Viimeisin neuvolakäyntisi

Meillä oli eilen toka neuvola ja siellä kaikki hyvin, kuunneltiin sydänäänet ne oli 150-160, katottiin paino, 3kg lisää ekasta neuvolasta eli nyt painoa tullut yhteensä 5kg, verenpaineet oli myös hyvät. Hembbaa ei otettu kun viime viikolla kävin uusitna labroissa down seuloissa kun ekoihin seuloihin en päässyt kun en tiennyt vielä silloin olevani raskaana, mutta kuitenkin siellä verenkuva oli hyvä ja hembba 130
 
Tänään oli kolmas neuvolakäynti. Kaikki ihan Ok mutta sain lähetteen sokerirasituskokeeseen iän vuoksi. Lähiviikkoina siis menen siihen...:whacky011
 
Reilu viikko sitten oli neuvola rv 15+1 ja terveydenhoitaja ei meinannut saada sykettä kuulumaan ja siinäkös meinas paniikki iskeä. Hetken yritettyämme masuasukki päätti muuttaa asentoa/paikkaa ja saatiin syke kuulumaan. Seuraava neuvola on vasta kesäkuun puolivälin jälkeen ja sillon saan kelaan paperit.
 
Täällä toinen neuvola takana tänään 16+1. Kaikki oli hyvin vaikka sydänääniä ei ihan heti saatu minullakaan kuulumaan, mutta tunnen jo liikkeitä välillä :) etenkin tänään kun mylläsivät ultralla, sain varmistuksen että ovat liikkeitä :) mulla oli kätilöopiskelija mukana neuvolassa. :)
 
Mulla on seuraava neuvola vasta kesäkuun puolessa välissä, aiempi oli pari vkoa sitten ja sydän äänet kuuluivat hyvin, Rakenneultra tulee parin viikon sisällä, mutta neuvolalääkärille ei ole vielä edes ensimmäistä aikaa varattuna sillä ei kuulemma ole vapaina ja seuraavia aikoja ei ole avattuna järjestelmään. Olen siis nyt kaksi viikkoa jo kysellyt perään ja odottanut neuvolatädiltä aikaehdotuksia. On kuulemma niin ruuhkaa. Onneksi rakenneultra on tulossa, se kertoo kuitenkin paljon enemmän, mutta näin tuplakeississä kiinnostaisi kyllä tsekkauttaa kanavan tilannekin sillä se voi alkaa kypsymään ennen aikojaan.
Ja toisaalta eniten kiinnostaa se, että onko tuolla ettei lääkärissä ole käyty, vaikutusta vauvavakuutuksen myöntämiseen kun ainakin rakenneultralla ja sen tuloksilla on tietyillä, jotka myöntävät vakuutuksia.
Tajusin juuri, että menee muuten tuo seuraava neuvola-aikakin hassusti, on 1,5vkoa ennen kuin täyttyy kelan pvm:t, jotta voi saada ja hakea äitiysavustuksen ja pistää sen prosessin eteenpäin. Kehitysehdotus kunnalle; kun raskaus on tiedossa ja yli tiettyjen viikkojen niin voisi hyvin varata ne seuraavat ajat jo loppuraskaudelle asti kun kuitenkin määritetty millä vkolla ne ovat niin neuvolaan kuin lääkäreillekin.. sitten perua jos kerran vaikeampi on saada varattua edes silloin kuin kuuluisi olla.
 
Mulla on seuraava neuvola vasta kesäkuun puolessa välissä, aiempi oli pari vkoa sitten ja sydän äänet kuuluivat hyvin, Rakenneultra tulee parin viikon sisällä, mutta neuvolalääkärille ei ole vielä edes ensimmäistä aikaa varattuna sillä ei kuulemma ole vapaina ja seuraavia aikoja ei ole avattuna järjestelmään. Olen siis nyt kaksi viikkoa jo kysellyt perään ja odottanut neuvolatädiltä aikaehdotuksia. On kuulemma niin ruuhkaa. Onneksi rakenneultra on tulossa, se kertoo kuitenkin paljon enemmän, mutta näin tuplakeississä kiinnostaisi kyllä tsekkauttaa kanavan tilannekin sillä se voi alkaa kypsymään ennen aikojaan.
Ja toisaalta eniten kiinnostaa se, että onko tuolla ettei lääkärissä ole käyty, vaikutusta vauvavakuutuksen myöntämiseen kun ainakin rakenneultralla ja sen tuloksilla on tietyillä, jotka myöntävät vakuutuksia.
Tajusin juuri, että menee muuten tuo seuraava neuvola-aikakin hassusti, on 1,5vkoa ennen kuin täyttyy kelan pvm:t, jotta voi saada ja hakea äitiysavustuksen ja pistää sen prosessin eteenpäin. Kehitysehdotus kunnalle; kun raskaus on tiedossa ja yli tiettyjen viikkojen niin voisi hyvin varata ne seuraavat ajat jo loppuraskaudelle asti kun kuitenkin määritetty millä vkolla ne ovat niin neuvolaan kuin lääkäreillekin.. sitten perua jos kerran vaikeampi on saada varattua edes silloin kuin kuuluisi olla.

Tässä mielessä oon kyllä tyytyväinen tähän meidän pikkukaupunkiin, aikoja saa ihan peruskäynneillekin neuvolaan varattua tyyliin parin päivän varoajalla. Jälkitarkastus ensimmäisen synnytyksen jälkeen taisi venyä jopa parin viikon päähän siitä kun soittelin ja varasin, mutta kun neuvolalääkärillä on vastaanotto yhtenä päivänä viikossa ei toi mun mielestä edes ollut paha odotus. Ja onneksi oli myös viime käynnillä terkka niin kartalla että varattiin seuraava käynti tarkoituksella olisko ollut viikoille 22+1 niin saan jo sen todistuksen Kelaa varten ja voin pistää sinne hakemuksen jo vetämään. :happy:

Kieltämättä kyllä vois olla ruuhkaisissa paikoissa hyvä idea jo varata kaikki perus käynnit heti alkuun niin ei tarvis säätää noin paljoa. :bored:
 
Tänään aamulla oli neuvolalääkäri, ja pienellä kaikki noin ulkoisesti tarkasteltuna hyvin. Sydänäänet kuului pienen haeskelun jälkeen (kuulemma hyvin liikkuvainen lapsi,kun vipelsi ympäri kohtua karkuun doppleria), syke hyvä tasainen 140.
Kohtu on kasvanut hyvin, ylin kohta löytyi ulospäin työnytymään alkaneen navan alta. Vaa'alla käyntiä pelkäsin hieman, koska kotivaakakin näytti jo ennennäkemättömiä lukuja. Liki 10kg on tän raskauden aikana kertynyt, eli noin 0,5kg/viikko. Lekuri kehotti muistamaan että olen kuitenkin ollut pitkään kipeänä,enkä ole päässyt liikkumaan juuri lainkaan, ja lisäksi osa on todnäk mun taudin hoitoon käytettävän kortisonin aikaansaamia turvotuksia. Ahdistaa silti hieman, kun ei edes puolimatkankrouvissa olla vielä, ja kauhuskenaariossa kehitys jatkuu samaa rataa, jolloin raskauden painokertymä ois messevät 20kg. Siinäpä sitä ois karistettavaa o_O
 
Mulle varattiin heti ekalla neuvolakäynnillä käyntiajat seuraavaan neuvolaan asti, joka on viikolla 22+ (kela-asioita varten just), myös lääkäriaika ja eka ultra. Rakenneultra varattiin sit heti nt-ultrakäynnin yhteydessä. Kiva kyllä et ei oo tarvinnu miettiä seuraavia, paitsi nyt en kyllä tiedä mitä ton seuraavan neuvolakäynnin jälkeen tapahtuu. Jännä kyllä että etenki kaksoisraskaudessa ei sen herkemmin ja useemmin pääse käynneille :wideyed:
 
Asumme suuremmassa kaupungissa mutta täällä kyllä neuvolalääkärin sain kun on 18+2 (varattiin jo ekassa neuvolassa aika) ja viime käynnillä varattiin aika kelaa varten heti 22+2 taisi olla..
 
Mitäs sie lääkärineuvolas oikeen tehtiin? Muista enää esikon kohalla :D
 
Mitäs sie lääkärineuvolas oikeen tehtiin? Muista enää esikon kohalla :D
Meillä kuunneltiin sydänäänet, lääkäri kyseli fiiliksiä ja vointia ja kysyi toosan tilannetta, mutta koska mitään erikoista (vuotoja tai muuta) ei ollut niin ei tehnyt gyn. tutkimusta. :)
 
Tänään oli neuvola ja sykkeet löyty :smiley-angelic003 (140-150) tasainen, nätti syke.. Pieni helpotus ku ei oo niit liikkeitä viel kauheesti tuntenu, nyt siis 17+3. Muutkin testit oli hyviä :happy: Enää tarvii jaksaa oottaa Juhannuksee et pääsee näkemään pikkuse :Heartred
 
Onko kellään ultrattu ihan perus neuvolalääkärikäynnillä? Tänään siis eka neuvolalääkäri 16+5 ja täysin luulin, että kuunnellaan vain sykkeet, mutta niinhän se lääkäri vaan ultrasi. Ja kuulemma tykkää katsella niitä aina pitkään, joten niinpä sitten tehtiin :grin
Ja siis ihan Helsingissä neuvolassa. Lääkärinä oli kyllä nainen, mikä pitää vastaanottoa myös Mehiläisessä ja on erikoistunut synnytyksiin yms., niin ehkä hän sitten vaan tykkään ultrata.

Kiva yllätyshän se oli, koska nyt näki paremmin että kaikki näyttäisi olevan kunnossa kuin pelkän sykkeen perusteella.
 
Onko kellään ultrattu ihan perus neuvolalääkärikäynnillä? Tänään siis eka neuvolalääkäri 16+5 ja täysin luulin, että kuunnellaan vain sykkeet, mutta niinhän se lääkäri vaan ultrasi. Ja kuulemma tykkää katsella niitä aina pitkään, joten niinpä sitten tehtiin :grin
Ja siis ihan Helsingissä neuvolassa. Lääkärinä oli kyllä nainen, mikä pitää vastaanottoa myös Mehiläisessä ja on erikoistunut synnytyksiin yms., niin ehkä hän sitten vaan tykkään ultrata.

Kiva yllätyshän se oli, koska nyt näki paremmin että kaikki näyttäisi olevan kunnossa kuin pelkän sykkeen perusteella.

Mulla ultrattiin esikoisen ja toisen aikana välillä ihan perus nla terkalla (nla terkka oli siis entinen kätilö) kontulan neuvolassa :) nyt kun ei asuta enää lähelläkään kontulaa niin neuvolakaan ei enään ole siellä ja täällä ei ultraa nlassa
 
Onko kellään ultrattu ihan perus neuvolalääkärikäynnillä? Tänään siis eka neuvolalääkäri 16+5 ja täysin luulin, että kuunnellaan vain sykkeet, mutta niinhän se lääkäri vaan ultrasi. Ja kuulemma tykkää katsella niitä aina pitkään, joten niinpä sitten tehtiin :grin
Ja siis ihan Helsingissä neuvolassa. Lääkärinä oli kyllä nainen, mikä pitää vastaanottoa myös Mehiläisessä ja on erikoistunut synnytyksiin yms., niin ehkä hän sitten vaan tykkään ultrata.

Kiva yllätyshän se oli, koska nyt näki paremmin että kaikki näyttäisi olevan kunnossa kuin pelkän sykkeen perusteella.
Jos neuvola on terveyskeskuksessa, niin aika usein siellä on myös ultralaite huoneessa. Mun neuvola ei ole, niin ei ole ultraakaan.
Teillä taitaa olla ihan gynekologi äitiysneuvolassa, jos on synnytyksiin erikoistunut? Aika kiva kyllä! Yleensä neuvolalääkärit on terveyskeskuslääkäreitä (=yleislääketieteen erikoisala), mihin ei varsinaisesti kuulu raskauden uä osaaminen, mutta pari talosta usein löytyy, jotka on saanut siihen koulutuksen ja saattais perusneuvolakäynnilläkin ultrata. Oon ollut ihan lyhyen aikaa aiemmin terveyskeskuksessa/neuvolassa töissä, niin sillä perusteella siis vastailen. Muistaakseni oonkin kuullut, että Helsingin alueella on lastenlääkäreitä ja gynekologeja usein neuvolassa, kun muualla se on yleislääkärin työtä.

Mulla on huomenna nyt eka lääkärineuvola, vähän jännittää. :p
 
Jos neuvola on terveyskeskuksessa, niin aika usein siellä on myös ultralaite huoneessa. Mun neuvola ei ole, niin ei ole ultraakaan.
Teillä taitaa olla ihan gynekologi äitiysneuvolassa, jos on synnytyksiin erikoistunut? Aika kiva kyllä! Yleensä neuvolalääkärit on terveyskeskuslääkäreitä (=yleislääketieteen erikoisala), mihin ei varsinaisesti kuulu raskauden uä osaaminen, mutta pari talosta usein löytyy, jotka on saanut siihen koulutuksen ja saattais perusneuvolakäynnilläkin ultrata. Oon ollut ihan lyhyen aikaa aiemmin terveyskeskuksessa/neuvolassa töissä, niin sillä perusteella siis vastailen. Muistaakseni oonkin kuullut, että Helsingin alueella on lastenlääkäreitä ja gynekologeja usein neuvolassa, kun muualla se on yleislääkärin työtä.

Mulla on huomenna nyt eka lääkärineuvola, vähän jännittää. :p
Noni, pakko sanoa et tänään nlassa (eri kuin mun "oma" peruutusten vuoksi) oli ultralaite vaikka oli ihan koulun yhteydessä. Ei kyllä ultrattu tosin, ei edes sisätutkimusta vaikka tarjosin että voi kyllä tehdä.

Kaikki hyvin. :happy: Painoa tullut 2,1 kg mikä on ihan ok kuulemma. Syke 145 eli vähän alhaisempi kuin mitä esikolla oli yleensä. Ei mitään erityistä. Kyselin, voinko saada synnytyspolille lähetettä synnytystapa-arvioon, lääkäri sanoi että halutessani luultavasti järjestyy (koska aiempi komplisoitunut synnytys), mutta ei mitään kiirettä vielä lähetteellä.
 
Täällä oli ti lääkärineuvola, ja kaikki oli hyvin. Yllätyksenä lääkäri lykkäsi iPadin kouraan, ja sellaisella johdottomalla ultralla katsottiin vauvelia siitä yhdessä :) ihan perusneuvola siis meillä :) ja perään kuunneltiin sykkeet. Kaikki oli kuten piti, ei tehty mitään sisätutkimusta.
 
Takaisin
Top