Painon ja kehon muutokset

Pilvikirsikka: Pitänee katsella jos semmosia Belly-juttuja löytyis vaikka alennuksesta, niin voisi raaskia ostaa ja kokeilla toimivuutta :)
 
Mulla ollu nyt toi anitan selkä tuki käytössä ja ainakin se auttaa näihin selkäkipuihin. Et aion kyllä hommata sitten sen vatsatuen myös synnytyksen jälkeen.
 
Mulla on nyt (20+4) tullu suunnilleen 3kg painoa plussan jälkeen, mut eipä sitä kauheest tarttekaa tulla kun on ennestäänkin ylipainonen... esikoisesta tuli 9kg koko raskauden aikana...
 
Mulla Penni sama ajatus, että tuntuisi oudolta/hurjalta ylittää seitsemänkympin raja, kun aina painanut 53-58kg. Nyt meni onneksi vasta 60kg rikki, saa nähdä kuinka paljon loppuraskauden aikana saan painoa. Etenkin kun tykkään nyt liikaakin syödä herkkuja, eikä sitä kuuluisaa selkärankaa tunnu mistään löytyvän.

Onko muuten kukaan ajatellut hankkivansa sellaista tukivyötä (en muista nimeä), mikä lukemani mukaan pitäisi nopeuttaa/auttaa raskauden jälkeistä palautumista? Mietin vain onko se ihan hölynpölyä, vai auttaako oikeasti.

Täällä samat kauhistelut painon kanssa! Aikuisiällä oon myös painanut aina sen 52-57kg, nyt on menny 60raja rikki jo pari kiloa sitten ja se kauhistuttaa kovin!! Kui paljo viel tulee kun on vasta viikko 20+5! Apuaaaaa! Toki en oo melkein koko aikana päässy normaalisti liikkumaan. Nyt alkaa olo kohentua, ja tällä viikolla käyny jopa jo hölkkäämässä pari km! Aiemmin kun tuli harrastettua liikuntaa sellaisen 3-5xvkossa ja nyt on vaa kävelläköpötelty koiran kans jos sitäkään, saattaa olla jotai vaikutusta asiaan :D ja pahoinvointien jälkeen alkoi myös herkut maistua...
 
Mäkin suunnittelen hankkivani vatsatuen synnytyksen jälkeiseen aikaan. Haluan uskoa, että se auttaisi palautumisessa.
Selkäkipuja olen odottanut, neuvolassa peloteltiin että olisivat pitkien naisten ongelma..? :wideyed: Vielä ei ole onneksi tullut. Painoa on alusta kertynyt 6 kg, se ei onneksi pahasti näy tässä lähes 180 cm ruhossa :)
 
Mä en kyllä ymmärrä miten pitkillä ihmisillä ois helpommin selkäkipuja? Mun logiikalla lyhyillä on rankempaa ku mahalla ei oo mitään muuta suuntaa kasvaa ku eteenpäin... :D
Esim mulla on jo nyt kohdunpohja tuolla kylkiluiden tienoilla...
 
Balacenia sama täällä :D Kaikki kasvaa suoraan eteen :D
 
En tiedä yhtään logiikkaa, mutta näin neuvolassa sanoivat. Eiköhän selkäkivutkin ole hyvin ihmiskohtaisia :)
 
Täällä on kärsitty selkäongelmista teini-iästä lähtien ja oletin raskauden vievän jalat alta heti kättelyssä.. Mutta yllättävän hyvää selälle kuuluu, kun vaan tunnollisesti pysyy liikkeessä, venyttelee paikat auki aamuisin jne.. Vieläpä tässä ehtii selkäkin huonoksi, varsinkin kun istukka edessä kasvattaa masun nopeemmin eteenpäin, mutta sopivalla jumpalla pysynyt iskias vielä taka-alalla! Mun ei parane istuskella yhtään, onneksi työ on vaihtelevaa ja pomoilta lupa myös välillä istahtaa tuotannossa :happy: Kantapäiden/jalkojen jomotus kun vaan pahenee...
 
Suututtaa lukee neuvolan kilokommentteja painosta!! Mulla on joka raskaus tullut vähintään 24kg ja lähtöpaino on ollut aina hoikka. En oo syönyt sen enempää ja liikkuminen on ollut ok joten itse en ole voinut vaikuttaa painon nousuun. Tein selväksi neuvolassa jo tämän neljännen raskauden alussa että vaa'alla käynti voidaan unohtaa sillä en tressaa painosta jos kaikki on muuten hyvin vaik kiloja tullut 25kg mut neuvolahan sitä ei tiedä. Ja miksi niitä kiloja pitää kytätäkkään niin kamalasti kun niin monelle huolta aiheuttaa. Ne kuuluu raskauteen ja lähtee kyllä pois!!!!
 
Mä en kyllä ymmärrä miten pitkillä ihmisillä ois helpommin selkäkipuja? Mun logiikalla lyhyillä on rankempaa ku mahalla ei oo mitään muuta suuntaa kasvaa ku eteenpäin... :D
Esim mulla on jo nyt kohdunpohja tuolla kylkiluiden tienoilla...
Selkäkivut ja vaivat on yleisempiä pitkillä ihmisillä ja sama logiikka toimii luonnollisesti raskauden aikana. Syitä on monia, mutta en jaksa niitä kännykällä tähän naputella :)
 
Mä en ole aiemmin kommentoinut täällä mitään, mutta olen joskus käynyt lukemassa teidän muiden juttuja. Nyt alkaa kesäloma ja äitiysloma lähestyä, niin ehkä ehdin olemaan aktiivisempi jatkossa.

Paino on sellainen todella ahdistava asia. Mulle on tullut lisää painoa jo 6kg ja olen lyhyt. Minussa näkyy jokainen gramma. Neuvolassa olen myös saanut kuulla asiasta paljon ja terkka oli kauhuissaan viimeksi. Lähtöpaino mulla oli 58. Aiemmissa raskauksissa olen viime hetkillä näyttänyt sotanorsulta ihan joka kerta. Niin varmaan nytkin.

Selkävaivoista olen joutunut kärsimään ja ne pahenevat vaan koko ajan. Olin tämän raskauden aikana kolarissa, ja se aiheutti ongelmia selkäpuolelle. Sain tukivyön apuvälineyksiköstä ja siitä on ollut apua. En aiemmin tiennytkään että avyksiköissä on raskaustukivöitä, siellä sai käydä sovittamassa eri malleja ja valita vaikka useampikin. Tosin työterveydestä piti olla sinne lähete. Mutta ei tarvinnut onneksi itse ostaa vyötä! Töissä on ollut vyön kanssa selvästi helpompi olla.
 
Sotanorsu! En muistanutkaa tota nimitystä millä itteäni esikoisesta kutsuin. :hilarious:

Oho, kolarissa! Onneksi selvisitte kumpikin hengissä vaikka ikävä vaiva siulle jäi :sad001
 
Mulla on tullut yli 10 kiloa et varmaan oon ihan sotanorsu kans loppuajasta mut ei sille minkään voi jos se paino nousee vaikka kuinka syö järkevästi ja itsellä ainakin nestettä pirusti kerää.
Mulla jäi laihduttaminen kesken kun tulin raskaaksi, siihen mennessä olin yli 20 kiloa pudottanut vuoteen. Motivaatio edelleen korkealla joten uskon pysyvän raskauden loppuun asti että saan sitten jatkettua kun lapsi on maailmassa:D
 
Mie oon kyllä nyt pari viikkoa ollut hirmu sokeri hiiri vaikka ei oo ees hyvää (namit) oon vaa ollut niin väsyny ja stressipallero tost miehen tilanteesta ja, kun arki on pyörinyt jo kuukauden melkeen vain mun yksin vastuulla.. Ni vähä jos keho huutaa sokeria, kun pitää jaksaa painaa. Mutta on tota tullu muutenkin painoa ennen tätä sokerikautta. En vain jaksa edes stressata painosta tässä tilanteessa.. Sitten, kun vauva on syntynyt niin sitten aloitan entisen elämäntapani mitä odotan innolla. Vaikka ei se alkuun varmasti täydellisesti onnistu, mutta pikkuhiljaa, kuten esikoisesta. Että kyllä minä nämä tiputan tälläkin kerralla.
 
Täällä kans vaan paino nousee ja nousee vaikka mitä tekis! Terkkari valittaa siitä aina! Alkaa ahdistamaan. Lähtöpaino oli about 57, painoa tullu oman puntarin mukaan noin 7kg. Terkkarin puntari näyttää aina 2kg enemmän ku kotipuntari, mut lähtöpaino on kyl terkkarinkin papereis merkitty kotipuntarin mukaan. Joten terkkarin mukaa painoa tullu 9kg. Kuitenkin mulla menee edelleen omat koon 38 vaatteet ja koon 36 äippävaatteet. Liikun ja yritän syödä terveellisesti, hyvin ja tarpeeksi, kaikkeni teen ettei paino nousis tuohon tahtiin mutta se vaan nousee ja sitten taas valitetaan terkkarilla. Tuskastuttaa :depressed:

Selkäkivuilta oon onneksi vielä toistaiseksi säästynyt. Ehkä siksi kun maha ei meinaa edelleenkään kasvaa kunnolla ulospäin niin kehon painopiste ei muutu ja lannerankaan ei (vielä) tuu kauheesti ylimääräistä kuormitusta :cool:
 
Onpa jotku terkat ärsyttävän epätietoisia painonnoususta. Tosin ei he mitään alan täydellisiä osaajia ole, perus terkkoja toisinkuin kätilöt, jotka tietää paaljon enemmän odotus/vauva asioista. Eihä kaikki tosiaan mahda nousulle mitään.​
 
Mulla on tullut yli 10 kiloa et varmaan oon ihan sotanorsu kans loppuajasta mut ei sille minkään voi jos se paino nousee vaikka kuinka syö järkevästi ja itsellä ainakin nestettä pirusti kerää.
Mulla jäi laihduttaminen kesken kun tulin raskaaksi, siihen mennessä olin yli 20 kiloa pudottanut vuoteen. Motivaatio edelleen korkealla joten uskon pysyvän raskauden loppuun asti että saan sitten jatkettua kun lapsi on maailmassa:D

Joo täällä samaa nousua. Mun terkka ei onneksi ikinä siitä valita, itse hämmästelen kyllä. Maha on kyllä ihan järkkyiso, muuten ei haittaisi mut pelkään että saa olla ostamassa lisää äitiysvaatetta enkä yhtään jaksas. Turvotusta on myös paljon. Salilla jaksan tosi hyvin, eikä selkä enää vihottele.

Onneks Sg86 ei käyny kolarissa pahemmin, vaikka on selkävaivatkin inhottavia...
 
Takaisin
Top