Neuvolat, ultrat yms.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pahoittelut, OnEmOrE19! Toivotaan nyt että tämä toinen pysyy tukevasti kyydissä!

Ikävä laittaa tähän heti perään, mutta mulla olikin just päinvastaisia uutisia, ultrassa näkyikin kaksi!! Yllätys ei ollut pelkästään iloinen, kyllä tässä aika paljon miettii että mitenhän me ikinä selvitään, jos ne molemmat sieltä syntyy... Kuitenkin ihan tosissamme mietittiin, olisko meille kaksi lasta ollut paras, ja mä halusin kolmatta, ja sit mies alkoi vähän lämmetä ajatukselle, ja sit jo heti tärppäsikin ja vielä tuplana. Meillä ei riitä asunto eikä yhtään mikään neljälle lapselle... Mutta tällä mennään nyt, toisaalta ihanaa ja mua on aina kiinnostanu kaksoset, toisaalta jännittää sekä vauvojen että mun puolesta tämä koko kuvio. Viikkoja olis nyt kai 6+5 isomman tyypin mukaan, menkkojen mukaan 7+0 riippuen vähän millä systeemillä laskee. Sydämet sykki ja ovat erimunaiset, toinen päivän jäljessä toista. Huhhuijaa...

Lyhyt ilo. Nyt vuotaa kirkasta verta paljon. Eilen vielä sydän sykki. Niin paha olla. Pitääkö mennä yksityiselle varmistaan? Viikot 7+2 niin julkisella puolen ei varmaan mitään tutkimuksia saa?

Lyhyt ilo. Nyt vuotaa kirkasta verta paljon. Eilen vielä sydän sykki. Niin paha olla. Pitääkö mennä yksityiselle varmistaan? Viikot 7+2 niin julkisella puolen ei varmaan mitään tutkimuksia saa?

Voi ei :( soitiks minnekkään tosta verenvuodosta? Tai tietenkin ne sanoo että kuuluu asiaa :( onko muuten kipuja?

Eikä! Niin julkisella varmaan sanovat että tarkkaillaan eivätkä ota tutkimuksiin. Tai jos päivystykseen menisi? Onko tullut hyytymiä ja onko kipuja? Voi olla ihan harmitontakin tuo, vuotoa on yllättävän monilla raskauden aikana.

Veikkaan että julkiselle aika vaikea päästä varmistamaan. Riippuu sun historiasta onko ollu paljon keskenmenoja ym. Minä en ainakaan millään meinannu alkuvuodesta päästä ultraan, kun km tuli. Kannattaisin yksityistä. Tsemppiä että oi harmitonta vuotoa!

Jos ei oo kipuja, niin saattaa olla tosiaan harmitontakin. Mulla oli ekassa raskaudessa hematooma kohdussa ja se vuoteli välillä tosi reilusti rv 6+5 alkaen. Tuli semmosia "hulahduksia" verta ja välillä tuli hyytymääkin.

Joko ootte miettiny haluatteko tietää etukäteen tuleeko tyttö vai poika?
Kyllä minua kiinnostaa tietää, mutta kun se on arvaus sielläkin ultrassa, minä odotin muka tyttöä, tuli poika, joten se on varma vasta kun lapsi syntyy. :)

Eikä! Niin julkisella varmaan sanovat että tarkkaillaan eivätkä ota tutkimuksiin. Tai jos päivystykseen menisi? Onko tullut hyytymiä ja onko kipuja? Voi olla ihan harmitontakin tuo, vuotoa on yllättävän monilla raskauden aikana.

Mä soitin nyt naistenklinikalle. Sain ajan keskiviikolle. En tiedä malttaako sinne asti vai pitäiskö käydä yksityisellä. Tuli hulahtamalla reilusti kirkasta verta. Ei mun mielestä hyytymiä. Tosin olin suihkussa niin en ihan varma.. Yöllä ei tullut oikein mitään, mutta nyt tulee rusehtavaa vuotoa. Mietin vaan, että olisiko perjantaina ultrassa pitänyt näkyä, jos vois olla joku hematooma tms muu kuin km syy vuodolle..

Mä soitin nyt naistenklinikalle. Sain ajan keskiviikolle. En tiedä malttaako sinne asti vai pitäiskö käydä yksityisellä. Tuli hulahtamalla reilusti kirkasta verta. Ei mun mielestä hyytymiä. Tosin olin suihkussa niin en ihan varma.. Yöllä ei tullut oikein mitään, mutta nyt tulee rusehtavaa vuotoa. Mietin vaan, että olisiko perjantaina ultrassa pitänyt näkyä, jos vois olla joku hematooma tms muu kuin km syy vuodolle..

Vielä voi olla toivoa, kun tuntuisi että keskenmeno jos on, nyt tulisi sitä pelkkää punaista verta, ei rusehtavaa.. olisipa joku hematooma tms. Toivotaan parasta! Mutta eihän sitä ole pakko odottaa? Miksi sitä ei pääse aikoinaan tutkimaan asiaa, on se tympeää odottaa peloissaan..

Vielä voi olla toivoa, kun tuntuisi että keskenmeno jos on, nyt tulisi sitä pelkkää punaista verta, ei rusehtavaa.. olisipa joku hematooma tms. Toivotaan parasta! Mutta eihän sitä ole pakko odottaa? Miksi sitä ei pääse aikoinaan tutkimaan asiaa, on se tympeää odottaa peloissaan..

Mä otin yksityisen huomiselle. En mä malta sinne keskiviikkoon odottaa nyt mitenkään. Toivon vielä parasta, mutta kyllä mulla sellainen tunne on tosi vahvana, että on km.. Vaikka nyt vuoto kyllä on enää tosi vähäistä.

Mä otin yksityisen huomiselle. En mä malta sinne keskiviikkoon odottaa nyt mitenkään. Toivon vielä parasta, mutta kyllä mulla sellainen tunne on tosi vahvana, että on km.. Vaikka nyt vuoto kyllä on enää tosi vähäistä.

Toivotaan että vuoto oliai harmitonta! Voin kuvitella kuinka huolissaan olet :( tsemppiä!

En halua pelotella yhtään enempää, mutta itselläni oli viime vuonna kkm ja siinä tuli pelkästään ruskeaa vuotoa, eikä sitäkään tullut kovin paljoa. Vuotoon kylläkin liittyi menkkakivut. Raskausoireet olivat kadonneet muutama päivä ennen kuin vuoto alkoi ja viikkoa aikaisemmin oli varhaisultrassa löytynyt syke.

Tässäkin raskaudessa on tullut nyt viikon ruskeaa vuotoa silloin tällöin pyyhkiessä ja pelottaa että taas on mennyt kesken. Pari päivää vuodon alettua kävin ultrassa ja ainakin silloin oli kaikki vielä hyvin. Ainakin oireet on tallella. Ultraan ne ei kuulemma enää ota kun vuodot on niin yleisiä ja monesti vaarattomia. Eli ei auta kuin odotella ja toivoa parasta. Ajattelin itse mennä viikon päästä yksityiselle ultraan varmistamaan onko kaikki kunnossa.

Emilialainen, jos kävit perjantaina vaginaalisessa ultrassa niin on hyvin mahdollista että se on voinu ärsyttää kohdunkaulaa ja veri tulee siitä. Onhan se pelottavaa ja keskenmenon oireet on kaikilla vähän erilaiset mut niinkauan ku ei oo kipuja tai tuu hyytymäistä vuotoa nii todennäköisesti kaikki hyvin!

Emilialainen, jos kävit perjantaina vaginaalisessa ultrassa niin on hyvin mahdollista että se on voinu ärsyttää kohdunkaulaa ja veri tulee siitä. Onhan se pelottavaa ja keskenmenon oireet on kaikilla vähän erilaiset mut niinkauan ku ei oo kipuja tai tuu hyytymäistä vuotoa nii todennäköisesti kaikki hyvin!

Sekin kävi mielessä, mutta aika paljon siihen nähden vuotoa. Huomenna selviää.

Emiliainen, toi kuulostaa niin samalta kun ne mun ekan raskauden vuodot, että mä olisin vielä aika toiveikas sen suhteen, että kohdussa voidaan hyvin. Monillahan vuotojen syytä ei edes saada selvillekään. Niitä vaan jostain syystä tulee.

Pahoittelut, OnEmOrE19! Toivotaan nyt että tämä toinen pysyy tukevasti kyydissä!

Ikävä laittaa tähän heti perään, mutta mulla olikin just päinvastaisia uutisia, ultrassa näkyikin kaksi!! Yllätys ei ollut pelkästään iloinen, kyllä tässä aika paljon miettii että mitenhän me ikinä selvitään, jos ne molemmat sieltä syntyy... Kuitenkin ihan tosissamme mietittiin, olisko meille kaksi lasta ollut paras, ja mä halusin kolmatta, ja sit mies alkoi vähän lämmetä ajatukselle, ja sit jo heti tärppäsikin ja vielä tuplana. Meillä ei riitä asunto eikä yhtään mikään neljälle lapselle... Mutta tällä mennään nyt, toisaalta ihanaa ja mua on aina kiinnostanu kaksoset, toisaalta jännittää sekä vauvojen että mun puolesta tämä koko kuvio. Viikkoja olis nyt kai 6+5 isomman tyypin mukaan, menkkojen mukaan 7+0 riippuen vähän millä systeemillä laskee. Sydämet sykki ja ovat erimunaiset, toinen päivän jäljessä toista. Huhhuijaa...
Minkä ikäisiä teillä on kaksi ensimmäistä? Meilläkin lapset valitelleet, kun ei ole omia huoneita ja milloin mitäkin, mutta niin vaan on kolmas tulossa jo valmiiksi ahtaisiin tiloihin :hilarious: Asioilla on tapana järjestyä ja moni asia on kuitenkin tottumis kysymyksiä. Onnea teille!

Hyvä että pääset yksityiselle. Tsemppiä ja toivotaan parasta tosissaan! Odottelen miten käy, sitten kun jaksat kertoa mitä lääkäri sanoi.Voimia täältä sinulle!

Mä näin myös perjantaina tasaisen sykkeen, yksi pieni katkarapu siellä voi hyvin. Oli ihan mieletön helpotus ja kokemus PerheArtesta oli oikein miellyttävä. :Heartpink Koko vastasi pari päivää pienempää kuin luulin, tänään 8+0

Surullista että Emilialaisella on ollut vuotoa, pidetään peukkuja että kaikki on siitä huolimatta hyvin!

Sydän lyö!! :Heartbigredja oli kasvanut ihan normaalisti perjantaista!! Näkyi, että oli mahdollisesti pieni hematooma alue joka on vuotanut! Sitä verta voi oikeasti siis tulla ihan pelottavan paljon ja silti kaikki olla hyvin. Apua miten sekaisin voi tunteet olla! Toivottavasti nyt kaikki pysyy hyvin. Ja kiitos kaikille tsempeistä!

Minkä ikäisiä teillä on kaksi ensimmäistä? Meilläkin lapset valitelleet, kun ei ole omia huoneita ja milloin mitäkin, mutta niin vaan on kolmas tulossa jo valmiiksi ahtaisiin tiloihin :hilarious: Asioilla on tapana järjestyä ja moni asia on kuitenkin tottumis kysymyksiä. Onnea teille!

Syksyllä täyttävät 3 ja 5. Muutettiin 1,5v sitten tähän nykyiseen, joka on kolmio (asuttiin sitä ennen kahden lapsen kanssa alkovillisessa yksiössä!), joten lapset on vasta saaneet huoneen ylipäätään eivätkä tosiaan osaa odottaa omia huoneita. Meillä ei vaan mahdu kahta sänkyä lisää tänne... No kyllä vuoden verran ainakin voidaan olla tai kaksikin, mutta jossain vaiheessa on pakko muuttaa isompaan. Tällä alueella ei vaan ole mitään isoa meidän hintaluokassa. Olisi tosi sääli luopua esim. maailman parhaasta päiväkodista. No, katsotaan!

Takaisin