Hankinnat

marinellahi83

Supliikin supersankari
Heinämammat 2018
Helmikuiset 2021
Tänne vois kirjotella mitä kaikkea hankkii, kannattaa hankkia tai on jo hankkinut vauvelille :)
 
Meillä odotetaan esikoista, niin hankintalistalla on useita juttuja.. Kestovaippoja olen ostanut käytettynä useampia erilaisia ja sen lisäksi löytyy jonkin verran vaatteita. Olen antanut itselle luvan hommata jo yritysaikana asioita; helpottanut omaa pitkää taivalta.

Luulen ystäviltä saavani jonkun verran käytettynä tavaraa. Sitteri ja puuhamatto ovat jo kuulemma tulossa
Tavaroiden saamisessa itsellä on se ongelma etten halua turhaa tavaraa ja olen aika tarkka..
 
Ite hommasin liikaa turhaa tavaraa sillon esikoista ku ootin. Toki suurimman osan sain joltain kaverilta/tutulta ja osan ostin kirpparilta.

Toiselle lapselle sitte onki jo tavaraa jo ennestää, joten paljoa ei mitään ei tartte hommata. Esikoisen vaatteita oon aika paljon laittanu pois ihan siitä syystä ettei meillä oo varastoa/säilytystilaa missä säilyttää kaikkea, mutta kirpparit on hyviä, niistä löytää halvalla hyviä vaatteita :)
Mulla on myös manduca ja kaks kantoliinaa, mutta se manduca ei sopinu mun selälle, joten haluaisin kokeilla Tulaa. Trikooliina oli hyvä vastasyntyneellä, mutta sitä puuvillasta en jaksa opetella käyttään. Rengasliinaa olis kiva kokeilla. Mun selkä vaan oon huono 10v takasen loukkaantumisen takia joten noi kantamiset ei välttämättä mulle kuitenkaan sovi.

Rattaat myös mietityttää. Meillon Britaxin rattaat, mutta varmaan myös tuplarattaille tarve, ku esikoinen on vasta reilu 2v sitte heinäkuussa, joten lenkkeily kahen lapsen kans yksöstenrattailla ei onnistu :) ja muutenki varmasti kaupassa/kirppareilla käynti on helpompaa tuplarattaiden kans.
 
Mulla on jo viime vuonna hankittu pinnasänky. Sain sellaisen retropinniksen kahvipakettia vastaan. Siistit rattaat on myöhempää varten jo varastossa, dyykattu roskalavalta. Vaunut pitäisi ehkä koittaa dyykkiä jostakin, tai hommata kirppikseltä/kierrätyksestä. Ei vaan vielä tiedä, onko kyydissä 1 vai 2, niin hiukan hankaloittaa... :D Sellainen keinuhevonenkin on tullut ostettua. No, keinu-Ihaa se kyllä on. Mutta sitteri ja muut.... Mä menen 3vkon kuluttua tuonne rapakon toiselle puolelle, siellä on tosi hyvää kamaa kirppiksillä. Just esim. se sitteri ja hoitoalusta tarkoitus hankkia sieltä... Rintapumpun hankin sieltä jo, maksoi kokonaiset 2€. Mut voi olla, että menen autolla vasta joskus ens vuonna ne Uuskasutuskeskukset tyhjentämään, kun on turvallisemmat viikot. Riippuu, mitä sieltä löytyy nyt.

Kantoliinat ja -reput kiinnostavat, ja syöttötuolin osalta mietin, voisiko ostaa vain sellaisen pöytään kiinnitettävän mallin. Tilanpuutteen takia näitä mietittävä. Toisaalta haluaisin sellaisen kuin itsellä joskus oli, semmonen tuoliksi ja pöydäksi muuntautuva. Niitä asioita, joita ei käytettyinä saa, pyrin hankkimaan ekologisina versioina. Fleecetuotteita ei ainuttakaan, ne vasta hirveitä saastuttajia onkin... Ja muovista mahdollisimman vähän mitään.

Tutit meinaan tilata Kanadasta, jos vaan toimittavat mannertenvälisesti, siellä on Arborèka-merkkisellä puisia tutteja. Siis toki imuosa ekomuovia. Jos ei onnistu, niin pyydän puuseppäkaveria tekemään tai teen ite. Joku pakkomielle tuossa asiassa.

En mä oikeasti tiedä, mitä sitä ees tarvitsee, mikä on turhaa ja mikä ei. Saatan tehdä aika paljon itse, esim. leikkimaton ne kaaret puusta, samoin ne roikottimet siihen... Se pöytään kiinnitettävä syöttötuolikin ois sellainen, joka oltava puuta, joten voipi mennä askarteluksi sekin, ellei ulkomailta netistä löydy.

Mitä vähemmän juttuja, sen parempi. Yks tammikuussa synnyttävä kaveri meinaa pinnasängynkin tms. vuokrata jostain, niin ei tarvitse rojujen jäädä nurkkiin pyörimään.

Nyt on käynnissä ensin omien rojujen raivausprojekti, jotta ylipäänsä saisi mitään vauvatarvikkeita mahtumaan. Tosiaan kaksio, ja hölmö pohja säilytysratkaisujen kannalta, kun joka seinällä (poislukien naapurin ja mun kämpän väliseinä ja makuuhuoneen+olohuoneen väliseinä) on ikkuna. En tiedä, minne sitä kaiken tunkisi. :sad001
 
Meillä on esikoisen jäljiltä vaatteita niin paljon säästössä, että periaatteessa ei tarvis ostaa yhtään. Eri asia tietty, jos uusi tulokas onkin tyttö...ehkä sitä sit haluais hankkia jotain sinisten autobodyjen rinnalle :rolleyes: Kätevää olis, jos ois poika tulossa, niin olisi valmiina tosi hyväkuntoisia vaatteita ensimmäisiksi vuosiksi. Toki ollaan tykätty pojallakin käyttää paljon värejä, joten suurinosa käy mainiosti tytöllekin. Ei ole pelkkää sinistä traktori- ja kaivurikuosia kuitenkaan :grin

Hankinnat on joitain pieniä juttuja. Turvakaukalo, vaunut, pinnasänky, hoitoalusta jne on kyllä tallessa :)
 
Meillä on pinnasänky vm. 1980. Samassa sängyssä on äiti ja esikoinen nukkuneet ensimmäiset unensa :love7
 
Meillä on pinnasänky vm. 1980. Samassa sängyssä on äiti ja esikoinen nukkuneet ensimmäiset unensa :love7
Se mun pinnikseni lienee samaa ikäluokkaa, siinä on yhdessä pinnassa sellaiset värikkäät pallot. Muistelisin omassani olleet sellaiset myös. Patja pitää kuitenkin ostaa, mistähän niitä..... Jos tuleekin kaksi, niin kai ne siihen yhteen pinnasänkyyn mahtuu...? :P
 
Meillä on samanlainen pinnis :) ne pinniksen päädyt on mun vanhasta sängystä ja reunat miehen vanhasta sängystä. Piti vähän kikkailla noin ku puuttuu jotain osia miehen sängyn päädyistä. Ja syöttis meillon mun vanha muovinen, minkä saa pöydäksi ja autoksi :D ja ollu todella monella lapsella senki jälkeen :)

Me asutaan 2-kerroksisessa ja todella vanhassa omakotitalossa, ja täällä on todella huonot säilytysmahollisuudet/-tilat, joten oon joutunu paljon laittaan tavaraa pois käytön loputtua. Lisäks meillon aika paha hiiri-ongelma, alkaa aina näin syystalvesta ja kestää kesään asti, joten seki rajottaa huoneiden käyttöä pahasti :sad001
 
Meillä esikoisen jäljiltä löytyy vielä kaikenlaista. Tarkoitus olisi ennen pikkukakkosen syntymää ostaa ja opettaa esikoinen juniorisänkyyn nii Ei tarttisi toista pinnasänkyä ostaa.
Tarkoituksena olisi ostaa myös sisarusrattaat/vaunut jotta ulkoilu olisi helpompaa. Miehen kansa vain pähkäillään että minkälaiset.

Tajuttiin myös eilen illalla että tarvitaan autoon uusi kaukalo pienelle kun esikoisen kaukalo annettiin jo eteenpäin.
 
Meillä on kahden edellisen jäljiltä vaikka mitä. Sitteri ja sisarusrattaat täyttt hommata kun nuorimmalle ja tälle tulee ikäeroa vajaa 2 vuotta. Toki jos tyttö tulee niin pitää sitten poikien vaatteet myydä ja ostaa jotain tyttömäisempää. Tämä kun on todennäköisesti meidäm viimeinen vauva niin haluaisin hommata unipesänkin. [emoji4] Trikooliina löytyy ja tula. Tulalla on tosi hyvä kantaa! Haluaisin hommata kantotakin itelleni että vois kantaa sitten ulkonakin kunnolla ilman että pitää topata vauvaa täyteen. [emoji4]
 
Me ollaan pohdittu että pyritään aikapaljon käytettynä hankkimaan tai kavereilta lainaamaan. Mutta ostetaan todennäköisesti kuitenkin pinnasänky.

Mulle on itselle tosi tärkeää ettei lasta pueta sukupuolen mukaan, esim. joko vaaleanpunaiseen tai vaaleansiniseen. Tai jos on traktoreita niin kyllä se tytöllekin käy samoin kuin sydämet (yms) pojille. :) Mukavat, kivat ja kestävät vaatteet on etsinnässä.

Meillä ei ole autoa, pitääkö silti hankkia turvakaukalo? :confused: Ehkä semmoisen voi lainata jostain jos tulee tarve?
 
Meilläkin esikoiselta aikalailla kaikki mahdollinen tallessa :happy:

Sisarusrattaat on ainut isompi hankinta, joka täytyy tehdä :)
 
Ite hommasin liikaa turhaa tavaraa sillon esikoista ku ootin..
Tätä mä vähän pelkään, samoin että me saadaan kaikkea turhaa.. Mä kun en osaa olla kiitollinen tavarasta jota en tarvitse :sad001

Mulla on kanssa ollut pitkään omakotitalon raivausprojekti käynnissä konmarin hengessä. Oon sen jäljiltä alkanut entistä tarkemmaksi.

Laskin äsken, että mulla ois s/newborn kokoa kestiksiä 20+ kappaletta, eli niitä ei tarvita enempää. Bodyja kokoa 50 on kolmet housuineen, niitäkään en enempää itse osta.

RanaRidibundan asenne kuulostaa ihanalta löydän itsestäni samoja piirteitä mutta samanlaista tekijää ei musta löydy
 
Meillä ei ole autoa, pitääkö silti hankkia turvakaukalo? :confused: Ehkä semmoisen voi lainata jostain jos tulee tarve?
Mä en ostais sun tilanteessa, jos ette autoile niin mitä sillä tekee.. Sen sijaan kartoittaisin mistä saisi lainattua tai vuokrattua kivasti. Samoin mietin synnäriltä kotiutumista..
 
Mäki oon lukenu sitä konmarin kirjaa ja siitä oonki saanu inspistä siivota asuntoa :) mä voisin myydä puolet meijän tavaroista pois ku on ihan turhia, mutta mies ei anna. Se ku haluaa säästää kaiken mahollisen, koska ne saattaa joskus 50v päästä olla tosi arvokkaita..

Mä mietin niitä sisarusrattaita. Halusin sellasen mihin saa erikseen kovan vaunukopan kiinni, ja olis iso plussa jos sen ratasosan sais käännettyä kasvot tai selkä menosuuntaan. En vaan oo löytäny muita tällasia muuta ku Emmaljungan ja bungaloo (vai mikä ny onkaan) ja ne on käytettynäki ihan järkyn kalliita :/ carenat ois halvat mutta niihin kaikkiin malleihin ei saa kovaa koppaa eikä istuin osaa saa käännettyä. Lisäks pitäs olla kunnon renkaat et kulkee hyvin hiekkatiellä.
 
Tätä mä vähän pelkään, samoin että me saadaan kaikkea turhaa.. Mä kun en osaa olla kiitollinen tavarasta jota en tarvitse :sad001

Mulla on kanssa ollut pitkään omakotitalon raivausprojekti käynnissä konmarin hengessä. Oon sen jäljiltä alkanut entistä tarkemmaksi.

Laskin äsken, että mulla ois s/newborn kokoa kestiksiä 20+ kappaletta, eli niitä ei tarvita enempää. Bodyja kokoa 50 on kolmet housuineen, niitäkään en enempää itse osta.

RanaRidibundan asenne kuulostaa ihanalta löydän itsestäni samoja piirteitä mutta samanlaista tekijää ei musta löydy
No, sen näkee sitten,kuinka paljon energiaa mulla on tehdä asioita... Mut pyrkimys on ylevä. :D Ja en mä mikään puuseppä ole, mutta ihan kätevä käsistäni, ja pyrin aina viimeiseen asti korjaamaan ennen kuin heittäisin pois. Parittomista sukistakin tein viime vko koiranlelun, sulloin kaikki parittomat yhden sukan sisään ja siinäpä lelupötkylö. Ja koirat tykkää, eikä maksanu mittään tai kuormittanut ketään. :D Mut mulla on valitettavasti sama vika kuin miehelläsi, "saatan tarvita tätä vielä joskus", myt myös se ongelma, et aina olen tarvinnutkin. Joten roinaa on. Tyhjennysproggis käynnissä, mutta ilman Konmariakin selviän, musta se on vähän liian raju, ja mä voin tohon tarkoitukseen käyttää yhtä siivoushullua kaveriani. :D
 
Mä oon miettinyt noita sisarusrattaita ja haluaisin sellaiset missä sais kasvot työntäjään päin ja olisi tilava tavarakori koska autoa ei tosiaan ole. Ja pitäisi vielä mielellään mennä yhdenkin kanssa. Noi bugaboot taitaa olla ainoat näillä kriteereillä mutta niihin lompakko tuskin taipuu. Mountain buggyt on kans mietinnässä mutta niissä tosiaan ei saa ratasosaa kasvot työntäjään päin. :sad001 hankalia nämä. Ja turvakaukalosta sen verran että ollaan kyllä oma hommattu vaikka autoa ei olekkaan. Eipä ole tarvinnut metsästää lainaan kun sattuu tarve tulemaan.
 
Meillä ei ole autoa mutta ostettiin esikoiselle silti kaukalo. Ollaan sitä kuitenkin aika paljon tarvittu niin hyvä hankinta oli.
Ostettiin myös tosi hyvät vaunut, Hartan topline x nii ärsyttää ku niihin ei kait saa sisarusistuinta. En haluis ostaa uusia vaunuja, toki vois aluks kokeilla sitä seisonta juttua.
 
Seisomalaudan mäki haluisin jos b-motioneihin sellasen saa. Sitä vois käyttää sitte pienemmillä reissuilla ja varmasti sitte vuoden päästä jo hyödyllisempi ku sillon ehkä esikoinen jaksaa seistä kauemmin.
 
Mietityttää vaan että tuskin 2v kauheen hyvin sellaisessa jaksais matkustaa. Pitää vähän miettiä mitä tekee sit jos nyt sinne asti päästään tän raskauden kanssa :)
 
Takaisin
Top