Himot ja ällötykset

Tuossa merileväasiassa uskoisin, että jos kohtuudella syö niin hyvin menee. Jos kerran kuussa käy sushia popsimassa ja valikoi myös merilevättömiä susheja lautaselleen niin tuskin on suurta vaaraa jodin ”yliannostukselle”. Eri asia sitten jos elää sushilla tai vetelee sitä viikoittain. :)​
 
Jodia on myös joissain kasvimaidoissa, ainakin siinä lapsille suunnatussa alpron soijamaidossa. Meidän taapero juo sitä, kun ei aloteta multivitamiinia ennen kun vasta kun en imetä enää.
 
Jodia on myös joissain kasvimaidoissa, ainakin siinä lapsille suunnatussa alpron soijamaidossa. Meidän taapero juo sitä, kun ei aloteta multivitamiinia ennen kun vasta kun en imetä enää.

Asiasta hieman sivuun, onko englannissa suositus antaa lapsille multivitamiinivalmistetta? Suomessahan vain d-vitamiinilisää suositellaan. En ole koskaan lapsille multivitaa antanut kun syövät monipuolisesti ja säännöllisesti, joten mun vaikea itselleni perustella lisävitamiinien antamista. Eri asia jos olisivat huonoja syömään, mutta molemmat syö myös salaattia, kasviksia ja vihanneksia.
 
on kyllä niin erilainen raskaus kuin viimeksi. Viimeksi oli vain alkuun iltaisin ällöä oloa, nyt ällötys on vähän helpottanut mutta ei kokonaan (rv 11 menossa)... Viimeksi ei tee ja suklaa maistunut mutta nyt kyllä! Ja panostan siihen leppoisan vauvan luomiseen joten syön suklaata päivittäin... :D
 
Jihaa oon ihan bileissä täällä 10+5 ja vihdoin taitaa viiden viikon 24/7 pahoinvointi helpottaa! Eilisestä illasta asti ollut hyvä olo ja tänään uponnut ruoka paljon paremmin :) Ajatus jauhelihasta ällöttää edelleen mutta edes telkkarin nakkimainos ei herättänyt enää välitöntä reaktioita :smiley-bounce013 ja törkee sushi himo iski päälle näistä keskusteluista :hilarious: taidan ottaa ton neuvon ettei satunnainen pienimäärä levää haittaa ja hakea kasvissusheja.
 
Asiasta hieman sivuun, onko englannissa suositus antaa lapsille multivitamiinivalmistetta? Suomessahan vain d-vitamiinilisää suositellaan. En ole koskaan lapsille multivitaa antanut kun syövät monipuolisesti ja säännöllisesti, joten mun vaikea itselleni perustella lisävitamiinien antamista. Eri asia jos olisivat huonoja syömään, mutta molemmat syö myös salaattia, kasviksia ja vihanneksia.

Täällä suositellaan alle 4-vuotiaille kaikille :-) meidän taaperohan ei syö oikeastaan ollenkaan kyllä ja siksi suositeltu meille aloitettavaksi, mutta lääkärin kanssa todettiin, että riittää kun mä syön sitä ja saa sit maidon kautta. Mutta kasvatetaan vegaaniruokavaliolla niin ostetaan sellainen multivitamiini, joka on erityisesti vegaaniruokavaliota silmällä pitäen koottu. Eli B12 ja jodia vähän reilummin.
 
Jihaa oon ihan bileissä täällä 10+5 ja vihdoin taitaa viiden viikon 24/7 pahoinvointi helpottaa! Eilisestä illasta asti ollut hyvä olo ja tänään uponnut ruoka paljon paremmin :) Ajatus jauhelihasta ällöttää edelleen mutta edes telkkarin nakkimainos ei herättänyt enää välitöntä reaktioita :smiley-bounce013 ja törkee sushi himo iski päälle näistä keskusteluista :hilarious: taidan ottaa ton neuvon ettei satunnainen pienimäärä levää haittaa ja hakea kasvissusheja.

Wohoo! Olen kateellinen :D Mut bileet sulle!
 
Itsellä ei ole pahemmin ollut suurempia tuntemuksia himojen ja ällötyksien suhteen. Tosin kahvi ja kokis rupes maistumaan ja haisemaan myrkyltä pari viikkoa plussauksen jälkeen. Muutoin ollut lähinnä todella nirso ruuan suhteen, esim eväiden syönti jäänyt lähestulkoon pois kun ei ole lainkaan tehnyt mieli syödä ”vanhaa” ruokaa. Jostain syystä on kasvisruuat menneet paremmin alas ja etenkin kanaa ja nautaa tullut vähennettyä, ja possu taas maistunut ehkä normaalia enemmän. Mutta varsinaisia himoja ei ole ollut, enemmän vaan että tuo etoo vähiten / voisi saada kurkusta alas.

Onko kukaan muu huomannut hajuaistin paranevan etenkin (pilaantuneen) ruuan suhteen? Itse huomannut pari kertaa kasviksista kun vain nostanut niin ilmassa leijunut pilaantuneen haju ja siitä melkein oksennusta saanut pidätellä. Miehen taas on pitänyt ottaa se kyseinen kasvis nenään kiinni että huomaa jotain poikkeavaa hajua o_O
 
Supernenä tulee kyllä raskauden myötä. Ja monet hajut tekee pahaa.

Mulla uusi himo, itse tehty hedelmäsalaatti :hungry:
 
Oih! Lapsuudessa tehtiin paljon hedelmärahkaa eli purkki säilykehedelmiä ja purkki rahkaa :hungry: ja nyt rupes tekee sitä mieli :laughing002
 
Mun tekee mieli kuorittuja, paloiteltuja, mehukkaita appelsiineja, jotka on säilytetty jääkaapissa eli ovat viileitä ja raikkaita.
Ja sitten kun oli tarjouksessa ja ostin karkkipussin (en tiedä, ei tehnyt edes mieli eikä ole tehnyt koko raskauuden aikana) niin avasin sen ja söin joku 10-15 kpl niin hyvä ettei oksennus tullut. Olisi pitänyt vaan uskoa kun ei tee edes mieli.
 
Onko kellekään muulla ollut sellaista että on jotain ruokaa tehnyt mieli ja maistunutkin hyvältä, mutta silti tökkii syöminen ja pahasti? Siis se syöminen ollut kuin olisi puuta syönyt ja ei mene alas vaikka samalla makuaisti yms kertoo että täähän maistuu hyvältä.

Tää on yksi absurdeimmista kokemuksista/tuntemuksista mitä tähän mennessä tullut vastaan. :happy8
 
Onko kellekään muulla ollut sellaista että on jotain ruokaa tehnyt mieli ja maistunutkin hyvältä, mutta silti tökkii syöminen ja pahasti? Siis se syöminen ollut kuin olisi puuta syönyt ja ei mene alas vaikka samalla makuaisti yms kertoo että täähän maistuu hyvältä.

Tää on yksi absurdeimmista kokemuksista/tuntemuksista mitä tähän mennessä tullut vastaan. :happy8

Viime viikolla töissä nuuskin janssoninkiusausta ja vitsi kun se tuoksui hyvältä, mut ei olisi käynyt pienessä mielessäkään syödä sitä :hilarious:
 
Parsakaalia keitettynä on tehnyt mieli ainakin pari viikkoa:confused004Tuoksu ei kyllä houkuttele, kun sitä keittää...
 
Suklaa, jäätelö ja fetasalaatti niitä tekee kokoajan mieli, mutta jäätelö ja fetasalaatti voi johtua näistä ihanusta keleistäkin :D ranskalaiset ja pizzat on vähän sellasia mitä ei todellakaan tee mieli
 
Takaisin
Top