Keski-suomen mammat :)

Täältä löytyy 34-vuotias toista odottava Jyväskylän sivukylältä. Nyt rv 8 ja Esikoinen nyt 10kk, että hyvä tulee ikäeroa.
 
Jess!! Tätä ketjua mä oon oottanu! Meillä la jo tammikuun puolessa välissä ( nyt 25+5) ja 1 v 4 kk esikoispoika löytyy myös kotoa ite oon 33 v ja mieskin löytyy meidän taloudesta. Ja Jyväskylässä asuu meidän perhe, ei oo niin pitkä matka synnyttään kun viime odotus asuttiin Laukaan puolella.
 
Tervetuloa peik ja mira83!
Täällä tosiaan laskettuaika toukokuussa nyt siis rv8.
Viime viikolla oli neuvolan ekakäynti, sama täti kun esikoisella ja mukana oli mukava kätilöopiskelija.
Nyt odottelen kutsua nt-ultraan. Ja tässä parin viikon päästä meen labraan ja sokerinrasitukseen
Kuibka teillä on raskaus sujunut ja onko neuvola millainen?
 
Täällä odottelee esikoista äiti 34v Jyväskylän lähipitäjästä. Nyt mennään rv 12+2. NT-ultra olisi maanantaina
 
Mukava että tännekin tulee odottajia keski-Suomesta kun eihän tää nyt ihan pieni paikkakunta oo. Onkos muita alku vuoden odottajia?

Mulla alkuun oli pahoinvointia ja väsymystä mut ei niin pahana kun esikoisen aikaan et pystyin hoitaan poikaa kotona. Tässä odotuksessa oli useamman kuukauden helppo jakso keskiraskaudessa mut nyt alkaa taas väsymys ja tietty mahakin painaa kun on jo rv 27 menossa. Esikoisen odotus ja pikkuvauva aika asuttiin Laukaan puolella ja nyt noin vuos ollaan oltu Jyväskyläläisiä. Esikoisen aikaan sekä äitiys- että lasten neuvolatäti oli mukavia mut tietoo on tässä kakkosen odotuksessa tullu paljon paljon enempi + neuvolasta on saatu esitteitä ja lisäks kakkosen odotuksessa on 1-2 neuvolakäyntiä enempi, mikä on musta aika outoo. Ilmeisesti edellisellä paikkakunnalla käynnit oli karsittu ihan ihan minimiin. Karsittu noita käyntejä on viime vuosina muutenkin reilulla kädellä. Meidän oma neuvolantäti täällä Jyväskylässä (sama äitiys-että lastenneuvolan puolella) jäi eläkkeelle ( en kyllä siitä yhtään tykännykään) mut nyt on joka kerta ollu eri täti ja todennäkösesti tulevan viikon lääkärineuvolassakin on taas eri täti. Mut eiköhän nyt kun rv 30 tietämillä käynnit tihenee niin samallakin tädillä pääse käymään. Tai no nää on varmaa suurin osa ollu mua nuorempia mut eikö sitä neuvolantädistä puhuta oli 20- tai 60-vuotias :)
 
Minäkin ihmettelin ensimmäisellä käynnillä neuvolassa että kun se oli rv8 ja seuraava ois ollut vasta rv18,sain vähän aikasemmin sen sitten kun on tuon esikoisen neuvolaa ja rokotuksia yms. Onkohan ne vuodessa sitten muuttunut kahden kuukauden välein näin alkuun?
Onko teille muille tarjottu influenssa rokotusta? Meille tarjottiin, otetaan sitten kun rokotukset alkaa.
 
Joo käynnit on harvoin, todella harvoin. Rv 9 rv, noin rv17, joillakin kelaneuvola rv 23 osalla vasta noin rv 26 ( meillä on tätä käyntiä vastaava käynti lääkärineuvola), osalla toi toka käynti on lääkärineuvola jossakin päin Suomee. Kaikilla ei oo tota rv 26 käyntiä ollenkaan vaan seuraava on liki rv 30 ja siitä lähtien 2 viikon välein, tosin jossakin päin Suomee rv 30 jälkeenkin on noin kuukauden välit. Lasketun ajan jälkeen on vissiin viikon välein käynnit?

Mulla oli esikoisen odotuksessa käynnit vielä harvemmin kun nyt. Se oli Laukaan käytäntö se vaikka periaatteessa pitäis olla ensisynnyttäjälle yks käynti enempi kun uudelleen synnyttäjille.

Otan influenssarokotteen, tai koko perhe otetaan. Miehen oon saanu ylipuhuttua, jess, jess, jess!! Mut tulee vissiin vasta ens kuussa jakoon?
 
Heippa!

Täällä myös yksi 30vuotias Keski-Suomalainen odottaja Jyväskylän naapurikunnasta :) meillä on esikoispoika 2v3kk ja nyyttiä odotetaan saapuvaksi helmikuun alussa :) oon siis tällä hetkellä rv23+5.

Mulla on raskaus sujunut tosi hyvin, alkuun ei ollut oikein mitään oireita tai ongelmia :) oon pystynyt vielä hyvin olemaan töissä, teen toimistotyyppistä työtä kohtuu isolla vastuulla kolmivuorossa, eli stressitekijä ja yövuorot on mulla isoin ongelma töissä ollessa. Raskauden puolivälin jälkeen alkanut närästys onkin tehnyt yövuoroista vähän haastavia ja nyt mulle on luvattu niistä vapautus ens kuun alusta :)

Meillä on kanssa aika harvassa neuvolakäynnit, samallalailla kuin maiijalla (ja varmaan kaikilla muillakin :D). Mulla tosin loppuun tulee varmaan pari ylimääräistä käyntiä (ainakin synnytystapa-arvio), esikoisen kiireellisen sektion vuoksi. meillä oli ru jo viikoilla 19+6, sit oli neuvolla 23viikolla ja seuraava onkin vasta lääkärineuvola n.kuukauden päästä. Se on muuten meillä eka lääkärineuvola, oliko muilla ollut jo aiemmin? Influenssarokotteen ajattelin ottaa itselleni ja pojalle, toivottavasti mieskin ottaa kun sen aika tulee :) suojaus olisi parempi tulevaa vastasyntynyttä ajatellen :)

Kiva kun on oma ryhmä Keski-Suomen odottajille, oon kanssa vähän tällaista kaipaillu :)
 
Meillä tosiaan huomenna ( 26+5) eka ja vika lääkärinneuvola. Mullekin tulee synnytystapa-arvio mut se on vissiin vasta äippäloman alun jälkeen, viimeks ainakin oli mun pituuden takia ( 150 cm tasan) ja et sf-mitta kasvo yläkäyrillä. Havaittiin ahdasko lantio. Yritettiin ensin käynnistellä vesien menon jälkeen alatiesynnytystä ja 2 vrk vesien menosta kiireellinen sektio.

Mites muut, aiotteko pakkauksen ottaa? Me otettiin esikoiselle ja tälle kakkosellekin, muutamia viikkoja sitten kotiutui.
 
Meillä kans yks lääkärineuvola. Tuolta Jyten sivuilta löysinkin kaupungin ohjeet neuvola käynteihin. Tais olla8 käyntiä.
Meillekin tulee synnytystapa-arvio edellinen kun oli sektio. Mietinkin voiko siinä pyytää käynnistystä?
Ei mitään pelkoja mut haluisin alakautta synnyttää.
Mä otan pakkauksen mut haluan lähettää sen ulkomailla asuvalle suomalaiselle äidille❤️
 
Varmaan voitte maiija keskustella siitä sitten siellä synnytystapa-arviossa :) mulle neuvola täti sanoi että yleensä sektion kokeneita ei käynnistetä kun ne supistukset saattaa olla voimakkaammat mutta ilmeisesti ei oo kuitenkaan poissuljettua :) itse en lähtisi enää käynnistykseen, mulla oli aika samanlainen setti kun Mira83:lla, oon itse lyhyt ja vauva oli yli 4kg, kolmen päivän käynnistelyn ja vuorokauden synnyttämisen jälkeen päädyttiin kiireelliseen sektion. Poika syntyi viikon etuajassa ja oli 52cm ja 4145g. Nyt jännittää että määrätäänkö mut suoraan sektioon jos tuleva vauva on yhtä iso :/ haluaisin myös synnyttää alateitse, sitten kun on luonnollisesti tullakseen.

Äitiyspakkaus otettiin esikoisesta ja otetaan myös nyt :) oon just tehnyt hakemuksen niin nyt vaan odotellaan :)
 
Onhan tänne tullu parissa päivässä lisää väkee hurjasti! Tervetuloa jutustelemaan muutkin! Mukava et löytyy myös väkeä jotka on jo puolivälin yrittänyt! Meillä viikon päästä starttaa vika kolmannes, hui miten nopeeta tää toinen odotus on menny!

Eilen oli tosiaan se lääkärineuvola niin sf mitta 5 viikossa pompsahtanu 10 senttiä, keskikäyrän alapuolelta yläkäyrän yli. Eli yhtä iso vauva vissiin tulossa kun esikoinen. Mäkin haluaisin kokea alatiesynnytyksen mut veikkaan et sektioon mennään ja sillä mielellä meen sinne synnytystapa-arviointiikin. Tietysti jos eräs lähtee syntyyn oikeen hyvissä ajoin et alatiesynnytys on jo kuitenkin turvallinen saattas alatiesynnytys olla mahdollinen.

Ps. Ei oo kyllä toi 8 käyntiä koko odotusaikana + ultrat paljoo! Mulle kyllä sanottiin toissakäynnillä et viikolta 30 tihenee käynnit 2 viikon välein, niin oli viimekskin. Nyt sain seuraavan ajan väsymyksen takia jo 3 viikon päähän.
 
Mulla lähti köynnit tihenee 34 viikolta, ens viikolla siis taas neuvola ja rv36 :) mää ootan esikoista ja ihn yllätyin kuinka vähän noita neuvola ja ultrakäyntejä onkaan..
 
Nyt tuli kutsu nt-ultraan keskiviikkona 2.11. Jolloin viikot 11+.
Ens viikolla käyn siellä labrassa ja seuraavalla viikolla eka sokerirasitus. Ei niin miellytä mut onhan se käytävä.
Huono-olo on ollut kuten ekassa raskaudessa, kotiäitinä nyt ei haittaa kauheesti onneks.
Kyllä mun ainakin pitää tuon kalenterin kans olla tarkkana ku näitä menoja sovin, miten voi niin huonoks muisti tulla?!?!!
 
Täällä ilmoittauttuu odottaja Jyväskylästä. Juuri vasta plussasin eli la on kesäkuun lopussa. Esikoinen 2v ja itse olen 30v. Oon niin täpinöissäni, että pakko tulla tänne foorumille purkamaan omaa innostusta. [emoji5]️
 
Takaisin
Top