Vauvakirjat (myös odotusajan)

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletteko ajatelleet hankkia vauvakirjan tai onko jo hankittu? Osassa vauvakirjoistahan on jo raskausajalle täytettävää. Millainen vauvakirja teidän pienelle tulee?
 
On ihanaa, kun oma äiti on aikanaan täyttänyt minusta ja sisaruksista vauvakirjaa. Ajattelin heti hommata meidän vauvalle oman, mutta en ole löytänyt sopivaa. Jotenkin ne on niin kirkuvia ja teennäisiä kaikki mihin olen törmännyt, sellaisia jenkki- tyylisiä.

Kaipaisin jotain ehkä neutraalimpaa ja hillitympää, tyylikkäämpää vauvakirjaa. Onko joku löytänyt jostain? Mietin myös, tekisikö itse blankoon kovakantiseen albumiin oman. Haluaisin kirjoitella ylös tuntemuksia jo nyt, ehkä jopa koneelle joku arkisto..
 
Kaipaisin jotain ehkä neutraalimpaa ja hillitympää, tyylikkäämpää vauvakirjaa. Onko joku löytänyt jostain? Mietin myös, tekisikö itse blankoon kovakantiseen albumiin oman. Haluaisin kirjoitella ylös tuntemuksia jo nyt, ehkä jopa koneelle joku arkisto..

En ole nyt lähiaikoina käynyt katsomassa millaisia on tarjolla, mutta mitä joskus nähnyt niitä, niin samaa mieltä, et kaipais jotain hillitympää. Ehkä myös modernimpaa. Tuntuu, et olivat hyvin samanlaisia, kuin mitä oma vauvakirja 30v sitten :joyful: Toisaalta modernitkin saattaa olla sit outoja. Itsekin olen miettinyt, että tekisi ihan oman. Voisi sitten täytellä juuri sellaisia juttuja mitä haluaa :)
 
Mä ajattelin täyttää ”vanhanaikaisen” vauvakirjan, todennäköisesti Mauri Kunnaksen Koiramäki-kirjan ja teettää vauvan ensimmäisestä vuodesta ja odotusajata Ifolorilla kuvakirjan. Itsestä on myös ihan valokuva-albumi, mutta sekin on jo yli 20 vuotta vanha ja alkaa lahota, joten ajattelin tota digitaalista versiota omalle jälkikasvulle.
 
Esikoisella on vauvakirja ja lisäksi albumi johon oon itse kirjoittanut ja laittanut kuvia ja muuta sälää. Esikoinen on tykännyt tosi paljon selata sitä yhdessä mutta siinä kyllä tarina loppuu kesken jo puolen vuoden kohdalla kun sattuneista syistä ei ole ehtinyt askarrella. :wacky:
 
Vaikka pari lastani on aikuisia niin he tykkäävät lukea vauvakirjojaan jotka olen kirjoittanut ihan täyteen. Hauskimmat muistot ovat aina olleet hassut jutut mitä lapset ovat tehneet ja sanoneet. Niistä riittää aina vaan nauruja. Ja hitto kun ei niitä vauva/ lapsuus asioita myöhemmin muista varsinkin kun on monia lapsia!Olisipa itsellänikin tuollainen kirja luettavana omasta lapsuudestani.
Raskauden aikasii juttui ei ole juuri luettu mutta itse kirjoittaminen oli terapeuttista kun mieli jylläsi ja ovathan nekin muistoja♡♡♡
 
Mua on harmittanut, kun musta ei ole mitään vauvakirjaa täytetty, eikä juurikaan muuta ole muistoina, kuin valokuvia, joten joku kirja on ehdottomasti hankittava. En kyllä ole vielä yhtään tutustunut tarjontaan, täytyy jossain vaiheessa tutkia.
Raskausjuttuja olen pitänyt ylhäällä itseäni varten, lapsi saakoon sitten muistoja ihan vain itsestään :D

Ehdottomasti saa vinkata, jos joku on todennut jonkun kirjan ylivoimasesti parhaaksi :)
 
Sain omalta mammalta lahjaksi aivan ihanan odotuskirjan. Puukantinen kirja missä ihana runokannessa. En malta oottaa et pääsen kirjottelemaan siihen juttuja. :Heartred:Heartred
 
Mä haluisin aikanaan täyttää. Jos semmoista vielä painetaan kuin ”kulta aika lapsuuden” niin siinä ihanat kuvat ja henki. Ostin omalle kummitytölle ristiäislahjaksi.
 
Otin eilen asiakseni tutkia useamman kirjaosaston vauvakirjatarjonnan. Akateemisesta löytyi yksi ihan varteenotettava, hillitysti värikkään graafinen ja melko paksu vaihtoehto, mutta lopulta löysin hieman yllättäen Prismasta juuri toiveitani vastaavan vauvakirjan:

Äiti & isä
Kertokaa minusta

Tämä on ihanan simppeli, ja vaaleanpunaisen ja sinisen lisäksi sai ainakin murrettuna mintunvihreänä, joka on minusta sopivan neutraali. Tämä oli meidän molempien mieleen. Alkoi jo odotusajalta, ja jatkui melko pitkälle teini-ikään.

En tosin vielä uskalla alkaa täyttämään, vaan vasta ensimmäisen neuvolan ultran jälkeen, kun tässä nyt jännätään kaikkea..
 
Minä olen myös ajatellut Kulta-aika lapsuuden -kirjaa nostalgiasyistä. Pitääkin käydä vähän livenä selailemassa kirjoja ja katsoa mikä tuntuisi omimmalta :love017
 
Mulla on jemmassa yksi samanlainen vauvakirja mikä muillakin sisaruksilla :)
 
Otin eilen asiakseni tutkia useamman kirjaosaston vauvakirjatarjonnan. Akateemisesta löytyi yksi ihan varteenotettava, hillitysti värikkään graafinen ja melko paksu vaihtoehto, mutta lopulta löysin hieman yllättäen Prismasta juuri toiveitani vastaavan vauvakirjan:

Äiti & isä
Kertokaa minusta

Tämä on ihanan simppeli, ja vaaleanpunaisen ja sinisen lisäksi sai ainakin murrettuna mintunvihreänä, joka on minusta sopivan neutraali. Tämä oli meidän molempien mieleen. Alkoi jo odotusajalta, ja jatkui melko pitkälle teini-ikään.

En tosin vielä uskalla alkaa täyttämään, vaan vasta ensimmäisen neuvolan ultran jälkeen, kun tässä nyt jännätään kaikkea..

Mulle tarttui myös suomalaisesta tällä viikolla mukaan toi kirja, vihreänä versiona :) Vaikutti oikein kivalta ja tilaa tarinoille on paljon. Ihan vielä en myöskään uskalla alkaa kirjoittaa, ehkä ens viikon nt-ultran jälkeen!
 
Mä haluisin aikanaan täyttää. Jos semmoista vielä painetaan kuin ”kulta aika lapsuuden” niin siinä ihanat kuvat ja henki. Ostin omalle kummitytölle ristiäislahjaksi.

Mulla oli tää lapsena ja esikoinen sai kummiltaan lahjaksi saman! Eli painettiin ainakin nelisen vuotta sitten. :)
 
Mulla oli tää lapsena ja esikoinen sai kummiltaan lahjaksi saman! Eli painettiin ainakin nelisen vuotta sitten. :)
Mun melkein seitsemänkymppisellä isälläkin on ollut toi sama kirja ja samoin meillä lapsilla, että pitkään sitä on painettu ja on kyllä vieläkin saatavilla.

Ite kyllä ajattelin hankkia jonkun muun, mutta en yhtään viä tiä minkä.
 
Meillä on esikoisella Oot niin ihana -vauvakirja. Se on kyllä kiva kun voi itse askarrella niitä sivuja ja tehdä mieleisen. Pitää varmaan saada esikoisen kirja valmiiksi ennen uuden syntymistä :laughing025
 
Minä en ole vielä osannut päättää mimmoisen haluan. Kunhan nt-ultra takana, niin uskaltaa ehkä hengähtää ja käydä tarkemmin ihastelemassa. :)
 
Mä mietin sellaista kuin Rakastettu. Ipanaiselta saa ainakin tilattua. Sitten mietin myös, pitäiskö isovanhemmille se Kertokaa minulle kirja.
 
Takaisin
Top