Syyskuu 2019

Miten voi olla kokoajan näin kiire? Uusia juttuja siellä ja täällä ja jokapaikkaan pitäis revetä. Lauantaille 4 eri tapahtumaa joihin pitäis osallistua.
 
Miten voi olla kokoajan näin kiire? Uusia juttuja siellä ja täällä ja jokapaikkaan pitäis revetä. Lauantaille 4 eri tapahtumaa joihin pitäis osallistua.
Miten meni ultra? Ehkä olet kirjoittanut jonnekin muualle mutta ei ole osunut silmään mitään...
 
Varmaan karhu ainakin ois lähteny toiseen suuntaan. Nälkäsistä susista ei kyl tiiä kun ne syö koiria. Onneks ootte turvassa!
Onko teil villisikoja siel? Sellaseen en kyl haluis törmätä ees kaukaa.
Viimme syksynä oli joku muistaakseni nähny villisian, oli repiny ihan omenapuita ylös :eek: koskaan ei oo käyny mielessäkään että sellastakin pitäis osata varoa :bored: ilmeisesti aika arvaamattomia otuksia :laughing002
Itse epäilen kans näin jälkikäteen että hirvi oli. Peurojakin täällä ihan kamalasti muttatuskin sellasta meteliä pitää :playful:
 
Hei mitä vitamiinia käytätte?
Mulla on solgarin raskaana oleville tarkoitettumut ajattelin et voisin koittaa jotain muuta välillä.
 
Hei mitä vitamiinia käytätte?
Mulla on solgarin raskaana oleville tarkoitettumut ajattelin et voisin koittaa jotain muuta välillä.
Multitabs raskaus, ostin viime vuonna jo, käytön aloitin vissiin vasta plussakierron oviksen jälkeen. En tiedä yhtään miksi, ei silloin voinut tietää että tärppäsi? 120tablettia pakkauksessa, eli pari näitä pitää kai ostaa raskauden aikana ainakin!
 
Mä en oikeen fanita syksyä. Energiatasot laskee kun pimenee. Kynttilöitä rakastan. Ja talvi on ihanaa, lumi maassa valaisee koko tienoon. Me asutaan niin pienellä paikalla, että lähimetsästä voi löytyä otusta jos jonkun näköistä. Olen kyllä peto-myönteinen, mutta seuraan varoituksia tarkkaan, koska meidän mittaamattoman arvokasta kolmea tonnia eli kahta paperillista koiraa en ole aatellut yhdellekkään pedolle syöttää.
 
Syyskuu voi olla ihana, varsinkin silloin kun puissa on värikkäitä lehtiä ja aurinko paistaa ja lämmittää päivisin. Sitten lokakuun lopussa ja marraskuussa ennen kuin lumi tulee on yleensä sateista ja pimeää. Toki sekin voi olla kivaa aikaa kun saa istua kotona viltin alla villasukissa. Ainoa asia mitä puuttuu on ihana täyteläinen punaviini :) mutta... noh ehkä ensi vuonna voi ottaa lasillisen!
 
Onko muita jotka ostaa luontaistuotekaupasta vitamiinit?
Tiedän ettei nla suosittele enkä kehota muita tekemään niin mutta löysin nyt terra novan raskaana oleville jossa foolihappo on folaattina. Oli kyl aika kallis. 50 kapselia 18€ Ja 2 menee päivässä. Sit otan e-epaa koska se tutkitusti pienentää riskiä koliikkiin.
 
Onko muita jotka ostaa luontaistuotekaupasta vitamiinit?
Tiedän ettei nla suosittele enkä kehota muita tekemään niin mutta löysin nyt terra novan raskaana oleville jossa foolihappo on folaattina. Oli kyl aika kallis. 50 kapselia 18€ Ja 2 menee päivässä. Sit otan e-epaa koska se tutkitusti pienentää riskiä koliikkiin.
Mä ostan kaikki vitskut luontaistuotekaupoista. Ihan jo sisällysluetteloon kurkkaamalla tiedän, etten apteekin vitamiineihin paria poikkeusta lukuunottamatta koske pitkällä tikullakaan. Olen tosi tietoinen sisällysluetteloista, yrttitietoinen myös. Käytän nyt suihke muotoista lisää ja tiettyjä asioita yksittäisistä purkeista, esim juuri kalaöljyä. Mutta pitäisi tilata yksi hyvä vitamiini ulkomailta, mitä ei Suomesta edes saa.
 
Mää käytän Minisunin mama monivitamiinia ja syön myös vehnänalkioöljykapseleita ja magnesiumia. E vitamiini on auttanu mua paljon säännöttömien ja kipeiden kuukautisten kans. Kierrot ollu ennen kierrukkaa aina 32 mutta tärppikk 28 ja kivut ei lainkaan petiin kaatavia niin ku ennen ja oon siis syöny tätä jo ennen ku tärppäs esikoisesta. Ja väitän että vaikutti kyllä asiaan. Suosittelen kaikille kyllä!

Tänään neuvolassa täti laski mun lasketun ajan ton 28 kierron mukaan eli nyt olis 9+2 ja LA 7.4. Mutta muutan sen vasta ku ultrassa varmistuu.
 
Mä ostan kaikki vitskut luontaistuotekaupoista. Ihan jo sisällysluetteloon kurkkaamalla tiedän, etten apteekin vitamiineihin paria poikkeusta lukuunottamatta koske pitkällä tikullakaan. Olen tosi tietoinen sisällysluetteloista, yrttitietoinen myös. Käytän nyt suihke muotoista lisää ja tiettyjä asioita yksittäisistä purkeista, esim juuri kalaöljyä. Mutta pitäisi tilata yksi hyvä vitamiini ulkomailta, mitä ei Suomesta edes saa.
Mä tilaan ennen synnytystä k-vitamiinin ulkomailta.
 
Mä taas jotenkin luotan enemmän apteekin vitamiinivalmisteisiin. Netistä en ole uskaltanut tilata mitään, en luota siihen että purkissa on sitä mitä väitetään. Eihän sitä tosin apteekin valmisteistakaan voi sataprosenttisesti tietää :bookworm:
 
Mua pelottaa tällä hetkellä ihan valtavasti. Mulla ollut siis aamusta iltaan etovaa oloa ja pari päivää sitten se loppui kuin seinään. Ei mitään. Ei oireen oiretta. Tänään ollut hieman mahakipeä, ei mitenkään kovasti mutta kuitenkin. Joka kerta kun käy vessassa niin jännää onko veristä vuotoa.. vielä viikko ennenkuin alkuraskauden ultra...
Mä oon ihan varma, että on mennyt kesken kun viimeksikin kun meni kesken niin muistan että oireet loppu.. vaikka en sitä silloin tajunnut. Tää on ihan kamalaa..
 
Mua pelottaa tällä hetkellä ihan valtavasti. Mulla ollut siis aamusta iltaan etovaa oloa ja pari päivää sitten se loppui kuin seinään. Ei mitään. Ei oireen oiretta. Tänään ollut hieman mahakipeä, ei mitenkään kovasti mutta kuitenkin. Joka kerta kun käy vessassa niin jännää onko veristä vuotoa.. vielä viikko ennenkuin alkuraskauden ultra...
Mä oon ihan varma, että on mennyt kesken kun viimeksikin kun meni kesken niin muistan että oireet loppu.. vaikka en sitä silloin tajunnut. Tää on ihan kamalaa..
Voi ei! Toivottavasti ei sentään kesken mennyt. Mulla oli vko 6 ja 7 ihan rauhallisia, ei paljon oireita olleenkaan ja mä stressailin siksi, nyt sitten vko 8 on ollut oireita taas. Että ei kannata heti stressaa! Meillä löytyi syke ja kaikkee eilen :)
 
Tässä muutama mitä olen oppinut vuosien varrella lisäravinteista, niin pyrin suosimaan valmisteita mahdollisimman luonnollisessa muodossa ja mahdollisimman vähillä täyteaineilla. Ulkomailta tilaan vaan tiettyjä laatumerkkejä parista luotettavasta firmasta. Muuten suosin kotimaisia puhtaisiin tuotteisiin keskittyviä firmoja. Toki kaikilla meillä on oikeus tehdä omat valinnat, mutta oon vähän taipuvainen sukeltamaan syvälle ravintosisältöön. Kyttään myös ruokakaupassa ravintosisältöjä tarkkaan. Mulla menee niin paljon lisäravinteita, että jos apteekkituotteilla tavoittelisin vastaavia vitamiinitasoja kehossa, maksa pamahtaisi auttamatta. Kuitenkin tarkalla syynillä mun maksa-arvot on huippuluokkaa vaikka mun perussairaus altistaa maksa-arvojen nousulle :) . Oon vähän pakosta joutunut opettelemaan kriittistä kuluttamista, muuten olisi oma lääkelista melkoinen ja myös olisin pysyvästi sängyn pohjalla. Mutta välttämättä terveempi ihminen ei tarvitse niin isoja vitamiinimääriä :) .
 
Mua pelottaa tällä hetkellä ihan valtavasti. Mulla ollut siis aamusta iltaan etovaa oloa ja pari päivää sitten se loppui kuin seinään. Ei mitään. Ei oireen oiretta. Tänään ollut hieman mahakipeä, ei mitenkään kovasti mutta kuitenkin. Joka kerta kun käy vessassa niin jännää onko veristä vuotoa.. vielä viikko ennenkuin alkuraskauden ultra...
Mä oon ihan varma, että on mennyt kesken kun viimeksikin kun meni kesken niin muistan että oireet loppu.. vaikka en sitä silloin tajunnut. Tää on ihan kamalaa..

Millä viikoilla oot? Voisiko olla, että raskausoireet muuten vain alkaa hellittää? Toivotaan parasta ❤
 
Mitä kalaöljyä olette käyttäneet? Ite lopetin käytön kun sain tietää raskaudesta, koska se lisää keskenmeno riskiä (ainakin jotkin tuotteet, mut lisääkö kaikki?)?..
 
Mitä kalaöljyä olette käyttäneet? Ite lopetin käytön kun sain tietää raskaudesta, koska se lisää keskenmeno riskiä (ainakin jotkin tuotteet, mut lisääkö kaikki?)?..
Tohtori tolosen vahvaa E-Epaa.
En oo kuullut että lisäis keskenmenon riskiä. Oon vaan kuullut että estää tehokkaasti koliikkia. Neuvolassakin tiedettiin se.
 
Takaisin
Top