Turvaistuimet

Kyllä meillä oli ihan viisipistevyö tuossa ykkösen kaukalossa, ja siihen lämpöpussi. Pussin merkkinä muistaakseni Voksi, sellainen kevyttoppapussi minkä kätevyyksiin kuuluu että pohjan saa irrotettua eli meni muksun venähdettyä vielä turvaistuimessakin niin kauan ku tarvi lisälämpöä. Siinä on sellainen ratkaisu että käy sekä kolmi- että viisipistevöiden kanssa. Mutta kyllä myyjä meille muitakin lämpöpusseja näytti mitkä olisi käynyt, otettiin tuo siksi kun ei ollut niitä kaikkein paksumpia niin käy vähän keväämmälläkin, lapsi kun syntyi maaliskuun lopulla. Tää talvi mentiin sillä että äippäpakkauksen kevytvanupuku pussin sisällä ja tarkeni paremmin ku hyvin! Sillä puvulla kun saa yöt vielä tarpeeksi hyvin tiukattua. Samalla ratkaisulla siis menee tulevakin tapaus, jos kylmä yllättää voi heittää vielä viltin pienen päälle.

Eli ilman muuta täältä taasen iso suositus viisipistevöille, kyllä niillä saa lapsen ankkuroitua paremmin kaukaloon ja istuimeen. Ehkä on aavistuksen raskaammat ja vaatii enemmän vaivaa tiukata tarpeeksi hyvin, mutta mun mielestä sen arvoiset.

Mä yritin ettimällä ettiä 5pistevaljaisiin käyvää lämpöpussia mut en millään löytäny kiva tulla näin 4 lapsen jälkeen taas viissammaksi, no siinä tapauksessa jos niitä oikeasti kerta löytyy niin 5piste valjaat paremmat tosin kiristys voimaa kaipaa enemmän
 
Meillä oli esikoisella MaxiCosin Pebble, se oli mun mielestä ihan hyvä, kätevä liittää vaunuihin suoraan ja kantaminenkin onnistui. Löytyi myös lämpöpusseja.
 
Mennään Maxi-cosi cabriofixillä, vähän sama homma kuin Mikki jo mainitsi pebblestä.
 
Noniin mä sain rajattua omat turvakaukalo valinnat kahteen, joko cypex aton tai maxi cosi cabriofix, koska niihin saa adapterin meidän tän hetkisiin vaunuihin :)
 
Meille tulee cypex aton 5 kaukalo 2fix telakalla, kävin vertailemassa autoliiton testejä ja tuo oli paras meidän vaihto ehdoista, eka mietin cypex aton sarjaa tao maxi cosin cabriofixiä, cypexin aton sarjasta vaihtoehtojani olivat pelkkä aton, aton 5 ja aton m i-size, aton olisi ollut kevyt, mutta noissa kahdessa muussa oli säätömekanismit, joilla saa siis säädettyä vauvan asentoa kaukalossa, kun kaukalon laittaa rattaisiin, olivat myös yhdet ergonomisimmista vauvalle, noista tuohon m i-sizen jalustaan saisi myös sironan istuimen, mutta sironan istuin ei vakuuttanut mua, joten sitä emme meinaa hommata, myös m i-sizen telakka vie enemmän tilaa, muuten turvallisuus oli testeissä kummassakin noista kahdesta viimeisimmästä hyvät mitta aton 5 voitti mut puolelleen :) ja aton 5 on muuten hobbarissa 100e loppuunmyynti tarjouksessa (ilman telakkaa) ja netissä ainakin jos joku muukin on kiinnostunut :)
 
Meillä on nyt käytössä Cybex cloug q, onhan se painava mutta me reissataan aika paljon ja näin olen kun ollaan liikkeellä ilman autoa, kaukalon saa makuasentoon. Meillä on erikseen ostettu myös Cybex balios s, missä tämä kaukalo menee makuasentoon, koska taitaa suureen osaan rattaista/vaunujen rungosta olla niin ettei kallistuksen vuoksi saa.

Jos vaan kaukalo pysyy ilman kolareita ok kunnossa, siirtyy se tulevalle.
 
Luulen että meille tulee tovin miettimisen jälkeen cybex turvakaukalo, mutta vielä en tiedä mikä niistä. Taidan tilata sen Saksasta myös niin kuin noin meidän muutkin turvaistuimet kun on huomattavasti edullisempaa kuin ostaa Suomesta.
 
Meillä Cybexin Aton M i-size. Ostin ihan vaan halvan hinnan vuoksi (joku myi uuden kaukalon ja telakan polkuhintaan, kun oli saanut lahjaksi täysin saman setin eikä voinut palauttaa kumpaakaan) ja toki tutustuin Autoliiton sivuilta etukäteen miten pärjäsi testeissä. Ajatuksena on ostaa sitten jatkossa samaan telakkaan sopiva Sironan istuin. Nyt vielä pohdinnassa, että pitäisikö ostaa toinen telakka, jotta olisi molempien autossa oma. Pääasiassa kuljetaan varmaan miehen autolla, mutta silloin kun ollaan vauvan kanssa kahdestaan kotona kuin tarvittavat tietysti mun autolla. :)
 
Meillä on nyt BeSafe Izi Go Modular mutta ei ole telakkaa. Olen miettinyt täytyiskö kuitenkin hommata kaukalo+telakka paketti, sillä pelkkää telakkaa tuohon kaukaloon ei näyttäisi olevan käytettynä tarjolla ja uusi maksaa melko reippaasti.
 
Mikä niissä Britaxin Primoissa on ollut vikana? Aika paljon negatiivista tässäkin ketjussa. :wideyed: Mä nimittäin harkitsen niiden ostamista alennusmyynnistä. Oli mun käsittääkseni ihan hyvin pärjännyt testeissä, mutta mä oon aika vähän aikaa ehtinyt perehtyä näihin turvakaukaloihin.
 
Mikä niissä Britaxin Primoissa on ollut vikana? Aika paljon negatiivista tässäkin ketjussa. :wideyed: Mä nimittäin harkitsen niiden ostamista alennusmyynnistä. Oli mun käsittääkseni ihan hyvin pärjännyt testeissä, mutta mä oon aika vähän aikaa ehtinyt perehtyä näihin turvakaukaloihin.
Mulla kans mietinnässä, koska on niin hyvä tarjous nyt ja meillä on Britaxin matkarattaat ☺ Mä oon ainakin kuullut että se ois painava, mutta en muuta..
 
Primo taitaa olla melko kapea, että jos on harteikkaampi vauva niin ei mahdu kunnolla kaukaloon kun vähän kasvaa ja istuimen pituus on kai sellainen kanssa mistä ihmiset on sanoneet.
 
Takaisin
Top