Syyskuun supinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mami'
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oho! Join glögiä ja luin vasta sitte mitä siinä on...neilikkaa, inkivääriä...nämähän on kiellettyjen listalla? Mahtaa olla kuitenki sen verran vähä, ettei sillä tavalla vaikuta vauvan kehitykseen?

Inkivääriä saa pienissä määrissä syödä, siis jos on mausteena käytetty. Onhan vaikkapa pipareissakin inkivääriä ja monissa etnisissä ruuissa :)

Mun mielestä inkivääriä saa mausteena käyttää ihan normaalisti ( kun on tosiaan hyvin pieninä määrinä) mut kapselit on kiellettyjä suurempien määrien takia.

Tuli mielee viime talven kuvia katellessa, että onko muilla samaa... Ku kattoo vanhoja kuvia, niin ihmettelee, et missä maha on?! :eek: Ei meinaa enää tunnistaa itseään ilman masua!! :grin

Mä en taas meinaa hahmottaa itseäni mahan kanssa :D Oon tänäänkin törmännyt mm. ulko-oveen ja muutamaan muuhunkin paikkaan.. Ei vaan näköjään mahdu niin kuin ennen..

Mulla sama. Meen vaikka jostain kapeammasta raosta ja vaistomaisestu käännyn sivuttain. Sit maha tökkää ja tajuan, etten oo sijuttain yhtään kapeampi kuin suoraan edestä :hilarious:

En minäkää hahmota vielä kuinka iso tuo vatsa on. Välillä ku istahtaa pöydän ääreenki, nii vatsa ottaa pöydän reunaan ja sitte ku tekee ruokaa ja kääntyy, niin paistinpannu lentää ja sen sellasta. Mutta, ku tykkään peilistä ihailla masua ja kuvata sen kasvua, niin tottunu kuvissa ja peilikuvassa siihen jo niin hyvin, että vanhat kuvat näyttää siltä, niinku niistä jotaki puuttuis! :grin

Täällä sama, just huomasin suihkussa pari mustelmaa ja naarmun vattassa :-o sitä vaan törmäilee kaikkeen :-D yks on meidän duunissa kassalle meno, semmosesta tosi ahtaasta välistä pitää mennä, siinä aina unohtaa vatsan koon :-D

Mä kans yritän kääntyä sivuttain menemään ahtaammista paikoista ku oon muka kapeempi niin :hilarious: Paitsi etten oo enää.

Laitoin tarjouspyynnöt vakuutuksista OP:lle ja Pohjantähdelle.. Meidän vakuutukset on tällä hetkellä Ifillä mut jotenkin tuo Ifin vauvavakuutus ei nyt houkuta. Ois kuitenkin helpoin et kaikki vakuutukset ois samassa.

Mietin jos vilä jonkun tarjouspyynnön laittasin mut en tiiä minne..

Meillä ei kuulu edelleenkää vakuutuksesta mitään!:eek: Op siis edellyttää, että seulonnat käyty ja meillä ei oo niitä käyty....nyt on päätöstä odoteltu 3 viikkoa!:confused: Mahtaa tarkoin miettiä siel millä ehdoilla jos ollenkaa myöntävät vakuutuksen.

Onpa hassua Nilla :eek: Mä kun täytin perjantaina terveysselvityksen, niin jo lauantaina oli jo ilmestynyt vakuutus miehen tietoihin. Vähän helpotti ressiä kun vakuutus myönnettiin, vähän pelotti ettei tuon Nelosen keskosuuden takia anneta.

Meillä ei kuulu edelleenkää vakuutuksesta mitään!:eek: Op siis edellyttää, että seulonnat käyty ja meillä ei oo niitä käyty....nyt on päätöstä odoteltu 3 viikkoa!:confused: Mahtaa tarkoin miettiä siel millä ehdoilla jos ollenkaa myöntävät vakuutuksen.

Mä olen kans tehnyt terveysselvityksen vissiin reilu viikko sitten... Ei ole kuulunut mitään. Jotain ne miettii. Tiedän kyllä että voi olla, että eivät myönnä.

Kannattasko soittaa ja kysyä että saisko sen päätöksen joko kielteisen tai myönteisen?

Päätin, et maanantaina soitan. Kun nyt johonki päätökseen päätyisivät, vaikka kielteiseen, niin pääsis sit kyselee muilta miten tarkkoja ovat seulontojen suhteen. Meillä kun ei oo todettu mitää poikkeavaa ultrissa tai muutenkaa.

Tänään oli tullu Op:lta päätös. Kielteinen! Mahtaako mikää vakuutusyhtiö myöntää vakuutusta meille?:meh: Voi kun joku ois kertonu minkälainen merkitys seulonnoilla on vakuutuksen saamiseksi.... Itelle ei tullu mielenkää, et voi vaikuttaa noin paljon! Nyt jälkeenpäin hoksaa, että no tietenki vaikuttaa!:confused:

Täytyy sanoa, että vaikka siis ymmärrän tavallaan ton että kieltäytyvät jos seulontoja ei ole tehty.. Mutta tiedän että kaksosillekin vakuutuksia myönnetään ja monessa kunnassa ei edes tehdä seulontoja kaksosille. Aikamoinen ristiriita!

Vakuutusammattilaiset.
Kertokaahan uunolle että millä perustein ois järkevää ottaa vakuutus?
En oo sellasta ees miettinyt.

Vakuutus siksi, jos lapsi sairastelee paljon. Me ei otettu esikoiselle ja hänellä oli paha allergia/atopia, oltais saatu korvauksia tutkimuksista, rasvoista ja päästy nopeammin erikoislääkärille (jouduimme odottaa puoli vuotta ja koko aikana lapsi ei nukkunut). Tän lisäksi tuli korvakierre. Olemme jälleen joutunut ostamaan paljon lääkkeitä ja juoksemaan lääkärillä. Lääkäri ei tietty yleensä ole maksanut, jos on käyty tk:ssa, mut joskus myös käytetty ilta-aikaan yksityisellä, ettei menis työaikaa ja rahaa siihen lääkärikäyntiin sen takia. Lisäksi on tullut polikäyntejä, joista mennyt poliklinikkamaksu ja nyt tulossa leikkaus, joka maksaa ja jota on saatu odotella. Meillä olis esikoisen kohdalla maksanut itsensä takas, mut eihän kaikkien lapset sairastele samalla tavalla ja tällöin se ei vie juuri rahaa, jos lasta käyttää terveyskeskuksessa.

Takaisin