Tammikuun turinat

Toi imetysnatsius on meidän sairaalassa Älytön. Siitä on moni kirjoitellut täällä foorumillakin.

Korvike on pahin synti mitä äiti voi tehdä tuttipullon jälkeen.

Mulla ei onnistunut imetys. Poika huutaa huutaa nälkää. Mut imettää vaan piti vaikka se ei onnistunu. Yöllä hiippailin pullohuoneeseen ja otin pumpun. Kas. Poika oli mun sala syöttöjen jälkeen tyytyväinen. Ensi kerralla sanon suoraan niille natseille.
 
Meillä yks mamma ei halunnu päästää meitä kotiin sillä perusteella kun hänen mielestään maitoa ei tullut riittävästi ja kotona tulisisitten itku ja harmi kun ei onnistu. No iltavuorolainen sitten oli tietty edellisen paperien mukaan kanssa sitten ettei lähetä, mutta ei siis tienny syytä! En nyt muista oliko meidän kolmas vai neljäs päivä. Oltii kuitenki jo saatu puhtaat paperit lääkäriltä ettei sellasta estettä ollut. Maitoa kuitenki tuli pumppaamalla hyvin ja meillä oli pumppu kotona. Noh mies kävi sitten juttuamassa hoitsulle että kun mua ahdistaa olla sielä yksin yöllä ja maitoa kuitenki tulee sen verran ettei poika ollu kertaakaa tuona aikana huutanu nälkää! Päästii sit kotii ja hoitaja tuli viel mulle ihmettelee miksei oltu päästy jo päivällä... Sääliks kävi sitä hoitajaa ku kiirettä pukkas illalla ja meiät ois voinu jo päästää päivällä...
 
Toi imetysnatsius on meidän sairaalassa Älytön. Siitä on moni kirjoitellut täällä foorumillakin.

Korvike on pahin synti mitä äiti voi tehdä tuttipullon jälkeen.

Mulla ei onnistunut imetys. Poika huutaa huutaa nälkää. Mut imettää vaan piti vaikka se ei onnistunu. Yöllä hiippailin pullohuoneeseen ja otin pumpun. Kas. Poika oli mun sala syöttöjen jälkeen tyytyväinen. Ensi kerralla sanon suoraan niille natseille.
Meillä myös esikoinen itki nälkäänsä. Kummasti vauva oli öisin tyytyväinen kun yökkö mun toiveesta antoi lisämaitoa..
 
Muakin ahdistaa toi et jos taaskaan ei tuu maitoo tai lapsi ei saa otetta tissistä. Jäi ahdistava tunne kun sitä imetystä tuputettiin, saatiin sentään pumpata ja antaa pullosta sitten.
 
Muokattu viimeksi:
Vastasyntyneen mahalaukku on parin ekan päivän ajan vain herneen kokoinen, sitten rypäleen.
Kotiutuessa (3-5vrk) noin pingispallon kokoinen. Se täyttyy aika pienestä määrästä. Jos herneeseen yrittää tuupata 20ml lisämaitoa, on aika tukalaa. :grin Imetysasiat on aika vaikeita ja herkkiä ja kaikki vauvat ja imettäjät erilaisia.
Tylsää, jos joillakin se imetysvouhotus menee liian pitkälle.

Kaikista paras on pitää vauvaa ihokontaktissa mahdollisimman paljon, se herättelee vauvan imuhaluja ja nostaa maidon nopeammin. Esim. kapalossa omassa punkassa vauva voi vaikuttaa tyytyväiseltä, mut hidastaa imetyksen alkua. Mä aijon kokeilla sitä, et pidän rinnalla mahd.paljon.

Mulla on edellisen ammatin (th) puolesta WHO:n imetysohjaajakoulutus, mut taidpt päässy vähä ruostuu ku yli 5v. sitten työskentelin viimeks ko. asioiden parissa. Nyt pääsee testaa sit, miten asia oikeesti menee. :p Ku ei kirjaviisaus aina oo sama ku käytäntö, vaik onhan siitä tiedosta apua.
 
Ai sä oot Miuku imetysohjaaja! :) Onpa hienoa! Mä olen "vaan" tukiäiti, mutta ohjaajakurssille on tarkoitus jossain vaiheessa mennä. Ollaan just toisen tukiäidin kanssa perustamassa tänne meidän seudulle omaa tukiryhmää :)

Suosittelen imetyksen tuki ry:n sivuja ja fb-ryhmää lämpimästi, varsinkin ensisynnyttäjille :)
 
Miuku miulle selitettiin koko synnärin ajan, että maha on maximissaan kuulan kokoinen, että tarvii vaa tipan syödäkseen! Mut ei kyl riittänyt pojalle. Toi rypäle kuulostaa realistisemmalta! En muista niitä millimääriä tarkalleen, mutta tosi vähän kuitenki meni, mutta tippa ei riittänyt.
 
Tässä vielä kuvana se vatsalaukun koko :)

1d83cd2e30e80d64bce206e45902d6bc
 
Joo just tuollaisia millimääriä muistelin, mutta en uskaltanut valehdella kuitenki koht 3-vuotta aikaa :D Toi on tosi hyvä kuva!
 
Ai teil on tuputettu imettämistä, mulla kaksosten kanssa Hyvinkäällä piti taistella et sai edes yrittää ja pumpunkin kaivoivat jostain viime vuosisadalta :D halusin kotiin ASAP et sais rauhassa yrittää imettää :P
 
Mä en suostu sairaalassa oleen alle 3 päivää. Haluan, että kaikki on tosi hyvin kondiksessa ja että oon varma, että pärjätään kotosalla. Tosin kyllä tiedän, että oon turhan varovainen tän asian kanssa.

Mut nyt tulee tietty se lisäpointtina, et vauva saa rauhassa tutustua muhun ja voidaan kokeilla imetystä ilman nännikumia. Mut todennäköisesti tartten taas sen kumin, ku kahden ekankin kanssa tarvitsin = pienehköt näntsät. Kun kotosalla odottaa sit miehen lisäks kaks malttamatonta isosiskoa, jotka varmasti haluavat hoitaa vauvaa usein.

Mut kyllä vauva hyvin korvikkeillakin kasvaa, jos ei satu imetys onnistumaan.

Mulla oli vauva aina kokoajan iholla. Paitsi tietty mun vessareissujen ja suihkujen aikana. Se oli jotenkin tosi ihanaa, kun toinen siinä tuhisi nukkuen, välillä katsellen mua ja välillä rinnalla [emoji7]
 
Laitan vaan normaalisti hymiöitä.. :D :) :S
 
Mua harmittaa esikoisen imetys, kun oli raskausmyrkytys, en pystynyt ekasn 2 vrk imettämään. Sit ei vaan juurikaan tullut. Onneksi edes vähän tuli. 9kk tei kaikkeni, pumppasi ja join kaikenmaailman teetä ja osaimetin, sit luovutin. Mut toisaalta päästiin helpolla, kun yöt poika nukkui kuin tukki, kun annoin iltaisin extramaidot [emoji4] Nyt en ehkä stressaa imetyksen kanssa niin paljon, eihän sille voi mitään jos ei paljoa tule.. Mut kaikki vinkit kyllä kelpaa [emoji4]
 
Mä imetin vaa 2-3kk kun eppari oli niin kipee koko ajan ja mulla meni lopulta hermo jatkuvaaan tissillä roikkumiseen kun muutenki oli tukalaa.. jos nyt vaikka menis paremmin..?
 
Ite yritin pari viikkoa. Sit pumppasin 2kk ja meni hermot, kun kokoaja olin läpimärkä 24/7. Sit mentiin korvikkeella
 
Mulla maito nousi vasta kolmantena päivänä synnytyksestä. Maitoo ei tullu pumppaamallakaan joka kerta tarpeeks niin saatiin luovutettua lisäksi. Pojan oli vaikee ottaa tissistä kiinni vaikka kokeitiin rintakumiakin. Mun nänni ei oo sellanen "imetysnänni" eli sillee töröllään, niin on vaikee ottaa kii.:hilarious:
 
Töröllään? Itse oon edelleen huolissani noista nänneistä kun haluan ehdottomasti imettää ja ne oli ennen raskautta pienet, nyt ne on turvonneet, mutta en tiedä onko tarpeeks.. 1x1 cm on varmaan kokoluokka...
 
Takaisin
Top