Plussanneet! ❤

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Susqi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä uusi foorumilainen ilmoittautuu. Seurannut oon foorumia kyllä ahkerastikkin viimeisen vuoden aikana, ja nyt eilen tuli plussa testiin. Laskureiden mukaan LA 20.10. On niin onnellinen olo nyt.:angelic: Kolmas lapsi meille tulossa, isoveljet 1/11 ja 9/12.

Mä sain tänään digiin raskaana 3+. Miten se voi tulla näin aikaisin, mulle tehtiin inssi vasta kaksi ja puoli viikkoa sitten (25.1)? Eli hedelmöittyminen on tapahtunut ehkä kaks viikkoa sitten…Vai onko tää digi vaan niin epätarkka? Onnellinen tietysti olen, että hormoni on lähtenyt nousukiitoon!

On epätarkka siinä mielessä ettei huomioi yksilöllistä nousunopeutta.. Esikoisesta mulla kans näytti hurjan aikaisin 3+. Tai sit pikkusia on kaksi! :D

Kahta ei onneksi voi olla (tai ainakin se on hyvin epätodennäköistä), kun yksi folli vaan irtosi. Mutta hyvä tietää, että muillakin on tullut näitä nopeita hormoninousuja!

Moi kaikille! Uutena täällä kirjottelen. Plussa pärähti ensimmäisestä yrityksestä ja varasin tänään ajan neuvolaan.

Onko muilla ollu kovia alavatsakipuja? Oon heränny viimeset kolme yötä todella kovaan polttavaan alavatsakipuun (keskellä alavatsaa) ja kaikki asennot sattuu. Kipu loppuu kuin seinään about 10 minuutin päästä, kun olen herännyt. Ei ole ollut mitenkään erityisen kova vessahätä. Toissayönä kipu oli niin kova, että oksetti todella rajusti, mutta oksennus ei tullut, runsaasti vain kuolaa erittyi. Kipu säteilee myös tuohon mistä jalat alkaa.

Pelottaa aika paljon eikä neuvolan täti osannut sanoa juuta eikä jaata. Laittoi lähetteen virtsanäytteeseen, jos olisi tulehdus. Mutta tuollaista poltetta ei tosiaan esiinny päivällä.

Pitäisikö huolestua?

Nipsuliini, On vaikea sanoa olisiko syytä huolestua vai ei, kun toisilla on kipuja, toisilla koviakin ja toisilla ei mitään oireita. Toisilla kivut on normaaleja, toisilla ne voi enteille keskenmenoa ja kukaan ei voi varmaksi sanoa. Onneksi nyt ainenkin sulkevat tulehduksen mahdollisuuden pois! :) Tsemppiä ja toivon todella että olisivat vain jotain kohdunkasvukipuja jotka loppuvat pian.

Päätin minäkin rekisteröityä tänne, kun aikani olen ketjua seurannut.

Tänään menossa kp 34/28. Enkä uskalla tehdä testiä. Koskaan kuukautiset eivät ole olleet myöhässä yli päivää eli kierto on todella säännöllinen, ja viime viikolla kun kuukautisten piti alkaa tuntui ihan siltä että ne alkavat. Söin jo pari buranaa (ei tullut mieleenkään ettei kuukautiset alkaisikaan) ja odottelin side valmiina vuodon alkua. Ei alkanut ja tunne kuukautisten alkamisesta loppui. Nyt siitä asti on välillä vähän nippaillut mahasta. Olen ehtinyt rakentaa jo pilvilinnoja siitä että olisin raskaana enkä uskalla romauttaa niitä testaamalla!

Kiitos Miitu! Viikkoja tosiaan nyt 5+4, joten aikaisessa ollaan vielä ja pelottaa pysyykö pieni matkassa. Käyn aamulla antamassa näytteen niin saa ainakin sen rajattua pois! Neuvola vasta maaliskuussa.

Metsäneito, rohkeasti vaan testaamaan! Itselläni oli myös viime viikolla menkkamaista kipua ja olin niin varma, että menkat alkavat että pistin siteen jo valmiiksi. Eivätpä alkaneet. Plussasin perjantaina (37/39) ja tänään maanantaina uudestaan!

Nipsuliini: vaikea tosiaan kenenkään ulkopuolisen sano mikä kipujen taustalla on. Itselläni oli kyllä esikoisen aikaan aivan alussa ihmeellistä polttavaa vatsakipua, eikä sillekään syy selvinnyt. Tosin ei sitä sen kummemmin tutkittukaan.

Epätietoisuus on pelottavaa, mutta koita lohduttautua sillä että kaikenlaiset kivut kuuluvat asiaan:wink

Kaikenlaiset kivut tosiaan kuuluvat asiaan!

Ja toisilla keskenmenneissä raskauksissa on hirveän vahvat oireet, toiset potee oireettomuutta ja enteileekö se pahaa. Toisilla vuotelee ja kramppaa ja kaikki hyvin. Jos jotain oon näiltä vuosilta foorumilla ja raskaana oppinut niin MIKÄÄN ei kerro mitään, koska kaikki on mahdollista ja jokaisella eri juttu.

Kiitos Miitu ja Minniliini tsempeistä! [emoji173] Ihana kun täältä löytyy tsemppaajia, kun ei olla vielä kerrottu kellekään niin ei pääse jauhamaan tästäkään. Jäädään seuraan tilannetta!

Onko muilla ollu kovia alavatsakipuja? Oon heränny viimeset kolme yötä todella kovaan polttavaan alavatsakipuun (keskellä alavatsaa) ja kaikki asennot sattuu. Kipu loppuu kuin seinään about 10 minuutin päästä, kun olen herännyt. Ei ole ollut mitenkään erityisen kova vessahätä. Toissayönä kipu oli niin kova, että oksetti todella rajusti, mutta oksennus ei tullut, runsaasti vain kuolaa erittyi. Kipu säteilee myös tuohon mistä jalat alkaa.

Pelottaa aika paljon eikä neuvolan täti osannut sanoa juuta eikä jaata. Laittoi lähetteen virtsanäytteeseen, jos olisi tulehdus. Mutta tuollaista poltetta ei tosiaan esiinny päivällä.

Pitäisikö huolestua?

Elokuisista tulin tänne huutelemaan et mulla oli ensimmäisessä raskaudessa ihan kauheita kipuja ja luulin suurinpiirtein että jokin syöpä on ennenkuin tein raskaustestin, soitin sitten heti neuvolaan niin pyysivät tarkastukseen että varmistavat että kasvaa oikeassa paikassa, eli ettei ole kohdunulkoinen.
Ihan oikeassa paikassa oli mutta kuulemma varsinkin ekassa raskaudessa voi se kohdun venyminen jne. Kipuilla tosi kovasti.

Jos kuitenkin jatkuu ja tuntuu tosi pahalta niin kyllä sun kannattaa kaiken varalta vaikka päivystyksessä käydä, koska tiedän itse ainakin että ne kivut voi olla aivan kauheita vaikka kaikki olisikin lopulta mallillaan :/

Ehkä minäkin jo tänne uskaltaudun tulla huhuilemaan...
Viime viikolla tuli plussa, nyt ois rv 5+1. Aivan huikee fiilis, hymyilyttää koko ajan!

Esikoisesta asti täällä pyörinyt, eli sellaset 3v (huh) joten tuttu paikka, mutta taas täysin uudet ihmiset!

Heissan!
Täällä ihan uus tyyppi ilmottautuu.
Ennestään kohta 10 vuotias tytär, 4 vuotta sitten keskenmeno 4+6, ja nyt plussattu 3.2.
Elikkä viikkoja olisi tänään 5+2 (LA 14.10).

Mutta huoli on nyt suuri...
Aloin vuotamaan vaaleanpunaista vuotoa viime perjantaina. Samanlaista vuotoa lauantaina.. sunnuntaina enemmän veren näköistä, samaten kuin tänäänkin.
Ei ole kipuja eikä hyytymiä ole tullut.

Tänään labrassa hcg 1032.
Lääkäri teki sisätutkimuksen ja totesi että hieman tulee verta kohdun suulta, kohdunsuu kumminkin kiinni.

Huomenna täytyykin mennä aamusta keskussairaalaan gynelle ja ultrataan.
On niin kamala pelko ettei kaikki ole hyvin.
Lääkäri jo varoitteli keskenmenosta... :/

Onko teillä kellään ollut vuotoja nyt tai edellisissä raskauksissa. Mites toi hcg? Mitä se teillä on ollut milläkin vkolla?

Mulla on yksi km takana ja siinä alkoi ensimmäinen rusehtava tuhruvuoto jo muistaakseni rv 5-6. Kävin lääkärissä ja kaikki oli hyvin. Kävin myös varhaisultrassa noin rv 8-9 ja kaikki oli hyvin. Sitten heti ultran jälkeen alkoi noin viikon kestänyt tuhruvuoto, joka muuttui viikon jälkeen kirkkaaksi vereksi. Silloin menin yksityiselle, missä todettiin keskeytynyt keskenmeno. Lääkäri arvioi, että sikiö oli kuollut rv 7-8, mutta koska ultrassa oli vielä kaikki hyvin, oli sikiö kuollut heti sen jälkeen.
Mutta sen muistan, että mulla oli lähes koko raskauden ajan maha kipeä.

Aaria: Ei asuta yhdessä mutta mies on hyvin usein mun luona yötä. Asuu muutaman kilsan päästä mun luota. Tänään mies lähti lapsuusystävän luokse 400 km päähän.

Kuukautiset alkoi viime pe ja loppui eilen. Ei me sillai yritetä lasta. Me ollaan miehen kanssa sovittu ettemme käytä ehkäisyä vaan mies yrittää ottaa pois ennen siemensyöksyä. Toissapäivänä seksin jälkeen hän sanoi ettei oikein tiedä millon siemensyöksy tulee kun yhdynnän aikana mulla pumppaa sillai ettei hän oikein tiiä tuleeko siemensyöksy ulos. Mutu-tuntumalla siis mennään.

Mamaminion: Toi mullakin kävi mielessä, että kasvaako siellä missä pitää. Viime yönä ei onneks ollu kipuja, että jospa tää tästä :) Helpottaa tommonenkin tieto, että jollain muullakin ollut kovia kipuja ja silti kaikki mennyt ok!

Takaisin