Synnytys lähestyy...

Kyfi0820740

Oman äänensä löytänyt
Joko on oireita synnytyksen lähestymisestä? Itsellä supistelee tosi tiuhaan, mutta ei kivuliaita. Yöllä heräsin yhteen kunnon supistukseen. Luulin että se on menoa, mutta se jäi siihen. Jänniä aikoja edellään :)
 
Mulla on ollu liitoskipuja jo puolivälistä saakka, mutta nyt parin päivän sisällä ne on vaan pahentunut entisestään ja tuntuu että vauva alkaa laskeutumaan pikkuhiljaa. Viime yön nukuin tosi huonosti ku vihloi nivusiin, reisiin ja lonkkiin. Uutena oli myös semmosta jännää kihelmöintiä koko lantion, alaselän ja vatsan alueella o_O Kait siellä alkaa paikat kypsymään, toivottavasti :angelic: rv 36+6.
 
Ei niin mitään :D 39+0.
Nimim.yli mennään ja vauhdilla

Ei mullakaan ollut esikoisesta pienintäkään merkkiä synnytyksestä kuin vasta 4h ennen pojan syntymää alkoi jäätävät supistukset 39+4.

Kai tämä kakkonen tulee vielä nopeammin... melkein pari tuntia ajaa meiltä TAYSiin, että katsotaan ehditäänkö...
 
Meillä sairaalaan reilu 70km. Toivottavasti alkaa synnytys lapsiveden menolla niin pääsis sairaalaan jo hyvissä ajoin :D
 
Tänään 36+3, ja napakoita ja välillä kipeitäkin supistuksia on tullut, mutta ei säännöllisiä. Menkkajomotusta lähes päivittäin ja lonkat kipeenä. Ei kai ne vielä lähestyvästä synnytyksestä kerro, mutta toivossa on hyvä elää.. :)

Paino arvio eilen 3,5kg, joten toivon todella että synnytys lähtisi luonnollisesti käynnistymään tässä lähiviikkoina, kun tää maha on jo aika valtava.
Käynnistys mahdollisuus olisi 38+0 (en halua niin aikaisin, koska aiemmat synnytykset alkanut la:n jälkeen) tai 40+0, mutta en tiedä vielä haluanko ylipäätään käynnistystä. Esikoisen synnytys lähti pienellä avustuksella (cytotec-tablettia pari murua) käyntiin 40+3, ja toisella 41+2 spontaanisti.
 
Käynnistysaika varattuna ensi tiistaille, laskettu aika olisi siis ollut 14.7. Istukka on tullut tiensä päähän, niinkuin aiemmissakin raskauksissa, ja lääkärin sanoin "katsotaan kuka arvasi oikeaan painon suhteen" tytön painoarvio 2,2-2,6kg väliä. Jännitystä lisää kadonnut kohdunkaula, paikat auki väljästi 2cm.
 
Useamman viikon ollut päivittäin hyvin epäsäännöllisiä, lieviä, kivuttomia supistuksia. Nyt uutena on ollut viikon verran syvällä sisuksissa, hyvin alhaalla tuntuvaa satunnaista viiltävää/vihlovaa kipua, mikä kestää kerrallaan ihan vaan pari sekuntia. Toivottavasti alkais enteillä synnytyksen lähestymistä.

Nyt menossa 39+4 ja eilisen neuvolan perusteella kaikki edelleen oikein loistavasti, seuraava neuvola olis viikon kuluttua. Muutama viikko sitten kävin sairaalassa ultrassa, tehtiin painoarviota, ja ainakin silloin kaikki oli myös istukan puolesta kunnossa. Eli todennäköisesti saan rauhassa odotella sen kaksi viikkoa yli, että syntyykö itsestään.

Itsellä ei ole vielä mitään suurempaa kiirettä tai stressiä asiasta, kun olen alunperin ottanut ajatukseksi lasketun ajan, tiedostaen, että ensikertalaisilla menee helposti yli, ja aikoinaan kuulemma olen itsekin mennyt yliaikaiseksi&käynnistettäväksi. :grin Se vain alkaa ärsyttää ihan tosissaan kun kaikki tutut ja puolitutut on jo pari viikkoa kyselleet, että "eikö vieläkään, eikö ole edes mitään oireitakaan?". Alkuun se meni vielä jotenkin kysymystä ihmetellessä, mutta nyt on tullut vastattua vain kylmänviileästi, että eihän mun laskettuaikakaan ole ollut vielä... o_O Eli ei mitään kiirettä.
 
Täällä menossa nyt 37+2 ja kipeitä supistuksia on melkeempä päivittäin. Välillä vähemmän mutta tänään ollu taas enemmän. Aamulla läks limatulppaki. Keskiviikkona kävin kokoultrassa, ja sillon jo oli kohdunsuu auki 2cm ja kanava hyvinki pehmeä, saa nähä millon vauva päättää syntyä :) yli lasketun ajan ei tätä kuulemma kuitenkaan päästetä joten ehkäpä viimestään kahen viikon päästä olis vauva sylissä, käynnistystä siis suunnittelivat vauvan suuren koon vuoks, riippuu paljolti lääkäristä sitte.
 
Ala selän jomotus/särky/mikälie on tullut uudeksi seuralaiseksi varsinkin iltaisin.. En tiedä sitten johtuuko mahan kasvusta, vai liittyykö jotenkin synnytyksen lähenemiseen. Lantion jomotusta on ollut jo useamman viikon ajan satunnaisesti.

Onko näin, että heinäkuun vauvoja ei ole vielä syntynyt? :anyone
 
Ala selän jomotus/särky/mikälie on tullut uudeksi seuralaiseksi varsinkin iltaisin.. En tiedä sitten johtuuko mahan kasvusta, vai liittyykö jotenkin synnytyksen lähenemiseen. Lantion jomotusta on ollut jo useamman viikon ajan satunnaisesti.

Onko näin, että heinäkuun vauvoja ei ole vielä syntynyt? :anyone

Täällä myös toi alaselän jomottelu tullut, en sitten tiedä liittyykö synnytykseen, nyt rupee täälläkin olee viikkoja sopivasti kun 36+5, että saa pikkuhiljaa vaikka syntyäkkin. Supistelut alkanut täällä kans ihan kunnolla.

Taitaa tuolla salaisella puolella olla vaan ilmoitettu nämä jo syntyneet heinäkuiset :)
 
Täällä myös toi alaselän jomottelu tullut, en sitten tiedä liittyykö synnytykseen, nyt rupee täälläkin olee viikkoja sopivasti kun 36+5, että saa pikkuhiljaa vaikka syntyäkkin. Supistelut alkanut täällä kans ihan kunnolla.

Taitaa tuolla salaisella puolella olla vaan ilmoitettu nämä jo syntyneet heinäkuiset :)


Okei, no ne jää sit varmaan mulle ikuiseksi salaisuudeksi, kun tuskin saan kokoon niitä vaadittuja kommentteja ennen laskettua aikaa.. :rolleyes:
 
Voi tätä väsymyksen määrää.. :sleep011Yöt on niin katkonaiset WC:ssä juoksemisen ja närästyksen takia ja hengityskin toisella kyljellä nukkuessa vaikeaa. Aamuisin tuntuu ettei vaan ole voimia nousta ylös, mutta pakko nousta kun on nuo isommat lapset hoidettava.
Mutta siis tää koomaväsymys jatkuu yleensä pitkälle iltapäivään, jopa klo 17-18 asti. Sit "herään" ja virkistyn niin että saan tehtyä jotain pakollisten (=ruokaa lapsille) hommien lisäksi.. eli pyykinpesua, siivousta jne. Onneksi vauvan isosisarukset leikkii keskenään jo yllättävän pitkiä aikoja sovussa, niin oon selvinnyt miehen työpäivistä jotenkin..

Voi kun tää vauva syntyisi jo! :smiley-angelic001
 
Täälläkin tota väsymystä on, voi hyvin nukkua 10 asti aamulla kun normaalisti pomppaan pirteenä ylös 6-7 aikaa. On noi vanhemmat lapset sen ikäsiä että nekin vetää sikeitä tälleen lomalla 10-11 niin tulee sit itsekkin nukuttua pitkään. :) Nukun aika hyvin yötkin, mä en joka yö käy edes vessassa, voi hyvin nukkua aamuun asti tai siihen asti kun mies lähtee 6 jälkeen töihin. Päivällä kyllä joudun ravaamaan vähän väliä vessassa.
Nyt tuntuu että tota väsymystä ja supistuksia lukuunottamatta kaikki oireet kadonneet johonkin. Mun sormien niveletkään ei tänää oo niin kipeät mitä on tässä olleet! :D
 
Näin ne oireilut vaihtelee.. Mulla kans aikaisemmat vaivat (mm.liitoskivut, levottomat jalat) on helpottaneet, mutta tilalle on tullut toi jäätävä väsymys.
Onneksi ei kaikki mahdolliset vaivat kerralla.. :happy:

Aiemmissa raskauksissa viimeisen kuukauden aikana on tullut energiapiikki, että oon mm. pessyt ikkunat, tehny kunnon suursiivouksen jne.
Että sitä piikkiä odotellessa.. :smiley-angelic006
 
Joo täällä kans oottelek sitä energiapiikkiä :D oikeestaan missään vaiheessa sellasta ei oo ollu! Esikoinen, 2v, myös pitää huolen siitä ettei äiskä vaan mee sohvalle maate/lepäileen :P :sad001
 
Huhuilen tuolta elokuisten puolelta. Olisipa mukava jos vielä mammat jaksaisivat jakaa myös julkisia synnytystarinoita. Huomasin ettei tuoreita ole viime aikoina ilmaantunut juurikaan, ei yleiselle puolelle eikä kuukausiketjuihin. Jaetut synnytystarinat auttaisivat meitä pian synnyttäviä orientoitumaan tulevaan. Minullakin on laskettu elokuun alussa, ja alkaa jo vähän jännittämään tuleva. :)
 
Takaisin
Top