IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei sulla kiki ole vielä mitään hätää jos sulla alkaa pistokset vasta 27 päivä. Kunhan ennen sitä alkaa menkat niin hyvä on.

Jos kuukautiset ei ole alkanut siihen 27 päivään mennessä niin sitten vaan sumutat niin kauan ennen kuin ne alkaa. Mulla siirtyi piikkien aloitus viikolla kun menkat oli myöhässä vielä silloin kun pistot piti aloittaa. Hoitoa ei kyllä peruta tuosta syystä.
Toivotan Herukka,että tulee,koska olen vaihtanut työvuoro ensi perjantaina ja jos ei tulee ennen 27.4 pitää vaihttaa toinen päivät,miten ...ei voi aina kin olen työssä.Minä pelkään.

Muokattu viimeksi:
Kiitos ihanat naiset tuesta ja vahvoista sanoistanne! Vähän pelkäsin tuomitsemista, vaikka toki jokaisella on oikeus ilmaista mielipiteensä. On vain jäänyt vaivaamaan, kun en ole aikaisemmin uskaltanut ottaa riskiä esimerkiksi kahden siirrosta kun sitä viime syksynä tarjottiin, ja nyt sitä ei enää suostuta tekemään...

Mutta kyllä tämä kaikki opettaa. Omaan prosessiini on kuulunut se, että olen tehnyt kaiken oikein ja yrittänyt kaikkea, ettei vaan jäisi sellainen fiilis etten antaisi kaikkeani. Mikään ei ole auttanut (lopputuloksen mittareilla), mutta voin hyvällä omatunnolla sanoa, että kaikkeni olen tehnyt. Niin kuin me kaikki täällä varmasti ollaan valmiita venymään, ja ollaan venyttykin, ihmeellisiin mittakaavoihin sillä pienelläkin toivonkipinällä. <3

Nyt voin ehkä vähän rentoutua ja vähentää niitä kauheita paineita itseltäni, kun tiedän, että ei nämä asiat kyllä ole yhtään omissa käsissä. Mutta silti pitkästä aikaa tuntuu siltä, että elämän ohjakset on takaisin itsellä, kun aloitin uuden urheiluharrastuksenkin! Lamaantumus väistynyt, ainakin hetkeksi. Nautin nyt tästä nousukaudesta. <3

Tervetuloa, vauva 18-19. Pitkä taival teilläkin takana, toivon pikaista tärppiä nyt hoidoilla.

Maurizio onnea, kyllä se plussa sitten on! :) Noista testeistä, mun mielestä haamu on sellanen just ja just erottuva, sun apteekin omassa oli sentään selkeästi väriä.

Heitsu hyvä että sait selvyyden asiaan ja Primot seuraavaan kiertoon.

Ilpuri eikä! :sad001 On kyllä tympeetä joutua taas odottelemaan, mutta parempi varmaan kuitenkin ettei ota riskiä alkion kanssa.

ValkoinenOrkidea, toivotaan että tulis luomuihme! Onhan monikot aina riski, mutta kolme nyt voi syntyä muutenkin luomuna vaikka harvinaisia ovatkin. Sen suuremmalla määrällä en varmaan olisi lähtenyt kokeilemaan.

Kiki toivottavasti kierto alkaa pian.

Ninouk hurjasti onnea! Mulla ei plussakierrossa ollut mitään oireita, menkkajuilinnat tuli mutta vuoto sitten ei. Ja tuosta testistä, niinä vuosina kun oon täällä foorumilla testejä kattellut, niin mun mielestä tuo CB:n testi ei vaan ikinä anna kovin vahvaa viivaa.

Seesam tsemppiä sinnekin piinailuun!

Herukka, toivottavasti saat ultrasta hyviä uutisia. :)

Hulbertina, toivottavasti alkio selviää hyvin sulatuksesta.

Miselli ihan mahtavaa, tsemppiä siirtoon! :)

Kukkanen kääk, toivottavasti päänsärky helpottaa.

Me päästiin tosiaan siirtoon eilen, kaikki meni hyvin. Testipäivä annettiin 11 päivän päähän, mutta koska alkio oli blastokysti niin sehän on jo dpo16. Vaimolla alkaa menkat luomuna jo dpo9, ja Lutinustenkin kanssa on päästy enimmillään vaan 12 päivän luteaalivaiheeseen, joten tuskin tarvitsee odottaa sinne asti.

Toiset kaksi alkiota olivat siirtopäivänä molemmat vielä hitaita. Tänään sitten tuli viesti että edelleen katsovat niiden kehitystä, eivät ole vielä blastoja. Huomiseen vielä aikaa kehittyä. Ei kyllä hyvältä vaikuta mun mielestä. 6. päivän blasto on tietääkseni ihan normaalia, mutta en muista kuuleeni että jollakin olisi pakastettu 7-päiväisiä!(?) Lääkäri ei ilmeisesti ole heittänyt kirvestä kaivoon muiden alkioiden suhteen, mutta saa nähdä, varmaan se pakkanen jää tyhjäksi.

Kiki, mulla myös synarela aina viivyttäny vuotoo muutamalla päivällä. Mutta eiköhän ne siihen määräaikaan mennessä ehdi vielä hyvin alkaa!
Hulbertiina, mulla tehtiin viimesiin lääkepas vuos sitten ja todellakin tuli sen verran niitä limoja että tein jo hädissäni yhden ovistestinkin kun epäilin että zumenon ei oo toiminu ja ovis puskee läpi! No ei puskenu, ja lääkärin mukaan ne limat on vaan hyvä merkki että estrogeeni tehoo ja limakalvo kasvaa.. ja joo, niukemmaks on helposti tehny vuotoo myös.
Miselli, ite myös kkm:n tyhjennyksen jälkeen seurasin hcg:n poistumista testeillä ja 3 vk päästä ne näyttikin negaa. Kuitenkin välikierron jälkeen kun piti tehdä uus pas, siellä näky edelleen raskausmateriaalin pala... eli negatestit ei valitettavasti varmista että kaikki on tullu ulos. Mutta hienoa jos sulla on tarkistettu jo että tyhjennys onnistunu kerrasta ja pääset odotettua nopeemmin eteenpäin! :)
Kuitenkin ton oman kokemuksen takia aina suositan että kannattaa käydä ultrassa heti tyhjennysvuodon loputtua tarkistaan tilanne, kun sitä ei oikeesti muuten voi tietää, ja niin ei ainakaan enempää aikaa mee sit hukkaan, jos jotain onkin.

Muokattu viimeksi:
Totta, Kookos, ettei testeillä koko totuutta saa selville, mutta ajattelin, että näen ainakin, jos pysyy kovin vahvana viiva. TAYS:ssa annettiin jälkitarkastusaika 4 vk:n päähän ja edeltävänä päivänä ennen käyntiä hcg-mittaus labrassa. Se arvo oli alle 5, mutta en tiedä, voinko sen perusteella vielä tehdä lopullisia johtopäätöksiä? Mäkin olisin halunnut ultraan hetimmiten, kun mietitytti tilanne, mutta en tiedä, olisiko sitä tavallisesti tehty. Tänään lääkäri kuitenkin ultrasi, kun alkoi PASia suunnittelemaan, ja sanoi vain kohdun limakalvon hyvältä ja keltarauhasenkin olevan kauniin. Mun mielestä on kyllä vähän epämääräistä suunnitella mitään ilman ultrausta... Itseäkin jännitti, että kai kaikki on tullut ulos, olin niin monenlaisista kohtaloistakin lukenut. Niin tympeetä, jos jotain kohtuun jääkin, niin kuin sulla oli käynyt!

Valkoinen orkidea, kuulostaa tosi hyvältä sun nousukausi! Mä olen juuri löytänyt pilateksen ja tykkään siitä kovasti. Oon vähän ajatellut noista lääketieteellisistä asiatuntijoista ja niiden neuvoista, että pyrin heidän asiantuntevia neuvojaan noudattamaan, mutta koska tämä on mun elämäni ja kehoni, niin pidätän itselläni oikeuden tehdä tarvittaessa niin kuin itsestä parhaalta tuntuu. Esim. keskenmenon jälkeen suositus olla yrittämättä raskautta on mielestäni ihan hulluutta, jos neuvo perustuu pelkästään siihen, että raskauden laskettu aika olisi helpompi laskea edellisistä kuukautisista. Voihan muitakin syitä olla, mutta ainakaan meillä ei lääkäri perustellut ehkäisykehotusta millään. Ja jos keskenmenon jälkeen todennäköisyys uudelle raskaudelle on parempi, niin kyllä ainakin itse haluan sen omalla terveystilanteellani käyttää! Kiltit tytöt pääsee taivaaseen, tuhmat minne vain :D

Beisla; ihanaa kun pääsitte siirtoon! Toivottavasti saatte sinne pakkaseenkin jotain. :)

Täällä tehty vaihteeksi testi, digitaalinen; raskaana 1-2
Joka kai on just tähän hetkeen (pp9) sopiva vastaus..
No eihän tässä auta nyt kuin odottaa, ja toivoa että lähtee nousemaan.. jos sitten vasta keskiviikkona seuraava digi, kun on virallinen testipäivä..

Mitä ootte tehneet jos kierto on lähtenyt esim lauantaina käyntiin tai sitten perjantaina soittoajan jälkeen?Meillä sovittu primolut 1.5 alkaen 10pvää ja olen miettinyt että mitä sitten jos kierto alkaa viikonloppuna.Toimenpiteet on varattu viikolle 22 ja sovittu jo että hoito alkaa toukokuussa.Alkaako pistokset sitten isomalla annoksella jos viikonloppuna alkaa kierto vai mitä lääkärit yleensä tekevät?

Miselli, täällä päin ei ainakaan tehdä mitään rutiiniultraa julkisella keskenmenon tai sen tyhjennyksen jälkeen, vaikka kuitenkin kuulema sellasen saa aina abortin jälkeen, mikä on musta epäreilua! Jälkitarkastus on kyllä, mutta mitähän sekään kertoo jos ulkosesti vaan tunnustellaan ja painellaan mahaa...ihan yhtä tyhjän kanssa.
Tosiaan, itellä päästiin tekeen seuraava siirto kaikkiaan vasta 5kk päästä kkm:n toteemisesta kun piti jonotella vielä kohdun huuhteluun, sen jälkeen taas välikierto, joulusulku jne. On kyllä pitkäveteistä ja kärsivällisyyttä vaativaa hommaa.

En muista että mulle ois koskaan mainittu mistään yhdyntäkielloista tai ehkäsyistä luomupas:eissa.. ja oisin sellasille kyllä haistattanu pitkät. Jos sellanen ihme tapahtus että juuri samalla tulis luomustikin jotain, niin nykysin kuitenkin monikkoraskauksien seurantakin on tarkkaa ja osataan hoitaa hyvin.

Heitsu, mulla ohjeistettu alottaan pistokset määrätyllä annoksella kp2. Ja jos selkee runsaampi vuoto alkaa vasta klo 18 jälkeen, lasketaan vasta seurava päivä kp1:ksi. Myöhemmin sit seurataan ja säädellään tarvittaessa annosta kohdilleen.

Beisla, ihanaa! Siellä on nyt armoton pesäpaikan etsintä käynnissä :)!! Harmi, jos nää muut kaverit jäi hitaiksi. Muistelisin, ettei nämä meidänkään kaksi jäljellä olevaa olleet hienoja tai nopeita, mutta pakastimeen kirivät kuitenkin.
Upeaa nähdä plussia tässä ketjussa, kaikkea hyvää raskautuneille!! Jospa siihen venhoon lähtee myös Beislan vaimo ja ketä täällä nyt vielä piinailee tulosta :)
Meillä alko tänään synarela. Viime yrittämällä olin hermoraunio, toivotaan että pahin terä ohitetaan nyt viikonlopun aikana.
Joo, eilen mies kävi tytön kanssa sairaanhoitajalta hakemassa poissaololapun ja kuuli, ettei lapsella onneksi ollut keuhkoklamydiaa/mykoplasmaa. Itsellä on varmaan joku uusi ”heinänuha”, kun ei meinaa millään loppua..!

Onnea Ninouk! :excited001

Tsemppiä kaikille muille piinailuihin! Toivottavasti tulis paljon plussia. :Heartred

Täällä tehti testi numero kaksi ja negaa näyttää. Tänään on/olis alkio 14 päivän ikäinen, joten jotain olis kyllä pitänyt jo testissä näkyäkin. Teen vielä viikonloppuna yhden testin ja virallisena testipäivänä maanantaina yhden, mut epäilen, että että tulos ei tästä muutu.

Takaisin