Raskaaksi 2019

Helena80, joo vm 80, 38v :)
Oot tosiaan siirtyny odottajiin samoihin aikoihin kun mä aloin täällä kuumeilemaan. Oisko meillä yritys alkanu just marras-joulukuussa 12 ja plussa sit kesän alussa. Helmikuussa oli varhainen km ja keväällä kkm, ennen pysyvää plussaa sit.

Me aloitettiin sitte yritys samaan aikaan! Me aloitettiin isänpäivänä ja plussasin just ennen itsenäisyyspäivää. Ihan hyvin oltais voitu plussata samaan aikaan :wideyed: Nyt mulla menossa yk7, et ei enää tärppää niin helposti :rolleyes:

Tsemppiä sulle :joyful: ja pahoittelut km:sta :sad001
 
Jaahas, aloitankin ne luget tänään, dpo0, vaik gyne meinas et odottaa oviksesta pari pvää. Tossa äsken tuli jo jotain verijuttua taas. Siis tää on ihan uskomatonta. Just sellainen fiilis, että miksi en vaan vois olla mies, ei tarviis kokoajan hämmästellä, että mitä tämä alapää oikeen touhuaa!:sad001
 
jannn, Kiitti! :) Mielenkiinnosta, niin miksi ei tuntunut luotettavalta ja mikä testi sulla oli käytössä? Samalla periaatteellahan nää kaikki sylkitestit kyllä toimii :)
Mä laitan kyllä ihan juoksevaa kielen kärjestä sormen avulla. Usein vielä juonkin huikan vettä ensin.
Jos sylki on liian paksua/tahmeaa ja suu"kuiva", niin näyttää aina pelkkää suhmuraa. Ohuella syljellä taas tulee hienoja kidekuvioita ja "kaupungin karttoja". Nyt on jo kuudetta päivää selvät kidekuviot. Ma, ti ja ke vähän pienempiä ja harvemmassa. To, pe ja tänään la isoja ja tosi selkeitä näyttö täynnä.
Alavatsa tänään myös hieman hellänä(eilen aamulla myös hetken), joten oletan oviksen olevan käsillä/käynnissä.

Ennen tunsin oviksen ihan selkeästi, pystyin jopa sanomaan että kummalta puolelta munasolu oli irtoamassa kipujen perusteella, mutta nyt ei tosiaan ole omasta kierrosta vielä ihan selkeyttä kun monta vuotta ollut kierukka ja sitä ennen kaks lasta 2v erolla, joten täsäs on vaan oltu raskaana tai imetetty aika pitkään.
Kierukan aikanakin kyllä n. 2vkon välein pientä alavatsakipuilua ja satunnaista tuhrua, joten oletan että menkat ja ovis on kierukan läpikin vähän tuntuneet.

Kiitti Hillis! :)

Helena80, Kiitti! Mikä nimimerkki sulla silloin oli? Oon keskimmäisestä plussannu 6/13 muistaakseni joten olen kyllä samana vuonna täällä varmastikkin hyörinyt. Ollaan varmasti vaan oltu foorumin eri osiolla, minä kuumeilijoissa ja sinä silloin jo odottajissa.
Kiva että täällä on toinenkin nelosta yrittävä ja taidetaan olla saman ikäisiäkin :)

Kiitti Jesbe :)

Okei, täytyy kokeilla tota tekniikkaa! Koska mul just näkyy tota kidekuviota aina, kun otan suu kuivana painamalla sitä takakieleen. Tosin kai enemmän oviksen aikaan.. Miten sait siitä noin hyvän kuvan? Sit taas juoksevalla syljellä tuntuu ettei näy mitään. Ja en tienny että sormen vois ottaa mukaan, pelkäsin et sormesta voi tulla jotain ylimäärästä mukaan, joka sotkee tuloksen. Ja ohjeissa lukikin, ettei saisi syödä/juoda ennen testiä.. Ehkä harjaantunut silmä huomaa, kun kiteet lisääntyy oviksen aikaan, mutta en jaksaisi spekuloida jos niitä näkyy kuitenkin ainakin viikon ajan.. Täytyy koklailla taas jos jaksan/muistan! Viime kierrossa aloitin lämpöjen mittauksen, yllättävän paikkansa pitävää! Tosin nyt on alkukierron ollut aika korkeeta ja vaihtelee lämpöä..

Sylkitestin tilasin Raskauskeijulta, maybebaby merkkisen.
 
Voi ei :shifty:
Toki toi nyt voiskin olla sitä ovulaatiovuotoa nyt. Mut ymmärrän täysin tuon, miehenä olis niin helppo olla.

Ei se kivaa oo kun vuotaa. Saatika jos on tämmöisiä ongelmia niinkuin meillä.
Tosi miellyttävää raahata vaihtohousuja mukana vaan menkkojen takia. :bored:

Niinhän se vois olla, mutta kun on tästä mun toosasta kyse, ni voi kyllä olla mitä tahansa:)) huoh, no sormet ristiin, että noista lugeista on johonki, tulee muuten kevyt melkeen kolmen viikon vuotojakso....
 
Okei, täytyy kokeilla tota tekniikkaa! Koska mul just näkyy tota kidekuviota aina, kun otan suu kuivana painamalla sitä takakieleen. Tosin kai enemmän oviksen aikaan.. Miten sait siitä noin hyvän kuvan? Sit taas juoksevalla syljellä tuntuu ettei näy mitään. Ja en tienny että sormen vois ottaa mukaan, pelkäsin et sormesta voi tulla jotain ylimäärästä mukaan, joka sotkee tuloksen. Ja ohjeissa lukikin, ettei saisi syödä/juoda ennen testiä.. Ehkä harjaantunut silmä huomaa, kun kiteet lisääntyy oviksen aikaan, mutta en jaksaisi spekuloida jos niitä näkyy kuitenkin ainakin viikon ajan.. Täytyy koklailla taas jos jaksan/muistan! Viime kierrossa aloitin lämpöjen mittauksen, yllättävän paikkansa pitävää! Tosin nyt on alkukierron ollut aika korkeeta ja vaihtelee lämpöä..

Sylkitestin tilasin Raskauskeijulta, maybebaby merkkisen.


Ihan puhelimella otin supermacrokuvan!
Saman merkkinen kuin sulla mullakin nyt käytössä.
Donnatesti mulla oli aiemmin, mut siihen ei nyt enää valo syttyny.
Donnalla kidekuvioita tuli vaan n. Viikko ennen ovista ja oviksen jälkeen pelkkää suhmuraa. Tällä nykysellä kokeilin jo kierukan aikaan ja näytti silloinkin kiteitä, ajattelin johtuvan hormonikierukasta.
Uudestaan aloitin testaamisen kun kierukka poistettiin viime maanantaina ja siitä asti näyttänyt kiteitä.
Pientä tuhrua tuli 30.5 alkaen viikon verran ja mahakin oli vähän jännänä, joten oletan et sillon ois ollu menkkojen aika. Eli ajallisesti nyt vois oikein hyvin olla oviksen aika ja 6pvää nyt kiteitä näyttänyt. Ohjeessakin kyl oli et näyttää lähestyvän oviksen jopa viikkoa aikaisemmin ja juuri tästä ominaisuudesta oon just tykänny! Siittiöthän voi elää jopa viikon tuolla tallessa, joten ehtii tallettelemaan monta kertaa! :grin
Pitää jatkaa testaamista vielä muutama päivä ainakin. On kyl jännä jos koko ajan näyttää plussakuvioita!
Ohjeessakin sanottiin että sormen päällä laitetaan sylki siihen lasille :)

Lämpöjä mä en o koskaan jaksanu mittailla, mutta Tavallisia ovistestiliuskoja ostin kyllä tänää cittarista yhen pakkauksen, et jos ens kierrossa kokeilis niidenkin kanssa tuon sylkitestin ohella.
 
Muokattu viimeksi:
Moikka kaikki! :hello
Oon seurannu tätä palstaa jo kauan ja nyt aattelin itsekki avata suuni täällä. Tosiaan ensimmäinen haaveissa, raskaana olen ollut kerran ja se meni varhain kesken 3/19.Tjot meinigillä aloitettiin 10/18.

Tervetuloa! Ompa hauska, kun meillä melkein samanlainen nimimerkki. :)
Pahoittelut keskenmenosta ja toivotaan pikaista pysyvää plussaa! :Heartred
 
Heippa kaikille :hello

Siitä onkin vuosia, kun oon tällä palstalla hyörinyt, mut niin se vauvakuume vaan iski vielä neljännen kerran :Heartred
Tuttuja nimimerkkejä ei näy, mutta jospa sitä pikkuhuiljaa pääsisi menoon mukaan :)
Lapsia ennestään kolme ja nyt olis se viimeinen pieni vielä toiveissa. Yk1 ja kp16.
Käytössä ok babyn ovistesti, käyttääkö muut sylkitestejä?
Tykkäsin näistä aiemminkin paljon enempi, kun ei tarvi pissiä tikkuun ja sylkitesti näyttää lähestyvän oviksen hyvissä ajoin.
Menkkoja mulla ei oo ollu n. neljään vuoteen eli pienimmän jäljiltä ollut kierukka, eikä kierto koskaan ehtinyt alkaa synnytyksen jälkeen, joten mitään suurempaa käryä omasta kierrosta ei ole.
Opettelua vielä kaikki, mut ovistesti näyttäny vahvaa plussaa pari päivää ja plussaa jo pari päivää sitä ennenkin, joten sen perusteella oletan kierron olevan n.29pvää, mutta jääpi nähtäväksi :)

Plussatuulia ja iloista mieltä jokaiselle :greet025

Tervetuloa takaisin myös sinulle! Minä muistan nimimerkkisi! Mutta tuskin muistat minua koska olen välillä ollut täällä vain lukemassa ja jokin aika sitten rohkaistuin uudestaan kirjoittamaan. Olen myös kerran vaihtanut nimimerkkiä. Meillä nyt toiveissa viides vauva. :)
 
Iltaa vaan kaikille!
Mulla menkat about kaks päivää myöhässä ja kp 28 menossa. Yleensä jo kp26 alkaa menkat. Ei kuivaa kautta vieläkään. Eli joko tää on muuten vaan outo kierto tai sit...:p
nyt on jotain pientä kramppiakin ollut enemmän pari päivää. Ja ruokahalu häviksissä, mikä varmaan stressiperäistä. Saas kattoo.
Eilisessä testissä(dpo10-12) hyvällä tahdolla saatto nähdä haamujen haamun. Seuraavaksi testaan huomenna(dpo 12-14).

Mitkä on jengin yleisimmät
ja selkeämmät pms oireet? Miettiny koska itellä ei oikeestaan mitään normaalisti oo ni kiinnostaisi kuulla. Entä te jotka ootte joskuss plussannu, pystyittekö erottaa olot perus menkkaoireista?
 
Joo. Olis saanu kyllä jo alkaa et viikonloppuna olis ollut runsaimmat päivät. Ihan vaan sen takia ettei tarvi menoissa hyppiä vessassa koko ajan ja kantaa vaihtohousuja :bored:
Yhtään en muista miten mulla lugesteronin kanssa aikoinaan meni. Tais luteaalivaihe olla 16 päivää silloin mutten muista mikä dpo oli viimeinen lääkkeenottopäivä.
Mulla luteaali on 17 noilla eli pitkä. Mut ihmettelen ku mul on ollut se 30 pv tasan kierto ja monesti ovis kp6/8 ja silti vasta kp29 tiputtelu alkanut vaik luin et luteaali olis yleensä aina yhtä pitkä.ja ihan gynel on sanottu et kp6 oli ovis .. No juu ihmettelen tota eroavaisuutta
 
Iltaa vaan kaikille!
Mulla menkat about kaks päivää myöhässä ja kp 28 menossa. Yleensä jo kp26 alkaa menkat. Ei kuivaa kautta vieläkään. Eli joko tää on muuten vaan outo kierto tai sit...:p
nyt on jotain pientä kramppiakin ollut enemmän pari päivää. Ja ruokahalu häviksissä, mikä varmaan stressiperäistä. Saas kattoo.
Eilisessä testissä(dpo10-12) hyvällä tahdolla saatto nähdä haamujen haamun. Seuraavaksi testaan huomenna(dpo 12-14).

Mitkä on jengin yleisimmät
ja selkeämmät pms oireet? Miettiny koska itellä ei oikeestaan mitään normaalisti oo ni kiinnostaisi kuulla. Entä te jotka ootte joskuss plussannu, pystyittekö erottaa olot perus menkkaoireista?

Mulla yleensä on tosi selkeät ovis ja pms oireet mut sit tärppikierrossa oli oikeastaan samat mut rinnat ei ollu arat niin paljon. Sit tuli kkm ja menkat normi pms oli hitusen eroavaisuuksia oli kyl mut nyt on ihan erikoiset oireet mulla sylkeä erittyy janon sijaan ja sitte alakerta ihan kuiva ku Sahara ja arkakin vaik mul lorisee vv pitkin kiertoa mut koostumus eri aina. Nyt seki on outoa eli joko voi olla tärppi tai et km muutti pms oireita...
 
Omasta tilanteesta sen verran, että ovista ei varmaankaan ole nyt tässä kierrossa ollut, ainakaan vielä, kun ei ole selviä oireitakaan ollut. En tosin kyllä oo tikuttanutkaan nyt tässä kierossa, että voihan se olla ettei mun tuntemukset aina paikkaansa pidäkkään. Yleensä siis tunnistan kyllä oviksen todella kovasta paineen tuntuisesta kivusta.
Kp 13 ja 14 oli taas veristä vuotoa, joka hieman huolestuttaa. o_O tästä neuvolassa sanottiin, että olis ovisvuotoa, mutta viimekskin kun toissa kierrossa oli samanlaista niin ovis tuli kyllä vasta 7päivää noiden vuotojen jälkeen. Ärsyttävää kun ei tiedä mistä ongelma johtuu. :sorry:
 
Iltaa vaan kaikille!
Mulla menkat about kaks päivää myöhässä ja kp 28 menossa. Yleensä jo kp26 alkaa menkat. Ei kuivaa kautta vieläkään. Eli joko tää on muuten vaan outo kierto tai sit...:p
nyt on jotain pientä kramppiakin ollut enemmän pari päivää. Ja ruokahalu häviksissä, mikä varmaan stressiperäistä. Saas kattoo.
Eilisessä testissä(dpo10-12) hyvällä tahdolla saatto nähdä haamujen haamun. Seuraavaksi testaan huomenna(dpo 12-14).

Mitkä on jengin yleisimmät
ja selkeämmät pms oireet? Miettiny koska itellä ei oikeestaan mitään normaalisti oo ni kiinnostaisi kuulla. Entä te jotka ootte joskuss plussannu, pystyittekö erottaa olot perus menkkaoireista?

Mun selkein pms oire on vitutus ja lyhentynyt pinna, kun joku asia ärsyttää, niin palaa hihat sekunnissa! :hilarious:
 
Takaisin
Top