tu-tum, kun om on vain viuh viuh. Se on tosiaan oman sykkeen takana mutta kuulee sieltä kyllä läpi. Mietin että olisikohan mulla istukka etuseinämässä kun se ja oma syke kuuluu niin hyvin siinä? En tiedä enkä lähde spekuloimaan kun en ole lääkäri. Kuitenkin lähden tässä eteenpäin sillä asenteella että ollaan vielä raskaana! :) Ja flunssassa tosiaan x) ihan kaamea olo.
Mulla kans kuuluu oma syke ja vauvan syke samaan aikaan, eikä se näyttö osaa näyttää sit oikeeta lyöntimäärää. Mulle sanottiin varhaisultrassa, että ois takaseinäistukka, mut jotenkin just ihmetyttää, että jos se onkin edessä, kun kuuluu koko ajan muuta ääntä.
Ylihuomenna nt ultraan ja mua jännittää aivan hulluna, vaikka oonkin kuunnellut noita sykkeitä :grin
 
oletteko leikitelleet nimillä?
Mä haluaisin O:lla alkavan nimen mut ei sais olla R kirjainta. Tytön nimi olis mielessä mut pojan nimeä en keksi.
Suomalaiset nimikoneet antaa tosi vähän kivoja poikien nimiä mitkä alkais O:lla.
 
Mulla kans kuuluu oma syke ja vauvan syke samaan aikaan, eikä se näyttö osaa näyttää sit oikeeta lyöntimäärää. Mulle sanottiin varhaisultrassa, että ois takaseinäistukka, mut jotenkin just ihmetyttää, että jos se onkin edessä, kun kuuluu koko ajan muuta ääntä.
Ylihuomenna nt ultraan ja mua jännittää aivan hulluna, vaikka oonkin kuunnellut noita sykkeitä :grin
Tuuhan kertoo sitten miten meni ultrassa!

Mulla jatkuun nyt neljäs päivä tällainen hento kipu vatsassa ja rusehtavaa valkovuotoa, ei paljon jää pikkuhousunsuojaan mutta tarpeeksi etten olisi nyt ilman. Käytän yleensä mustia alushousuja ei näkyis muuten niin hyvin mitä sieltä tulee. Yritän olla luottavaisin mielin vieläkin. Eilen taas kuuntelin vatsaa ja syke kuului vielä jos oikean paikan olen löytänyt. Mies on ollut poissa perjantai aamusta lähtien niin ei ole oikein ketään kenen kanssa voisin keskustella asiasta. Neuvolastakin vain sanottiin että ottaa rennosti, ja netissä olen lukenut että useimmiten se on vanhaa verta joka ei tullut ulos kohdusta ajoissa tai istukka joka siirtyy ja sen takia toisi vanhaa verta ulos. Uskotaan että näin on kunnes toisin todistetaan!
 
StellaMom ottaisko ne sut päivystykseen näytille että saisit varmuuden? Tosi raastava tilanne.
 
Mä mietin kans, et ottaisko ne päivystykseen.
Onhan toi tosi hermoja raastava tilanne :sad001
 
Luulis nyt että johonkin pääsis katsomaan tilanteen :eek: Onhan toi tosi kurjaa olla joka päivä epävarmuudessa.
Mä oon käsittänyt, että noita vuotoja tulee aika monellakin ja kaikki on kuitenkin hyvin. Mut useimmiten pääsee just ultraan tarkastamaan.
 
No varmaan voisin mennä päivystykseen istumaan, mutta siellä tuskin priorisoidaan rv 12 nainen jolla ei ole kovia kipuja tai verisiä vuotoja. Lisäksi pojan kanssa ollaan kahdestaan kotona, kai sitä voisi huomenna soittaa neuvolaan uudestaan ja kysellä jos pääsis tarkistuttamaan tilannetta. Keskustelen mieheni kanssa asiasta myös huomenna kun se pääsee kotiin matkoilta. Tänään ehkä vähän parempi? Se on yleensä pahimmillaan illalla.
 
Takaisin
Top