Plussanneet

Mä yritin ostaa semmosta digi testiä missä lukee viivat mut ostin vissiin jonku muun. Millanen semmonen viikot näyttävä testi teil on ollu?
 
Tarkoitat varmaanClearbluen viikkonäytöllistä raskaustestiä, googlettamalla löydät kuvan. Näyttää ruudussa tekstin raskaana/ ei raskaana ja vkot hedelmöittymisestä 1-2, 2-3, tai 3+.Viikkotieto perustuu hcg-arvioon, 3+ hcg-määrän raja-arvo ei loppupeleissä ole kovin korkea, mutta hyvin tuolla saa osviittaa hcg:n noususta eli raskauden etenemisestä. Näyttää toki myös hcg:n laskun esim keskenmenojen yhteydessä.
 
Tarkoitat varmaanClearbluen viikkonäytöllistä raskaustestiä, googlettamalla löydät kuvan. Näyttää ruudussa tekstin raskaana/ ei raskaana ja vkot hedelmöittymisestä 1-2, 2-3, tai 3+.Viikkotieto perustuu hcg-arvioon, 3+ hcg-määrän raja-arvo ei loppupeleissä ole kovin korkea, mutta hyvin tuolla saa osviittaa hcg:n noususta eli raskauden etenemisestä. Näyttää toki myös hcg:n laskun esim keskenmenojen yhteydessä.
Joo just tää. Kiitos!
 
Okei, minä oon sit ite pitäny tätä jotenkin myöhäisenä, mutta ilmeisesti se on ihan normaali aika käydä ekan kerran neuvolassa:) jotenkin sitä on ollut tosi skeptinen tämän raskauden suhteen, niin ehkä sitä odottelee jonkinlaiseen varmistukseen pääsyä, että kaikki on ok.. Varhaisultrahan olisi ollut mahdollisuus, mutten sitten kuitenkaan siellä käynyt. Odotellaan nyt se neuvolakäynti, että pääsee sen jälkeen varailemaan aikaa ultraan:rolleyes:
Ei siellä ekassa neuvolassa kyllä (ainakaan mun tän viikkosen ensimmäisen kokemuksen mukaan) mitään varsinaista varmistusta raskaudesta saa. Käydään läpi ohjeistuksia esim ruokien yms suhteen, varataan seuraavia aikoja ja käydään läpi taustoja, esim suvun sairauksia. Verenpaine, hemoglobiini ja paino katottiin, mut ei kyllä mitään mikä varmistais raskauden olemassa olon. Siks olin ilonen et olin pari päivää aiemmin käyny varhaisultrassa. Mut ilmeisesti joissaki paikoissa saatetaan kyllä jopa ultrata tai kattoo sydänääniä.
 
Saako kysyä miksi et halunnu mennä varhaisultraan?

En sitten loppujen lopuksi kokenut sitä tarpeelliseksi, ajattelin että jos se oikeassa paikassa kasvaa niin näkyy se siinä ensimmäisessä ultrassakin siellä.:grin mullahan siis "ongelmana" ollut se, että pelkään tän raskauden olevan väärässä paikassa tai menevän kesken. Töissä useammalla asiakkaalla ollut kauheita kohtaloita raskaana ollessa, joten kai mulle on sieltä kehittynyt tällainen pahimman pelkääminen... :confused005
 
Ei siellä ekassa neuvolassa kyllä (ainakaan mun tän viikkosen ensimmäisen kokemuksen mukaan) mitään varsinaista varmistusta raskaudesta saa. Käydään läpi ohjeistuksia esim ruokien yms suhteen, varataan seuraavia aikoja ja käydään läpi taustoja, esim suvun sairauksia. Verenpaine, hemoglobiini ja paino katottiin, mut ei kyllä mitään mikä varmistais raskauden olemassa olon. Siks olin ilonen et olin pari päivää aiemmin käyny varhaisultrassa. Mut ilmeisesti joissaki paikoissa saatetaan kyllä jopa ultrata tai kattoo sydänääniä.


Niinpä:) mutta neuvolakäynnin myötä pääsee tosiaan mm. käymään niissä verikokeissa ja saa yhteystiedot, josta varata ensimmäinen aika ultraan jne:happy: mulla lähin ultrapaikka 40km päässä:rolleyes:
 
  • Tykkään
Reaktiot: Ipu
Niinpä:) mutta neuvolakäynnin myötä pääsee tosiaan mm. käymään niissä verikokeissa ja saa yhteystiedot, josta varata ensimmäinen aika ultraan jne:happy: mulla lähin ultrapaikka 40km päässä:rolleyes:
Joo toki se sikäli tuntuu todellisemmalta, tai ainakin asiat etenee. Kauheeta odottelua tää on kyllä koko ajan :rolleyes: nyt kuukausi seuraavaan ultraan ja välissä vaan verikoe.
 
Joo toki se sikäli tuntuu todellisemmalta, tai ainakin asiat etenee. Kauheeta odottelua tää on kyllä koko ajan :rolleyes: nyt kuukausi seuraavaan ultraan ja välissä vaan verikoe.
No niinpä, odottavan aika taitaa tosiaan olla pitkä! :nailbiting::grin
 
Täällä kans yks ilmoittautuu varovasti mukaan :happy: Takana yks onnistunut raskaus 01/16 ja km 11/17 :sad001 Nyt vähä jänskättää miten tämän kanssa käy, toivottavasti hyvin :shy: Ekan testin tein maanantaina kp 31/30 ja tänä aamuna 33/30 :grin Oireet olleet kyl aika vähäsiä, vasemman puoleista nippailua/jomotusta, pientä etomista ja turvotusta. Tarvis tällä viikolla varata neuvola :p
 

Liitteet

  • 6D38B7E6-063F-499E-A006-3F79587CE5AA.jpeg
    6D38B7E6-063F-499E-A006-3F79587CE5AA.jpeg
    34.6 KB · Katsottu: 20
Hei! Täältäkin uskallan varovasti liittyä mukaan. 1,5 viikkoa olen jo lukenut mutta en uskaltanut liittyä ennen kuin käytiin varhaisultrassa varmistamassa että ei ole kohdunulkoinen raskaus, kun oli siihen normaalia suurempi riski.

Eli pääkaupunkiseudulla asun ja perheeseen kuuluu mies ja 2v2kk esikoinen.

Tällä hetkellä viikot on varmaan 5+3 tms.
 
Täällä hyppään varovasti mukaan minäkin. Plussasin jo hyvissä ajoin ennen kuin menkat edes myöhässä. Selvä plussa clearbluella jo 3+4. Tänään 5+2 ja päiväpissasta cb digiin 3+. Kolmas olisi tuloillaan :) Viime vuonna kaksi km tuossa rv 6 joten varovasti mennään. Ja esikoisen ja kuopuksen välissä myös km rv 8.
Mutta positiivisin mielin!
 
Miten ekassa ultrassa, pitääkö rakko olla täysi vai tyhjä?
Ensi viikolla päästään kurkkaamaan
Meill taas suositus et ultraan rakko täynnä niin voi onnistua vatsan päältä. Jos ei onnistu niin pääsee välissä vessaan ja sit kokeillaan sisäkautta.
 
Miten ekassa ultrassa, pitääkö rakko olla täysi vai tyhjä?
Ensi viikolla päästään kurkkaamaan

Just varasin eilen aikaa niin käskettiin olla tunti pissaamatta ennen ultraa. Eli varmaan noin kuin Ylläri19 tuossa yläpuolella sanoi :happy:
 
Keskiviikkona piti alkaa menkat ja alkokin pienesti töissä ja sitten torstaiaamuna olikin loppunut niin tein testin ja pienen haamun näin. Illalla sit tuli kuitenkin vuotoa, mutta taas aamuun mennessä loppunut ja clear blue näytti 1-2vk. Nyt ollut vaan ihan ministi välillä verta pyyhkiessä ja toivon ettei ala enää uudelleen vuotaan... vähän varovaisin mielin siis :-) ensimmäisessä raskaudessa oli hirveetä palelua ja jäätävä turvotus jo pari päivää ennen plussaa ja sillon näky haamu jo samana päivänä, kun menkat ois pitänyt alkaa. Nyt oireet alkaneet vasta tänään, eli melkein viikko myöhemmin kun viimeksi :-/ olisin tahtonut raskautta salata vähän pidempään kuin viimeksi siitä syystä, mutta mies meni jo kertomaan perheelleen... viimeksi kerroin parhaalle kaverille heti ja sukulaiset ja töissä tiesivät sitten joskus 8/9vk mailla kanssa. Elättelen toiveita, että erilainen raskaus viestisi vaan siitä, että tällä kertaa olisi poika matkassa eikä mitään pahaa :-)
 
Hei onnea muille plussaajille!
Tuun itsekin tänne nyt mukaan, kun tuli testista selkeät kaksi viivaa 13.2. Toisen tein vielä 18.2. Ja yhtä vahva kuin ensimmäinenkin Tällähetkellä olis sitten 6 viikko lopuillaan.
Ensimmäinen raskaus, ja kovin toivottu. Multa irtosi kierukka joulukuussa jolloin puhuttiin miehen kanssa että uutta ei laiteta ja vauva saa tulla kun on tullakseen.
Varoivaisen onnellisin mielin eteenpäin ja neuvolan ensikäynnillä kävin jo viikolla, joten seuraava neuvolakäynti meneekin jo sitten huhtikuun alkuun(vk 13) ja just maaliskuun lopulle toivottavasti osuu ultra, johon tulee kutsu kuulema kotiin :D
Meillä on onneksi vielä vanhanmallinen äitiyskortti! Vaikka ipana tunnukset tehtiinkin..
 
Takaisin
Top