Tammikuun turinat :)

Käytiin miehen kanssa katsomassa niitä kapselikeittimiä ja piti sitten ostaa sellanen Nescafe keitin.
Samalla reissulla tosin tarttui matkaan myös kuivausrumpu :D :D
 
Kirputar, kerro sitte onko se kapselikeitin hyvä :) mua on jo kauan houkutellu ostaa sellanen mutten oo vieläkään saanu aikaseks :D
 
Meillä on ollut sellainen kapselikeitin jo kauan, saatiin 2 vai 3 joulua sitten lahjaksi. Ne kahvit on hyviä, tykkään varsinkin vanilja ja caramel latesta, ja se caramel kaakao :Heartred Maistuu ihan sille tummansiniselle naminamille :grin
 
Meillä on kanssa ollu pitkään kapselikeitin, ostin miehelle lahjaksi kun hän on suuri "erikoiskahvien" kuluttaja. Itse en juo mitään kahvilajikkeita, mutta meillä tuo keitin on saanut suuren suosion niin miehen kuin vieraiden keskuudessa. Tuntuu että kaikki kehuvat kilpaa niitä juotavia, ja meilläkin aina eri vaihtoehtoja josta saavat valita. Caramel latte on yksi suosituimmista meilläkin. :wink
 
Ostopaikasta riippuen 5-6€, että onhan ne hintavia, mutta me ollaan pidetty niitä vaan sellasena herkuttelukahveina :) Joskus sattuu löytämään tarjouksesta/päiväys menossa, Sjoella jos asuu/käy niin Sopurahassa oli nytkin jonkun 3€ niitä paketteja eikä ees ollut päiväyksellisiä :D

// ja tosiaan kahvista riippuen yhdestä paketista saa joko 8 tai 16 mukillista valmista juomaa. Jossain niissä on siis maito-juoma kapselit, ja jossan vaan juoma.
 
Oi sopuraha :Heartred just ostin sieltä sellasia käsisaippuoita eurolla, mitkä Vaasan combossa maksaa 3-4€ :D
 
Gigantissa nuo kapselit oli 3,90e/pkt :) ja verkkokauppa.comissa ainakin jossain vaiheessa oli vielä edullisemmin.
Kyllä mä ainakin tähän mennessä oon tykännyt tuosta ja makukahvit on hyviä! Pitäisi ostaa teekapseleita myös testiin jossain vaiheessa.
 
Eli nyt sitte tiiän mitä ostan ko tulee palkkapäivä :P
Mä rakastan kahvia mutten nyt voi juua sitä :/ en tosin oo ees uskaltanut kokeillakaan nyt.. välillä teeki aiheuttaa kauheen närästyksen.
 
Pitää pyytää anteeksi jos sain ihmiset huolestumaan siitä influenssa piikki asiasta, että neuvolassa sanottu ettei alkuraskaudessa saa antaa. Tuli ajatuskatko ja taapero häärimässä niin en saanut loppuun kirjoitettua ajatuksia.
Jännä oli lukea että muualla annetttu ja täällä se kanta. Täällä on tosiaan niin vaihtelevaa tuo neuvolatätien kannat asioista ja ehkä vanhentunuttakin tietoa valitettavasti.

Mites se olikaan, jos nyt oli kotona hoitamassa lastaan (kodinhoidontuella) ja jää äitiyslomalle niin eikös pitänyt ilmoittaa työnantajalle äitoyslomasta? Ja missä vaiheessa se piti ilmoittaa? Riittikö 2 kk?
 
Juu vähintään 2kk ennen ilmottaa työnantajalle et kotihoito vaihtuu äitiyslomaks.
 
Eilen tuli sit radi-diagnoosi. Jos siitä nyt jotain hyvää keksii, ei ainakaan tartte mennä enää toista kertaa rääkkäämään itteensä sokerirasitukseen. Paastoarvo oli koholla, muut paljon alle raja-arvojen. Todennäkösesti mun flunssa/antibioottikuuri saatto vaikuttaa tulokseen, mutta mun oli pakko mennä sinne, kun viikkoja oli kuitenkin jo 17+0, kun kävin rasituksessa viime pe. Olin venyttäny menoa jo monta viikkoa, kun tulin kipeeks enkä saanu ultratädiltä enkä lääkäriltäkään lupaa mennä kuin vasta nyt. Tuo ruokavalion älytön tarkkailu ei oo vaan mun juttu. Enemmänkin pitää tsempata säännöllisten ruoka-aikojen kanssa. Tarkkailen arvoja nyt kotona eikä tartte kaikkia ees ottaa joka päivä. Tärkeintä olis saada noi aamuarvot joka päivältä, muuten voi vaihdella päivä- ja iltaruoan välillä.
 
mahassa outo tunne ollut koko päivän. --> yritin kuunnella doblerilla sydänäänet --> ei kuulunut.. mietin soitanko neuvolaan --> soitin ja menin käymään.

Pelko rinnassa 20minuuttia odotin kun neuvolantäti yritti saada sykkeet kuuluviin. Ja ei se saanut :sad001 Aamulla menen heti 8.30 uudestaan ja jos ei löydy ni lähete gynenpolille.

Ei kuulemma vielä kannata heittää kirvestä kaivoon mut pienellä varauksella kuitenkin jo valmistautua.

Rv17+2 ja vielä toissailtana kuului äänet ja liikkeet kotona.
 
mahassa outo tunne ollut koko päivän. --> yritin kuunnella doblerilla sydänäänet --> ei kuulunut.. mietin soitanko neuvolaan --> soitin ja menin käymään.

Pelko rinnassa 20minuuttia odotin kun neuvolantäti yritti saada sykkeet kuuluviin. Ja ei se saanut :sad001 Aamulla menen heti 8.30 uudestaan ja jos ei löydy ni lähete gynenpolille.

Ei kuulemma vielä kannata heittää kirvestä kaivoon mut pienellä varauksella kuitenkin jo valmistautua.

Rv17+2 ja vielä toissailtana kuului äänet ja liikkeet kotona.

Kauheeta mikä paniikki varmasti :sad001 toivotaan kuitenkin että pieni olisi vain piiloutunut niin hyvin unille ettei liikkeitä tunnu tai ettei dopplerilla löydä !
Tsempit raastavaan odotteluun :Heartred
 
Eufemia, :sad001 Varmasti pelottaa ja jännittää.
Toivotaan et vauva vaan oli huonossa asennossa ja huomenna kaikki olis hyvin :Heartred
 
Voi Eufemia, tsemppiä huomiselle, toivottavasti kaikki nyt kuitenkin olisi hyvin! :Heartred
 
Takaisin
Top