Syyskuu 2019

Joo tyhjään vatsaan glukoosilitkua :D hyi hyi! Eiks tätä varten pitäisi varaa aika labrasta? Mä en yhtään muista mitä se neuvolatäti sanoikaan... mutta emmä voi vaan mennä sinne ilmoittamattakaan...
Pitää varata ja kannattaa tehdä se ajoissa, että saa heti aamusta ajan, kun on se paasto.
Otetaanko nuo verinäytteet sokerirasituksessa suonesta vai sormenpäästä? Ja pitääkö tosiaan 2 tuntia istua ja mitään ei saa syödä? Tässä pahoinvoinnin ja ainaisen suunnattoman nälän kourissa tuntuu ihan mahdottomalta selvitä tuosta oksentamatta tai pökräämättä. Kaikki makea vielä oksettaa suht makoisasti.
Suonesta on fimlabissa ainakin otettu.
 
Yyh, siis kolme kertaa kahden tunnin aikana suonesta? Ihan ok jos on hyvä ottaja mutta työterveydessä on ollut melkein pelkästään kamalia tunareita viime aikoina ja ihan pikkuisen on trauma, nimim. viimeksi lähti taju kun ei mennyt ihan putkeen. No, toivotaan osaavaa tekijää.
 
Yyh, siis kolme kertaa kahden tunnin aikana suonesta? Ihan ok jos on hyvä ottaja mutta työterveydessä on ollut melkein pelkästään kamalia tunareita viime aikoina ja ihan pikkuisen on trauma, nimim. viimeksi lähti taju kun ei mennyt ihan putkeen. No, toivotaan osaavaa tekijää.
Mulla on edellisestä sokerirasitustestistä arpi jäljellä, sanonkin heille aina että tuon arven vierellä löytyy suoni, muualta harvemmin löytyy. Ne ovat siis oikeasti piilossa mulla! Nyt sitten on pakko luovuttaa verta melkein joka kuukausi erilaisiin tutkimuksiin, YAWN!
 
Otetaanko nuo verinäytteet sokerirasituksessa suonesta vai sormenpäästä? Ja pitääkö tosiaan 2 tuntia istua ja mitään ei saa syödä? Tässä pahoinvoinnin ja ainaisen suunnattoman nälän kourissa tuntuu ihan mahdottomalta selvitä tuosta oksentamatta tai pökräämättä. Kaikki makea vielä oksettaa suht makoisasti.

Neljä vuotta sitte ainaki ihan suonesta, varmasti sama käytäntö vieläkin.
Mietin ite samaa, ku kaikki makea on jääny, ku ne maistuu ihan liian makeelta.
Ei saa syödä ennen sitä eikä sen aikana.
Toivottavasti nää olot on helpottunu siihen mennessä,edes vähän.
 
Mulla on nyt niin huonoja oloja ollut, että taidan odotella muutaman viikon parantuuko olo, ja sit vasta varata ajan sinne sokerirasitukseen. Oksettaa jo pelkkä ajatus.. :yuck::hungover:

.. Jos en siihen kykene niin taidan soittaa neuvolaan että voin alottaa omamittailut saman tien, en halua sinne rasitukseen :hilarious:
 
Onneksi mulla ei ole ollut paha olo, niin ei okseta se ajatus sentään. Varasin juuri ajan itselleni kuukauden päästä suurin piirtein. Ennen sitä on NT ultra... Nyt sekin pelottaa kun joutui sitä varailee, ja sitten sivuilla sanottiin että kannattaa varata rakenneultra vielä samalla. Eli joulukuuhun asti on nyt varattu asioita. Välillä pelkään että mitä jos ei näitä tarvitsekaan...
 
Huomenna eka neuvolalääkäri! Yhtään en tiedä mitä siellä tehdään. Viikon sisään on alkanut kauhea pahoinvointi ja tämäkin aamu meni oksentaessa. Toivottavasti siis huomenna selviydyn lääkäriin, kun aika on aamulla.

Eikös siellä neuvolassa oteta joka kerta pissanäyte? Oliko siinä jotain aikarajoja tms. ohjeistusta, en muista yhtään?
 
Huomenna eka neuvolalääkäri! Yhtään en tiedä mitä siellä tehdään. Viikon sisään on alkanut kauhea pahoinvointi ja tämäkin aamu meni oksentaessa. Toivottavasti siis huomenna selviydyn lääkäriin, kun aika on aamulla.

Eikös siellä neuvolassa oteta joka kerta pissanäyte? Oliko siinä jotain aikarajoja tms. ohjeistusta, en muista yhtään?
Mulle sanottiin vain että käyt vaa'alla, mittaat verenpainetta ja otat pissanäytteen ennen jokaista käyntiä. 2h oli se minimi neuvolatädin mielestä, kunhan on siellä ollut hetki. Eli kannattaa olla paikalla aikaisemmin. Näin meillä!
Edit: pissanäyte eikä pizzanäyte kuten mun puhelin ilmeisesti oli kirjoittanut :D
 
Muokattu viimeksi:
Tänään vuorossa verikokeet ja pissanäytteen vienti.
Tuntuu hurjalta että reilu pari viikkoa ja ensimmäinen kolmas on jo takana.

Itselläni ainakin sen jälkeen tulee paljon seesteisempi olo ja ei enää panikoi jokaista erilaista tuntemusta.
Sitten vain odottaa vatsan kasvua ja liikkeitä.
 
TÄITÄ meidän kolmivuotiaalla. Eipä tullut juur nukuttua viime yönä kun ekaks hiusten käsittelyt, sit alkoi petivaaterumba, sohvatyynyt ja viltit saunaan, matot pihalle, vaatteita ja pehmoja karenssiin, jnejnejne. Käytin sit sellasta ainetta vielä mitä ei ois saanu raskauden aikana käyttää. Tokikin apteekissa sit tänä aamuna selitettiin että siinä oli syynä ettei lääkettä ole tutkittu joten varoitus pitää laittaa. Sain kuitenkin toisen aineen seuraavaa käsittelyä varten.

Raskaushormonit, univaje, ja yleinen paniikki, ei hyvä yhdistelmä. .....
 
Meillä lähti sellasella aineella mikä vaikuttaa 4 vk. Yhdellä käsittelyllä.
Oon tosi kemikaalikammonen mut täistä mulla on niin hirveet traumat että reippahasti huljutin myrkyt lasten päänahkaan .
Tsempit rumbaan.
 
Otettiinko muilta biopankkinäytteitä samalla? Multa kysyttiin siihen suostumus ekalla neuvolakäynnillä ja nyt otettiin samalla. 8putkiloa verta ottivat. Tais noi biojutut tuoda muutaman putkilon.
 
Meillä lähti sellasella aineella mikä vaikuttaa 4 vk. Yhdellä käsittelyllä.
Oon tosi kemikaalikammonen mut täistä mulla on niin hirveet traumat että reippahasti huljutin myrkyt lasten päänahkaan .
Tsempit rumbaan.

Mikä semmoinen aine on???? En voi kun kuvitella mitä noin monen lapsen perheessä tarkoittaa täitartunta. Meillä on se yksi lapsi ja mä revin jo henkseleitä!
 
En tiiä mihin tän kirjoittaisin niin laitan tänne.
Kuuntelin tänään 9+3 dopplerilla sydänääniä ja ensin kuulu koko ajan istukkaa mutta sitten alko sellanen kopotus, ettei voinut erehtyä :Heartred I-h-a-n-a-a!
 
No nyt on ensimmäinen neuvolalääkäri takana ja ultrattiin vatsan päältä että onko siellä elämää. Järkytys oli aika melkoinen, kun yhden sijaan löytyikin kaksi! Nyt ollaan aika sekaisin miehen kanssa molemmat. Minulla suurimpana varmaan kauhu, kun riskiraskauksilla aina pelotellaan...
 
Mirkkunen onnea ja kauhistus samalla! Kestää varmaan hetki ennen kuin tottuu ajatukseen. Oliko teillä perheessä kaksosia?
 
Otettiinko muilta biopankkinäytteitä samalla? Multa kysyttiin siihen suostumus ekalla neuvolakäynnillä ja nyt otettiin samalla. 8putkiloa verta ottivat. Tais noi biojutut tuoda muutaman putkilon.

En oo koskaan kuullutkaan mistään biopankkinäytteistä.. Mut mulla tosiaan verikokeet vasta edessä päin.
 
Meillä on suvussa yksi tapaus, mutta ei todellakaan mikään ”sukurasite”... Ei siis osattu yhtään odottaa. Kyseessä vielä meidän ensimmäinen raskaus joten kaikki on aivan uutta. Neuvolalääkäri tiesi kertoa että tämän vuoksi siirrytään jatkossa poliklinikan asiakkaiksi missä sitten tiheämmin on erikoislääkäri-tapaamisia.

Nyt täytyy sitten ottaa erityisen rauhakseen ja täytyy myös töissä kertoa jo hyvin pian, sillä jos kaikki menee hyvin niin äitiysloma alkaa paljon aikaisemmin kuin yhden vauvan kanssa.
 
Ohhoh, tuplaonnet Mirkkunen! :dummy::dummy: Kaksosraskaudet onneksi sujuu pääsääntöisesti hyvin, seuranta on toki tarpeen :happy: Oliko sua ultrattu ennemmin vai oliko eka vilkaisu? Itse käskin tänään neuvolassa kunnolla tutkia joka paikan, ettei vaan ole kaveria pienellä :joyful: Sukurasitetta on, itsekin erimunainen kaksonen...
 
Kiitos SusuPala! Ei ole aiemmin ultrattu, ensimmäinen kokemus oli siis siinäkin. Ensimmäinen kerta oli myös lääkärillä, kysyi sitten mielipidettä myös kokeneemmalta kollegalta mutta kun lopulta näyttivät kuvaa meille, niin ihan selkeästi mekin ne siinä nähtiin :happy:
 
Takaisin
Top