La marraskuu 2016

Mekin saatiin viimeksi neuvolasta kummallekin joku odotusajan kysely, oli sellainen monen sivun pinkka. Muakin huvittanut noissa kyselyissä, et vastaako joku oikeasti rehellisesti jos on käyttänyt huumeita tai kotona riidellään paljon tms. Mut joo, eikai no haitaksikaan kellekään ole ja varmaan tärkeintä et ne herrättäisi ajattelemaan asioita.

Jee! Sain ilmoituksen, et äitiyspakkaus olisi haettavissa! En ole vielä jaksanut hakea, kun sain ilmoituksen kun olin pojan kanssa keskustassa ostelemassa vielä vaatetta kouluun ja oltiin bussilla liikkeellä. Nyt mietin, et minkä painoinen se loota on? Jaksaako sen itse hakea? Siis kantaa postista parkkipaikalle autoon ja autotallista sisään?

Mua kanssa jotenkin "surettaa" kun poika menee ekalle. Jotenkin vaan sellainen huoli, että miten se siellä pärjää, onko kivoja kavereita ja kiusataanko? Nyt se jotenkin tuntuu taas äkkiä kamalan pieneltä kun menee sinne pienimpänä kun eskarissa oli niitä isoimpia. Ei nyt ole mitään syytä epäillä etteikö pärjäisi, mut jotenkin vaan huolettaa silti. Etenkin toi kiusaaminen ja kaveripiirien muodostus on asioita, jotka tulee vaikuttamaan ihmiseen mahdollisesti loppuiäksi. Huh, ihan alkaa itkettää. Olen kyllä siitä onnellinen, että vauva ei synny ihan vielä, että ehtii hiukan kattoa miten toi koulu lähtee käyntiin ja olla siinä keskittymässä poitsuun 100%:sti. Oma vauva ja nyt se todellakin menee jo kouluun! Snif!

Kuinka Toukkis voit nyt? Kurja homma tuo myrkytysoireilu. :( Toivottavasti lääkkeillä paineet pysyisi kurissa ja pääsisit turvallisemmille viikoille ilman, että olo pahentuu.

Meillä myös tuli heti alkuun nuo voimavara-lappuset täytettäväksi ja viime kerralla kävin terkan kans tosi pikaseen läpi sen lapun. Eipä tuolla neuvolassa nyt niin hanakasti taideta tarttua tuohon henkiseen hyvinvointiin..

Niin eleletkö Uuseperheellinen84 vielä yh:na? Onko teillä miehen kanssa tarkoitus muuttaa yhteen? Vai onko mulla mennyt nyt jotain ohi? :D Itse muutin juuri miehen luo muksujeni kanssa, elelin yh:na sitä ennen. Kuinka olet yh:na saanut aikaa treeneihin yms.? Tuntuu että ite on uskaltanut jättää muksut noin tunniksi yksin kotiin juurikin sen lenkillä käynnin verran. Vähä jännitän että kuinka pääsen sitten vauva-arjen keskellä juoksua treenailemaan kun miehelläkin on omat harrasteet ja jotenkin pidän omia harrastuksiani toissijaisena, että menen sitten jos on siihen mahdollisuus.

Kuinka Toukkis voit nyt? Kurja homma tuo myrkytysoireilu. :( Toivottavasti lääkkeillä paineet pysyisi kurissa ja pääsisit turvallisemmille viikoille ilman, että olo pahentuu.

Meillä myös tuli heti alkuun nuo voimavara-lappuset täytettäväksi ja viime kerralla kävin terkan kans tosi pikaseen läpi sen lapun. Eipä tuolla neuvolassa nyt niin hanakasti taideta tarttua tuohon henkiseen hyvinvointiin..

Niin eleletkö Uuseperheellinen84 vielä yh:na? Onko teillä miehen kanssa tarkoitus muuttaa yhteen? Vai onko mulla mennyt nyt jotain ohi? :D Itse muutin juuri miehen luo muksujeni kanssa, elelin yh:na sitä ennen. Kuinka olet yh:na saanut aikaa treeneihin yms.? Tuntuu että ite on uskaltanut jättää muksut noin tunniksi yksin kotiin juurikin sen lenkillä käynnin verran. Vähä jännitän että kuinka pääsen sitten vauva-arjen keskellä juoksua treenailemaan kun miehelläkin on omat harrasteet ja jotenkin pidän omia harrastuksiani toissijaisena, että menen sitten jos on siihen mahdollisuus.

Täällä olen nyt kotihoidossa. Sairaslomalle laittoivat koko loppuajaksi. En saa tehdä kun kevyitä kotihommia, kaupassa käyntiä ja kävelyitä.
Töitä ei saa kuulemma edes miettiä vaan pitää elää rauhassa ja stressitöntä elämää.
Käyn keskus-sairaalassa tarkoissa myrkkykokeissa vähän väliä, kotona seuraan vointia sekä tikutan proteiinit ja mittaan painetta.
Lauantaina osastolle oton jälkeen mietin asioita itsekseni. Sunnuntaina totuus väsymyksestä ja todella huonosta olosta lävähti vasten kasvoja ja itkin koko ajan pienestäkin asiasta..
Maanantaina lääkäri ilmoitti sairaslomasta ja huomautti riutuneesta ja väsyneestä olemuksesta. Mä totesin töissä olevan rankkaa, niinkuin on ollutkin. Kun vein saikkulapun oli vastassa "etkö voisi saada jotain kuuria jolla paranisit, etkä tälläistä pitkää saikkua.. " Joopa..
Nyt kotona mä nukun päivät ja yöt. Syön, käyn suihkussa ja vaihdan sohvalta sänkyyn ja toisin päin. Peilistä katsoo valkoinen haamu mutta suhteellisen onnellinen kuitenkin. Toivon että tyyppi jaksaa mahdollisimman pitkään tuolla omassa yksiössään eikä takapakkia nyt oteta. Synnytetään sitten marraskuussa kun sen aika on !

Täällä olen nyt kotihoidossa. Sairaslomalle laittoivat koko loppuajaksi. En saa tehdä kun kevyitä kotihommia, kaupassa käyntiä ja kävelyitä.
Töitä ei saa kuulemma edes miettiä vaan pitää elää rauhassa ja stressitöntä elämää.
Käyn keskus-sairaalassa tarkoissa myrkkykokeissa vähän väliä, kotona seuraan vointia sekä tikutan proteiinit ja mittaan painetta.
Lauantaina osastolle oton jälkeen mietin asioita itsekseni. Sunnuntaina totuus väsymyksestä ja todella huonosta olosta lävähti vasten kasvoja ja itkin koko ajan pienestäkin asiasta..
Maanantaina lääkäri ilmoitti sairaslomasta ja huomautti riutuneesta ja väsyneestä olemuksesta. Mä totesin töissä olevan rankkaa, niinkuin on ollutkin. Kun vein saikkulapun oli vastassa "etkö voisi saada jotain kuuria jolla paranisit, etkä tälläistä pitkää saikkua.. " Joopa..
Nyt kotona mä nukun päivät ja yöt. Syön, käyn suihkussa ja vaihdan sohvalta sänkyyn ja toisin päin. Peilistä katsoo valkoinen haamu mutta suhteellisen onnellinen kuitenkin. Toivon että tyyppi jaksaa mahdollisimman pitkään tuolla omassa yksiössään eikä takapakkia nyt oteta. Synnytetään sitten marraskuussa kun sen aika on !

Aivan käsittämätöntä touhua työnantajalta!!!

Kuukausi sitten neuvolassa hb otettiin ja oli 103, määräsivät rautaa, obsidania suositteli.
Tänään neuvolassa sitten otettiin uusiksi ja oli noussut 112, suositteli jatkamista ja tällä kertaa kun oli eri neuvolatäti niin sanoi että tuo obsidan on vahvin vatsalle ja suositteli muita rautavalmisteita jotka on parempia vatsalle :)

Ja hei ihan älytöntä että työnantaja sanoo tollatavalla.. Huhhuh...

Mä tulen aina olemaan käytännön yh noille kolmelle, vaikka oma mies auttaa paljon. Mies on muutamia öitä viikossa yleensä töiden takia yötä vanhemmillaan, mutta muun ajan täällä. Miehellä toisessa kaupungissa työt siis ja työpäivien pituus ja aika vaihtelee.

Koirat lenkitän lasten ollessa nukkumassa, niin että olen koko ajan max 10min päässä kotoa, jos mies on muualla. Miehen ollessa kotona en katso reittiä mitä kuljen. Yleensä lasten kanssa hoidetaan lenkit, niin että lapset pyöräilee. Mulla on 100kg painosarja kotona, seinälle nostettava penkki ja kaikkea muuta pientä. Pystyn täyden treenin tekemään kotona ongelmitta. Tuolta kaupungista löytyy myös sali, jossa on tiettyinä aikoina lapsiparkki, mutta sitä en oikeastaan tarvitse, kun kotona pystyy tekemään kaikki mitä tarvitsee.

Mä taas olin ihan tosi yllättänyt, miten kevyt äitiyspakkaus oli! Kun aikoinaan esikoisen pakkaus muka painoi ihan törkeän paljon. Ehkä vaan toleranssi on kasvanut kun noita lapsia joutuu kantamaan ja pitämään sylissä, mullahan on esimerkiksi oikeassa kädessä paljon isompi hauis kuin vasemmassa kädessä koska teen kaiken aina oikealla kädellä :grin

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Mun maha on hyvin kestänyt obsidan rautavalmistetta. Otan öisin vessakäynnin yhteydessä 2x100mg.

Meidän ei ole tarvinut täytetellä mitään voimavara-lappusia. Alussa täytettiin vaan jotkut lappuset missä kyseltiin käytetäänkö kuinka paljon alkoholia, huumeita jne. ja onko mitä sairauksia suvussa.

Siitä on jo kuukausi kun lähetin laput kelaan äitiysavustuksesta. Ei ole vieläkään äitiyspakkaukset tulleet. Ihmeen kauan kestää. Teillä muilla tais tulla aika nopeasti.

27+5

kiitos teille, jotka kommentoitte tuota eilisen kipuihmettelyäni! Selkeästi taitaa tulla häpyliitoksesta, aamun oli parempi mutta pakon edestä jouduin ajamaan pyörällä tovin niin nyt illasta kipu jo selkeämmin tuossa keskellä. Kenkkua kyllä, olen ollut pois töistä takalantion oireilun vuoksi jo kuukauden, ihan kauppareissun mittainen kävelymatka kostautuu illalla puukoniskun kaltaisina kipuina pakarassa ja lantiossa. No, olen sitten pyöräillyt kun se vielä onnistuu, että joskus pääsen kotoa johonkin. Nyt ei taida onnistua enää sekään kun tuo häpyliitos ärtyy sitten siitä :shifty: oon kans huomannut, että liikkeellä olo helpottaa tuota etupuolen kipua - mutta lenkille en voi lähteä kun sitten takaosa suuttuu :rolleyes: tässä sitten tasapainotellaan...saapa nähdä kuinka jaloillani olen minäkään enää loppuajasta kun nyt jo tällaista :sad001 mulla ei ole edes ajokorttia...mutta toisaalta eletään jo elokuuta! Loppujen lopuksi kyse ei elämän mittakaavassa ole enää todellakaan pitkästä ajasta marraskuulle (järkeistäminen ei kyllä saa päiviä kotona kulumaan yhtään nopeammin :grin).

Me kans voimavaralappunen täytettiin alkupuolella, lyhyesti siitä keskusteltiin. Ja äitiyspakkauksessa meni melkein se kuukausi...

Hirveä Toukkis tuo työnantajan kommentti! Kovasti nyt voimia, rauhallista ja kärsivällistä mieltä sinne sekä vielä pitkää rauhallista oleskelua kohdussa pienokaiselle :Heartred

Onpas tullut kuulkaa käyttäydyttyä just niiku aikuisen ihmisen kuuluu, no ei ihan! :facepalm: On hajonnu lautasta ja hillopurkkia, mutta eipä tarvii kenenkää enää niitä tiskata :shifty: Kyse siis kotitöistä. Oispa vaan kiva, jos miutaki joskus passattais...

Tuosta valmistautumisesta ja tavaroista sen verran, että meillä on uusia vaatteita ehkä kolme. Olisi ihanaa joskus vaan ostella kaikkia ihania, mutta kun saa kavereilta niin paljon niin ei ole tarvetta. Eka raskaus meni hyvin tyynenä, enkä ottanut mitään paineita mistään hankinnoista, kunnes päästiin kotiin.. Iski tajuntaan ekan yön ja päivä aikana, että juu kyllä ne liivinsuojat olisi ihan hyvät ja rintapumppu aika välttämätön, kun tissit täynnä maitoa :eek: Ja siteet, kun sitä jälkivuotoahan oli. Ei auttanut, kun miehen lähteä kauppaan hakemaan näitä niin miehekkäitä tavaroita :grin

Täällä myös käytössä tuo voimavaralappunen ja pitäisihän sitä koittaa täytellä. Ja olen kyllä aika rehellisesti niihin vastaillut, koska se saattaa herättää miehenkin vähän miettimään...

Rv 24+5

Onko muilla paikkakunnilla neuvolakäyntiä, jossa hoitajan kanssa mukana keskustelemassa on/oli psykiatri (hän on myös sairaanhoitaja)? Täällä päin vissiin aika uusi juttu, mutta seuraava käynti olisi sellainen ja jännittää nyt jo mennä sinne toisen arvosteltavaksi! :nailbiting: Hoitaja antoi jonkun A4-lapun, mikä täytyy yhdessa miehen kanssa täyttää ja se täytyy muistaa ottaa mukaan sinne. Laitoin kuvat siitä lapusta. Ilmeisesti tarkoituksena olisi, että keskustelua syntyisi lappua täytettäessä kotona. Mies on juuri sopivasti sillon aamuvuorossa, niin joudun kaikenlisäksi menemään yksin. :sad001

Rv 23+6

Meillä tää täytettiin jo noin rv20-22 ja käytiin neuvolan hoitajan kans vaan läpi. Ei mies ollu sillä kerralla mukana ku käytii läpi mut me keskusteltii kotona et mitä toinen vastas ja aina lailla kyl osasin kertoa miks mies oli vastannu esim eri tavalla ku minä.

Rv28+2

Nukuin parin tunnin päikkärit ja sinä aikana alko ikävä menkkamainen jomotus :/ Tänään oli töissä selkäkin aika kipeä. Viime yönä tuli herättyä monta kertaa ja töissä taas superväsyneenä. Vielä olisi elokuun loppuun sopimusta jäljellä. Saa nähdä jatkuuko määräaikainen sopimus enää sen jälkeen. Kuukauden voisin jatkaa niin ei tarvitsisi kotona olla niin pitkään. Tuskin kukaan uusi työnantajakaan enää tässä vaiheessa palkkaa :D

Toisaalta kotonakin riittää tekemistä ja pääsisi esikoista saattamaan koulun alkuun. Ja toisaalta nää kuukaudet vaikuttaa siihen äitiyspäivärahan suuruuteen :think005

Pitikö sokerirasituksessa käydä jollain tietyillä viikoilla?

Mietin kun aika huonosti näyttää olevan vapaapäiviä viikolla eikä ennen iltavuoroa viitsisi istua labrassa 2h eikä oikeestaan edes ehdi. Vikoilla viikoilla ei viittis töistäkään olla pois kun todennäkösesti syyskuussa on pelkkää aikaa :)

Mietin kun aika huonosti näyttää olevan vapaapäiviä viikolla eikä ennen iltavuoroa viitsisi istua labrassa 2h eikä oikeestaan edes ehdi. Vikoilla viikoilla ei viittis töistäkään olla pois kun todennäkösesti syyskuussa on pelkkää aikaa :)
Oisko ollu et viikkojen 24 - 28 välillä :)

Mä oon menossa huomenna eli 28+0, mutta mulle th sano että ei vielä ole edes kiire kunhan tässä kuukauden sisään suunnilleen kävisin. Ei siis varmaankaan ihan kauheen tarkkaa aikarajaa oo millon pitäis käydä.

Ei vitsit, pakko kertoa vielä kun en untakaan saa. Näin tänään entistä naapuria, joka on hyvin räväkkä suustaan, vanhempi rouva. Hän kysyi, että joko tiedän kumpi tulee. Minä siihen, että toinen poika on tulossa. Hän tokaisi ihan pokkana, että "voi perkele" :wideyed:. Siis, mitäh???! No en kyllä osannut tuohon edes sanoa mitään. Eipä luulisi häntä paljon liikuttelevan, kumpi on tulossa.. Hän itse oli 7-v lapsenlapsensa liikenteessä, joka on toinen kaksosista. Tämä rouva siinä kertoili miten olivat kaksospoikien kanssa aamulla harjoitelleet lukemaan ja se toinen niistä pojista osasi tosi hienosti, mutta että tämä joka oli mukana "tulee vähän jäljessä" :wideyed: Ja sanoipa vielä lapsen kuullen siinä, että "kyllä näistä kaksosista on aina toinen fiksumpi".. Kyllä tuntui kauhealta mukana olleen pojan puolesta! Jos minun lasteni mummo tai kuka hyvänsä puhuisi noin lapsistani tai lasteni kuullen, niin voisi olla ihan varma ettei enää heitä näkisi! :mad:

Mulla on nyt viikko 24 menossa, joten eihän tässä sitten vielä niin kiire ole. Ehtii syyskuun puolellakin :)

Onko kukaan laittanu vielä äitiyspäivärahahakemusta? Äsken laitoin hakemukset äitiysavustuksesta ja lapsilisästä, mutta äitiyspäivärahahakemuksen jätin vielä täyttämättä. 22.10 näytti mulla alkavan äitiysloma :)

Minä laitoin samoilla tulilla äitiyspäivärahahakemuksenkin! 30.9 näyttäs alkavan loma ja päätöksessä näkyi tulevat maksupäivät. Soitin vielä verotoimistoon ja pyysin heitä lähettämään muutosverokortin kelalle, koska päätöksen mukaan olivat viemässä rahasta 25% veroa ;o

Pikkumyy 27+6

Takaisin