Syyskuu 2019

Nereid

Piirimestaruustason postaaja
Huhtiäidit 2020
Tiista aamulla ultra.
Ei malttais odottaa.
Kiitos pillivinkistä vedenjuontiin :)
Käytiin tänään viel rannalla 3 nuorimman kanssa. Kävivät kaikki ihan uimassa. Oli siel muitekin. Mun mies sano et me ollaan kaikki hulluja koska tääl on kylmä vaikka oli varmasti yli 20 astetta ja yötkin on ollu lämpösiä :)
Kohtu tuntuu venyvän:)
Mites muiden viikonloppu?
 
Mä olen viikonlopun aikana alkanut epäillä koko raskautta, kun oireet tuntuu suurimmaksi osaksi hävinneen. Jäljellä on vaan aristavat tissit ja väsymys. Olisi ihan kamalaa huomata np-ultrassa, ettei alkio ole esim. kehittynyt - varhaisultraan en raaski mennä. :sorry:

Mulla heittelee mielialat ihan tosi rajusti. Tänään oon ollut erityisen kärttyisä, kun mun äiti on tulossa meille (asuu n. 600 km päässä) huomenna muutamaksi yöksi ja piti siivota. Lisäksi oon auttanut miestä terassin rakennuksessa ja mun jalat ja alaselkä on aivan muussia. Lapset ei nukkuneet päiväunia ja sekin kiristi illasta pinnaa, kun alkoivat olla niin levottomia. Kiva tehdä tällee "levänneenä" huomenna aivan täysi työpäivä. :shifty:

Mutta jotain hyvää! Terassista tulee aivan sairaan kiva ja tehtiin sitä miehen kanssa ilman riitaa. :joyful:
 
Ja ainiin! Alavatsan repäisykipujen takia en oo päässyt juoksulenkille ihan liian pitkään aikaan. Sekin varmaan lisää ärtymystä potenssiin kymmenen..
 
En Tiina tiedä kuinka normaalia on (olen raskaana ensimmäistä kertaa), mutta mullakaan ei raskaus enää tunnu esim. vatsassa. Jäljellä vain rintojen kivut, se hitonmoinen väsymys ja nyt uutuutena huimaus. Mutta täällä siis ainakin käynyt oireiden kanssa samoin!
 
En Tiina tiedä kuinka normaalia on (olen raskaana ensimmäistä kertaa), mutta mullakaan ei raskaus enää tunnu esim. vatsassa. Jäljellä vain rintojen kivut, se hitonmoinen väsymys ja nyt uutuutena huimaus. Mutta täällä siis ainakin käynyt oireiden kanssa samoin!

Totta muuten, mua huimasi tänään aivan järjettömän paljon erityisesti sitä terassia tehdessä kun porasin ruuveja pää kumarassa. Ehkä olemme siis molemmat turvallisilla vesillä. :Heartblue
 
Itse huomannut myös, ettei enään uskokaan koko raskauteen.
Vihlovaa mahakipua ollut viikonlopun..
Väsymys, huimaus ja jatkuva pissahätä ainoat oireet, paha olo hävis ku seinään.
Olis kyllä todella toivottu tämä..:Heartred
Toivottavasti meillä kaikilla on nyt vaan pelko, ja kaikki olis hyvin. :Heartred
 
Viikossa tuntuu väsymys pahentuneen ihan kunnolla, vähän kyllä jännittää miten paluu arkeen menee tänään kun on viimeinen lomapäivä!
Välillä iskee epäluulo, että oonkohan edes raskaana, kun oireet kuintenkin olleet suhteellisen helpot, pakko vaan uskoa ja toivoa, että kaikki on ja menee hyvin :happy:
 
Kiva että vaihtui kuukausi ja lemppari vuodenaika on alkamassa! Odotan jo viileitä iltoja ja aamuja koirien kanssa lenkillä kun saa raitista ilmaa ja myös koirat on paremmalla tuulella.
Väsynyt viikonloppu takana ja tänään kävin siinä perus labrassa verikokeilla ja viemässä pissanäytteen. Koko yön mietin että ei saa käydä pissalla kun vasta aamulla muttei kuitenkaan 6 aikaan vaan ennemmin 6:30 ettei näyte vanhene kun labra oli vasta 9:50:confused: Loin tästä itelleni ihan tyhmää stressiä mut onneks sain näytteen oikeeseen aikaan ja ilman ihan tajutonta pissahätää:grin Tänään ohjelmassa töitä ja koiran kanssa illalla pentukouluun.
 
Mustakin ihanaa, että syksy tulee. Tää syyskuunalku on ihanaa aikaa. Esikoinen täyttää 2v huomenna ja viikonloppu meneekin juhliessa:Heartred Haikea olo, miten mun vauva voi olla jo 2!?:dummy: Se on kyllä totta että pitäs muistaa nauttia tästä pikkulapsiajasta, itellekkin muistuteltava aina välillä. Tuntuu, että kun toinen syntyi niin aika mennyt vielä nopeemmin.:wideyed:
Tälläviikolla pitäs saada monta asiaa hoidettua ja väsymys ei oo kiva kaveri kun pitäs saada tehtyäkkin jotain. Kaikista stressaavinta on että miehellä on just iltaviikko töissä eikä siitä paljon apua ole:banghead:
Tää odotus on kyllä ollut rankin ainakin tässä alussa, toivon että osaisin myös nauttia tästä enkä vaan pelätä kaikkea.
 
Meillä on ollu niin hurja meno töissä etten oo tajunnut jännittää huomista ultraa.
Ja just noista samoista syistä haluan ultraan. Siis kun välillä tuntuu etten oo raskaana ollenkaan ja välillä tuntuu et on tulossa moooonta vauvaa.
Huomenna saadaan tietää.
 
Määkin rakastan syksyä, ihan paras :joyful: tykkään käydä paljon luonnossa retkeilemässä koirien kans ja ai että, syksyn tuoksu :Heartred

Tänään on ollu todellakin raskaana olo päivä! Pissattanu valehtelematta 10min välein, todella kiukkunen, nälkä tulee ihan täysillä heti, väsyny ja mikään ei huvita.. Yritin eilen käydä hölkällä ja tuntu että kunto menny ihan pohjalle ja henki ei kulkenu yhtään :scratch toivottavasti tää on joku hetkellinen juttu! Aamulla yritän uudestaan :smiley-ashamed004

Huomenna töihin :smiley-angry017 torstaina neuvolaa :happy:

Ainiin! Tänään käytiin koirien kans vähän pellon reunoja ja metsäpolua köpöttelemässä ja tuoksuja haistelemassa.. Istuttiin ihan hiljaa metsän vieressä ja aivan yhtäkkiä joku eläin alko rymisteleen ja kaatelemaan pikku puita. Syke nousi ja ei uskaltanu liikkua :eek: täällä on metsästäjien mukaan liikkeellä pari karhua, 4 suden lauma ja joku rohkea uros joka on käyny häiriköksi. Onneksi saanu ihan karkotusluvan. Siinä sitte vaivihkaa poistuttiin :wideyed: kotiin kun päästiin oli maha todella kipeä :sad001
 
Mulla on kans väsymys lisääntyny ja rinnat alkanu aristaa ja kasvaa. Muuten oireet tosi vähäset, välillä etovaa oloa ja nälkä on kyllä kokoajan. Viime päivinä on tuntunu pitkästä aikaa taas mahassa tuntemuksia, ehkä se kasvaa jotenki nopeammin nyt ku 8. viikko alko. Mulla ens viikolla neuvola. Tällä viikolla työreissu ulkomailla ja googletutkimuksen perusteella vaikuttaa ettei lentämisestä ois haittaa alkuraskaudessa.

Ja! Eilen! Mies kosi :Heartred Hän anto mulle sormuksen, jonka hänen isä on ostanu hänen äidille kun hän on syntyny. Ja nyt mä sain sen. :) Kuulemma näin on hänen isä tehny jokaisesta pojasta (heillä on vain poikia)! Mun mielestä aika ihana idea!
 

Liitteet

  • 0C0B5CF8-C075-46E1-AC8C-CFB87A462CFB.jpeg
    0C0B5CF8-C075-46E1-AC8C-CFB87A462CFB.jpeg
    19 KB · Katsottu: 22
Onnea Evelin14 :) joko hääpäivä lyötiin lukkoon? :woot:

Täälläkin on susia, karhuja, jne tuossa muutaman kilometrin päässä ja siks ei tuu siellä päin pyörittyä kun ei ole koirakaan turvana.. Mut eipä ole oikein lenkkeilymahdollisuuksiakaan.. :sad001
 
Kiitos Siiru! Ei olla ajankohtaa vielä sovittu :D Ennen vauvaa tuntuis vähän hätäseltä, menee aika vauvaan eikä varmaan ois nyt aikaa ja rahaa häihin ja en haluis olla huonokuntonen raskaana oleva häissä :’D Ja heti vauvan jälkeen ei viitti myöskään joten menee luultavimmin vuodelle 2021 ellei sitten tuu syyshäät ens vuodelle :)

Nyt muuten mietin ku sormus on pikkusen väljä että pienentäisinkö sen nyt vai turpookohan mulle kohta sormet? Nyt rv 8 ei oo ainakaan turvonnu. Mitä sanoisitte te ketkä ootte ollu aiemminki raskaana?
 
Onnea Evelin! Älä hätäile pienennyksen kanssa, aivan varmasti turpoo viimestään vipalla kolmanneksella! Mun nakit ei oo palautunu vieläkään...:rolleyes: Me mentiin esikoisen ristiäisissä yllärinä naimisiin, se oli ihan paras ratkaisu :grin En viihdy keskipisteenä :bag:

Täälläkin on tarpeeksi joka petolajia, mutta en osaa pelätä. Toki mukana kulkee usein haulikkokin.. Sudet ei vielä ole aiheuttaneet koiravahinkoja, niin koirat pääsee riistan perään kuten ennenkin. Pedoista harvemmin ääntä kuuluu, karhu varsinkin on tosi hiljainen. Luultavimmin hirvi rymisee metsässä :)
 
Määkin rakastan syksyä, ihan paras :joyful: tykkään käydä paljon luonnossa retkeilemässä koirien kans ja ai että, syksyn tuoksu :Heartred

Tänään on ollu todellakin raskaana olo päivä! Pissattanu valehtelematta 10min välein, todella kiukkunen, nälkä tulee ihan täysillä heti, väsyny ja mikään ei huvita.. Yritin eilen käydä hölkällä ja tuntu että kunto menny ihan pohjalle ja henki ei kulkenu yhtään :scratch toivottavasti tää on joku hetkellinen juttu! Aamulla yritän uudestaan :smiley-ashamed004

Huomenna töihin :smiley-angry017 torstaina neuvolaa :happy:

Ainiin! Tänään käytiin koirien kans vähän pellon reunoja ja metsäpolua köpöttelemässä ja tuoksuja haistelemassa.. Istuttiin ihan hiljaa metsän vieressä ja aivan yhtäkkiä joku eläin alko rymisteleen ja kaatelemaan pikku puita. Syke nousi ja ei uskaltanu liikkua :eek: täällä on metsästäjien mukaan liikkeellä pari karhua, 4 suden lauma ja joku rohkea uros joka on käyny häiriköksi. Onneksi saanu ihan karkotusluvan. Siinä sitte vaivihkaa poistuttiin :wideyed: kotiin kun päästiin oli maha todella kipeä :sad001

Varmaan karhu ainakin ois lähteny toiseen suuntaan. Nälkäsistä susista ei kyl tiiä kun ne syö koiria. Onneks ootte turvassa!
Onko teil villisikoja siel? Sellaseen en kyl haluis törmätä ees kaukaa.
 
Ite en muistaakseni käyttäny viimeisellä kolmanneksella sormuksia turvotuksen takia, mut synnytyksen jälkeen lähti turvotus muutamassa viikossa ja sain sormukset takasi.. Nyt turvottaa jo aiemmin eikä meinaa sormukset mahtia kuin tiettyyn kellon aikaan päivästä.. :dead:
 
Mitenhän sitä jaksaisi lähteä lenkille? Töiden jälkeen ei jaksaisi tehdä mitään... Kelitkin on ihan hyvät, ettei voi oikein niistäkään tehdä tekosyytä.
 
Mitenhän sitä jaksaisi lähteä lenkille? Töiden jälkeen ei jaksaisi tehdä mitään... Kelitkin on ihan hyvät, ettei voi oikein niistäkään tehdä tekosyytä.

Hyvä kysymys.. Suunnittelin eilen tekeväni kaikkea tehokasta (järjestellä paikkoja, siivota, laittaa pihaa syyskuntoon) , tulin vaihtamaan vaatteet sisälle ryhtyäkseni hommiin. Istahdin sohvalle ja nukahdin 3h päikkäreille. Se siitä siis.....

Iltasin mies on patistellut kävelylle, muuten olis tosi vaikea päästä liikkeelle. Hullu väsymys.
 
Mä fanitan myös syksyä! Ne kuulaat säät ja tuoksut ja värit, ah! Näin kaupunkilaisena teidän jutut karhuista ja susista kuulostaa hurjilta, suurin "peto", joihin näillä main törmää on kettu :laughing002

Onneksi olkoon Evelin14! Häiden järjestäminen ja fiilistely on kyllä mukavaa hommaa :Heartpink
 
Takaisin
Top