Toukokuun turinat

Hemppa87

Kommentoinnin ninja
Maaliskuun äidit 2019
Kesäkuiset 2021
Helmikuiset 2024
Taas menty uutta kuukautta jo monta päivää eteenpäin, kyllä aika rientää nopeaan. Meillä asustaa nykyään kiljuhanhi, isi sanoi et tarvitsee peltorit, vaikka hyvin aamulla uni maistui toisen kiljuessa vieressä.
 
Kuulostaa Hemppa tutulta, meillä asuu poika nimeltä kieku, omaa ääntä pitää testailla mitä hassummin ääntein.
Ihanaa kun on kevät! Käytiin just miehen ja pojan kanssa pikku luontoretkellä, ihan tommosella ulkoilualueella, poika kantorepussa. Hyvin viihtyi ja otti pikku tirsatkin.
 
Täällä on nautittu näistä vähäisistä lämpimistä päivistä ulkoillen. Mummi on treenannut ja kanniskellut poikaa ulkona sylissä niin poikakin on saanut nauttia ulkoilusta ja ihmetellä ulkoilmaa, varjot oli ihmeellinen ja hauska asia! :D tänään poika oli toisella mummolla mukana grillailemassa. Turvakaukalosta katseli grillaustouhuja.
Nyt saa kyllä miettiä miten pukea lapsensa kun on vielä kumminkin viileä mutta ettei tulis liian kuuma. Oon saanu muutaman kerran nostaa vaunuista hiestä märän lapsen ja kerran olikin sitten posket kylmät...
 
Meillä pikkuinen hurmasi tänään minun enoni vaimoineen.. käytiin päiväreissu Oulussa kun enoni oli ostanut pyörän meidän esikoiselle.. Tyttö oli oma aurinkoinen itsensä ja hyvin jaksoi 200km suuntaansa, nukkui lähinnä.
Tuo pukeminen on tällä hetkellä kyllä vaikeaa, kun on kuitenkin ihan talvi vielä, välillä aurinko lämmittää ja kohta sataa jo lunta.. on ollut niin erikoinen kevät, tosi vaihtelevat säät. Monesti olen katsonut ulos, että on niin hyvä ilma että voi laittaa vauvan kantoliinaan, mutta ennenkuin on ehditty ulos asti niin on tullut ihan kamalan kylmä ja synkkä ilma..
 
Komppaan tuota pukemiseen vaikeutta! Vieläkö pidätte vaunussa makuupussia?

Meillä on poju muuttunut varsinaiseksi seuramieheksi eikä enää juuri viihtyisi itsekseen lainkaan!
 
Minä pidän vielä makuupussia vaunuissa, jätän sen vain auki jos sattuu lämmin ilma. Lähellä nollaa on lämpötilat enimmäkseen, ja aamuisin varsinkin on viileää kun saattaa olla vielä yöpakkasia.
Katselin tänään aamulenkillä että metsässä jo kuusenperseet on sulanut, ja siellä täällä lumettomia laikkuja.. kyllä se kesä varmaan ennen juhannusta tulee :)
 
Meillä on lämpöpussi vaihdettu äp makuupussiin ja alla on ohuehko fleeceväliasu ja tumput ja villasukat ja on juuri sopivasti päällä. Välillä tuulee niin kovaa että pakko olla väliasu ja makuupussi, kauppareissulle saattaisi lämpimänä päivänä mennä ihan farkut ja hupparikin.
 
Meillä asustaa pieni kuumakalle, makuupussi on otettu vaunuista pois. Yleensä mennään nyt niin, että sisävaatteiden päällä on neuletakki, lapaset, villasukat ja pipo. Sen lisäks on sitten neulepeitto kopassa. Ja tämä näyttäis olevan hälle sopiva, aiemmin oli aina ihan hiki päässä kopassa, nytkin vielä ennemmin lämmin kuin kylmä, niska on aina lämmin kun kokeilee.
 
Ihmettelin viime yönä, kun vauva heräili koko ajan itkemään. Aamulla selvisi syy, kun mies bongasi pari hammasta alhaalta. Miten muilla on mennyt hampaiden tulo, onko vauva ollut pitkään itkuinen?
 
Meillä näkyy hampaat varmaan puhkeevaan hyvin pian, näkyy jo kohdat mistä ne tulee :) Viel ei kiukkua niitä ainakaan.
 
Meille tulee ekat hampaat vasta joskus vuoden iässä :wink

Meillä asuu riikinkukko, ihanaa kiljahtelua. :Heartred Sit on sellaista beatboxausta :D aamulla on kyllä tosi kovat höpinät muutenkin, ite vaan torkun niin pitkään sängyssä, kunnes poika tylsistyy vieressä makoiluun tai kun pojan pälpätys piristää mua tarpeeks :D ..oon tainnut jäädä perhepedin vangiksi, ei oo jaksamista nousta yösyötöillä :D Ehkä nukumme näin, kunnes yösyötöt loppuu.
 
Meillä poika nukkuu nyt alkuyön omassa pedissä, joka sivuvaununa. Sitten yöllä toisen syötön aikaan yleensä otan vauvan viereen loppuyöks. Hän kun nukahtaa rinnalle, enkä osaa yhdeltä kyljeltä imettää molempia rintoja, niin siinä vaiheessa tulee viereen, kun pitää siirtää mun toiselle puolelle. Ja mä kyllä vaan tykkään nukkua vauva vieressä :Heartred
Täällä pojunen otti ja pyöräytti ittensä kokonaisen kierroksen ympäri. Ähräs itseään selältä mahalle, ja kun sai toisen käden mahan alta heilautettua, tulikin vauhtia niin, että pyörähti takas selälleen :D vähän aikaa katto hämmentyneenä ja sitten alkoi hihkua innoissaan.
Mä oon koittanu katella suuhun, et tekiskö hampaita, kun jäytää kaikkea, mut ei vielä mitään näy ainakaan.
 
Meillä on ollut muutama viime yö vähän levottomia, toissa yönä vauva heräsi kolmelta ja oli sitä mieltä että haluaa jutella vain.. otin sitten viereen ja sain nukahtamaan rinnalle, nukahdin itsekin ja tunnin päästä heräsin niin siirsin tytön omaan sänkyynsä.. minulla menee joka paikka niin kipeäksi kun vauva on vieressä, varmaan kokoajan on jännitys kropassa ettei kierähdä vauvan päälle. Tuntuu että kokoajan saa olla imettämässä, varmaan tiheän imun kausi menossa.
Ahkerasti tyttö tekee vatsalihasliikkeitä sitterissä, kun haluaisi istua suoremmassa, meillä on säädettävä sitteri mikä on nyt säädetty köllöttelyasennolle..
 
Mullakin on joka kolkka kipeänä tuosta nukkuma-asennosta.
Ihan hirveen kovaa istumaharjoittelua kyllä tulee joka paikassa. millon siinä syöttötuolissa voi ruveta istuttamaan tuettuna? Eipä meillä kyllä ole edes vielä syöttötuolia :D
 
Mä kyselin lääkäriltä tosta istumisesta, se sano et sit ku vauva pysyy niin ettei se me "kaksinkerroin" ja ei tietty aamusta iltaan siin istuta.. Vaik meil on jämäkkä toi poika, niin kyllä aattelin siihen puoleen vuoteen oottaa.
 
Hyvää äitienpäivää kaikille!
Meillä poika on pistänyt parastaan ja huutanut aamuviidestä asti. Hädintuskin jaksaa silmiä pitää auki enää, mutta rauhoittua ei ainakaan voi
 
Hyvää äitienpäivää kaikille! Me mennään mummolan kautta makkaranpaistoon, ihana aurinkoinen päivä viimeinkin, lumisateiden jälkeen.
Eilen leivottiin esikoisen kanssa suolainen piirakka, sitä sitten syödään kotona "kakkukahveilla".
 
Takaisin
Top