Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ruusa#
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lastenhuoneen väreihin kommentoisin sen verran kahden isomman ( 9 ja 6) äitinä, että leluja tuppaa kertymään nopeasti ja niistä tulee kyllä sitä värien sekamelskaa. Itse pitäisin juuri sen takia isot pinnat aika rauhallisina, toki voi ajatella jotain helposti irrotettavia seinätarroja tms jos haluaa tuoda pienemmälle väriläiskiä ennen lelukaaoksen kehittymistä :)
Leluissa suosisin värikkäitä, omilla ainakin sellaiset (kalliit) käsittelemättömän näköiset myrkyttömät puueläimet jäivät lähes leikkimättä vaikka äidin silmää miellyttivätkin...

Mä kävin tänään ekaa kertaa tän raskauden aikana lastentarvikeliikkeessä ja voi että hullaannuin kaikista ihanista tavaroista. Onneks en nyt mitään menny vielä ostamaan, paitsi miehen siskolle babyshowerlahjaksi vaunuverhon. :) Lauantaina tosiaan järkätään hälle yllärikemut :)

Ihanaa eilen haettiin vauvatavaraa postista! Ensimmäinen body ja käsitöppöset ja sukkahousut <3 leluja. Fisher pricen värikäs konttaava leijona, helistin, pinnasängyn mobile. Tilattiin lekmeriltä. Siellä oli hyvät alet ja on vieläkin menossa. Se body oli 50 cm ja niiin pieni. Sydän oli sulaa

Mä oon yllättynyt et sain hillittyy itseni ultraan asti ostelun suhteen! :D vois tänään vähän nettikauppoja selata ja heti ku on taas normaali olo ja jaksaminen ni pääsee lähtemään kunnon kirppiskierrokselle! :p

Mä olen yrittänyt tutustua noihin kestovaippajuttuihin. Kannattaako niitä kuitenkaan hankkia tai ommella ennen kuin on se vaavi ulkona, että vois mittailla oikeaa koko yms... Vai tuppaako ne eri mallit sopimaan kaikille yhtälailla?

Elopapu meillä sopi esikoiselle aluksi kaikki materiaalit, mutta iän myötä coolmax aiheutti vaippa ihottumaa. Meillä parhaat vastasyntyneen vaipat oli nb koon taskut sekä sisävaippa + kuori/villahousut. Helpoin oli taskuvaipat tai aio vaipat koska niitten päälle ei sit tarvinnut enään laittaa mitään. Mä hommasin etukäteen erinäköisiä esikoiselle ja hommaan myös tälle tulevalle lisää. Joitain oon säästänyt esikoisen ajoilta. :)

Mulla on ihan lähteny lapasesta :D vaunut, turvakaukalo+jalusta ja ensisänky jo ostettu. Vaatetta, lelua ja mitähän vielä. Nyt on sitten ongelma, että missä mä niitä säilön puoli vuotta. Soitin jo äitille, että vien niille kun niillä on siellä ylimääräsiä huoneita. Ei mun tarvii kohta enää mitään ostaa, kun loput mitä puuttuu saan siskolta. Oon itseasiassa sen pojalle ostanut vaikka mitä niin saadaan niitä sit meidän vauvalle käyttöön kun eivät enää tarvitse. Sain mä ultraan asti itteni hillittyä..

Kiitti PepeXXL vastauksesta! Ehkä mäkin hommaan eri malleja muutamia ja sitten hommaan lisää sitä mikä natsaa parhaiten. En muuten ole ostanut/saanut yhtään mitään vauvalle. Jotenkin vielä tuntuu niin epävarmalta. Ajattelin, että jos ehtisin vaikka töppöset kutoa. Jos se hana siitä aukeis :)

Mietin myös tota vauvan huonetta. Aiotteko heti tehdä vauvalle oman huoneen? Mä aattelin, että vaavi nukkuis meidän makkarissa ja tarvisi omaa huonetta vasta myöhemmin. Me muutetaan huhtikuussa eikä uudessakaan asunnossa ole kuin kolme huonetta. Mietin tässä, että pitäisinkö toisen makkarin edelleen työhuoneena vai pitäiskö sinne alkaa rakentaan vauvan omaa huonetta...

Vauvan huonepohdinnat on kyllä kiinnostavia... Meillä nyt siirtyi esikoinen omaan huoneeseensa nukkumaan :) Tosin aamuyöllä joudun yleensä ottaan hänet viereen...
Vauvan on tarkoitus alkuun nukkua äp-laatikossa meidän sängyn vierellä ja varmaan hänkin vieressä osittain (ehkä babynestissä?) Mutta vauvan tavarat, hoitopöytä yms on esikoisen huoneessa... En tiedä yhtään miten öiset mahdolliset vaipanvaihdot tapahtuu, kun ei kai voida esikoista mennä herättään. Ja vessaan meillä ei mahdu hoitotasoa. Meidän sängyllä kakkojen vaihto ei kuulosta hyvälle...
Tarkoitus on sitten jossain vaiheessa siirtää vauva siskon kanssa samaan huoneeseen. Ehkä sitten kun ei mahdu äp-laatikkoon? Tai ehkä öiden rauhoituttua... Meillä on kyllä kolmaskin makkari, mutta haluaisin sen pitää vierashuoneena ja se on tyhmästi vähän etäämmällä meidän huoneesta niin en tiedä kuuluuko itku sieltä meidän huoneeseen. Toisaalta en halua esikoistakaan siirtää omasta huoneestaan.
Noh eiköhän käytäntö näytä miten tehdään!

Mä en oo hankkinut vauvaa varten vielä mitään ja kun on esikoinen kyseessä, niin ei mitään ole valmiinakaan. Tuntuu että siihen elokuuhun on vielä ikuisuus ja eikä tässä rahatilanteessa mitään kyllä ostettaisikaan. Onneksi meidän ei tarvitse miettiä vauvan oman huoneen sisustamista, kun pienen pienessä kaksiossa asustetaan. Äitiysfarkut olen joutunut ostamaan, kun tavalliset farkut sattuivat repeämään ihan ekoilla viikoilla. Ja jotain äitiysvaatteita olen saanut kavereilta. Varmaan kyllä kannattaisi alkaa jo noita kirppareita katselemaan. Uskoisin että sukulaiset auttavat isommissa hankinnoissa, kun asia tulee ajankohtaisemmaksi.

Mä en oo hankkinut vauvaa varten vielä mitään ja kun on esikoinen kyseessä, niin ei mitään ole valmiinakaan. Tuntuu että siihen elokuuhun on vielä ikuisuus ja eikä tässä rahatilanteessa mitään kyllä ostettaisikaan. Onneksi meidän ei tarvitse miettiä vauvan oman huoneen sisustamista, kun pienen pienessä kaksiossa asustetaan. Äitiysfarkut olen joutunut ostamaan, kun tavalliset farkut sattuivat repeämään ihan ekoilla viikoilla. Ja jotain äitiysvaatteita olen saanut kavereilta. Varmaan kyllä kannattaisi alkaa jo noita kirppareita katselemaan. Uskoisin että sukulaiset auttavat isommissa hankinnoissa, kun asia tulee ajankohtaisemmaksi.

Vähän sama juttu. Esikoinen tulossa eli mittään ei ole valmiina ja jotenkin tuntuu, että elokuuhun on vielä niiiiin pitkä aika ettei vielä mikään kiirus ole. Voi olla että kiirus tulee:dead: Meille tulee ehkäpä vielä muutto ellei kaksikin eteen niin ei viitsi ostaa lisää tavaraa muutettavaksi....

Vähän sama juttu. Esikoinen tulossa eli mittään ei ole valmiina ja jotenkin tuntuu, että elokuuhun on vielä niiiiin pitkä aika ettei vielä mikään kiirus ole. Voi olla että kiirus tulee:dead: Meille tulee ehkäpä vielä muutto ellei kaksikin eteen niin ei viitsi ostaa lisää tavaraa muutettavaksi....

Meikäläinen on just tuommoinen "Oooooonhan miulla vielä hyvin aikaa."... "Juuu, ei mitään hätää vielä. Kivempi sit kerralla hullaantua."... "Voi P\%§€ mittään ei oo hommattuna eikä mikään näytä hyvältä, olisinpa ostanu sen ihanan (jonkun) minkä näin puoli vuotta sitten!"
Eihän tuossa muuten mitä, mutta kun pitää olla niin nirsokin vielä et ei saa välttämättä mieleisiään siinä ajassa, minkä itselleen on tyhmyyksissään säästänyt. :D Sama kävi häiden kanssa viime vuonna. Enkä mittään oo oppinu.

Meillä viirivehka on melko samanlainen tilanne. Asutaan kaksiossa ja makuuhuone on tällähetkellä työhuoneena. Aloitan kesäloman/äitiysloman kesäkuun alussa ja työhuoneen voi siirtää varastoon. Saadaan silloin pitkästä aikaa kunnon makuuhuone, mutta vauvalle ei omaa huonetta ole siis tulossa. Isommat hankinnat täytyy jättää kesään. Ei täällä oikein ole tilaa nyt säilyttää. Ja näin alkuvuodesta ei yrittäjänä ole ylimääräistä, kun paljon maksuja kasaantuu alkuvuoteen. Kesällä pitäisi olla parempi tilanne, mutta silti haluamme ostaa mahdollisimman paljon käytettynä. Mitä enemmän pystyy hankinnoissa säästämään, sitä pidempään pystyy vauvan kanssa olemaan täysipäiväisesti kotona. Viimeistään sitten kun pitää aloittaa työt, täytyy muuttaa. Erillinen liike-/työtila ei houkuta, kun toinen pitäisi laittaa hoitoon melko pienenä. Ja töitä olisi tehtävä aika paljon enemmän, että saisi sen maksettua.

Mä olen haalinut kirppareilta sikahalvalla uusia kestovaippoja, esikoisen 8v vanha pinnis saadaan serkuilta kierrosta takaisin( en ikimaailmassa olisi uskonut että se meille palautuu[emoji173]️) ja sit ne VAUNUT! Esikoisen jälkeen päätin, että jos meille joskus vielä vauva suodaan niin haluan bugaboot ehdottomasti! Liittysin bugis ryhmään ja nyt tuntuu että ne on varmaan viimeiset mitä tähän talouteen tulee [emoji52] Vai olenko ainut ketä ihmettelee laatua tms, tyyliin kaikkiin käytettyihin on jo vaihdettu runko tai jokin muu iso osa.. silti hinta kuin lähes uusilla?

Mä oon kans ihmetellyt noiden bugisten laatua. Tosi kalliit vaunut ja tuntuu, että melkein kaikki joutuvat takuuseen vaihtaa runkoja.

Mä en osaa yhtään päättää mitkä vaunut olisi hyvät. Niiden pitäisi mennä pieneen tilaan, jotta mahdutaan autoon koko porukka ja ihan kamalan kalliita en halua ostaa. Tykkäisin kolmipyöräisistä, mutta aika monessa niistä ei saa säädettyä jalkatukea. Onneksi on aikaa vielä miettiä asiaa..

Millaisia vaunuja te muut ootte mahdollisesti ajatelleet?

Joo jos jollakulla on jo kokemusta hyvistä vaunuista ja/tai turvaistuimista, ottaisin mieluusti myös vinkit vastaan:happy::happy:. Esikoista odotetaan ja en ole aikaisemmin ollut lainkaan kiinnostunut mistään mikä liittyy lapsiin, joten itse googlailu on kuin etsisi neulaa heinäsuovasta.....

Yhdistelmävaunuja olen jo mielenkiinnosta alkanut katselemaan ja Britax go big vaikuttaa aikas näppärältä,esikoisen vaunut meni jo aikoja sitten uuteen kotiin.

Mä oon kans ihmetellyt noiden bugisten laatua. Tosi kalliit vaunut ja tuntuu, että melkein kaikki joutuvat takuuseen vaihtaa runkoja.

Mä en osaa yhtään päättää mitkä vaunut olisi hyvät. Niiden pitäisi mennä pieneen tilaan, jotta mahdutaan autoon koko porukka ja ihan kamalan kalliita en halua ostaa. Tykkäisin kolmipyöräisistä, mutta aika monessa niistä ei saa säädettyä jalkatukea. Onneksi on aikaa vielä miettiä asiaa..

Millaisia vaunuja te muut ootte mahdollisesti ajatelleet?

Bumbleride indie on 3 pyöräinen jossa jalkatuki säätyy! Ne vois olla mun valinta yhdelle nyt... Tosin enemmän olen lukenu bumbleride indie twin tuplista ja niitä kehutaan ainaki paljon, mutta käsittääkseni noita yksöisrattaita myös. Mutta taidetaan päätyä Mountain buggy tupiin koska taitaa olla ainoat tuplat jotka mahtuu meidän auton takakonttiin.

Mä suosittelisin ehdottomasti kääntyviä etupyöriä, jotka saa myös lukittua! Mulla ainakin ranteet kipeytyy tosi paljon meidän isoista rattaista ku tarttee voimaa kääntymiseen. Tosin sit taas meidän pienemmillä rattailla ei pääse talvella kunnolla eteen päin ku on niin pienet pyörät. Mut silti suuren osan vuodesta mennään pienemmillä ku niissä on kääntyvät eturenkaat.

Nyt tarttis miettiä tuplia, haluun sellaset millä mahtuu esim kirppareilla menemään, eli ei vierekkäisiä paikkoja. Sit taas ei haluis laittaa pikkusta vauvaa maan tasallekaan päällekkäin esikoisen kaa. Tällä hetkellä vahvin ehdokas on Baby jogger city select, missä istuimet on peräkkäin, mut ne on sit kyl käytettynäkin huomattavasti yli meidän maksukyvyn.. Onneks on vielä aikaa :D

Huutelen tuolta heinäkuisten puolelta, kun tunnen kuitenkin kuuluvani henkisesti tälle puolelle. LA 26.7. ja tällä puolella on myös joitakin tismalleen samalla viikko+päivämäärällä (tänään 15+3). Tällä puolella on myös paremmat keskustelut :)

Me emme ole tehneet mitään hankintoja tai edes niitä suunnitelleet. Miehelle sanoin, että voi tehdä alustavan listan toukokuussa, sillä itseäni vauvaostoksien tekeminen vain stressaa :) Omatkin vaatteet ostan mieluiten netistä, sillä inhoan shoppailua, vaikka muotia seuraan ja vaatteista pidänkin.

Ystävän mukana päädyin pari viikkoa sitten lastenvaateliikkeeseen ja tuijotin suu auki vaatteiden tiukkaa sukupuolijaottelua. Tytöille pinkkiä hörhelöä ja pojille sinistä. Apua. Toivottavasti toisenlaisiakin vaatteita löytyy!

Takaisin