Varhaisultra

Voimia täältäkin!!!! Positiivista päivään, omasta vuodosta huolimatta kontrollissa sydän löi, viikot vastasivat ja pikkanen potki!!! Rv10+2 [emoji173][emoji173] Meillä miehen mummo menehtyi ti, joten tämä uutinen tuli tarpeeseen[emoji7]
 
Paljon voimia Quenamama! Samantyyppinen kokemus Perhe-Artesta viime keväältä. Pari ylimääräistä päivää meni ennen kuin pääsin tyhjennykseen kun piti hakea terveysasemalta lääkärin lähete. Toivottavasti saat nyt tarvitsemasi hoidon ja pääset pian aloittamaan toipumisen.

Ihanaa Kisu, että sait hyviä kuulumisia ultrasta!
 
Mä kävin varhaisultrassa yksityisellä perjantaina. Takana kaksi normaalia raskautta ja viime kesäinen keskenmeno. Käynti itsessään oli pettymys lukuunottamatta sitä, että näin meidän Minin hyvinvoivana ja viikkoja päivälleen vastaavana (nyt 10+4). Ultraajana toiminut vanhempi mieshenkilö oli kyllä pihalla kuin lumiukko.. Käytti ensinnäkin siihen ultrausanturin suojana KUMIHANSKAA eikä sitä oikeeta "kortsua" mikä siihen kuuluu (alakautta ultrattiin). Huomatkaa kuinka mulla on termistö hallussa. Ja sen lisäksi hän juoksutti minua huoneesta toiseen, välillä puettiin ja taas riisuttiin ja taas puettiin ja riisuttiin, kun ei ollut toimivaa anturia. Aikaa meni 20min käynnistä hukkaan aika paljon tuon vekslaamisen takia. Kaiken kukkuraksi, sitten kun Mini vihdoin saatiin näkyviin, mies näytti häntä vain n. 10-15 sekuntia, otti kuvan, mitan ja lopetti. Onneksi pienellä oli kuitenkin kaikki hyvin ja voin rauhassa odottaa np-ultraa 4.1. Asiakaspalvelussa kerroin lääkärin touhusta ja sain onneksi roiman alennuksen..
 
Voimia kaikille, jotka on saaneet huonoja uutisia ultrassa! Tuttu tunne mullekin kahdesta aiemmasta raskaudesta.

Tällä kerralla oon käyny jo 3 kertaa varhaisultrassa! Pieni kasvaa tasaisesti, mutta on n. 3-4 päivää liian pieni suhteessa kaikkiin laskelmiin. Näissä laskelmissa on siis venytetty jo hedelmöitys ovulaatiosta 6 päivän päähän. Pieni koko vaivaa mieltä, mutta toivon , että kasvaa pompahtaa sitten jossain vaiheessa reilummin. Onko kokemuksia siitä, että alkio olis pienempi kuin "pitäisi" ja silti kaikki kunnossa?
 
Ai pienenee joka ultrauksella? Sen mitä pitäis olla?

Anteeksi väsyneet raskaus huuru aivoni. Tuskin ymmärsin oikein :shy:
 
Ai pienenee joka ultrauksella? Sen mitä pitäis olla?

Anteeksi väsyneet raskaus huuru aivoni. Tuskin ymmärsin oikein :shy:

Esimerkki viime ultrasta. Koko vastas 9+0. Laskelmien mukaan piti olla minimissään 9+4. En tiedä, kannattaako tätä stressata. Mun aiemmassa onnistuneessa raskaudessa alkion koko vastasi viikkoja.
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Meillä esikoinen oli mun mielestä aina vähän pieni. Ei käyty varhaisultrassa, mut nt: ssa la siirtyi 10pv taaksepäin ja ru: ssa oli edelleen pari päivää pienempi, mutta silloin laskettua aikaa ei enää siirretty. Terve 3620g poika sieltä kuitenkin syntyi rv 40+4.

Musta tuntuu et tässä kakkosessa on päinvastoin. Oli varhaisultrassa isompi mitä olin odottanut, vaikka tiesin koska ovis oli.
 
Aa, joo. Mulla oli aiemmassa loppu kevään raskaudessa, että se heitti viidellä päivällä, mutta itse tiketin silloin oviksen nii tiesin, itse että se on pienempi kuin oletettiin. Mutta kasvo iha tasaisesti. Mut mulla olikin tietämättä kaks kyydissä joista toinen ei näkyny neuvolan ultrassa kolmesti ollenkaa vasta sairaalassa näkyi toinen, kun oli todettu km. Mutta on ollut paljonki noita tapauksia, että ovulaatio on tapahtunut paljon myöhemmin ja kaikki on hyvin :) Tuli varmaan tosi epäselvä vastaus
 
Aa, joo. Mulla oli aiemmassa loppu kevään raskaudessa, että se heitti viidellä päivällä, mutta itse tiketin silloin oviksen nii tiesin, itse että se on pienempi kuin oletettiin. Mutta kasvo iha tasaisesti. Mut mulla olikin tietämättä kaks kyydissä joista toinen ei näkyny neuvolan ultrassa kolmesti ollenkaa vasta sairaalassa näkyi toinen, kun oli todettu km. Mutta on ollut paljonki noita tapauksia, että ovulaatio on tapahtunut paljon myöhemmin ja kaikki on hyvin :) Tuli varmaan tosi epäselvä vastaus

Voi ei, tosi ikävää, ettei kaksoset selvinneet. :sad001 Tässä omassa tapauksessa en usko, että ovulaatio/hedelmöitys on voinu tapahtua myöhemmin, koska mulla oli sitten kiinnityskivut ja -vuodotkin pian näiden jälkeen. Mut toivotaan, että pieni vaan ottaa vähä vauhtia ennen kuin kasvaa kunnolla.
 
Mä kävin varhaisultrassa yksityisellä perjantaina. Takana kaksi normaalia raskautta ja viime kesäinen keskenmeno. Käynti itsessään oli pettymys lukuunottamatta sitä, että näin meidän Minin hyvinvoivana ja viikkoja päivälleen vastaavana (nyt 10+4). Ultraajana toiminut vanhempi mieshenkilö oli kyllä pihalla kuin lumiukko.. Käytti ensinnäkin siihen ultrausanturin suojana KUMIHANSKAA eikä sitä oikeeta "kortsua" mikä siihen kuuluu (alakautta ultrattiin). Huomatkaa kuinka mulla on termistö hallussa. Ja sen lisäksi hän juoksutti minua huoneesta toiseen, välillä puettiin ja taas riisuttiin ja taas puettiin ja riisuttiin, kun ei ollut toimivaa anturia. Aikaa meni 20min käynnistä hukkaan aika paljon tuon vekslaamisen takia. Kaiken kukkuraksi, sitten kun Mini vihdoin saatiin näkyviin, mies näytti häntä vain n. 10-15 sekuntia, otti kuvan, mitan ja lopetti. Onneksi pienellä oli kuitenkin kaikki hyvin ja voin rauhassa odottaa np-ultraa 4.1. Asiakaspalvelussa kerroin lääkärin touhusta ja sain onneksi roiman alennuksen..

Meillä täällä on mulla ja tutuilla käytetty aina kumihanskaa, ei oo mitenkään epätavallista, niin yksityisellä kuin kunnallisellakin.
 
Okei!! :wideyed: Mulle oli kyllä ihan uutta. Hyvä sitten, en pidä sitä käyntiä enää NIIN kummallisena. :wink Se tehtiin terveystalolla, joten tartuin heti siihen että joku oli hassusti. Meillä täällä käydään niissä seulonnoissakin terveystalolla, ja aina, kun mua on aiemmissa raskauksissa ultrattu alakautta, niin on laitettu se oikea suojus siihen. Opinpahan taas jotain uutta :D.
 
Takaisin
Top