IVF/ICSI kokemuksia

Anselmiina_
Inseminaatio x 2, 12/2018 ja 2/2019,
1. IVF+ICSI pitkä kaava 4/2019: 13 solua, joista 9 hedelmöittyi, tuoresiirto 5/2019 ja 7 alkiota pakkaseen, plussa 5/2019 ja keskeytynyt keskenmeno 7/2019, 1. PAS (luonnolliseen kiertoon) 9/2019

Kosmos
1. ICSI lyhyt kaava, ei tuoresiirtoa hypeririskin takia, lääkkeellinen PAS 4/2017, josta plus ja poika syntyi 5.1.2018. (8 alkiota pakkasessa)
5/2019 PAS lääkkeellinen, nega
3.6.-19 PAS, lääkkeellinen (5-soluinen 2 päivän ikäinen alkio), plussa - tm/km 25.6.

Seesam
1. ICSI 11-12/2017, pitkä kaava. 7 solua, 5 hedelmöittyi. Tuoresiirto 12/17; nega. PAS 2/2018; nega. Pakastin tyhjä. 2. ICSI 4/18, lyhyt kaava, 2 munasolua, molemmat hedelmöittyi. Tuoresiirto nega. Toinen ei jaksanut blastoksi. 3. IVF/ICSI 8-9/18, pitkä kaava. Keskeytettiin tuloksettomana. 4. Siirtyminen yksityiselle. Aikataulu vielä epäselvä, mutta seuraava hoito tod.näk. loppuvuodesta 2019.

Triana
1. IVF 5/18 lyhyt kaava. Keskeytetty, ei punktiota
2. IVF12/18 pitkä kaava. 2 munasolua, 1 alkio. Tuoresiirto nega.
3. IVF 3/19 pitkä kaava. 4 munasolua, 1 alkio. Tuoresiirto nega.
4. IVF 8/19 pitkä kaava. 1 munasolu. 1 alkio. Tuoresiirto nega. Hoidot julkisella päättyy, jäädään harkitsemaan yksityiselle siirtymistä ja mahdollisesti lahjamunasoluja.

Kissankulta
1. IVF/ICSI lyhyt kaava 09/2017, punktio 29.9. vain kolme solua - ei päästy siirtoon asti.
2. IVF/ICSI pitkä kaava, tuoresiirto (icsi) 1.12.17 nega, pakkasessa 2 (ivf)alkiota - alkiot sulatettu 03/18 ja menehtyivät
3. IVF/ISCI lyhyt kaava 10/18, punktio 26.10. ei yhtään munasolua
4. IVF/ICSI tulossa helmi-maalis 2019

Herukka
1. IVF 4/2018, pitkä kaava ~ täysin epäonnistunut hoito.
Nyt ICSI 12/2018 punktio vk 2 18 kerättiin, 8 solua, 6 kypsää, 2 blastoa joista toinen siirrettiin tänään, 2 muuta jatkoviljelyssä. Testipäivä 29.1. Plussa

Beisla:
1. ICSI 4/18 lyhyt kaava, tuoresiirto nega, ei mitään pakkaseen
2. ICSI 5/18 lyhyt kaava, 5 alkiota. Tuoresiirto nega, PAS 6/18 nega, PAS 7/18 nega, 8/18 era-testi, 9/18 lääkkeellinen kierto, kemiallinen
PAS 23.10., lääkkeellinen kierto, kemiallinen
Donor-alkiot 4kpl, 1. PAS 17.12., km 1/19, 2. PAS 18.2., nega. 3. PAS 20.3., nega. 4.PAS 16.4., nega
3. ICSI 5/19, 1 terve alkio, siirto 9.7., plussa

Cranberry, kaksi blastoa pakkasessa

MiisaS
2 Inseminaatiota syksyllä 2018 nega molemmissa
1. Ivf lyhyt kaava 11/18, tuoresiirtoon ei päästy, pakkaseen saatiin kolme alkiota, joista yksi blastokysti siirretty luonnolliseen kieroon 1/19 —> nega
2. PAS, lääkkeellinen kierto 3/19 —> kemiallinen
5/19 era-testi, poikkeama löydetty
3. PAS, lääkkeellinen kierto 6/19 —> nega
2. Ivf lyhyt kaava 8/19, yksi blastokysti pakkaseen, siirto 9/19?

Kultsikutri
1. ICSI 09/12. 10 munasolua, ei mitään siirrettävää
2. ICSI 03/13 tuoresiirto nega, PAS nega
3. ICSI 09/13 tuoresiirto nega , 1 PAS plussa, vauva 06/14. 2 PAS 04/16 nega, 3 PAS 06/16 nega
4. ICSI 09/16. 7 munasolua, ei mitään siirrettävää
1. Inseminaatio 09/17 nega
2. Inseminaatio 02/18 nega
3. Inseminaatio 05/18 nega
5. ICSI 11/18

Mette82
2 inseminaatiota 06/18 ja 08/18 - negat
11/18 IVF pitkä kaava, 16 kypsää munasolua joista 1 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.
04/19 ICSI pitkä kaava. 11 munasolua, joista 8 kypsää, 4 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.1 alkio pakkaseen.
PAS 06/19?

Motto78
1. IUI 09/17 - nega
1. IVF 11/17 - pitkä kaava, kaksi kypsää solua, yksi normaalisti hedelmöittynyt alkio. Tuoresiirto, nega
Kaksi luomuplussaa 1/18 ja 8/18, kkm:t viikoilla 14+6 ja 8+2.
2. IVF suunniteltu 02/19 - lyhyt kaava, PGS mikäli saadaan tarpeeksi alkioita diagnostiikkaan. Yksi kerätty munasolu, alkio ei päässyt blastoksi asti. Heti perään luteaalivaiheen stimulaatio, lopetettiin tuloksettomana.

November-rain
3 x letrotsoli OI 10/2017-2/2018
3x gonal-f OI + IUI 3-6/2018
10/18 IVF, pitkä kaava: 13 epäkypsää munasolua -> ei alkioita
1/19 IVF, pitkä kaava: 14 munasolua, 2 kypsää, ei hedelmöittymistä.
5/19 lyhyt kaava, ICSI suunnitteilla. 0/6 kypsää munasolua -> ei alkioita.

Newmoon
2012 lugesteron 6kk, 6/2019 primolut
1. IVF/ICSI 10/2019 Pitkä kaava.

Hippunen77
Luomuplussa 12/17, kkm 2/18
OI x3 alk 8/18 -> plussa 11/18, kkm 12/18
1.IVF 1/19, lyhyt kaava, 14 munasolua, 8 hedelmöittyi.
1/19 tuoresiirto kolmepäiväinen, nega
3/19 1.PAS 2 x kolmepäiväinen, nega
4/19 2.PAS 2 x kolmepäiväinen, nega
5/19 3.PAS 2 x neljäpäiväinen, nega
6/19 4.PAS viisipäiväinen blasto, plussa, km 6/19
2.IVF 8/19

miri
1. IVF 1/19 pitkä kaava, 1 munasolu joka ei hedelmöittynyt
2. IVF 4/19 pitkä kaava, ei munasoluja

Taikaa83
4× IUI l 8-11/18, kaikki nega
1. ICSI 1/19 lyhyt kaava, 9 kypsää munasolua, 6 hedelmöittyi, 1 blasto josta tuoresiirto, nega
Pakkaseen ei mitään
2. ICSI 5/19 lyhyt kaava, 8kypsää, 7 hedelmöittyi, 1 blasto tuoresiirto, plussa , (6 blastoa pakkasessa)

pullanen
1. IVF 11/17 (lyhyt kaava), 1 blasto tuoresiirtoon, nega, ei mitään pakkaseen
2. ICSI 08/18 (lyhyt kaava), 1 blasto tuoresiirtoon, nega, 3 blastoa pakkaseen
- 1. PAS 11/18 (lääkkeellinen kierto), positiivinen, kkm 7+2 12/18
- 2. PAS 03/19 (lääkkeellinen kierto), nega
- 3. PAS 05/19 (lääkkeellinen kierto), nega, pakkanen tyhjä
Suunnitteilla: Inseminaatio 06/19 & 07/19 (yksityinen) ja IVF 09/19 (julkinen)

Mirumaru
Tyttö 9/13
Toisen yritystä 5/14 asti
Letrozol 12/17 yht. 11 kiertoa
Plussa 3/18, kkm
3 x IUI 12/18 - 3/19 kaikki nega
1. IVF 5/19, soluja 5kpl, alkionsiirto 31.5.

Colgate
Tyttö 9/2016
1 IVF 9/2018, lyhyt kaava 3 blastoa
Tuoresiirto 9/18 nega
PAS 10/18 nega
PAS 11/18 kemiallinen
2 IVF / ICSI 2/2019, lyhyt kaava 4 blastoa (IVF 1/ICSI3)
Tuoresiirto 2/2019 nega
PAS 3/2019 plussa, km vko 11
PAS 6/2019 nega
PAS 7/2019 nega
3 IVF suunnittelukäynti 8/2019


Fetus-sintti
1 x IUI luomukiertoon
2 x IUI Pregnyl ja Terolut tuella -> 3. inseminaatiosta km 6+0
2 x IUI Letrozol, Pregnyl ja Terolut
1. IVF 9/2019 lyhyt kaava

MiuMau79
Poika 8/18 toisen IVF-hoidon viimeisestä pas:sta
Uutta yritystä pojan syntymästä lähtien,
IVF-hoitoon 8/19, pitkä kaava



~ Plussanneet ~
bluebe, 2. IVF/ ICSI
Ilpuri 1. IVF:n 1. PAS
Unique 1. ICSI 1. PAS
Miselli, 2. IVF:n 1. PAS, la 5.9.2019
Herukka
Taikaa83, 2.ICSI
Beisla, 4. ICSI

~Lapsen syliin saaneet ~
Kohta3. 7.2.18 poika
Kaakao 7.2.18 poika
Blanca 2.7.18 tyttö
MiuMau79 4.8 poika
liljatar 4.9.18 tyttö
Jopsukka 10.9.18 tyttö
Maurizio 25.12.2018 tyttö
Ninouk 11.1.2019 tyttö
MuuMuu_ 19.1.2019 tyttö
Heitsu1996 16.3.2019 poika
Jero 8.6.2019 poika
Ronya 15.8.2019 tyttö
Suski75 2.9.2019 tyttö
 
Me on oltu kunnallisella ja hinta kaikkinensa varmaankin tuota tonnin luokkaa. Mulla ollu nenäsumute reilu 100e, menopur reilu 500e, ovitrelle muistaakseni 40e luokkaa (voi saada vastaavan lääkkeen muutamalla eurolla jos sitä saatavilla), polikäynnit x3 ennen punktiota n.40e/krt, polimaksu punktiosta n.40e +mieheltä n.40e, polimaksu n.40e jos siirtoon pääsee ja Terolut siirron jälkeen n.30e.

ps. Menkat oli ja meni. Uuteen kolmanteen hoitoon päästäis tammikuussa. Mietitään mennäänkö..


Okei. Mikä tuo nenäsumute on? Ja kuin paljon siinä joutuu pisteleen ihtiä? Sekin hirvittää. Entä onko lääkkeitten sekottelut yhtä hankalia kun pregnylin? Tai minusta ainakin tuntu kun sen jouduin kerran kotona pistään :D
 
Okei. Mikä tuo nenäsumute on? Ja kuin paljon siinä joutuu pisteleen ihtiä? Sekin hirvittää. Entä onko lääkkeitten sekottelut yhtä hankalia kun pregnylin? Tai minusta ainakin tuntu kun sen jouduin kerran kotona pistään :D

Nenäsumuja (synarela tai suprecur) käytetään pitkässä kaavassa hormoonien alasajoon ennen piikkejä. Se alotetaan edellisessä kierrossa kp21 paikkeilla, tehdään ns. nollaultra kun vuoto alkaa, ja annos puolittuu piikkien alkaessa. Piikkilääkettä (fsh:ta) on monenlaista, ja on muunkinlaisia kuin itsesekoitettavia. Sellasia on mulla olleet menopur ja pergoveris, en tiedä ovatko nykyisin jo helpommassa muodossa. Esim. bemfolassa on valmiiksi täytetyt piikit joihin vain säädetään nupista annos ja pistetään. Gonalissa ja puregonissa on kynät joihin laitetaan ampulli ja vaihdellaan vain piikkejä. Yksi ampulli kestää muutaman kerran, toki annoksesta riippuen.
Pitkässä kaavassa piikkejä pistetään noin 10-13pv (tämäkin yskilökohtaista) ja sitten lopuksi hcg (pregnyl tai ovitrelle, joskus myös vaihtoehtoisesti gonapeptyl, joka eri ainetta kuin hcg), mikä kypsyttää solut. Lyhyessä kaavassa alkupäivien pistelyn jälkeen mukaan tulee ns. jarrupiikit jotta solut kasvaisi mahdollisimman tasakokoisina. Eli 2 piikkiä per ilta. Elonvassa pistetään alkuun vain 1 piikki, jonka vaikutus kestään useamman päivän ja sen jälkeen muutamia annoksia vielä jotakin muuta.
Oman kokemuksen mukaan sekoittelu alkaa sujua kerta kerralta helpommin vaikka alkuun voi tuntua hankalalta, ja pistäminen ei juuri tunnu kun neulat noissa fsh-lääkkeissä on niin pieniä ja ohuita. Jarruista orgalutranissa ainakin on hiukan paksumpi ja tylpemmän tuntuinen neula (cetrotidestä en muista enää), mutta siihenkin harjaantuu kun piikin laittaa sisään oikeassa kulmassa. Nykyisin tuolle taitaa olla joku edullisempikin vaihtoehto (joku F:llä alkava..) olemassa, siitä ei kokemuksia.
 
Se toinen jarru on Fyremadel (en ole ihan varma kaikista vokaaleista) ja siinä on ihan samanlainen neula kuin Orgalutranissa. Hoitajan mukaan jarruaine on sitkeämpää nestettä kuin mitä kasvatuspiikeissä on, joten neulasta ei voi tehdä ohuempaa.
 
Onko teillä muuten Tampereen Ovumiasta minkälaisia kokemuksia?

Minulla on parin vuoden takaa kokemusta ko. paikasta, lahjamunasoluhoito oli silloin ja sen tulos täytti äskettäin 2 vuotta :) Minusta siellä oli hyvä palvelu, ihanat hoitajat ja koko homma sujui tosi hyvin. Eivät edes katselleet ikääni pitkin nenänvartta (olin silloin 42-vuotias, kun hoito alkoi, nyt 45v).
 
Okei. Mikä tuo nenäsumute on? Ja kuin paljon siinä joutuu pisteleen ihtiä? Sekin hirvittää. Entä onko lääkkeitten sekottelut yhtä hankalia kun pregnylin? Tai minusta ainakin tuntu kun sen jouduin kerran kotona pistään :D

Kookos antoikin tyhjentävän vastauksen :) Pitkää kaavaa käytetty minulla. Nenäsumutteena Suprecur jota sumutettiin 4x päivässä. Pistoksena kerran päivässä 10 pv ajan Menopur, jossa on neste ruiskuissa ja se lisätään kuiva-aineeseen, ei tarvi kuin neula laittaa että saa sekoitettua ja pienellä ruiskulla otetaan sitten lääkeannos pullosta. Sitten vielä lopuksi kerta-annos joko Pregnyl (halpa) joka sekoitetaan itse tai Ovitrelle valmis ruisku. Minusta tuo Pregnyl oli helpompi :D Hoitajataustalla ei vaikeuksia sekoitella lääkkeitä mutta itsensä pistäminen olikin sitten toinen juttu :D
 
Täällä ilmoittautuu myös yksi piinailija :happy: Eilen tehtiin ensimmäisen IVF:n 1. PAS. Mullahan alkoi tuoresiirrosta raskaus, joka päättyi rv 11 keskenmenoon / lääkkeelliseen tyhjennykseen. Pelottaa sekä plussa että nega. Jos tulee plussa, alan seuraavaksi pelätä uutta keskenmenoa. Nega tuottaa taas uuden pettymyksen ja ne tuntuvat kerta kerran jälkeen raskaammilta. Testipäivä on 30.9. Kiva, että täällä on muitakin samaan aikaan piinailevia! :Heartred Tsemppiä meille kaikille!
 
Littlemermaid: mulla testipäivä 27 päivä,voi olla etten kyllä malta olla testaamatta sinne asti.

Oliko teillä siis tuoresiirtoa tästä hoidosta? Mun mielestä ei lasketa jos on ensimmäinen siirto kyseessä punktion jälkeen :dontknow vaan "onnistuneet" hoidot lasketaan. Eli kun päästään siirtoon. Näin mulle ainakin sanottu

Ei päästy tuoresiirtoon, kun oli niin suuri hyperin riski. Ja saatiin vaan tosiaan tämä yksi alkio pakkaseen, että jos se ei selviäisi siirtoon asti, ei tästä hoidosta jäisi mitään käteen. Mutta pitää toivoa, että on sitkeä kaveri. :smiley-angelic001

Teillä onkin sitten ens viikolla jännät paikat Fetus-Sintin kanssa. Laittakaahan tänne tuloksia, jos intoudutte testaileen, niitä on kiva tihrustella. :)
 
Muokattu viimeksi:
Ei päästy tuoresiirtoon, kun oli niin suuri hyperin riski. Ja saatiin vaan tosiaan tämä yksi alkio pakkaseen, että jos se ei selviäisi siirtoon asti, ei tästä hoidosta jäisi mitään käteen. Mutta pitää toivoa, että on sitkeä kaveri. :smiley-angelic001

Teillä onkin sitten ens viikolla jännät paikat Fetus-Sintin kanssa. Laittakaahan tänne tuloksia, jos intoudutte testaileen, niitä on kiva tihrustella. :)


Joo toivotaan nyt sitten,että teidän pikku kaveri selviää sulatuksesta ja pääsette siirtoon :Heartpink oliko minkä ikäinen kun pakastettiin?

Mun tekis mieli testata jo sunnuntaina ku on kp28 ja mulla kierto yleensä 28-32.. en vaan tiedä uskallanko,kun pelkään sitä negaa niin paljon...
 
Loistavaa, Rosmariininkukka! Minullakin löytyi PGS:ssä vain yksi terve alkio, mutta tuossa se nyt tuhisee kainalossa. Tsemppiä PASsin odotteluun!
 
Mä en kestä:smiley-angry017 niistä 6 jatkoviljelyyn menneistä alkioista ei päässyt yksikään pakkaseen. Pitää vaan toivoo että nää 2 alkioo jotka siirrettiin,näyttäis nyt maailmalle mistä kana pissii!

Ei oo kauheen korkeella toiveet.

Lisäksi kirjeessä luki,että valitettavasti hoitoja ei voida enää tarjota,koska kyseessä 3 ICSI... meille kyllä sanottiin monenkin eri lääkärin toimesta että ensimmäistä hoitoo ei lasketa,koska epäonnistui... pakko siis olla joku väärinkäsitys:disgust
 
Kookos antoikin tyhjentävän vastauksen :) Pitkää kaavaa käytetty minulla. Nenäsumutteena Suprecur jota sumutettiin 4x päivässä. Pistoksena kerran päivässä 10 pv ajan Menopur, jossa on neste ruiskuissa ja se lisätään kuiva-aineeseen, ei tarvi kuin neula laittaa että saa sekoitettua ja pienellä ruiskulla otetaan sitten lääkeannos pullosta. Sitten vielä lopuksi kerta-annos joko Pregnyl (halpa) joka sekoitetaan itse tai Ovitrelle valmis ruisku. Minusta tuo Pregnyl oli helpompi :D Hoitajataustalla ei vaikeuksia sekoitella lääkkeitä mutta itsensä pistäminen olikin sitten toinen juttu :D


Okei kiitoksia infoista! Jospa ne sujuis! Postia odotellessa! Aikovat laskea mun kierron ja pistää sitte infoa tulemaan postitse.

Minkä ikäisiä täällä muuten muut on ja mistä syystä hoidoissa? Ois kiva tietää muidenkin taustoja jos joku viitsii vastata :) varmasti aiemmissa kommenteissakin on, mutta näkyy olevan niin paljon, että sekasin menee jos kaikkia lähtee lukemaan
 
Okei kiitoksia infoista! Jospa ne sujuis! Postia odotellessa! Aikovat laskea mun kierron ja pistää sitte infoa tulemaan postitse.

Minkä ikäisiä täällä muuten muut on ja mistä syystä hoidoissa? Ois kiva tietää muidenkin taustoja jos joku viitsii vastata :) varmasti aiemmissa kommenteissakin on, mutta näkyy olevan niin paljon, että sekasin menee jos kaikkia lähtee lukemaan

Mä oon 28, meillä on yksi ICSI-poika ja toista yritetään :) Kesällä keskenmeno.. Meneillään olevaan kiertoon yritetään taas pakastealkion siirtoa, vielä olisi 6 alkiota pakkasessa.
 
Mä oon 28, meillä on yksi ICSI-poika ja toista yritetään :) Kesällä keskenmeno.. Meneillään olevaan kiertoon yritetään taas pakastealkion siirtoa, vielä olisi 6 alkiota pakkasessa.


Onnistuiko icsi-poika ekasta hoidosta? :) Pahoittelut keskenmenosta :sad001

Meillä tosiaan reilu 3-vuotta yritystä eikä koskaan plussaa.. Kiva kun ympärillä kaikki vaan saa lapsia. Yksikin tuttava pariskunta pamahti paksuksi vaikka ehkäisy oli käytössä! En käsitä!! :sad001
 
Moi!
Mä oon 36 v.
Hoidoissa aika monesta syystä:
Munajohtimet tukossa, amh alentunut 0,79, lisäksi endometrioosia luultavasti ainakin toisessa munasarjassa, epäilynä myös adenomyoosia kohdun takaseinämässä.
Meillä aloitettiin heti IVF.llä, pitkän kaavan mukaan.
Viikko sitten aloitin Synarelan sumuttelun, ja nyt odottelen koska kuukautiset alkaa. Ens viikolla nollaultra ja jos Synarela on toiminut, niin sitten stimulaation aloitus Elonvalla.
Hassua ettei Synarela ole ainakaan vielä aiheuttanut oikeastaan mitään oireita. Onko muilla Synarela vaikuttanut kuukautisten alkamiseen jotenkin?
 
Onnistuiko icsi-poika ekasta hoidosta? :) Pahoittelut keskenmenosta :sad001

Meillä tosiaan reilu 3-vuotta yritystä eikä koskaan plussaa.. Kiva kun ympärillä kaikki vaan saa lapsia. Yksikin tuttava pariskunta pamahti paksuksi vaikka ehkäisy oli käytössä! En käsitä!! :sad001

Joo meillä onnistui poika ekan ICSIn ekasta PAS:sta, tuoresiirtoa ei tehty :) Nyt on takana kaksi siirtoa, joista toisesta tosiaan tuo keskenmeno..
 
31v ja meillä syynä (ainakin merkattu) miehestä johtuva, eli siittiöt. Teratozoospermia (ei normaalimuotoisia), hitaita. Määrä oli ok.
Tosin mun oma kierto on vähän kökkö myös. Menkat alkaa dpo 7-9 välillä jo.
Yritetty on 9v ja nyt tosiaan kai päästään 1.ivf/icsi aloittamaan. Ens tai seuraava kierto.[/QUOTE]

Teilläkin pitkä aika yritystä...
 
Takaisin
Top