Vauvan asento

katkis16

Jostain jotain jo tietävä
Tiedättekö missä asennoissa vauvanne on? Onko kenelläkään muulla vauva perätilassa tms.? Itse en ole varma miten vauva on, mutta joku kova pyöreä tuntuu ylävatsalla ja liikkeitä tuntuu kaikkialla. Nyt rv 31 ja pelottaa, että mahtuuko vauva kohta enää kääntymään pää alaspäin.
 
Meillä ollaan pääsääntöisesti poikittain tai perätilassa. Harvemmin pääalaspäin. Edellinen vauva oli samoin ja sairaalassa tehtiin kaksi ulkokäännöstä, kun ekan jälkeen kiepsahti vielä takaisin perätilaan ennen synnytystä [emoji2] Syntyi lopulta raivotarjonnassa niin kuin pitääkin. Eli jos ei itse käänny niin todennäköisesti yrittävät ensin kääntää ja sitten jos se ei onnistu niin miettivät vasta muita vaihtoehtoja. Mulla on vielä semmonenkin omakohtainen kokemus, että kaksosten synnytyksessä B vauva on saatu kesken synnytyksen/ A vauvan syntymän jälkeen käännettyä perätilasta raivotarjontaan [emoji28] Joten itse sanoisin, että älä vielä huolestu, aikaa ja tilaa on vielä!
 
Mä olin ihan varma että meillä ollaan perätilassa tai poikittain, mutta maanantain neuvolassa vauva olikin ihan pää alhaalla jo. En yhtään tunnista liikkeistä mitenpäin on ja terkka sanoi että toki tosta voi vielä kääntyillä kun on hyvin tilaa. Nyt Rv28+6.
 
En muuten tietäisi mut just eilen neuvolassa th palpoi että pää alaspäin on. Rv 32.

T.Rotokastinen
 
Ehkä se siis voi olla pää alaspäin, vaikka liikkeitä tuntuu kaikkialla, olen toiveikas [emoji4] se e kova mikä on ylhäällä, niin sitä liikuttaa/möyryää kovasti..
 
Mulla myös tuntuu pientä pyöreetä ylävatsalla, mut se on vauvan peppu :) :Heartred vauveli on ollu pää alaspäin oikeestaan koko ajan, nt-ultrasta lähtien. Liikkeitä tuntuu sekä ala- että ylämahassa. Rakenneultrassa taisin tuntea liikkeitä vain alamahassa ja luulinki et vauva istuu mut ei, tyyppi oliki pää alaspäin ja nyrkkeili mun mahaan :)
Eli on hyvinki mahollista et sullaki vauva on pää alaspäin. Eiks neuvolassa oo vielä kokeiltu miten päin on?
 
Täällä vauva on pää alaspäin (viime neuvolassa th sanoi että tuntee selkeästi pään ihan tuolla alhaalla). Itsekkin arvelin että on pää alaspäin, niinkuin on koko raskauden ajan ollutkin (tai ainakin kaikissa ultrissa ollut näin). Peppu tuntuu navan seuduilla ja potkut välillä navan korkeudella tai sitten ihan ylhäällä. Alavatsalla tuntuu sellaista muljumista ja välillä nyrkkeilyä.

Esikoisesta oli ihan sama homma. Koko ajan pää alaspäin.
 
Just eilen todettu, että vauva on pää alaspäin. Peppu tuntuu ylhäällä :happy:

32+2
 
Kiitos kommenteista :) Ei oo neuvolassa kokeiltu vielä, ens viikolla neuvola. Mutta tähän mennessä on ollut lähes koko ajan pää ylhäällä tai poikittain. Esikoinen oli pää alaspäin jo viikolta 29 ja tietysti vertailen siihen ja pelottaa ettei tää vauveli käännykkään. Luin että tässä vaiheessa n. 15% on perätilassa eli aika vähän...
 
Mulla rv 32 ja eilen neuvolassa huomattiin että perätilassa on.. jos ei ole kääntynyt rv 37 mennessä niin lähetetään kääntämiseen.. toivon tosiaa että kääntyy itse. Esikoinen oli niin nätisti rv tilassa ajoissa
 
Mun lapsilla on näköjään joku erityinen mieltymys kuperkeikkoihin
Esikoinen heitti kuperkeikkaa mahassa vielä lauantaina, kun sunnuntaiaamuna syntyi.
Tämä toinen on ihan samanlainen myllääjä. Kääntyy siis useamman kerran päivässä.
Esikoinen on myös jatkanut kuperkeikkaharrastusta mahan ulkopuolella...
 
Mulla nyt 30+5 ja vauva mennyt pää alaspäin. Toivon ettei enää kääntyisi perätilaan, itse kammoan sitä kääntämistä ja haluan synnyttää alakautta.
 
Osaatteko itse sanoa miten päin vauva on? Itse voin vain veikkailla kun ei neuvolatätikään osannut varmaksi sanoa. Liikkeitä tuntuu sekä ylhäällä että alhaalla, joten en niistäkään ole ihan perillä.
 
Mulla ei ole mitään hajua miten päin tyyppi on tuolla, mutta jokaisessa ultrassa (4kpl) ja nyt ensimmäistä kertaa neuvolassa palpoidessa on ollut aina pää alaspäin.
 
Osaatteko itse sanoa miten päin vauva on? Itse voin vain veikkailla kun ei neuvolatätikään osannut varmaksi sanoa. Liikkeitä tuntuu sekä ylhäällä että alhaalla, joten en niistäkään ole ihan perillä.
Mulla tuntui liikkeet ihan tuolla virtsarakon seudulla rv 29 saakka, sen jälkeen tuntunut kyljissä ja vähän navan yläpuolella niin oon siitä päätellyt että olis kääntynyt pää alaspäin.
 
Mulla ei ollut mitään hajua mitenpäin vauva on, mutta viime neuvolassa, rv28 terkka koitti että pää alaspäin ollaan.
 
Edellisen kerran tarkistuksessa, vauva oli pää alaspäin. Tänään on ollut niin tuskaiset oltavat, että oon lähes varma, et nyt ollaan jotenkin poikittain..
 
Eilen neuvolassa (rv 31+3) oli pää alaspäin selkä mun vasenta kylkeä kohti :) ei ihme että potkut tuntuu oikeella puolen ylävatsalla :D
 
Meillä oltiin oikein mukavasti pää alaspäin, keskellä mahaa!! :D Siirty siihen heti kun th otti doplerin käteen, koko aamun oli ollut toisella kyljellä..
 
Takaisin
Top