La marraskuu 2016

Varpahat, haha sama täällä - ei taivu kurkistelemaan kunnolla :) mä oon vuosi kaudet vetänyt Veet-kylmävahalapuilla, luulen että innostuessani menee vaikka näin "silmät kiinni" :)
Me lomailtiin muutama päivä mökeillä ja huomenna pitäisi palata töihin :)

Onko teillä kellään sellaista bolakorua?

Sain juuri kaverilta sellaisen, mun mielestä siitä lähtee niin heleä ääni että miten sikiö voi sen kuulla? Muutenkin se on jäänyt harmillisen vähälle käytölle kun se unohtuu aina laittaa kaulaan.

Bolaa ei ole koska olen tosi huono käyttämään mitään koruja. Korvikset ja kihla-ja vihkisormus ovat ainoat mitä käytän.

Alapäätä sheivailen vaan satunnaisesti tällä hetkellä mutta itse kuitenkin. Tarkastutan tuloksen vaan sitten miehellä kun itse en näe tekojeni tulosta :grin

Tyhmä kysymys. Eihän vauva saa potkuillaan synnytystä alkuun? Mulla on tosi paljon supistksia ja niiden takia olen saikulla ollut jo kohta pari kuukautta. Nyt on beibi sit päättänyt alkaa potkia kohdun suuta kohti oikein urakalla. Sattuu niin peevelisti ja tuntuu että kohta sieltä tulee joku pikkujalka ulos. En muista kahdesta ekasta että olis missään kohtaa tuntunu tältä vaikka nekin oli aika jalkapalloilijoita masussa.

Mammu,uskoisin että ei saa. Mulla vauva kans potkii tosi kovaa tuonne alas ja sattuu välillä tosi kovaa. Ihan sama jos lyö kyynärpään johonki niin se tärähtää tosi ilkeesti,niin samalle tuntuu tuolla alhaalla liekkö se nyt kohdun suuta vai mitä,mutta kipeetä tekee.

Mä googlailin noita bolakoruja jossain vaiheessa ja sitte näin sellasen ihan livenäkin. En kyllä kans tajuu, miten baby vois kuulla sen kaikkien mun kroppakohinoiden yli. Mielummin sitte laulelen samoja unilauluja ja mieskin juttelee massun läpi. Jospa se sitte synnyttyään rauhottuis niihin ääniin ♡

Nyt on käyty sitteri ostoksillakin! Tommonen sitteri on nyt sitten vaaville hommattu :) vaikuttaa kätsyltä kun tuon saa istuma/ makuuasentoon ja lisäksi värisee ja soittaa tuutulaulua!

Pikkumyy 26+5

Liitteet

• 1470234254950.jpg
    1470234254950.jpg
    45.5 KB · Katsottu: 49
Nyt on käyty sitteri ostoksillakin! Tommonen sitteri on nyt sitten vaaville hommattu :) vaikuttaa kätsyltä kun tuon saa istuma/ makuuasentoon ja lisäksi värisee ja soittaa tuutulaulua!

Pikkumyy 26+5

Me saatiin mun ystävältä samanlainen lainaan! :)

Rv 22+6

On bolakoru, ihana on, tykkään muutenkin koruista paljon:)

Mulla on tää pikkunen täällä masussa tosi rauhallinen, tänään erityisesti. Ihan alkoi huolestuttaa ja piti vähän tökkiä masua että potkisi :o minkäköhänlainen riiviö on sitten kun on ulkona masusta :D

Mullakin on Bola-koru, ostin heräteostoksena eikä oo aiemmissa raskauksissa ollut. Helinä on aika hiljainen, mutta en haluaisikaan kuulua kovin kauas kadulla :) en tiedä mitä vauva on mieltä korusta.

Voi itku kun on taas jäänyt tänne kommentointi tosi vähäiselle, olo on välillä aika huono :( Oksentelen jatkuvasti, mulle määrättiin primperania joka hiukan helpottaa oloa. Ja tänään on koko päivän huimannut aika paljon heräämisestä lähtien ja nyt illalla suuhun on tullut tosi paha maku, ihan kuin olisin jotain kolikoita imeskellyt :( Ei kivaa kun tuntuu etten lainkaan pysty tästä raskaudesta nauttimaan! Ja edelleen mietin sitäkin, että mihin asti tämä on kaikki normaalia..? Neuvolassa kun musta tuntuu ettei oteta kantaa yhtään mihinkään.

Täällä oli myös masussa eilen aika huolestuttavan hiljaista ja illalla pistin puhelimesta soimaan Spektiä ja laitoin puhelimen vatsan päälle. Sitten alkoi sellainen bailabaila ettei ole tosikaan, hyvä ettei puhelin lentänyt potkujen voimasta! :D

Orchid87, mulla oli esikoisesta semmonen raudan/metallin maku suussa. Se oli ihan kamalaa! Ei auttanut vaikka pesi hampaita. Musta tuntui, että mun hengityskon haisi metallille.

Mulla sit taas on mahassa heti kun pysähdyn, niin kova meno, että tänään jopa navan viereen hiukan sattunut. Esikoinenkin futaili hulluna, mutta tämä taitaa laittaa vielä paremmaksi!

ErykahB, mulla ei ole vielä kertaakaan tämmöistä makua suussa ollut! Ilmaantui samaan aikaan tuon huimauksenkin kanssa.. On tää kyllä jännää kun joka päivä tulee jokin uusi oire! :D Tiistaina taas neuvolaan sykekontrollille, täytyykin ottaa asiat puheeksi..

Äitiyspakkaus tuli tänään, en tosin käynyt sitä läpi vielä. Avataan se äidin kanssa huomenna yhdessä. <3

Ootteko miettinyt mistä se huono omatunto tulee jos oot poissa töistä, varsinkin nyt... mä luulin et se oli se että pelkää että ei oo työntekijöitä, mutta, havahduin siihen et ne on nää jotka kyseenalaistavat sitä että mistä syystä on poissa. Nyt olen ollut töissä, muissa tehtävissä, ja se tunne kun tulee kysymykset että miksi ja sit ne kertomukset miten muut pystyneet olemaan koko raskauden "kunnolla" töissä... entä:"ai vasta Marraskuussa, miten aattelit selvitä loppuun asti jos jo noin huono?"
Tai se vaikeus ymmärtää että vaikka ei näy päältä niin en minä syyttä "kieltäydy" (esimiehen luvalla) jostain tehtävistä, joitain päiviä kun on huonompi olo... mut sit pitäis muitten työkavereitten mielestä vaa ottaa sairaslomaa... argh... tänään tämmönen päivä, valivali :D toivottavasti teillä parempi....

Vauvatoive 25+0

Mie oon vauvatoive miettiny et millasen vastaanoton saan kun meen ens viikolla takasin töihin muutaman viikon sairasloman jälkeen... Miun sairasloma kun ei oo mistään fyysisistä ongelmista määrätty ni en usko et moni ymmärtää :sad001 Mut pitää vaan ite muistaa et jos on syystä ollu pois niin kenelläkään ei ole oikeutta kyseenalaistaa toisen sairaslomaa.

Pakko sanoa, että minulla taitaa olla työkaverit sieltä parhaasta päästä. Raskaana ollessa kaikki patistivat hakemaan sairaslomaa vauvan parhaaksi. Kun onhan se äidin jaksaminen tässä tilanteessa juurikin vauvan parhaaksi. Eihän työkavereiden edes tarvitse tietää sairasloman syytä, saati että se olisi heidän asiansa. Tiedän kyllä, ei ole niin helppoja nämä asiat :sad001 Miten sitä aina miettiikään, että mitä muut ajattelee, kun eihän sillä pitäisi olla mitään merkitystä. Ja tuo on sitten niin ärsyttävää, kun vertaillaan muihin. Kaikki raskaudet on erilaisia. Jotkut nyt vaan pystyvät olemaan kauemmin töissä tai sitten ovat omasta ja/tai vauvan hyvinvoinnista välittämättä. Ei meistä kukaan saa mitään kirkkainta kruunua tai edes enemmän arvostustakaan jos "väkisin" kitkuttelemme.

Tästä nyt ehkä paistaa läpi, että itse mietin noita samoja asioita ja sairaslomalle jääminen ei ole koskaan helppoa!! Itse olen aika pitkälti muiden miellyttäjä ja muut etusijalle joka tilanteessa laittava ja näistä piirteistä jos jostain toivoisin vielä joskus pääseväni eroon! Elämä helpottuisi aika tavalla.

Rv 23+6

Te mietitte ihan liikaa! Myönnän että olin ennen samanlainen, ahdistuin jos jouduin hakemaan sairaslomaa ja mietin mitä työkaverit puhuvat. Se oli melkein pahempaa kuin itse sairasloman syy. Sitten vaan koin sellaisen ahaa-elämyksen (tai oikeastaan se tuli vasta silloin kun olin raskaana) että tottakai jään sairaslomalle, jos en kykene töihin! Olen sentään vastuussa pienestä ihmisestä sisälläni, enkä koskaan voisi kuvitella riskeeravani hänen terveyttään sillä, että itse olen sairaana tai työkyvyttömänä töissä. Ja sairasloman syytä on ihan turha vähätellä - selkäkivut, väsymys, oma alakuloisuus, tai kipeät supistukset ovat kaikki ihan yhtä "tasa-arvoisia" syitä olla pois. Antaa ihmisten vain puhua ja kauhistella, jos kokevat sen tarpeelliseksi. En kyllä voisi tehdä niin, että sen sijaan että lepäilisin ja kasvattaisin sisälläni lasta jäisinkin mieluummin kipeänä töihin. Kukaan ei voi viedä sitä sinulta pois, että haluat olla parhain mahdollinen kasvuympäristö lapsellesi! Minä itse jäin mieluummin työttömäksi, kuin että olisin jatkanut töissä vaarantaen itseni ja lapseni terveyden.

Iso tsemppi kaikille! :Heartbigred

Takaisin