Helmikuun höpinät

alppa

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Heinämammat 2018
Marraskuiset 2021
Hurjaa vauhtia kuluu kuukaudet, kun nyt jo helmikuussa mennään :D
 
Menin tilaamaan Aliexpressistä dopplerin... Hintaa sille tuli postikuluineen jotain 25€. Sama käkkyrä (mun mielestä yhtä hyvän tai yhtä hepposen näköinen) maksoi suomalaisen jonkun terveysnettikaupan sivuilla 495€. Lueteltujen ominaisuuksien perusteella ei mitään eroa toiminnoissa. Melkoista..... Saapa nähdä, onko siitä tilauksesta mitään iloa. Josko se tois enemmän todentuntua tähän raskauteen. Ja jonkun tukivyön tilasin myös, katsotaan, onko siitä hyötyä. Selkä prakailee pahasti jo nyt. Eilen illalla itkin kun särki niin kovin. Tänään parempi siltä osin. Ois se nyt kiva niitä liikkeitäkin jo tuntea...
 
Esikoisesta käytin tukivyötä varsinki jumpassa ja mulla se toimi. Toivottavasti sullaki tepsis! Mullaki oli eilen selkä ihan järkyttävän kipeä, mut tänään ei oo ollu :eek:
 
Minun doppleri on alilta. Karvalakkimalli, toimii kuten pitääkin. Tilattiin myös tukivyö, joka jo tulikin. Kannattaa lukea niitä käyttäjäkokemuksia eri kokoisista tuotteista eli kokomerkinnöistä, aasialaiset naiset kun ovat kovin siroja meihin länkkäreihin verrattuna.
 
Minun doppleri on alilta. Karvalakkimalli, toimii kuten pitääkin. Tilattiin myös tukivyö, joka jo tulikin. Kannattaa lukea niitä käyttäjäkokemuksia eri kokoisista tuotteista eli kokomerkinnöistä, aasialaiset naiset kun ovat kovin siroja meihin länkkäreihin verrattuna.
Siinä vyön tiedoissa oli merkitty kokojen tuumamitat. Tarkistin ja s-koko oli ihan ok ainakin ilmoitettujen mittojen perusteella.

Just 20min sitte iski joku ihme kohtaus, alkoi kädet täristä ihan kunnolla, päässä huippas ja sellanen höttöolo, leposyke nousi 80:een. Edelleen pulssi korkealla, vaikka käsien tärinä loppui. Sellanen kumma härö olo koko kropassa. Soitin terveysneuvontaan, mut kun ei oo kuumetta tms ni sanoi että seuraile ja ma neuvolaan yhteys. Mut jos jatkuu tai pahenee ni päivystykseen.

Kellään mitään tietoa tai kokemusta tämmösestä??
 
^Mulla matala verenpaine on tehnyt tuota. Tai anoreksia-aikoina matalan verenpaineen ja syömättömyyden/alhaisen verensokerin yhdistelmä.
 
^Mulla matala verenpaine on tehnyt tuota. Tai anoreksia-aikoina matalan verenpaineen ja syömättömyyden/alhaisen verensokerin yhdistelmä.
No jaa, juu.... Matala verenpaine on kyllä mutta koskaan ei oo tollai alkaneet kädet täristä. Unohdin soittaa sinne neuvolaan ja kysyä asiasta, oli kiireinen työpäivä. Pitää huomenna koittaa muistaa soittaa. Voi tosiaan olla sitäkin; olin kuitenkin syönut joku muutama tunti aiemmin ihan hyvin (ruuan ja jopa jälkkäriä), eikä nyt oo kyllä painossa sillai muuta kuin et sitä alkaa kohta olla liikaa. :D

Onneks ei kuitenkaan tullut uudemman kerran toi olo. Saa nähdä, miten jaksaa nyt treeneissä tänään; pitää koittaa ottaa evästä mukaan, että saa heti sitten nostettua sokerit. Tänään ajoin lounaan jälkeen autolla työkohteesta kotiin, ja meinasin nukahtaa rattiin monta kertaa. Ei sovi mulle tuo syöminen ja sitten istuminen/keskittyminen johonkin tärkeään; pitää vissiin jatkossa varata aika jollekin minipäiväunille jossain piilossa, joka kerta syömisen jälkeen. Muuten ei tuu mittään.
 
^Mulla tuo tärinä tulee aina ennen kuin pyörryn. Siitä aina viimeistään tietää, että pitää istua hetki :D
 
Onko kokemusta voiko aurinkoihottumaa tulla, jos iho ei oo altistunut suoraan auringolle? Me ollaan Dubaissa just ja esikoisen selässä on ihan aurinkoihottuman tyyppistä näppyä. Selkä ei oo missään vaiheessa altistunut suoraan auringolle. Ainoo, missä on muutenkaan selkään aurinko ottanut, on uima-altaalla ja sillonkin on ollut koko ajan uv50-uikkari päällä. En kyllä tiiä mitä muutakaan toi vois olla.
 
^Mun mielestä voi. Ei kai se aurinkorasva sitä allergiaa vie veke. Jos ei lapsi oo kaapu päässä kulkenut, niin onhan se naama ainakin altistunut - ihottuma ymmärtääkseni voi tulla minne vaan. Jos pystyy, ni allergialääkettä ja kortisonirasvaa. On kyl ärsyttävä vaiva. Toinen, mikä tulee mieleen, on ihan vaan hikinäpyt? Mut ne ei kai oo sellasta yhtenäistä massaa kuis aurinkoihottuma. Jos se on hionnut siinä uikkarin alla ja siksi oireilee?
 
Mulla tuli mieleen myös hikinäpyt! Voi olla hyvin aurinkoihottumaakin. Lapsen iho on vielä ohuempaa ja reagoi herkemmin.
 
Huutelen tuolta elokuisten puolelta. :) Oon koko ikäni saanut aurinkoihottumaa ja tuli lapsena tosi herkästi myös Suomessa. Itsellä pidettiin etenkin ulkomailla auringossa / ulkona aina pitkähihaisia vaatteita liikkuessa ja uidessa. En tiedä mikä noiden uikkareiden ”esto” ihottumaan on mutta vesi kiiltelee ja heijastaa. Lisäksi uikkari saattaa liikkua päällä enemmän kuin pitkähihainen. Esim nyt aikuisena mulle ei siitä edes 50 suojakerroin ulkomailla ja se on aika kökkö, mutta nyt tulee paljon vähemmän kuin ihan pienenä :)
 
Toi uikkari on sellanen haalarimallinen joten se ei ainakaan oo päässyt liikkumaan. Sen lisäks uv-hattu, jonka takaosa suojaa myös yläselkää. Ei tossa hirveesti ihoa auringolle altistu. :D
abc3d9fec8b02634e072b98cb2fa6d8a


Muualla liikkuessa sit ollut pääasiassa rattaiden varjossa, mut välillä myös hetkittäim auringossa t-paita ja shortsit päällä ja sillon 50-aurinkorasvaa. Oliskohan ne sit kuitenkin hikinäppyjä. Täytyy seurailla. Ei onneks näytä vaivaavan mitenkään.
 
Tuo kyllä suojaa tosi hyvin, joten uskoisin ettei välttämättä ole ihottumaa. Aurinkoihottuma itsellä ainakin kutisee helposti ja menee aika punaiseksi, joten siitä aika tunnistettava.
Toivottavasti ei tule ainakaan enempää! Ihanaa reissua teille! :)
 
Toi uikkari on sellanen haalarimallinen joten se ei ainakaan oo päässyt liikkumaan. Sen lisäks uv-hattu, jonka takaosa suojaa myös yläselkää. Ei tossa hirveesti ihoa auringolle altistu. :D
abc3d9fec8b02634e072b98cb2fa6d8a


Muualla liikkuessa sit ollut pääasiassa rattaiden varjossa, mut välillä myös hetkittäim auringossa t-paita ja shortsit päällä ja sillon 50-aurinkorasvaa. Oliskohan ne sit kuitenkin hikinäppyjä. Täytyy seurailla. Ei onneks näytä vaivaavan mitenkään.

Aivan ihana lomakuva! :Heartred

Omaan lomaan on vielä muutama kuukausi kun huhtikuussa vasta odottaa viikon loma maltalle! :)
 
Star4, Malta on ihana. :Heartred Oon käynyt siellä kerran. Se vois olla kiva lastenkin kanssa. :)
 
Aika pahan näköinen toi selkä kyllä nyt aamulla on. :sad001
26683f68e9905b5e30dfb77aae50d8b9

En tiiä kutiseeko, mutta ei ainakaan yritä raapia sitä eikä näytä muutenkaan vaivaavan. Täytyy hakea jostain apteekista kortisonirasvaa. Meillä on täällä mukana vaan Bebanthenia. Sitä oon iltaisin laittanut.
 
Kieltämättä on kyllä ärhäkän näköinen :sad001 Onneks ei kutia!
 
Takaisin
Top