Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Esikoisesta himoitsin alkuraskaudessa kirpeitä ja raikkaita asioita ja esim. suklaa oli täysin no-no yli puoleenväliin. Nyt on aika sama meno. Yritin tuossa syödä suklaata, mutta ei musta maistunut hyvältä.. saa nähdä mennäänkö jatkossakin samalla kaavalla kuin viimeksi. Se tarkoittaisi ainakin tuoretomaatti- ja nuudelimauste-ällötyksiä ja himoa syödä kiinalaista muna-maissikeittoa
 
Mulla iski eilen ihan hirmuinen himo purkkipepperoneihin (niitä pieniä miedosti tulisia paprikoita). Tykkään niistä kyllä muutenkin, mutta yleensä vaan jonkun ruuan kanssa syötynä. Eilen tuntui että olisin voinut rouskutella koko purkin yhdellä istumalla. :grin Onneksi meillä ei nyt sattunut olemaan pepperoneja. Kirpeät kirsikkatomaatit korvasi hyvin sitä puutosta. :)
 
Mulla tekis mieli kokoajan syödä kaikkea epäterveellistä. Pizzaa, kebabia jne. :hilarious:
 
Mulla tekis mieli kokoajan syödä kaikkea epäterveellistä. Pizzaa, kebabia jne. :hilarious:
Mullakin aluksi, mutta kaikki vähänkin rasvainen saa niin järkyttävän närästyksen aikaan että en ole haaveillut moisista enää ollenkaan :yuck:
 
Mulla himot tulee ja menee, jos ei oo just sillä hetkellä käsillä. Mut enemmän tekee mieli suolaista kuin makeaa. Joka on omituista tällaiselle suklaaholistille :hilarious: mikään ei oikeastaan ällötä nyt, ei edes kahvi jota vähän ihmettelen. Kahdessa aikaisemmassa pelkkä kahvin haju/keitto tehnyt pahaa. Mutta se voi olla vielä edessäkin :confused005
 
Ennen oli aamukahvi ihan pakko saada. Nyt ei sitte nii millään. Hyi. Ja makeasta en välitä muutenkaan, eikä sitä nytkään tee mieli. Suolaista ainoastaan. :p
 
Mulla himot tulee ja menee, jos ei oo just sillä hetkellä käsillä. Mut enemmän tekee mieli suolaista kuin makeaa. Joka on omituista tällaiselle suklaaholistille :hilarious: mikään ei oikeastaan ällötä nyt, ei edes kahvi jota vähän ihmettelen. Kahdessa aikaisemmassa pelkkä kahvin haju/keitto tehnyt pahaa. Mutta se voi olla vielä edessäkin :confused005

Tää olis voinu olla mun kirjottama. Viimeeks olin puol vuotta juomatta kahvia, mut nyt ei mitään ongelmaa. Ja muutenkaan ei mitään ällötyksiä, suolainen maistuu vähän makeeta enemmän.
 
Ei oo vielä himoja tai ällötyksiä. Roskaruokaa tekis mieli ehkä vähän enemmän mut en tiedä voiko sitä laittaa raskauden piikkiin :D
5+3
 
Mulla ei ole yhtään makeanhimoa, mikä on aika jännää, jäisikö tää pysyväksi? :D

Suolaista tekee kyllä mieli: mitä suolaisempaa, sen parempi. Mutta koitan pysyä ruodussa ja syödä silti terveellisesti. Kerran viikossa herkuttelen ruissipseillä :)
 
Mulla ei ole yhtään makeanhimoa, mikä on aika jännää, jäisikö tää pysyväksi? :D

Suolaista tekee kyllä mieli: mitä suolaisempaa, sen parempi. Mutta koitan pysyä ruodussa ja syödä silti terveellisesti. Kerran viikossa herkuttelen ruissipseillä :)
Mulla on tää ihan sama. 1-2 palaa suklaata voi ottaa mut sen yli on liikaa. Paitsi yks ilta taisin syödä 1,5 riviä. Meillä säily yks suklaalevy melkein viikon, mikä on ihan ennen kuulumatonta! Yleensä mieski popsii sitä samaan tahtiin ku mä, mut nyt silleki on riittäny muutama kerrallaan. Suolanen helpottaa mut esim sipsejä viime viikonloppuna ei kans menny mitään överimäärää ja riitti pussi monta päivää. Tällai herkkuja kai kuuluis syödä :grin
 
Mulla on tää ihan sama. 1-2 palaa suklaata voi ottaa mut sen yli on liikaa. Paitsi yks ilta taisin syödä 1,5 riviä. Meillä säily yks suklaalevy melkein viikon, mikä on ihan ennen kuulumatonta! Yleensä mieski popsii sitä samaan tahtiin ku mä, mut nyt silleki on riittäny muutama kerrallaan. Suolanen helpottaa mut esim sipsejä viime viikonloppuna ei kans menny mitään överimäärää ja riitti pussi monta päivää. Tällai herkkuja kai kuuluis syödä :grin

Mietin samaa, että raskaus vissiin muuttaa ihmistä ns. aikuisempaan suuntaan, kun yhtäkkiä herää aikaisin aamulla ja syö herkkuja vain kohtuudella :joyful:
 
Mulla ei sillai oo mitään himoja, ja ällötyksetkin enemmän sitä luokkaa että kaikki etoo jos sellainen hetki sattuu... Mutta noin yleisesti kylmä tuntuu uppoavan paremmin ja happamat hedelmät. Saattaa jopa helpottaa pahaa oloa. Tosin karpalot tekee poikkeuksen, ykköstä kun odotin imeskelin jäisiä karpaloita pahaan oloon kunnes kerran oksensin ne pihalle. :hungover: Jäi karpaloiden syönti siihen.
 
Minullakaan ei mitään erityisiä ole kumpaankaan suuntaan. Ensimmäistä odottaessa tee jäi kokonaan pois. Ei siksi, että olisi maistunut jotenkin pahalta, ei vaan tehnyt mieli. Jossain vaiheessa huomasin vain, että eipä ole tullut viikkoon tehtyä teetä ollenkaan ja normaalisti juon pari litraa päivässä :) Nyt ei ole vastaavaa vielä ollut, niin pitää tietoisesti vähän rajoittaa.
 
Eilen tuli jäätävä himo nakkipiiloihin ja niitä sit pellillisen tein, kaikki hävis :') Muuten ei oo ollut oikein mitään himoja, karkkiakaan ei tee yhtään mieli ja se on ihme :eek:
 
Mulla vaihtuu nää mieltymykset lähes päivittäin, vähän tietty sen mukaan et mitä on joutunut yrjöömään :yuck: Mulla siis ihan hirveä närästys, näyttää tulevan melkein mistä vaan. Kahvi jäi pois heti alkuvaiheessa, ruisleivästä ei myöskään tarvitse haaveilla :sad001 Ja sit kun tarpeeksi närästää niin tulee ylös. Viiliä oon nyt pari päivää syönyt, se ei ainakaan vielä närästä.

Renniee oon popsinut vaikka kuinka paljon, eikä siitä mitään apua ole, onko jollain mielessä/tiedossa joku muu närästyslääke mikä käy raskausaikana?
 
Nyt on tullut mieto ällötys: mikä tahansa edellispäivän ruoka mitä on jo kertaalleen syöty. Ei millään tekis mieli syödä niitä uudestaan..
5+6
 
Mulla vaihtuu nää mieltymykset lähes päivittäin, vähän tietty sen mukaan et mitä on joutunut yrjöömään :yuck: Mulla siis ihan hirveä närästys, näyttää tulevan melkein mistä vaan. Kahvi jäi pois heti alkuvaiheessa, ruisleivästä ei myöskään tarvitse haaveilla :sad001 Ja sit kun tarpeeksi närästää niin tulee ylös. Viiliä oon nyt pari päivää syönyt, se ei ainakaan vielä närästä.

Eilisen kokemuksen perusteella voin kertoa että viili ei oo niin paha yrjötä. Koostumus ja maku enemmän tai vähemmän sama meni se sitten alas tai tuli ylös. :wtf: Eli mulla ainakin jäi viili vielä syötävien listalle vaikka ylös tulikin! Jotenkin se suht mieto maku ja kylmyys toimii, ja hyvänä lisänä se että on hapanmaitotuote...

Eilen piti ostaa kaupasta piimääkin just näiden kriteereiden takia. Mietin siinä jogurttihyllyllä että pitää ottaa piimä, niin maitohyllyllä viisi metriä myöhemmin olin jo unohtanut koko asian. :hilarious: Raskausaivot yhdistettynä imetysaivoihin on kyllä hieno asia, mulla on ihan kanan muisti. :banghead:
 
Eilisen kokemuksen perusteella voin kertoa että viili ei oo niin paha yrjötä. Koostumus ja maku enemmän tai vähemmän sama meni se sitten alas tai tuli ylös. :wtf: Eli mulla ainakin jäi viili vielä syötävien listalle vaikka ylös tulikin! Jotenkin se suht mieto maku ja kylmyys toimii, ja hyvänä lisänä se että on hapanmaitotuote...

Eilen piti ostaa kaupasta piimääkin just näiden kriteereiden takia. Mietin siinä jogurttihyllyllä että pitää ottaa piimä, niin maitohyllyllä viisi metriä myöhemmin olin jo unohtanut koko asian. :hilarious: Raskausaivot yhdistettynä imetysaivoihin on kyllä hieno asia, mulla on ihan kanan muisti. :banghead:

Oon kans ollut ostamassa piimää jo useamman päivän, mut vieläkin se sinne kauppaan jäi... :arghh:
 
Takaisin
Top