Lapin vauvamasulliset!

Rv 26+2. Vapaapäiviä viettelen täällä uudessa kodissa tai siis muutin virallisesti tänne miehen luokse. Olin kaikki joulun pyhät töissä, niin nyt saan sunnuntaihin asti vain olla ja touhuta mitä haluan. Äitiyspakkauksen vaatteet pesin ja viikkailin kaappiin, sitten siivoilua ja ulkoilua. Äippälomaan vielä pari kuukautta aikaa, paljo olis kaikkea tehtävää ennen sitä. Vauvalle vissiin kuuluu hyvää, ku kovasti potkii ja hyörii. Mieskin tunnistaa nyt vauvan liikkeet ja on ollut siitä kauhean ilonen [emoji5]️ parin viikon päästä neuvola. Hassua että tässä loppuraskaudessa ei ole enää mitään ultria, nyt sitä olis niin kiva katsoa vaikka viikottain :D
 
Rv 26+2. Vapaapäiviä viettelen täällä uudessa kodissa tai siis muutin virallisesti tänne miehen luokse. Olin kaikki joulun pyhät töissä, niin nyt saan sunnuntaihin asti vain olla ja touhuta mitä haluan. Äitiyspakkauksen vaatteet pesin ja viikkailin kaappiin, sitten siivoilua ja ulkoilua. Äippälomaan vielä pari kuukautta aikaa, paljo olis kaikkea tehtävää ennen sitä. Vauvalle vissiin kuuluu hyvää, ku kovasti potkii ja hyörii. Mieskin tunnistaa nyt vauvan liikkeet ja on ollut siitä kauhean ilonen [emoji5]️ parin viikon päästä neuvola. Hassua että tässä loppuraskaudessa ei ole enää mitään ultria, nyt sitä olis niin kiva katsoa vaikka viikottain :D

Ite pääsen ultraan tosi usein kaksosraskauden takia, mut harmi vain minkäänlaista kuvaa ei vauvoista oikee saa. Alkaa olla jo nii isoja et ei tunnista oikee vauvaksi. Toki johtuu myös lääkäristä, joka ultraa, jos katsoo vauvoja tarkemmin, nii eihä sitä voi ees erottaa :)
 
Heipä hei! :hello Olipas mukava löytää tämmöinen ketju. Olisi mukava tutustua muihin mammoihin täältä jostain läheltä.. Itse asun Rovaniemellä, onkohan täältä muita? :anyone
 
Mä muutin juuri Rovaniemeltä Sodankylään, mutta pyörin jonkun verran sielläpäin kun työt ja koulu on rollossa :) Onneksi ei ole enää, ku pari viikkoa niin alkaa vihdoin loma.. Nytkin oon ollu pari viikkoa saikulla, ku mulla on selkä tosi kipeä. Saa nähdä miten käy ku meen viikonloppuna töihin..

Miten muuten ootteko käyny lks:ssä synnytysvalmennuksessa? Mulla pitäis varata aika sinne, mutta ois kiva kuulla kokemuksia ? :)
 
Mä muutin juuri Rovaniemeltä Sodankylään, mutta pyörin jonkun verran sielläpäin kun työt ja koulu on rollossa :) Onneksi ei ole enää, ku pari viikkoa niin alkaa vihdoin loma.. Nytkin oon ollu pari viikkoa saikulla, ku mulla on selkä tosi kipeä. Saa nähdä miten käy ku meen viikonloppuna töihin..

Miten muuten ootteko käyny lks:ssä synnytysvalmennuksessa? Mulla pitäis varata aika sinne, mutta ois kiva kuulla kokemuksia ? :)

Oon jo synnyttänyt 2016 mutta siis olen käynyt lks synnytys valmennuksen. Maksoiko 50€ joka minusta oli ihan turhaa kun vaan kerrottiin kivunlievitysmenetelmistä ja käytiin läpi osasto. Doula sintijan synnytysvalmennuksa kävin ja ite pidin siitä enemmän kun käytiin käytännössä läpi ja sai kertoa omia toivomuksiaan synnytystä kohtaa plus sai materiaalia mukaan
 
^ Mulla taas ne sintijan jutut menee ihan ylihilseen. Mut joo ajattelinkin, et se lks:n on varmaan sisällöltään jotain tuon kaltaista, aika kallis siihen nähden. Parempi kun ei mitään, toisaalta mä en ehkä muuta tarviikaan ku et pääsee käymään etukäteen siellä sairaalassa. Harmi, että siitä joutuu sen 50e maksamaan..
 
H3nte, ilmasia tutustumiskäyntejä kyllä on, oliko ne muistaakseni tiistaisin, ja jos haluaa niin erikseen voi mennä sinne synnärin valmennukseen joka taasen maksaa. Näin ainaki v.2015, ite tykkäsin että oli kiva käyä kattomassa etukäteen tilat jne.
 
H3nte, ilmasia tutustumiskäyntejä kyllä on, oliko ne muistaakseni tiistaisin, ja jos haluaa niin erikseen voi mennä sinne synnärin valmennukseen joka taasen maksaa. Näin ainaki v.2015, ite tykkäsin että oli kiva käyä kattomassa etukäteen tilat jne.

Tätä käytäntöä ei enää ole... Näin sanoivat mulle synnytysvalmennuksessa että ei enää järjestetä..
 
Mut oliko täällä joku, jolle oli rakenneultran yhteydessä esitelty paikkoja..? No eipä tuohon nyt talous kaadu, mut hyvä tietää ettei kannata odottaa liikoja :D
 
Juu meille esiteltiin ku kysyin siitä. Tuli sellanen olo että tuskin olis esitelty muuten mutta ku ollaan pitkämatkalaisia ja eikä ollu silloin kiirettäkään sielä. Saatiin nähä synnytyssali, ammehuone, mikä lie tutkimushuone mihin mennä käyrille ihan eka ku tulee sinne ja sitte tukihenkilöitten lepohuone. Ja muutenki se selitti että mihin ilmottautua ja mennä ku tulee sinne.
 
Juu no ei ihme että menee vähä ohi ku ei meitä lappilaisia kovin näytä olevan tällä foorumilla tai sitte se on niin ettei ne kaikki vain ole löytäny tätä.
 
Joo hiljaista tosiaan tuntuu olevan! Miten teillä muilla on laskettu aika? Tähti92, olitko sie maaliskuun mammoja?

Mulla nyt rv 34+2. Synnytystapa -arvio vajaan 2 viikon päästä.
 
Mulla la 23.3.ja viikkoja kasassa 35+5. Sitähän saatetaan olla yhtä aikaa synnärillä kun ainakin esikoinen meni viikon yli la:n :D
 
Takaisin
Top