Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Torstaina kävin kirpparilla, niin matkaan tarttui pikkuselle parit vaatteet, muutamat harmaat legginsit ja muutama ihana vaaleanpunanen body (toivottavasti on nyt sit kans tyttö) oli vaan niin söpöjä eikä hintaakaan ollut pahemmin :)
 
Tänään ostettiin langat kastemekkoa varten, itse meinaan kokeilla sen neuloa. Jännä nähdä mitä saan aikaiseksi, kun en ole aiemmin mitään noin pientä ja herkkää tehnyt...:smiley-angelic001
Ohjeen mekkoon löysin ihanasta vauvaneulekirjasta, ja puikot alkaa kilkkaamaan ensi torstain rakenneultran jälkeen, jos kaikki on kunnossa.
 
Tänään ostettiin langat kastemekkoa varten, itse meinaan kokeilla sen neuloa. Jännä nähdä mitä saan aikaiseksi, kun en ole aiemmin mitään noin pientä ja herkkää tehnyt...:smiley-angelic001
Ohjeen mekkoon löysin ihanasta vauvaneulekirjasta, ja puikot alkaa kilkkaamaan ensi torstain rakenneultran jälkeen, jos kaikki on kunnossa.

Ah hyvä muistutus, täytyy ens viikolla käydä ostaa silkkinauha kastemekkoon, mekko löytyy valmiina, on perintömekko :) tällä kertaa vaan joudun itse ommella silkkinauhan siihen
 
No nyt se selvisi, ettei tässä tarvitse oikeastaan mitään ostella tulokkaalle, ainakaan pakosta, kun hänkin on poika. :joyful: ne tuplat hankkia syksymmällä ja nekin mä voin nyt hyvällä omatunnolla ostaa tummansinisinä :hilarious: ehkä sitä tulee jotain pientä ostettua kuitenkin tulevien kuulausien aikana pienellekin, ettei ihan isoveljiensä vaatteissa tarvitse kulkea tyystin.
 
Mä ostin aivan ihanan Noa noan neuletakin vauvalle ns. second hand, mut oli ihan käyttämätön. En malta odottaa, et tulee postissa. :grin

Oon nyt vähän ruvennut kanssa lueskelemaan lastenvaunuista, on se kyllä aikamoinen suo. Luulen et haluisin mieluiten Emmaljungan tai Britaxin yhdistelmävaunut ja edullisesti käytettynä, mut hyväkuntoisina. Saa nähdä löytyykö.
 
Ostin autokaukalon ja telakan, mutta vielä puuttuu sellainen auto, johon mahtuisi koko kööri kerralla kyytiin :eek:

Tuttipulloista muuten, suosittelen lämpimästi anticolic -malleja, mm Avent ja MAM. Koin varsinkin nuo MAM pullot parhaiksi, sillä ne saa myös purettua osiin ja puhdistus/sterilointi on 500x helpompaa sillä pohja ja yläosa irtoaa, vrt pulloharjalla tms umpinaisen pullon peseminen. Riippuen käyttöajasta/tarpeesta, mutta kyllä niitä joutuu uusimaan samallekin vauvalle säännöllisesti, maito ja kuluminen vaan tuppaa kuluttamaan ja saa pullot sekä kumiosat lopulta haisemaan. En siis missään nimessä ostaisi käytettyjä Tuttipulloja esim kirpparilta omalle vauvalle, ihmettelen miten joku kehtaa edes myydä niitä kun niitä näkyy hyllyillä säännöllisesti (jos ei ole avaamaton paketti).
 
Täällä ei olla vielä hankittu tulokkaalle yhtikäs mitään.. jotenkin en vaan ole uskaltanut :sorry:. Meillä ei ole juuri mitään valmiina, kun ehdittiin kaikki antaa pois. En tiedä missä vaiheessa sitä uskaltaisi jotakin ostaa, ehkä rakenneultran jälkeen jos kaikki on hyvin?

Mullakaan ei vieläkään ole mitään poltetta hankkia mitään, toki varsinaisesti ei ole mitään pelkoja, vaan ehkä ennemmin se ettei tosiaan oikeastaan tarvita mitään. Lisäksi nää kesäkuosit ei ole miellyttänyt silmää. Aikaahan tässä on vielä yllin kyllin, joten älä turhaan vielä stressaa hankintoja. Ja ei kannata ihan tuhottomasti isompia kokoja vielä haalia, kun mieltymykset ja vauvan luonne selviää vasta synnyttyä. Jotkut kun tarvitsee enemmän vaatetta nipojen/puklujen takia kuin toiset vauvat ja lisää saa aina sit vauvan synnyttyäkin. :Heartred
 
Ostin autokaukalon ja telakan, mutta vielä puuttuu sellainen auto, johon mahtuisi koko kööri kerralla kyytiin :eek:

Tuttipulloista muuten, suosittelen lämpimästi anticolic -malleja, mm Avent ja MAM. Koin varsinkin nuo MAM pullot parhaiksi, sillä ne saa myös purettua osiin ja puhdistus/sterilointi on 500x helpompaa sillä pohja ja yläosa irtoaa, vrt pulloharjalla tms umpinaisen pullon peseminen. Riippuen käyttöajasta/tarpeesta, mutta kyllä niitä joutuu uusimaan samallekin vauvalle säännöllisesti, maito ja kuluminen vaan tuppaa kuluttamaan ja saa pullot sekä kumiosat lopulta haisemaan. En siis missään nimessä ostaisi käytettyjä Tuttipulloja esim kirpparilta omalle vauvalle, ihmettelen miten joku kehtaa edes myydä niitä kun niitä näkyy hyllyillä säännöllisesti (jos ei ole avaamaton paketti).
Meillä oli esikoisen kanssa Tommy Tippeen tuttipulloja, oli Englannin matkalta tarttunut mukaan (tosin nyt oon huomannut et on niitä esim jollyroomissa). Ne on myös tuollaisia osiin purettavia anticolic-pulloja. Itse ostin silloin koska mainospuheen mukaan pitäisi "anatomisesti muistuttaa oikeaa imetystä" tms. Meillä käytettiin lopulta tosi vähän tuttipulloja ja lähinnä muut kuin minä niitä käytti, mutta mun rajatun kokemuksen perusteella myös vahva suositus näille.

Edit. Lisäksi vahva suositus sähkökäyttöiselle rintapumpulle. Oli ihan ehdoton meille. Oli kyllä kallis (ainakin meidän hankkima Philips avant), mut ostin rintatulehduksen yhteydessä ja huomattavasti helpotti kyllä rintojen tyhjennystä ja jatkossakin pumppailua.
 
Jollyroomissa on flash Sale ja aika hyviä aleja :) Tilattiin Tulan kantoreppu ja lämpöpussi kaukaloon.:Heartblue

Kiitos vinkistä! Kävinkin jo vähän tutkimassa jos jotain kivaa löytyisi... Tosin Tulan löysin tooooosi kivalla kuosilla ja hyvällä hinnalla Torista ja se meille just kotiutui, tekis mieli testata kantaa siinä tuota ykköstä mutta maha taitaa tulla tielle. :p Tosin joku aika sitten sain myös sen kudotun kantoliinan hankittua niin pitäisi siinä opetella kantamaan...

(Ja btw jos jollain on suunnitelmissa hankkia Manduca vauvalle niin ajattelin tuon oman petroolin värisen myydä pois Tulan tieltä, eli siitä voi kysellä.)
 
Mä päädyin kanssa Jollyroomiin ja ostin kaikkea mahdollista, meni vähän yli. :wideyed: Lähinnä kyllä sellaista tarpeellista, kuten tuttipulloja ja imetysliivejä jne, ja esikoiselle ihanan leikkiteltan.:rolleyes: Mietin kanssa imetystyynyn ostamista, mut se nyt vielä jäi harkintaan. Siellä oli kanssa ihana mustavalkokuosinen Tula alennuksessa, mutta maltoin vielä mieleni jos koitan ensin löytää Manducan tai Tulan käytettynä.
 
Mä kans tilasin pari päivää sitte vaipparoskiksen ja parit erikokoset imetysliivit :)
 
Jep, pistin sitten itekin Jollyroomiin tilauksen vetämään. Tosin pelkästään imetysliivit voi ehkä laskea ensisijaisesti vauvan tuloa ajatellen hankituiksi, sellainen malli mitä voi pitää yöllä kun epäilemättä tulee taas ihan hirveä tulva ja pitää saada jotenkin liivinsuojat pysymään kyydissä ettei koko sänky oo maidossa. Muuten sitten ykköselle jotain pientä: vaatesetti, yövalo ja leikkimatto. Tosin toi leikkimatto varmaan joutuu kuitenkin mun omaan käyttöön neuleiden pingotusalustaksi. :rolleyes: Ja yövalo varmaan tulee myös yöimetyksiin sitten että melkein vauvalle... Niin ja tilasin kauko-ohjattavan auton miehelle synttärilahjaksi. :grin
 
Käytiinpäs viikonloppuna keikkaa katsomassa Tukholmassa, ja sitten eilen hotellista lähtiessä päädyttiin ihan vahingossa Åhlensille sadetta karkuun. Noh, lastenvaateosaston kesäale tapahtui meille. Mukaan tarttui mm. body, pöksyt, kuolalappu, huppupyyhe, sukat ja neuletakki. Hupsista :happy:
 
Takaisin
Top