Oireet ja himot

Täällä kans sama, että ei mikään täysi mielenrauha oo, kun niin oireetonta on. :/ Eniten pelottaa jostain syystä jos jotain olisikin vauvalla vialla, siis jotain rakenteellista, tuntuu että niitä uutisia kuullut/lukenut lähiaikoina useampia. Onneksi on doppleri kotona jolla voi kuunnella edes sydänääniä halutessa..

Täällä kans sama, että ei mikään täysi mielenrauha oo, kun niin oireetonta on. :/ Eniten pelottaa jostain syystä jos jotain olisikin vauvalla vialla, siis jotain rakenteellista, tuntuu että niitä uutisia kuullut/lukenut lähiaikoina useampia. Onneksi on doppleri kotona jolla voi kuunnella edes sydänääniä halutessa..

No niinpä. Jotenkin vielä kun on kaksi tervettä lasta saanut, niin tuntuu mahdottomalta että kolmaskin olisi terve. Jännittää kyllä niin kovasti se ultra (johon on muuten tasan 2 viikkoa enää[emoji15]). Onneksi huomenna on mulla se neuvolalääkäri sentään niin jos ne sydänäänet rauhoittaisi ees päiväks..

Nyt starttas rv 18+0 ja edelleen huono vointi ja pahaolo vaivaa. Välillä oksennukseen asti. Jotenkin meinaa usko loppua siihen et tää mukama joskus loppuis... tissitkin niin armottoman kipeät...

Voi omppu15, koeta jaksaa!:) Täällä kans voidaan edelleen pahoin lähes joka päivä, välillä pitää oksentaa ja välillä ei. Syö kyllä mieltä tämä tilanne, tuntuu kovin epäreilulta muita lapsia kohtaan kun äiti on päivittäin niin huonovointinen ja väsynyt ettei kykene edes ulos lähtemään :blackeye::banghead: Yhtään himoa en ole vielä tämän raskauden aikana ehtinyt kehittää kun en ole vielä löytänyt yhtään ruokaa jota ois kiva syödä ja josta tulisi hyvä olo

Mulla nyt päivittäin tota pyörrytyksentunnetta. Vielä en oo pyörtynyt, mut päässä tuntuu tosi pahalta ja just siltä miltä hetkeä ennen kun taju lähtee. Liekö sitten kohtu öisin painanut sinne jonnekin laskimoon kun selällään nukkuu, se kun voi vissiin aiheuttaa tällästä. Pitäis myös juoda vettä ihan tolkuttomia määriä.. Pahin jos seisoo esim yli 20 min paikallaan. Ja lepoa tarvii hirveesti. Pakko istahtaa paristi päivässä lepäämään, kun alkaa tulla venymiskipuja ja tota heikotusta. Nyt päätin etten tee enää pitkiä päiviä töissä. Teen siis toisinaan aamu+ilta kahdessa eri paikassa, nyt perjantaina tein viimesen ja totesin ettei jaksa enää :sad001

Mulla on välillä ollu hankala olla töisä, ku mulla on työpöyän ääresä satulatuoli jolla istuessa tullee paha olo. Toisella konttorilla pöydässä ei säätömahdollisuutta, tuolilla istuessa pöytä liian korkee ja seistessä liian matala. En myöskään pysty seisomaan kauaa. Toisella konttorilla säätömahdollisuus pöyäsä kyllä on, mutta eipä se nouse mulle tarpeeks korkeelle, ku oon niin pitkä[emoji21] sielä sentään satulatuolin saa sopivalle korkeuelle pöytään nähen. Mietin täsä jo, et miten pärjään, ku tammikuulle on merkattu enemmän vuoroja "huonompaan" paikkaa..

Nyt starttas rv 18+0 ja edelleen huono vointi ja pahaolo vaivaa. Välillä oksennukseen asti. Jotenkin meinaa usko loppua siihen et tää mukama joskus loppuis... tissitkin niin armottoman kipeät...

Onko sulla tutkittu kilppariarvot? ..mulla pahoinvointi jatkui, ne tutkittiin ja syy pahoinvoinnille selvisi kun nuo arvot oli koholla.

Ei oo tutkittu, mut onneks ei oo vielä ollu syytä periaatteessa miks niitä tutkia. Pahoinvointi mulla on ollu sellasta et sen kanssa on kuitenkin pystynyt elämään. Mä tykkään saunoa, mutta tiedän myös sen et saunominen lisää mulla huonoa oloa, joten osa aivan itse aiheutettua. Toisaalta, kun tiedän sen niin käyn vain saunassa lämmittelemässä ja tulen äkkiä pois. Ja yks mikä kans mulla vaikuttaa huonoon oloon/ pahoinvointiin on väsymys ja levon puute.

Ei oo tutkittu, mut onneks ei oo vielä ollu syytä periaatteessa miks niitä tutkia. Pahoinvointi mulla on ollu sellasta et sen kanssa on kuitenkin pystynyt elämään. Mä tykkään saunoa, mutta tiedän myös sen et saunominen lisää mulla huonoa oloa, joten osa aivan itse aiheutettua. Toisaalta, kun tiedän sen niin käyn vain saunassa lämmittelemässä ja tulen äkkiä pois. Ja yks mikä kans mulla vaikuttaa huonoon oloon/ pahoinvointiin on väsymys ja levon puute.

Minä suosittelen ehdottomasti noiden kilppareiden tutkimista!! Aivan samalta kuulostaa kun minulla. Ei se pahoinvointi niin hirveää ollut, että olisi sängynpohjalle vetänyt, mutta jatkuvaa ja turhauttavaa. Ja tuo väsymys on myös kilppareiden oire!

Kutiaako muilla rinnat? Mulla kutiaa ja oon miettinyt liittyykö se rintojen kasvuun vai johonkin muuhun.

Mulla kutiaa ja herranjumala miten paljon. Rasvaus, raapiminen ja öljyäminen ei auta. Paras tähän mennessä ollut apteekin puhdas ihoöljy, mutta kun ei töissä jouda tissejään öljyämään. Liivit ja paidat ihan ihonpalasissa työpäivän jälkeen, kun ehtii kuivua iho niin pahasti. :(

Mulla kutiaa rinnat ja välillä on iho ihan punainen. Turvoksissa eivät erityisemmin ole. Muutenkin iho on tosi kuiva, naamasta lähtee ihoa, apteekista piti hakea kallista rasvaa.. nenä on myös niiin kuiva, että en tiiä mitä tekis. :( muuten on oireetonta eloa. Mieliala kyllä on erittäin vaihteleva ja mieliala matalalla. Liikkeitä kyllä on pikkuhiljaa alkanut tuntua ja muutama päivä sitten kaveri oli neuvolassa vielä voimissaan. Maha ei tunnu kasvaneen, lukuunottamatta ajoittaista turvotusta. Onko muilla jo maha selkeästi kasvanut?

Kärsiikö kukaan muu täällä raskausaivoista? Musta on tullut ihan älyttömän hajamielinen!! Oon normaalistikin vähän sellainen haahuilija ja hajamielinen professori, mutta nyt menee kyllä ihan överiksi. Saatan avata monta kertaa putkeen puhelimen katsoakseni jotain, mutta joka kerta vaan unohdan mitä piti katsoa. Puhun myös ihan mitä sattuu ja unohtelen sanoja.

Voiko aivotöistä saada sairaslomaa, kun mistään ei tuu mitään :rolleyes:?

Kärsiikö kukaan muu täällä raskausaivoista? Musta on tullut ihan älyttömän hajamielinen!! Oon normaalistikin vähän sellainen haahuilija ja hajamielinen professori, mutta nyt menee kyllä ihan överiksi. Saatan avata monta kertaa putkeen puhelimen katsoakseni jotain, mutta joka kerta vaan unohdan mitä piti katsoa. Puhun myös ihan mitä sattuu ja unohtelen sanoja.

Voiko aivotöistä saada sairaslomaa, kun mistään ei tuu mitään :rolleyes:?

Sama!! Samaistun joka sanaan!! T. Tavallisestikin hajamielinen, mutta nyt super-hajamielinen :D

Juu pihalla ollaan kuin lumiukko! Yks päivä puhelin oli jääkaapissa, puin pienemmälle veljensä vaatteita päälle ja pyykit oli koneessa ainakin 3 päivää. :p

Odottanut lanttulaatikkoa jo monta viikkoa, tänään sitten ostin. Ihan intoa täynnä sitä sitten maistoin ja lanttulaatikko maistui ihan kamalalta. Mä en kestä tätä, raskaus rajoittaa syömästä jo suositusten takia ja vielä kun makuaisti on ihan outo. Pahoinvointikaan ei ole antanut periksi vaikka viikkoja tänään 20+0. Nyt tuntuu että joulupöydässä ei ole mitään mitä voin syödä.:depressed:

Eikä Dulcis sulla vieläkin tuo vaiva? Siis toi on hirveetä! Viel ilon koko syömisestä! Mulla tuo meni ohi pahoinvoinnin kanssa yhtä aikaa muutama viikko sitten. Toivottavasti sieläkin helpottais toi vaiva!

Nuttu, täälä on masu kasvanut jo niin ettei saa enää isolla villapaidallakaan peitettyä. Pakko on ollut jo alkaa rasvailemaan kun tuntuu välillä niin pinkeältä iho. Varmasti sielläkin pian masu kasvaa, niin paljon on kiinni ruuminrakenteesta sekin kuitenkin :)

Täällä pitkästä aikaa sai taas aamun aloittaa oksentamalla aamupalan ulos. Juuri tietysti silloin kun pitäisi jo töihin olla menossa. Ja RyHät aivan järkyttävän pahoina taas, ei tätä jaksa kohta enään kuunnella.

Takaisin