Lapin vauvamasulliset!

Me käytiin rakenneultran yhteydessä pikku tutustumis kierros sielä lks:ssä. Vaikka se virtuaalikierros oli hyvä niin oli se kivempi käydä ihan paikan päällä tutkimassa. Tuntu ihan kivalta paikalta mutta sitte ku näki synnytyssalin niin alko kyllä vähä jännittämään. "Kohta" sitä "joutuu" sinne..
 
Ei meille vaan mitään esitelty.. muutenki tuntu se rakenneultran tekeminen kamalan hätäisesti tehdyltä, että "no niin tässäpä tämä, nähhäänpä sitten ku synnytät"
 
Mitäh? Okei,olipa tylyä. Mie ainaki ihan kysyin että jos olis aikaa näyttää paikkoja..mutta saatto siitäki tietenki johtua ku ollaan niin kaukaa. Siitä kaikesta sai selkeämmän kuvan ku ihan livenä kävi ja sai siinä vielä neuvoja että minne mennä eka jne.
 
Ei meillekkää esittelyjä ei mitää..kaiketi sit synnytysvalmennuksessa nähään salia yms. Mua seurataan kaksosraskauden takia kerran kuussa (pian pari kertaa kuussa), jokainen käynti on tuntunu vähä semmoselta "nopiasti alta pois". Tottahan siellä on kiirettäki ja lääkärit ammattitaitoisia, en sillä :-)
 
Nii kaipa sitä sit siellä synnytysvalmennuksessa, mut mulle ei oo ainakaan muodostunut mitenkään mukavaa kuvaa niistä kätilöistä ketä ite oon siellä käydessä tavannu. Kyllä siihen rakenneultraan varataan jo reilusti aikaa ja meille se tutkimus tehtiin hädin tuskin vartissa. Sillon varatessa käskettiin varaamaan tunti aikaa. Mun mies myös kyseli siinä tutkiessa tarkennuksia, niin tosi töykeästi se kätilö niihinkin vastaili..
 
Rakenneultrassa oli kyllä kauhian epämiellyttävää. Eihän me tajuttu ollenkaa mistä ne puhu ku kuitenkin esikoisia odotellaa. Munki mies yritti kysyä aina välillä et mitä se meinaa yms. Vastaukset oli tyyliin "ei mitää vakavaa."
 
Minkälainen tyyppi teillä oikein on ollu ultraajana.. meijän ultraajan puheesta oli vähä vaikeaa saaha selvää mutta meille se selitti kaikki sydämmen kammiot ja veren virtaukset ja moneen kertaan mittas samat asiat ja sano asiat olevan kunnossa jne. Hui sitä pelkää jo nyt että sitä saa jonku töykeän inhottavan kätilön synnytykseen. Ja seki tuntuu epämiellyttävältä jos/kun se kätilö vaihtuu,joutuu sitte tutustua taas uuteen,ei olis kiva :/
 
Huomenna menen taas kontrolliin nii saa nähä millaista on taas. Mut minulle ainaki sanottii neuvolassa et joku tietty kätilö vakiintuu sit synnytykseen. En sit oo varma. Mulla on tähän asti ollu joka kontrolli samalla ihmisellä ja joka kerta yhtä tympiä. Toivottavasti synnytys ois kivempi :)
 
Mulle tuli semmonen olo siellä rakenneultrassa, että se kätilö ei oikein itsekään ollut varma mitä se mittailee ja mistä kohti. Esim. näytti kuvaa, että tässä on reisiluu ja mies kysyi siihen sitten että "ai miten päin?", niin vastasi siihen kamalan vaivautuneesti ja tuli itelle semmonen tunne, että ei hänkään varma ollut että miten päin vauva siinä oli. Lisäks kuvat mitkä saatiin oli semmosia huonohkoja kuvia pääprofiilista. Sitten sen kätilö yritti siirrellä sitä vauvaa kauhean kovakouraisesti sillä anturilla, silleen että tuntu itestäkin kauhean epämukavalle olla siinä. Siinä edellisessä se kätilö sentään jäi odottelemaan, et josko vauva itse siirtyisi parempaan asentoon..
 
Mulla oli eri ultraaja silloin nt-ultrassa ja se teki inhottavaa ja kipeää. Niin kovakourasesti myllersi sen höskän kans vattan päältä että vatta oli kosketus arka ainaki viikon :/
 
Pitäiskö mennä synnytyspelkopolille, että pelottaa inhottavat kätilöt [emoji28] Mä oon ollu tähän asti sen synnyttämisen suhteen levollisin mielin, että kylläpä se sieltä ulos tulee.. mut jos kätilöt on tuota luokkaa, niin en tiiä :D
 
Joo, kyllä hoito pelaa. Tylsää on ku en oo tottunu olemaan täysin tekemättä mitään :-D saan vessaan mennä muuten ei istua eikä liikkua. Ja pelottaa ku en tiiä mitä tuleman pitää. Pysyis vaavit vielä masussa nii hyvä :-)
 
Takaisin
Top