Varhaisultra

pilvikirsikka

Foorumin legenda
Syyskuunmammat 2015
Joulukuun äidit 2019
Helmikuiset 2022
Huhtikuiset 2024
Täällä oli osalla jo ihan kohta ultra-aikoja tulossa, joten jos kerätään tänne juttua siitä enemmän! :)

En tiedä, kai me jätetään tälläkin kertaa käymättä, kun ei kunnalliseen päässyt.. En ihan raaski maksaa itseäni kipeäksi siitä huvista! Ei taida muutenkaan Pirkanmaalla olla mitään erityisen halpaa ultraa.
 
Mä varmaan pääsen ar-ultraan (en ehtiny viel tänää soittaa neuvolaan) ku en oo yhtään varma kuinka pitkällä tää raskaus on. ku edellisestä synnytyksestä on vasta se himpun verran yli 9kk ja menkat on ollu ihan sekaisin...
 
No tuossa tapauksessa varmaan pääseekin! Ainakin kannattaa yrittää!
 
Pääsin neuvolan lähetteellä varhaisultraan ja se on reilun viikon päästä . Jännittää onko kaikki kunnossa . Koitan valmistautua myös huonoihin uutisiin , koska taustalla on kohdunulkoinen raskaus.
 
Jee, pääsen ar-ultraan! soitin tänään neuvolaan, th tekee mulle lähetteen ultraan huomenna ja sit äitiysultrasta tulee mulle aika. :)
 
Ihan mielenkiinnosta, kun tosiaan ei ole kokemusta aiheesta, niin millä perusteilla saa neuvolan kautta varhaisultran? Että onko se vaan jotkut tietyt poikkeustilanteet tai jotain? :) Mutta siis joka tapauksessa varmaan mennään, vaikka sitten yksityiselle, kunhan noita viikkoja nyt kertyis.
 
Mun käsityksen mukaan ar ultraan neuvolan kautta pääsee jos on jtn sairauksia, ei ole tietoa milloin raskaus on alkanut tai kärsii toistuvista keskenmenoista (yli 3km) tai voidaan epäillä kohdun ulkopuolista raskautta.
 
Mä soitin tänään neuvolaan ja koitin vinkua ar ultraa, kun edellinen meni tosiaan kesken kesäkuussa, mutta sanottiin että ei ellei toistuvia keskenmenoja just yli 3kertaa pitäis olla mennyt kesken kuulemma. ihan pöh! harkitaan yksityiselle menoa..
 
Mä pääsen just sen takia ar-ultraan ku on epävarmaa et kui pitkällä raskaus on.
Mä tosiaan imetän vielä ja edellisestä synnytyksestä on vasta 9kk, niin menkat on ollu vähän mitä sattuu. :D
 
Vitsi ku menee ainakin ens viikkoon ennen ku saan edes tietää koska pääsen siihen ultraan. Ja sit mulla on myös ongelma, et kuka hoitaa tota meidän esikoista sen aikaa... ku ihan vielä en haluis kertoo... Ja vaihtoehtoja ei kauheasti oo, ku ultra-aika on kuitenkin virka-aikaan...
Tai sit meen sinne yksin ja mies on tytön kanssa...
 
Leiki meneväs vaikka hammaslääkäriin
ongelma on se, et hoitajat sit ihmettelee miks mies ei hoida tyttöö... Mun mies tekee iltapainoitteista vuorotyötä ja on tällä hetkellä sairaslomalla välilevytyrän takia, niin ei ees oo töissä... :D
 
Millä viikoilla tuo varhaisultra tehdään? Mun pitäs kans selvittää, pitäskö mennä, kun on yks kohdunulkoinen taustalla. Nyt viikkoja varmaan n.4+4..
 
Takaisin
Top