Elokuun höpinät

Vetruska

Satasella mukana keskusteluissa
Kuukausi vaihtu, niin uutta ketjua kehiin. Onko muille tullu vielä äitiyspakkauksia? Mun oma saapui eilen ja oon niin mielissäni :grin
 
Äp tuli muutama päivä sitten :love017 Ihmettelikö kukaan muu sitä ettei siinä ollut tyynyliinaa? Ei vauva ilmeisesti tarvitse mutta tuntu oudolta pelkkä lakana :joyful:
 
Mul ma vasta neuvola, jossa saan laput kelaan. Sit ootella äitiyspakkausta. Tosin ajattelin antaa isyyspakkauksen sitte samalla kertaa miekkoselle, joten ei kyllä haittaa, että saan vielä rauhassa kasata sitä.

Saatiin eilen myönteinen päätös syntymättömän lapsen vakuutuksesta. Alkaa asiat rullaamaan! :)

Vähän alkaa jänskättää, miten keretään kaikki saada valmiiksi ennen kuin pieni on maailmassa.
 
Meillä kanssa äitiyspakkaus saapui eilen! Oli kyl nopeeta toimintaa, päätös avustuksesta tuli päivässä ja pakkaus viikossa :) mekin saatiin vakuutus päätettyä, ja astui voimaan heti tänä aamuna kun terveysselvityksen palautin :) toki ehdot voi vielä muuttua sen perusteella, mutta eipä mulla siellä yhtään mitään rajoittavaa ole (ellei ne tulkitse että painoindeksi 25 on liian lihava :grin).

Musta taas tuntuu, että yritän hirveesti nyt himmailla, että jää jotain tekemistä loppuajallekin. :hilarious: Hankinnoissakin alkaa oleen kaikki paitsi turvakaukalo, jonka aattelin ostaa sit kun veronpalautukset tulee eli joskus lokakuun puolella, ja sit kaikki perus hoitotarvikkeet (vaipat, rasvat, pyyhkeet, tutit, pullot jne), joita en vielä jaksa hommata. Mietin koko ajan, että no jos nyt teen tän ja tän niin mitä mä sit loput 3 kuukautta teen :hilarious:

Ens viikolla hierontaa, seuraavalla fysioterapiaa, sitten sokerirasitus ja sit taas neuvola! Neuvolaan ei yhtään kyllä jaksaisi mennä, kun jotenkin tuntuu että samoja asioita vaan jankataan koko ajan. Menisin mielelläni vaan sellaselle 15 min pikavisiitille missä tehtäis kaikki testit ja mitat ja sit pääsis takas töihin. :p

Nyt alkaa mullakin maha näkyä! Sieltä se vaan pullahti yhtäkkiä esille! :wideyed:
 
Meidän esikoiselle tais tulla tyyny käyttöön vasta ehkä joskus vuoden iässä ja sekin oli vaan sellanen ihan ohut lätty.

Mua taas hieman jo stressaa saako kaiken ajoissa tehtyä, ja siksi oon yrittänyt hoitaa vikat hankinnat nyt lomalla. :rolleyes: Ollaan siis hommattu suurin osa kamppeista käytettynä, niin bongailu vie vähän enemmän aikaa kuin vaan kävellä kauppaan ja ostaa kaikki kerralla. Mua supistelee niin paljon, et en uskalla jättää paljoa välttämättömiä juttuja äitiyslomalle jos ei sit kunto kestäkään. Haluaisin ainakin pakolliset hankinnat ja pyykkäykset hoitaa ajoissa. Luulen että äitiyslomalla uni maistuu! Mutta jos olenkin tosi energinen niin kanavoin sen sitten vaikka kodin siivoamiseen. :grin Silloin ei toisaalta enää tarvitse varoa supistuksia kuten nyt.
 
Mekin ostetaan kaikki mahdollinen käytettynä, toki joitain vaatteita on tullut ostettua uutenakin :) oikeestaan vaan turvakaukalo ja tietty noi tutit ym. ostetaan uutena :)

Mä en oikeestaan edes keksi mitä laittaa kotona valmiiksi. Meillä tosiaan vauvan oma huone onnnyt vierashuonekäytössä, enkä viitti sitä alkaa tyhjäämään ja sisustamaan vielä, kun ei lapsen käytössä kuitenkaan ole vielä ainakaan 9 kuukauteen. Eli olis kiva kuulla, että mitä te muut laitatte valmiiksi? Vaatteita voisin alkaa toki jo pesemään, nyt kun äitiyspakkaus tuli niin saisi kaikki kerralla pestyä :)
 
Mekin ostetaan kaikki mahdollinen käytettynä, toki joitain vaatteita on tullut ostettua uutenakin :) oikeestaan vaan turvakaukalo ja tietty noi tutit ym. ostetaan uutena :)

Mä en oikeestaan edes keksi mitä laittaa kotona valmiiksi. Meillä tosiaan vauvan oma huone onnnyt vierashuonekäytössä, enkä viitti sitä alkaa tyhjäämään ja sisustamaan vielä, kun ei lapsen käytössä kuitenkaan ole vielä ainakaan 9 kuukauteen. Eli olis kiva kuulla, että mitä te muut laitatte valmiiksi? Vaatteita voisin alkaa toki jo pesemään, nyt kun äitiyspakkaus tuli niin saisi kaikki kerralla pestyä :)

Meillä muutto kuun lopussa joten siellä uudessa kämpässä alotan vaatteiden pesun, ja järjestän koottain kaappiin. Sitten turvaportin aatelin suht nopeaa asentaa kun se on hyvä myös koiran kanssa. Pinnasänky laitetaan varmaan myös valmiiksi kun mies on lomalla niin ei mun tarvitse ähertää sen kanssa :D Kehtaako sitä lakanoita laittaa jo syyskuussa ettei turhaan likaannu? Tai sitten joku suoja siihen päälle. Sitten alan shoppailemaan näitä pienempiä härpättimiä, mobilea sun muita. En mä malta odottaa lähemmäs, haluan heti kaiken valmiiksi:grin Vähän pitäis malttaa.
 
Meillä valmistelu on varmaan lähinnä se, et pitäisi hommata ja raivata hoitopöytänä toimivan kuivausrummun viereen säilytysratkaisut vaatteille, kestovaipoille ja muille tarvikkeille. Haluan taas vaatteet hoitopöydän viereen, koska esikoisen kanssa meistä se oli kätevää. Esim. aamulla kun vaihtoi vaipan ja riisui joka tapauksessa unipuvun, sai heti päivävaatteet päälle ja sama illalla/kylvyn jälkeen tai jos tuli jotain sotkuvahinkoja jotka vaati vettä. Hoitopöytä siis meillä kylppärissä. Isoin homma onkin varmaan pyykätä, kuivattaa ja viikata kaikki vaatteet, vaipat, harsot, leikkimatot ja petivaatteet. Sekä keitellä tuttipullot, tutit ja muut steriiliksi. Ja ylipäänsä raivata paikat vauvan kamppeille. Me tilataan ensisänky vuokralle niin pinnistä ei tarvitse vielä koota.
 
Me tehtiin eilen lainahakemus kun löydettiin ihana talo :gen014 Nyt pitäis monen palasen loksahtaa paikoilleen, et päästäis vielä muuttaa ennen marraskuuta!

Oi asuntokaupat on aina jännää hommaa! Toivottavasti kaikki loksahtaa kohdalleen ja pääset toteuttamaan pesänrakennusviettiä uudessa kodissa. :)
 
EIlen kävin hakemassa äitiyspaketin. Ihan hienoja kuoseja, en vaan ymmärrä vauvoille kovin valkoisia vaatteita kun ne kellastuu niin nopsaa vaikka valkopesuainetta käyttäiskin välissä. Piti tehä reklamaatio siitä pehmolelusta kuvan kera, kun se oli likainen jo tullessaan. näytti että leppäkerttu ois tehnyt paskan sekaisen pierun :D meinaa olla tilan puute kaikille tulevan vauvan kamppeille kun esikoiselle on lahjoitettu kauheasti vaatteita sukulaisten puolesta ja suurin osa on tyyliin koko 100 ja ylöspäin.. ei mene vielä ainakaan vuoteen kahteen sen koon vaatteet.
 
EIlen kävin hakemassa äitiyspaketin. Ihan hienoja kuoseja, en vaan ymmärrä vauvoille kovin valkoisia vaatteita kun ne kellastuu niin nopsaa vaikka valkopesuainetta käyttäiskin välissä. Piti tehä reklamaatio siitä pehmolelusta kuvan kera, kun se oli likainen jo tullessaan. näytti että leppäkerttu ois tehnyt paskan sekaisen pierun :D meinaa olla tilan puute kaikille tulevan vauvan kamppeille kun esikoiselle on lahjoitettu kauheasti vaatteita sukulaisten puolesta ja suurin osa on tyyliin koko 100 ja ylöspäin.. ei mene vielä ainakaan vuoteen kahteen sen koon vaatteet.

Ehkä siinä kuuluu olla vauvankakkakuosi? :grin Ei vaan olipa huono tuuri.

Meillä vähän sama homma kaappitilan kanssa kun ei nyt viitsikään heivata mitään esikoisen kamppeita ja vaatteita, vaikka ikäeroa lapsilla on.
 
Nyt on kyl ikävästi alkanut tuntuun pientä painetta kohdunsuulla. Ihan kun olis jotain ylimääräistä tuolla sisällä. :sorry: Välillä myös vihloo, ja tänään ollut alavatsakin kipeänä. Pakko varmaan soitella neuvolaan, ärsyttää vaan kun sinne on puhelinaika vasta klo 11-12. Tekis mieli soittaa suoraan naistentautien polille, mut saan varmaan niin paljon kiukkua sieltä vastaani, että en ehkä viitti :hilarious: onko muilla ollut mitään tuntemuksia kohdunsuulla?
 
Nyt on kyl ikävästi alkanut tuntuun pientä painetta kohdunsuulla. Ihan kun olis jotain ylimääräistä tuolla sisällä. :sorry: Välillä myös vihloo, ja tänään ollut alavatsakin kipeänä. Pakko varmaan soitella neuvolaan, ärsyttää vaan kun sinne on puhelinaika vasta klo 11-12. Tekis mieli soittaa suoraan naistentautien polille, mut saan varmaan niin paljon kiukkua sieltä vastaani, että en ehkä viitti :hilarious: onko muilla ollut mitään tuntemuksia kohdunsuulla?

Mulla! Kerrohan mitä sulle ohjeistetaan neuvolasta. Itekin koko ajan mietin koska sinne pitäisi taas soittaa. Oon aika ihmeissäni näiden supistusten ja paineentunteen kanssa. Kävin ennen juhannusta synnärillä eikä onneksi ollut kuitenkaan tapahtunut mitään keskenmenoon viittaavaa. Nyt supistusten ja paineen lisäksi on alkanut tuikkimiset. Onko muilla ollut niitä jo? En millään muista missä vaiheessa nää olot alkoi esikoisesta, muistelisin kuitenkin että vasta lähempänä synnytystä. Nyt siis rv 27+ menossa.
 
Itu1 on ollut tuikkimisia jo viikolta 13-14... sillon oli ainakin kaikki ok. Soitin ihan vaan terkkariin ja hoitaja sanoi, että luultavasti on ihan normaalia (kuulemma ensisynnyttäjälle voi harjoitussupparit olla tosi kovia), mutta kehitti tuleen iltapäivällä päivystyksen tarkistukseen varmuuden vuoksi. Silloin onnneuvolalääköri päivystämässä niin pääsen siihen. Mulla on siis koko päivän supistanutkin niin paljon, et pissaaminenkin on vaikeaa..
 
Itu1 on ollut tuikkimisia jo viikolta 13-14... sillon oli ainakin kaikki ok. Soitin ihan vaan terkkariin ja hoitaja sanoi, että luultavasti on ihan normaalia (kuulemma ensisynnyttäjälle voi harjoitussupparit olla tosi kovia), mutta kehitti tuleen iltapäivällä päivystyksen tarkistukseen varmuuden vuoksi. Silloin onnneuvolalääköri päivystämässä niin pääsen siihen. Mulla on siis koko päivän supistanutkin niin paljon, et pissaaminenkin on vaikeaa..

Okei kiitos hyvä kuulla! Supistuksiin jo sai tottua ekassa raskaudessa, mut nyt nää on kyllä kipeämpiä ja paineen tunne on uutta. Mut hyvä tietää että tuikkimisetkin voi kuulua asiaan jo aikaisin. :)
 
Juu, silloinkin kyllä pistivät mut päivystykseen, mutta taisivat pelästyä enemmän sitä, et mun kohdunsuu on niin alhaalla. Lääkärin mukaan sekin on ihan ok, koska se on mulla normistikin esim menkkojen aikaan niin alhaalla et en pysty käyttöön mitään kuukautiskuppeja tai tampooneja :hilarious: tuikkimisesta silloin epäiltiin päällä olevaa hiivaa tai vaan kasvukipuja. Neuvollääkörissä ei ollut enää hiivaa mutta tuikkeet jatkuu, eli ilmeisesti kasvukipuja.
 
Voi tsiisus miten rankkaa oli palata töihin. Yö meni heräillessä koko ajan ja töissä tuntui et olin ihan pihalla. Ja nyt kotona oon aivan raato enkä jaksaisi mitään. :sad001
 
Voi tsiisus miten rankkaa oli palata töihin. Yö meni heräillessä koko ajan ja töissä tuntui et olin ihan pihalla. Ja nyt kotona oon aivan raato enkä jaksaisi mitään. :sad001

Voi ei! Mutta eiköhän se siitä, arki on aina ihanaa. :) mulla taas ei mitään lomaa ole ollut ollenkaan, ja olin niiin onnellinen tänään kun kaikki muut palasi lomalta töihin! Olin koko heinäkuun ihan yksin toimistolla ja ihanaa kun on vihdoin muitakin :grin

Lääkärissä käyty ja kaikki ok! :) pari päivää saikkua, ja jos supistukset jatkuu vielä viikon ajan niin pitää varata uutta aikaa kohdunsuun tarkistukselle. Nyt oli kohdunkaula oikean mittainen ja ei ollut kohdunsuu lähtenyt avautumaan, mutta vähän oli pehmentynyt. Tuikinta ja kipuilu ilmeisesti ihan normaalia :)
 
Takaisin
Top