Syyskuun turinat

Onks muilla sillai et on yhtäkkii ain selkä kipee ku makaa selällään ja sit nostaa jalat koukkuu. Auts :eek:
 
Ite just selkäkivun takia kävin hierojalla... :) Ja silloin pitäis rentoutua ja varmaa masuasukinkin mutta mulla toi heitti kuperkeikkaa. :D
 
Mut toi on semmosta vihlovaa ja aika äkkiä ohi menevää tuol alaselässä..
Mmh ai että hieroja tekis varmaa hyvää :)
 
Itse tulin just kokovartalohieronnasta, oli kyllä todella rentouttavaa :) Suosittelen!
 
Mä olen saanut parhaan avun osteopatiasta. Kokeillut monenmoista hierontaa, akupunktiota, sähköä, you name it ja osteopatiasta nopein ja pitkävaikutteisin apu.
 
Eikös joidenkin osien hieronta ole kiellettyä? Luin jostain että ainakaan lantion seutua ei sais hieroa eikä nilkoista jotain tiettyjä pisteitä..? Ootteko kuulleet moisista?
 
L82day alaselän ja lantion hieronta on kiellettyä supistelujen vuoksi. Tai siis se voi aiheuttaa supistuksia. Ja nilkois on akupunktiokohtia jotka stimuloi kohtua ja saattaa käynnistää supistuksia, näitä käytetään sitte loppuraskaudes käynnistämiseen :)
 
Me ollaan vklp anoppilas ja mies ja appivanhemmat lähti powerparkin ilotulituksia kattomaan, mä jäin yksin pojan kans. Pari päivää taas enempi supistellu ja alkaa vituttamaan. Kouluhommia pitäis tehdä urakalla mutta en saa itteä niskasta kiinni että alottais..
 
Oletteko te pohtineet jo miten lapsen nukkumiset järjestätte syntymän jälkeen? Että onko se perhepeti, sängyn vieruspeti (lapsi lähellä äitiään) vai ihan erillään? Entä mites nuo syömishommat? Onko halua imettää pitkään ja aloittaa sormiruokailulla kiinteät? :P
 
Meillä on nukkumisasioita mietitty, mutta lopputulos on vielä epäselvä. Esikoinen (1v 8kk) oli perhepedissä ja edelleen osittain kainalossa ja osan sängyn vieressä omalla patjalla. Vauva tulee nukkumaan äidin vieressä aluksi ja katsotaan millainen nukkuja on (kaipaako viereen, herääkö kahahduksiin ym). Mahdollisesti esikoinen ja isi nukkuvat olohuoneessa aluksi ja kun nähdään miten asiat sujuu, muutetaan mahdollisesti samaan makkariin. Vaikeaa etukäteen suunnitella sen tarkemmin.
 
Meillä pinnasänky äitin viereen, mutta jos imetys menee niinkuin kahden aiemman kanssa, niin äiti ja vauva nukahtavat aina tissille, jolloin vauva "oppii nukkumaan" kainalossa. Mahtaa tulla ahdasta :wink

Isoin meillä kipsuttaa öisin/loppuyöstä väliin. Nuorempi nukkuu lähes koko yön omassa sängyssä ja huoneessa. Vähän minua jännittää oma jaksaminen, ku tytöt ovat aamuvirkkuja.

Jos vain kaikki menee hienosti, niin tulevakin saa rinnalla notkua täysimetettynä 6kk asti ja sitten osittain siihen asti, kun molempien mielestä (minä ja vauva) se on järkevää.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä esikoinen meni kuukauden vanhana omaan sänkyyn meidän huoneeseen (siihen asti oli nestis välis) ja sitte 3kk siirtyi omaan huoneeseen. Nyt varmaan samalla lailla tehdään. Öisin herättiin ekat 9.5kk 2-20 kertaa, jotenki koin helpommaksi mennä toiseen huoneeseen öisin imettämään ku sängys imettää.
Esikoisen kans alotettiin kiinteät koliikin takia 3kk iäs, katotaan nyt miten alotetaan. Sormiruokailu menee kiinteiden kans samas. Nyt pyrin imettään sinne vuoden ikään asti ku esikoisella toppas tähän raskauteen imetys.
 
Meille tulee side bed ja sitten, kun hyvältä tuntuu koko perheestä, niin siirto omaan huoneeseen. Mies on niin herkkäuninen, että perhepeti ollaan ainakin nyt poissuljettu, kun tuo side bed ajaa saman asian.

Täysimettää haluaisin sinne puolivuotiaaksi ja siitä sitten kiinteiden ohessa taas niin pitkään, kun se hyvältä tuntuu.

Go with the flow on tällä hetkellä päällimmäisenä mielessä, mitään kun on turhaa liian tarkkaa suunnitella etukäteen :)
 
Mulla kans mielessä 4-6kk imetys ja sänky tulee meiän makuuhuoneeseen. Heräämisten mukana nukkuu vieressä tai omassa sängyssä :)
 
Esikoinen nukkui ensimmäisen 6kk meidän sängyn vieressä omassa sängyssä, samoin haluaisin toimia nyt. Omaan huoneeseen tilanteen mukaan, eskoinen meni aikaisin kun nukuttiin molemmat paremmin niin :) Esikoista imetin lähes vuoden, reilu 11kk. Vuoden ikään asti varmaan toiveissa nytkin. Kiinteät sitten kun vauvalle maistuu, En ole ehdoton 6kk täysimetyksen suhteen, esikoinenkin sai vähän aikaisemmin jo :) meillä ei ole aktiivisesti sormiruokailtu, muun ruokailun ohessa kyllä.
 
mä haluun että lapsella on oma sänky mun sängyn vieressä, oon niin kova riehumaa öisin että vahingossa voisin kellahtaa vauvan päälle :'( hyi en haluu ajatella enempää
 
Juu mäkään en uskalla ottaa vauvaa meidän sänkyyn, ollaan miehen kanssa molemmat niin levottomia (ja leveitä) nukkujia, ettei tunnu hyvältä ajatukselta... Ja luulen, että nukun itsekin rauhallisemmin kun ei tarvitse jännittää koko yötä, että enhän kierähdä vauvan päälle. Olis kyllä mahtavaa, jos vois ottaa vauvan viereen yöllä ja imettää niin, että kummatkin nukahtaa mutta tuskin tulee onnistumaan näiden jättitissien kanssa... :shifty: Meillä on jo matala keinuva kehto hommattuna ja se olis tulossa sängyn viereen mun puolelle. Saa nähdä miten paljon sitä tulee käytettyä, voi olla selälle liian raskasta nostella vauvaa siitä pitkin yötä. Sitten pitää vaihtaa tilalle pinnasänky, jonka sais toivottavasti melkein sängyn tasolle ja sitten se toinen pinnalaita kokonaan pois. Ja ehkä jollain nippusiteillä kiinni sängynjalkaan ettei pääse liikkumaan. Varmaan ihme virityksiä tiedossa.. :grin

Ei löydetty pesukoneen päälle sopivan kokoista hoitotasoa, kun kaikki oli joko liian syviä tai muuten omituisen muotoisia tai tosi kalliita. Joten päädyttiin tekemään se itse! :cool: kolme metriä liimapuulevyä byggmaxista ja vähän liimaa ja ruuveja. Mies otti mut kärsivällisesti mukaan rakenteluun ku sain hoitaa mittailun ja naputtaa puutappeja pohjalankkuihin :shy: En löytänyt sopivan kokoista muovipintaista pehmustetta hoitotasoon (kaikki on väh. 65 cm syviä!) joten ajattelin Etolasta ostaa mittojen mukaan leikatun palasen vaahtomuovia ja laittaa päälle ikean patjansuojuksen ja kääntää reunat vaahtomuovin alle. Tai sit ommella kulmiin jotkut taskut tms. jos ei muuten pysy paikallaan. Saa nähdä millainen tulee :rolleyes:

Tänään on viimein neuvolalääkäri ja jännittää aivan tolkuttomasti! Oon taas tosi huolissani että onko vauvalla kaikki hyvin, onkohan kasvanut ollenkaan kun maha vaan pysyy saman kokoisena, ja pitäiskö jo tuntua liikkeitä ja miks on niin paljon vatsakramppeja ja vihlovaa kipua alavatsassa... Toivottavasti saan tänään vähän helpotusta näihin pelkoihin niin ehkä selviäis rakenneultraan asti ilman isompaa paniikkia.:confused:
 
Takaisin
Top