Lasten ikäerot

Helleena

Oman äänensä löytänyt
Moi! Arvelin tämmösen kyselyn tehdä niille joilla on jo lapsi/lapsia että mitä ikäeroja teillä on lasten välillä esim heinäkuisen kanssa? :)

Meillä siis on 4v2kk ikäinen poika ja ens heinäkuussa syntyvän sisaruksen kanssa tulee ikäeroa paria kuukautta vaille 5 vuotta.
Mun mielestä ihan ok ikäero. Mites muilla? :)
 
Meillä esikoinen nyt 1v 1kk ja ikäeroa olis tulossa vähän päälle 1v 9kk :)
 
Mul on 5v, 4v ja 10kk. Eli nuorimman kans ikä eroa tulee 1v 6kk :)
 
Muokattu viimeksi:
Meillä poika on nyt 1v 5kk. Eli ikäeroa tulee olemaan 2v 1kk. Haluttiin toinen suht pienellä ikäerolla :)
 
Meidän tenavilla on ikäeroa 1 v 10 kk. Tällä mahdollisella tulokkaalla ikäeroa tulis esikoiseen lähes 11 v ja nuorempaan lähes 9 v. Olis siis kunnon iltatähti.
 
Verde teillä varmasti innokkaita hoitajia tulee olemaan isommat lapset!:)
Meille tulisi 2 vuotta ikäeroa. Esikoinen syntyi 8.7 ja tämän pienen laskettuaika laskurin mukaan 9.7. Siinä oisi mammalla juhlien järjestelyä :joyful:
 
me omalla tavallaa haluttiin pienellä erolla mutta en ollu henkisesti valmis tekemään toista ennen kuin nyt ja toisaalta nyt tuntuu jopa paremmalta kun pojalla on nyt tuo uhma niin kerkeää hyvin kasvamaan yksinään ja saamaan riittävän huomion :)
 
Meillä tulis 6,5v, toisenhan halusin pienellä ikäerolla, mutta taisin haluta liikaa, kun ei sitten onnannut. Mä aina ajattelin positiivisesti, et kuinka rankkaa se olisikin ollut kahden pienen kanssa. Meillä isoveli on odottanut jo vuosia innoissaan sisaruksia, vieläkään ei ole toivoaan menettänyt, niin ihana [emoji177]
 
Piparkakku, toihan on näppärää kun voi pitää yhteiset synttärit. :) Me pidetään usein yhteiset sukulaissynttärit lapsille, vaikka syntymäpäivillä on yli kuukausi väliä. Kaverisynttärit on sitten kummallekin omansa.

Kisu2, ihanaa, että teillä isoveli kovasti odottaa sisaruksia! Samoin meillä. Poika 8 v. sanoi mulle muutama päivä ennen kuin plussasin, että hän toivoisi pikkuveljeä. Mä niin toivon, että tää raskaus menee nyt hyvin, kun lapsetkin on myöhäisen keskenmenon takia saaneet jo kertaalleen pettyä. Heistä tulisi ihan mahtavat isosisko ja isoveli vauvalle. Ja varmasti olisivat innolla auttamassa ja osallistumassa. Olis kivaa päästä yhdessä miettimään nimiä ym. ja ostelemaan tarvikkeita vauvalle.
 
Verde, no niinpä olis. Harmi kun nyt en uskalla kertoa vasta kun rv12 jälkeen asiasta. Meidänkin poika sanoi pari päivää sen jälkeen kun olin plussannut yhtäkkiä ruokapöydässä katsoi mun mahaa ja sano "nyt se pikkuveli on masussa" Mul meni kylmät väreet, en osannut sanoa mitään..
 
Piparkakku, toihan on näppärää kun voi pitää yhteiset synttärit. :) Me pidetään usein yhteiset sukulaissynttärit lapsille, vaikka syntymäpäivillä on yli kuukausi väliä. Kaverisynttärit on sitten kummallekin omansa.

Kisu2, ihanaa, että teillä isoveli kovasti odottaa sisaruksia! Samoin meillä. Poika 8 v. sanoi mulle muutama päivä ennen kuin plussasin, että hän toivoisi pikkuveljeä. Mä niin toivon, että tää raskaus menee nyt hyvin, kun lapsetkin on myöhäisen keskenmenon takia saaneet jo kertaalleen pettyä. Heistä tulisi ihan mahtavat isosisko ja isoveli vauvalle. Ja varmasti olisivat innolla auttamassa ja osallistumassa. Olis kivaa päästä yhdessä miettimään nimiä ym. ja ostelemaan tarvikkeita vauvalle.

Sukulaiset asuvat kaukana niin hyvä pointti kutsua samalla kertaa juhlimaan molempia lapsukaisia :happy:
 
Meillä on ekan ja toisen lapsen ikäero 1v 3kk ja nyt toisen ja kolmannen ikäero tulis oleen noin 2v 3kk.:) eli nyt on 2v 10kk poika ja 1v 7kk tyttö.:)
 
Minun ekalla ja tokalla ikäeroa 2 v, tokalla ja kolmannella 5v, ja kolmannella ja nyt tulevalla 8v.
 
Takaisin
Top